God og fast røv?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Alcon:

Måske skulle man overveje at afsætte lidt tid til udstrækning - i hvert fald hvis svenskeren har ret. Jeg synes dog det lyder som en lidt søgt forklaring, at den omtalte hinde skulle forhindre muskelvækst. Min umiddelbare intuition siger mig, at hinden burde kunne følge med den hastighed hvormed muskelvækst foregår - især hvis man ikke benytter sig af præstationsfremmende kemikalier.

Mine underarme vokser personligt ikke særligt hurtigt og jeg har ALDRIG oplevet en sådan smerte. Til gengæld synes jeg overarmene vokser anderledes hurtigt.

Angående hængerøvsproblematikken: Ifølge min egen personlige opfattelse, ses størstedelen af hængerøve på overvægtige mennesker. Den hurtigste måde til at rette op på problemet tror jeg derfor må være at smide nogle kilo. Eventuelt ved at dyrke noget konditionstræning, som det er blevet forslået før. Har man yderligere en svulmende gluteus - som passende kan opbygges vha. de tidligere nævnte øvelser her i tråden - under fedtlaget, som efterhånden vil komme til syne, skulle der være dømt "go' røv".

Link to comment
Share on other sites

Hej Trolle:

Åkerfelt har noget ret i det han påstår, det er ikke usædvanligt at lige roere, der bruger hænderne i statisk i lang tid under tung belastning, får besvær med at muskelbugene i underarmene bliver for trange.

Åkerfelt er så vidt jeg ved en respekteret forsker.

Så vidt jeg har forstået, er det ikke så sjældent at de får skåret en flænge i en eller flere at muskelbugene i underarmene for at få mere plads til blodgemmemstrømning i musklerne.

Jeg forstår godt hvad du mener med at de fleste der har hængerøv er fede, altså fedt der hænger uden på gluteus.

Men som jeg forstod Chronus, mener han den form for "hængerøv", hvor selve Gluteus har tendens til at hænge slap ned.

Dette kan ikke afhjælpes ved at tabe sig, men ved at fylde muskelen ud.

Har du her en mindre muskelsæk, har du også mindre at fylde ud, og derved lettere ved at få en fast Gluteus, og det er her jeg mener at Chronus måske har fat i moget.

Link to comment
Share on other sites

Men som jeg forstod Chronus, mener han den form for "hængerøv", hvor selve Gluteus har tendens til at hænge slap ned.

Dette kan ikke afhjælpes ved at tabe sig, men ved at fylde muskelen ud.

Har du her en mindre muskelsæk, har du også mindre at fylde ud, og derved lettere ved at få en fast Gluteus, og det er her jeg mener at Chronus måske har fat i moget.

Lige præcis!

Jeg snakker ikke om at fedtet giver hængerøv, det giver ligesom sig selv. <_<

Det jeg prøver at forklare det er at GM bliver i forvejen bliver strukken meget, i form a dagligt brug.

Og plus den i forvejen høre til den gruppe der har svært ved at blive stram igen, hvis den i forvejen bliver strukket jævnligt, endten i form af stræk eller dagligt brug.

Derfor undgå at stræk, og og lav nogen balde øvelser så musklen går hen og bliver stram. Smidigheden i GM vil ikke ændre sig ret meget.

Hvor tit høre man også at folk siger at de trænger til at få strukken røven????

Det er selvfølgelig en længere i historie til det her, og jeg vil virkelig ønske at jeg kunne finde mine notater.

Edited by Chronus
Link to comment
Share on other sites

Men dette bliver først et problem når man ikke længere kan holde muskelstørrelsen.

Betrakter man gamle mennesker, dem der ikke har ret meget fedt på kroppen, vil man se at musklerne virker "tomme".

Dette skyldes netop at muskelmassen er svundet ind, og at muskelbugen derfor ikke længere er fydt ud.

Dette giver musklerne dette "tomme" look.

Når det kommer til Gluteusmuskulaturen, er disse jo store muskler, hvorfor dette "tomme" udsende bliver mere udpræget.

Men som sagt, så længe man er i stand til at holde muskelstørrelsen er dette ikke et problem.

Det er muligt at problemet bliver større med alderen hvis man strækker Gluteus, da muskelbugen bliver mere rummelig, og derfor kommer til at virke mere "tom".

Link to comment
Share on other sites

>Chronus

Frem over, hvis jeg var dig, ville jeg begynde at argumentere bedre for dine påstande, så du ikke kommer ud på så dybt vand som du har være i nogle af dine indlæg i det her forum.

HUSK på når Thomas J, påstulerer noget argumenterer han altid for det. Det virker også mere troværdigt, når man kan undbygge sine påstande.

Folk har desuden også fået en tendens til at svine hinanden til, du skriver bl.a. noget i retning af at der er nogle som ved mere end Thomas J. Selvfølgelig er der det, men det viser du da kun ved at argumentere i dine indlæg. Det andet virker fuldstændig hen i vejret.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Sir Charles>

En fast røv er afhængigt af hviletensionen - Allright (måske)... og hvad skaber hviletensionen: den fyrring der er i de nerver der går til musklen. Ved udstrækning vil man påvirke div. reflektoriske mekanismer - effekten ligger altså i nervesystemet. Så teoretisk ville det kunne give en lavere fyrring i hvile!???!
For det første siger jeg ikke at en fast røv er afhængig af hviletensionen. Jeg siger at det for MIG virker som en naturlig forklaring. Så er jeg dækket ind, hvis det skulle vise sig at jeg tager fejl ;)

Iøvrigt behøver det da ikke at påvirke hviletensionen, fordi refleksaktiviteten reduceres. Refleksaktiviteten ledes igennem sensoriske/afferente nervetråde som kaldes Ia fibre. Deres opgave er at exitere alfa-motor neuronerne, når strækket på musklen bliver for stort. Derfor må det være Ia neuronerne som ændre adfærdsmønster ved udstrækningsøvelser. Det må være dem som flytter deres tærskel for hvornår alfa-motorneuronet skal exiteres.

