Træningslog sommer 09/10


Chrissie
 Share

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tillykke med din nye log, hvor lang tid tror du den holder denne gang :tongue:

Hvad er etenzor ?

Tak, tak :tongue: , Hehe, jah nu må vi se hvor længe den holder...! Den skal i hvert fald bare holde indtil motivationen og træningen er på plads igen, der har været lidt for meget ustruktureret træning efter det første marathon..

Etenzor: etenzor

Fandt ud af det var i Hillerød (er hjemme på sommerferie) så det skal da lige gennemprøves!! :bigsmile: fik mit såkaldte "kørekort" til denne cykel igår..

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Tak, tak :tongue: , Hehe, jah nu må vi se hvor længe den holder...! Den skal i hvert fald bare holde indtil motivationen og træningen er på plads igen, der har været lidt for meget ustruktureret træning efter det første marathon..

Etenzor: etenzor

Fandt ud af det var i Hillerød (er hjemme på sommerferie) så det skal da lige gennemprøves!! :bigsmile: fik mit såkaldte "kørekort" til denne cykel igår..

Ja, kan du så få meldt dig til et Maraton mere :smile: du kan jo tage Ålborg Maraton.

Damm den lyder spændende den Etenzor, du må endlig skrive om den også er god at køre på, nu vil jeg ud at løbe 12,5 km :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, kan du så få meldt dig til et Maraton mere :smile: du kan jo tage Ålborg Maraton.

Damm den lyder spændende den Etenzor, du må endlig skrive om den også er god at køre på, nu vil jeg ud at løbe 12,5 km :smile:

Hehe, mener du Aalborg Brutal Marathon?? (det lyder lidt skræmmende... i hvert fald titlen) Men jeg skal nok få meldt mig til næste marathon! Det kommer lige pludselig, ska lige op på de lange distancer igen uden ondt i benene (altså ondt i benene på den dårlige måde).

Link to comment
Share on other sites

Hjemvendt fra etenzor cykling, noget a en oplevelse, minder som sagt meget om spinning, men det er virkelig noget helt andet når man står op, det er lidt svært og man skal lige ind i rytmen før det sådan rigtig kører... der er også en del mindre belastning på når man står op end ved alm spinning, når jeg selv har justeret belastningen... men det er måske noget der lige skal rettes til. Der er også blevet sagt man lige skal have 5-6 timer før man sådan helt er inde i systemet. Der er virkelig mange muligheder, man har en skærm foran sig så man kan se watt, kalorieforbrug, rpm og bpm (alle har en pulsmåler på man enten låner eller selv har en kodet med). Så nogle skemaer som jeg ikke lige var helt med på, men det skal nok komme... Det jeg mangler er takterne, den dejlige sammenhæng med musikken mangler jeg... men nu har jeg jo også kun prøvet en rigtig time indtilvidere. Så det kan jo være nogen kører med takter?! hvis det overhovedet kan lade sig gøre på den måde... det må helt klart prøves af.

Timen jeg var til var en base camp hvilket nok er en 1 sådan ca. i hvert fald ifølge pulsen og kalorieforbrændingen, og der var en del pauser og vi stod ikk op mere end 1 min a gangen. Det var sjovt at kunne følge med i programmet, men der blev også flyttet fokus utrolig meget fra instruktøren, hvilket jo ikke er så godt (når man er spinning instruktør), for øjenekontakten bliver mere til den skærm der er i forhold til instruktøren.. Den gode ting ved dette program er man som instruktør selv kan vælge musikken og ulempen er nok man skal kører efter disse programmer som bliver udskiftet hvert ½ år... man kan ikke tilpasse timen på samme måde undervejs, der er godt nok intervaller på belastningen som ligger på 3 levels men, ja.

Sikke jeg pludre her =) alt i alt var det en go time, jeg kunne godt tænke mig at prøve de andre for lige at se hvad forskellen egentlig er og hvor hårdt det blir.. så more to come! =)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag - Træningsfri igen :dry: (ikke med min gode vilje)

Fredag - Løbetur på 7,2 km i regnvejr - og også med lidt hagl - det er så det man får ud a at løbe udenfor, hehe - godt med et varmt bad bagefter! :tongue:

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Lørdag - Træningsfri

Søndag - Løb en 7,97 kms rute med en lille bakke på 34 meter i følge iforms højdeprofil - syns nu også den var lidt høj og stejl! Dejligt at komme ud i det gode vejr! :bigsmile: Har fået løbet en del i denne uge. Men spinningen er da helt gal :crazy: Dog har min krop nok haft godt af denne uge uden de voldsomme træningsmængder forhåbentelig. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandag: Træningsfri

Tirsdag: Løbetur 9 km + 20 min steppemaskine, 20 min (kan ikke huske hvad den hedder men den minder om en blanding mellem en crosstrainer og en steppemaskine)

Onsdag: 1½ times kredsløbstræning (svømmehallen var lukket, øv altså!)

Torsdag: 1 Spinningtime (dårlig instruktør) :dry:

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Lørdag - Spinning m Jesper :bigsmile: (som altid en super dejlig time med en masse sved på panden!

Musikken var fed og stemningen var i top Sådan skal det være!!

Utroligt hvad man oplever af forskellige måder at instruktørerne takler deres spinning timer. jeg vil dog sige at indtilvidere, selv ved de mest håbløse instruktører plejer der altid at være et eller andet godt jeg kan tage med videre til mine undervisningstimer.

