Hvordan påvirker rygning træning?


CKF1
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften lyder, så er mit spørgsmål hvordan rygning påvirker ens styrketræning.

Jeg tænker på om det skader ens mulighed for muskel vækst og om restitutionstiden bliver længere etc.

Jeg ved at rygning skader ens hud f.eks ved at mindske blodgennemstrømingen. Gør noget lignende sig gældende i muskler og led ?

Link to comment
Share on other sites

Op i rø... med styrketræningen og huden.

Problemet er at der er god mulighed for at få rygerlunger og så kan du glemme alt om træning. Bare turen fra sofaen ud på potten er et projekt at dimensioner ligesom det nemt tager en times tid fra man vågner til man er kommet ud af soveværelset. Når det er blevet slemt nok kommer du en gang i mellem på "ferie" på sygehuset hvor du får ilt - er du heldig må du også få ilt derhjemme. Indtil du til sidst bliver kvalt langsomt.

Her oplevet det - kan ikke anbelafes.

Link to comment
Share on other sites

Min tidligere chef havde håbet på at han "kun" havde fået rygerlunger, men det viser sig at han mangler et vigtigt enzym og at han vil blive kvalt med tiden. Han skal formentlig have iltapparat snart og så kan han vel leve et par år endnu.

Edit: okay vi svarede samtidig - men så kan du jo heldigvis se bort fra ovenstående.

Dit oprindelige spørgsmål har jeg ikke undersøgt så det kan jeg ikke svare på.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Rygning nedsætter ens sportslige præsentation gennem de irreversible åndedrætsorganer: Det betyder, at man ikke kan holde til at træne i lige så lang tid, som en ikke-rygere kan. På samme tid forstyrres ens trænings motivation og fokus af rygetrangen og trænings kvalitet nedsættes. Rygning har en tydelig virkning på respiration, øger luftvejs modstand og dermed reducere iltoptagelsen i blodet.

Edited by Morten Z
Reklamelink fjernet
Link to comment
Share on other sites

Rygning nedsætter ens sportslige præsentation gennem de irreversible åndedrætsorganer: Det betyder, at man ikke kan holde til at træne i lige så lang tid, som en ikke-rygere kan. På samme tid forstyrres ens trænings motivation og fokus af rygetrangen og trænings kvalitet nedsættes. Rygning har en tydelig virkning på respiration, øger luftvejs modstand og dermed reducere iltoptagelsen i blodet.

Tråden er fra 2009. Fyi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share