Grov rundstykke usundt?


mig2009
 Share

Recommended Posts

Jeg har droppet allbran plus til morgenmad og er nu begyndt at spise et stk grovrundstykke med marmelade til morgenmad og så et glas vand er det usundt? synes at denne rundstykke holder mig bedre mæt end allbran måske fordi allbran indholder for meget sukker? og ja jeg ved godt at marmeladen også gør men putter næsten intet på kun lidt skrabet.

spiser den omkring kl 7 og så er jeg mæt indtil ca 11-12 tiden.

Edited by mig2009
Link to comment
Share on other sites

Ofte er de "grove" rundstykker ikke særligt grove. Det er ofte kun en meget lille procentdel, der er grov og resten er bare almindelig hvid mel. I de helt "grove" tilfælde er det mørke brød kun mørkt fordi det er tilsat soya, for at farve brøddet, så folk tror det er sundere. Hehe

Det bedste vil sikkert være et rigtigt nybagt rugbrød med noget magert kødpålæg. Eventuelt suppleret med noget kvark eller magert youghurt - eventuelt cheasy youghurt.

Altså - jeg spiser selv havregryn med skummetmælk og lidt banan og rosiner. Det er helt uden sammenligning det bedste.

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Usundt i forhold til hvad? Det er jo komplet umuligt at svare på - især når man ikke kender dine data, mål og kost i øvrigt!

Højde: 176

Vægt: 58-59

Bruger ca. 2800-2900 kcal om dagen tror jeg.

Morgenmad: grov rundstykke.

Frokost kl. 12. en sandwich md kylling eller bare 2 rugbrød

eftermiddag: frugt og nogle gange lidt brød.

Aften en potion et eller andet.... fx kylling, ris pasta osv.

Drikker: vand, cola zero, (skummetmælk fik jeg før med allbran men nu får jeg det ik mere.)

Hygge: nogle gange en softice i bæger når det er varmt.

Link to comment
Share on other sites

Ofte er de "grove" rundstykker ikke særligt grove. Det er ofte kun en meget lille procentdel, der er grov og resten er bare almindelig hvid mel. I de helt "grove" tilfælde er det mørke brød kun mørkt fordi det er tilsat soya, for at farve brøddet, så folk tror det er sundere. Hehe

Det bedste vil sikkert være et rigtigt nybagt rugbrød med noget magert kødpålæg. Eventuelt suppleret med noget kvark eller magert youghurt - eventuelt cheasy youghurt.

Altså - jeg spiser selv havregryn med skummetmælk og lidt banan og rosiner. Det er helt uden sammenligning det bedste.

ifølge hende fra bageren er den rundstykke jeg spiser lavet af rugmel er det ikke sundt?

Link to comment
Share on other sites

Altså - jeg spiser selv havregryn med skummetmælk og lidt banan og rosiner. Det er helt uden sammenligning det bedste.

Hvorfor mener du, at det uden sammenligning er det bedste???

Højde: 176

Vægt: 58-59

Bruger ca. 2800-2900 kcal om dagen tror jeg.

Morgenmad: grov rundstykke.

Frokost kl. 12. en sandwich md kylling eller bare 2 rugbrød

eftermiddag: frugt og nogle gange lidt brød.

Aften en potion et eller andet.... fx kylling, ris pasta osv.

Drikker: vand, cola zero, (skummetmælk fik jeg før med allbran men nu får jeg det ik mere.)

Hygge: nogle gange en softice i bæger når det er varmt.

Tja, din morgenmad er hverken værre eller bedre end resten af din kost. Den er jo støvsuget for grøntsager, kvalitetsprotein, sundt fedt mm....

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor mener du, at det uden sammenligning er det bedste???

Tja, din morgenmad er hverken værre eller bedre end resten af din kost. Den er jo støvsuget for grøntsager, kvalitetsprotein, sundt fedt mm....

ups glemte at nævne at jeg nogle gange spiser grøntsager, kvalitetsprotein? er der ikke det i fx kylling? fedt er der også lidt af i rundstykket altså i kernerne.

Link to comment
Share on other sites

ifølge hende fra bageren er den rundstykke jeg spiser lavet af rugmel er det ikke sundt?

Alt er selvfølgelig relativt. Men søger du en sund morgenmad, så hold dig langt væk fra bageren.