Dejlig dag ellers virkelig lækkert vejr det kan man virkelig ikke klage over :sun: (men pyh det er varmt løbe i)

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Status uge 26

Mandag: Træningsfri

Tirsdag: Løbetur 9 km + 20 min steppemaskine, 20 min Kredsløbsmaskine

Onsdag: 1½ times kredsløbstræning

Torsdag: 1 Spinningtime

Fredag: Formiddag: 2024 meter svømning (svømmede på 23 meter bane) + 9,37 km løb

Lørdag: Lørdag - Spinning

Søndag: Løb - blev ikke til meget planen var 12 km - det blev til 8 - øv altså - pulsen var lav og jeg var træt,OG det var altså lidt varmt....

---------------------------------

Uge 27

Mandag: 1 Times Puls og Styrke (puls delen var m step - havde lidt glemt hvor godt jeg ka li step - har fokuseret så meget på spinning :bike:)

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag: Træningsfri, min puls opføere sig virkelig underligt så tænkte det nok var en go ide med en træningsfri dag, vejret har nok også en rolle i den sammenhæng, pulsen lå omkring 148-156 plejer at ha den mellem 165 og 182 når jeg dyrker cardio...! underligt.

Onsdag: Spinning, Det hjalp helt klart at ta' en træningsfri dag igår, pulsen næsten normal mellem 157-182 =)

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Uge 27

Mandag: 1 Times Puls og Styrke (puls=step) + 40 min cardio (lav puls....)

Tirsdag: Træningsfri

Onsdag: Spinning (Undervisning)

Torsdag: 9 km løb

Fredag: 12 km løb

Lørdag: 1 times bodypump + 1 times spinning m Jens =)

Søndag: Træningsfri

Link to comment
Share on other sites

Uge 29

Mandag: Spinning (Undervisning)

Tirsdag: Spinning (Undervisning)

Onsdag: Absolut (30 min mave/ryg træning), 1 times bodypump (stadig m rekort lave vægte, men jeg kan mærke det går fremad) og til sidst en go times spinning i Jespers selvskab :bike:

Torsdag: 1 times svømning + 1 times BaseCamp

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Uge 29

Mandag: Spinning (Undervisning)

Tirsdag: Spinning (Undervisning)

Onsdag: Absolut (30 min mave/ryg træning), 1 times bodypump (stadig m rekort lave vægte, men jeg kan mærke det går fremad) og til sidst en go times spinning i Jespers selvskab :bike:

Torsdag: 1 times svømning + 1 times BaseCamp

Fredag: 12 km løb

Lørdag: 10 km (intervaller - lækkert) + 40 min crosstrainer (tog lige en gang taktælling samtidig)

Søndag: Jeg fortjener en hviledag efter denne aktive uge :bigsmile:

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Uge 30

Mandag: Spinning (Undervisning) :bike:

Tirsdag: 15 min ny maskine - blanding mellem en step og crosstrainer - ka ikke lige finde den på nettet, 15 min trappemaskine, 15 crosstrainer og Advanced Camp :bike:

Onsdag: Absolut, Bodypump + Spinning :bike:

Torsdag: Træningsfri

Fredag: 45 min cardio + 1 Times PartySpinning m Jens :bike:

Lørdag: 1 times Bodypump (opv vægt 2,5 kg, squat + lunges 10 kg, ryg 6,5 kg, biceps 5 kg, triceps 3 kg, skuldre 5 kg - Jah det går stille og roligt fremad....) + Spinning m Jesper :bike:

Søndag: Træningsfri

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Efter dagens træning var det tid til en omgang frokost dertil blev der en super dejlig dessert...!

post-11463-1248536575.jpg

Jordbær/Hindbær yoghurt :4thumbup: :4thumbup:

2 dl Hindbær

2 dl Græsk yoghurt

35 gram protein pulver (Jordbær)

Hindbær og yoghurt blændes - derefter tilsættes proteinpulveret - enkelt og virkelig LÆKKERT :4mewantfood:

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Uge 31

Mandag: Sygdom ("Go" måde at starte ugen på) :gal::cold: :1112: :ill:

Tirsdag: Laaaang løbetur i det dejlige vejr 15,33 km

Onsdag: Mør i musklerne - Tror jeg skal tage lidt mere roligt denne uge... 30 min Absolut, 1xPump :gal::dumbbell_lift: Hvor det faktisk for en gangs skyld gik ok med de biceps :4flex: (men ok når resten af kroppen var smadret, ja hvorfor så egentlig ikke) - Til sidst en times spin (desværre lang fra en time jeg nød - der var div. lugte som ikke var videre behagelige...! ØV! Nogen burde altså bruge deo! - det ka godt være man sveder det hele af til en spin time igen, men man ka altså godt lugte det når der lige er en der har glemt deo om morgenen og det er aften holdet man kører med på spin!!! - skal aldrig sidde ved siden af den person ever!!!) - Brok brok.. det ska der også til :4whistling:

Torsdag: Træningsfri - Ikke fordi jeg ku' li det, men det var der vist behov for... :hmmm:

Fredag: 1 x Morgenspin (Underviste) :bike:

Lørdag: Pump (opv vægt 1,25 kg, squat + lunges 10 kg, ryg 6,5 kg, biceps 5 kg, triceps 3 kg, skuldre 5 kg) + Spin :bike: (SAVER jespers spin timer - kom nu tilbage fra ferie!) + 7 km Løb på løbebånd

Søndag: Cykling frem og tilbage Hillerød - 17 km hver vej dvs en dejlig tur på 34 km

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share