Som udgangspunkt er der ikke noget af det du kan købe ved bageren som kan gå under betegnelsen 'sundt'.

Og da slet ikke rundstykker. Det er en elendig morgenmad.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor mener du, at det uden sammenligning er det bedste???

Tja - nævn noget, der mætter bedre, er bedre rent ernæringsmæssigt? Rosinerne er selvfølgelig lidt fråds med fruktosen. Men jeg er ikke på slankekur, så det må gerne være lidt lækkert også. Hvis man er på diet kan man jo droppe rosinerne og bananerne og putte lidt frisk æble eller eventuelt pærer i - med lidt kanel er det fantastisk. Alt frisk frugt harmonerer skønt med havregryn og mælk.

Jeg har ikke fundet noget bedre endnu - og jeg tror faktisk heller ikke jeg finder det. Men venter da med spænding på det bedre foreslag, som du eventuelt kommer med. :bigsmile:

Svar til en anden post.

Hvis man endelig skal til bageren, så er et friskbagt rigtigt rugbrød vel meget godt at vælge. Med lidt magert kød på er det også helt fint ernæringsmæssigt. Men jeg kan nu bedre lide havregryn med mælk. Smag og behag kan jo variere.

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har droppet allbran plus til morgenmad og er nu begyndt at spise et stk grovrundstykke med marmelade til morgenmad og så et glas vand er det usundt? synes at denne rundstykke holder mig bedre mæt end allbran måske fordi allbran indholder for meget sukker? og ja jeg ved godt at marmeladen også gør men putter næsten intet på kun lidt skrabet.

spiser den omkring kl 7 og så er jeg mæt indtil ca 11-12 tiden.

Kæft man. Mig2009. Du kommer næsten dagligt med de mest ulogisk spørgsmål og folk forsøger såvidt muligt, at hjælpe dig og forklare dig, at din kost langt fra er dækkende og alligevel fortsætter du din fedt/kalorie forskrækket idelogi. Det er i mine øjne næsten helt umuligt, at hjælpe dig i og med det du står for og gør ved dig selv ligger så langt væk fra hvad den generelle holdning på MOL er om sund kost, vægttab mm.

Kommer altså mere og mere i tvivl om du er en Troll eller bare kun hører hvad du selv gerne vil høre.

Du vejer i forhold til din højde ALT alt for lidt og selvom din muskelmasse formentligt er relativ lav vil jeg ikke mene det er sundt det du har gang i. Få fyret lidt mere mad i maskinen og begynd evt. at styrketræne lidt. Så kanalyser alt din energi over på det i stedet og jeg tør love, at du vil blive både sundere, føle dig stærkere og bliver meget gladere i hverdagen generelt fordi du får så meget ekstra energi. :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Tja - nævn noget, der mætter bedre, er bedre rent ernæringsmæssigt? Rosinerne er selvfølgelig lidt fråds med fruktosen. Men jeg er ikke på slankekur, så det må gerne være lidt lækkert også. Hvis man er på diet kan man jo droppe rosinerne og bananerne og putte lidt frisk æble eller eventuelt pærer i - med lidt kanel er det fantastisk. Alt frisk frugt harmonerer skønt med havregryn og mælk.

Jeg har ikke fundet noget bedre endnu - og jeg tror faktisk heller ikke jeg finder det. Men venter da med spænding på det bedre foreslag, som du eventuelt kommer med. :bigsmile:

Jeg er da enig i, at det er en fornuftig morgenmad. Det var bare din udmelding om, at det "uden sammenligning var det bedste" jeg studsede lidt over. Igen - det bedste i forhold til hvad? Vægttab, sundhed, sports-ernæringsmæssigt?

Der er jo heller ik nogen, der siger man skal spise traditionel morgenmad... man kunne fx spise omelet med grønsager, quinoa-grød, magert kød og grønsager eller noget helt andet.

Personligt spiser jeg pt. havregrød med blåbær og proteinpulver, da det opfylder mine krav, men det er jo ikke ens betydende med, at det passer til alle andre.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi andre få en deffination af hvad 'Troll' betyder ?

Fra Vikipedia:

En troll er et fænomen, der huserer på internettets forskellige debatfora, særligt på nyhedsgrupperne (også benævnt USENET), hvor vedkommende skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion. En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en påstand, men at få folk til at hidse sig op og "bide på krogen".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share