Jeg tror ikke på at udstrækning giver hængerøv - eller mindsker effekten af den forudgående træning!!!

Det er vi så tilgengæld enige om ;)

Alcon>

Han mener at svaret på det såkaldte "muskelminde" skal findes her. (muskelminde bliver brugt som forklaringen på at en muskel der har været stor engang, meget nemt vokser sig stor igen). Han mener, at grunden til at en muskel der har været stor, har så nemt med at vokse, er at den ikke bliver forhindret i dette af en stram muskelbug.
Nu skal jeg lige se om jeg husker helt korrekt. Men de hinder du snakker om er så vidt jeg husker endomysium, perimysium og epimysium. Endomysium er den hinde som omgiver de enkelte muskelfibre. Perimysium er den hinde som omgiver bundter af muskelfibre. Epimysium er den hinde som omgiver hele musklen. Det er muligt at Åkerfelt har ret i at disse hinder har en indflydelse på musklens vækstpotentiale. Men man skal huske at det er ren spekulation, og et forsøg fra Åkerfelt´s side på f.eks at forklare visse mekanismer omkring hypertrofi. Det er dog efter min mening vås at forsøge at overføre det til hængerøv´s spørgsmålet. Musklens længde bliver jo ikke forøget synligt fordi hinderne udvides.

Trolle>

Min umiddelbare intuition siger mig, at hinden burde kunne følge med den hastighed hvormed muskelvækst foregår - især hvis man ikke benytter sig af præstationsfremmende kemikalier.

Det vil jeg umiddelbart også mene. Åkerfelt stiller dog et interessant spørgsmål. Hvordan kan det være at folk som HAR været overvægtige engang i deres liv, har lettere ved at tillægge sig store mængder muskelmasse ? Hans teori er at deres muskelhinder i deres overvægtige periode er blevet udvidet, og derfor medvirker at musklen vokser lettere. Jeg synes dog stadigvæk det er ren og skær gætteværk. Men ikke helt uinteressant. Det kunne dog sagtens forklares med at overvægtige i forvejen har en langt større muskelmasse end almindelige mennesker, hvilket gør at de rent faktisk genopbygger, når de går igang med vægttræning efter at de har tabt sig. For det er jo et kendt fænomen at har man tidligere været på et givent niveau, muskelmassemæssigt, så kommer man lettere derop igen.

Chronus>

Og plus den i forvejen høre til den gruppe der har svært ved at blive stram igen, hvis den i forvejen bliver strukket jævnligt, endten i form af stræk eller dagligt brug.

Du bliver ved med at køre i de samme cirkler. Din påstand er stadigvæk at en smidig muskel er en muskel der hænger. Hvorfor det ?? Begrund det. Jeg har sagt at en stor del af en muskel´s smidighed ligger i neurologiske mekanismer. Det er jo ikke sådan at en smidig muskel, bliver længere og længere, jo mere smidig du bliver. Jeg HAR sagt at jeg er enig i at nogen muskler lettere forkorter end andre. Jeg HAR også sagt at nogen muskler derfor er vigtigere at udstrække end andre. Men jeg fatter ikke hvorfor at det fører til decideret hængerøv fordi man strækker sin gluteus maximus ud. Gider du ikke snart fortælle HVORFOR ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas J

"Nu skal jeg lige se om jeg husker helt korrekt. Men de hinder du snakker om er så vidt jeg husker endomysium, perimysium og epimysium. Endomysium er den hinde som omgiver de enkelte muskelfibre. Perimysium er den hinde som omgiver bundter af muskelfibre. Epimysium er den hinde som omgiver hele musklen. Det er muligt at Åkerfelt har ret i at disse hinder har en indflydelse på musklens vækstpotentiale. Men man skal huske at det er ren spekulation, og et forsøg fra Åkerfelt´s side på f.eks at forklare visse mekanismer omkring hypertrofi. Det er dog efter min mening vås at forsøge at overføre det til hængerøv´s spørgsmålet. Musklens længde bliver jo ikke forøget synligt fordi hinderne udvides".

Ja det er disse hinder jeg taler om, og ja, som jeg selv har skrevet tidligere er dette spekulation.

Det er korrekt at musklerne ikke bliver længere når hinderne udvides, men muskelen vil blive mere "blød" under hvile.

De fleste af os kender nok fornemmelsen af at musklerne bliver bløde, eksempelvis hvis man ikke får kulhydrater nok, og dermed mister intramuskulær vædske.

Her kommer muskelen til at føles tom, da den ikke længere udfylder selve muskelbugen.

Det jeg så sagde at Chronus MÅSKE kunne have ret i var, at en overudvidet muskelbug kunne få en muskel til at virke blød og hængende, i det aktuelle tilfælde Gluteus.

Personlig har jeg ikke tidligere hørt eller tænkt på at man skulle få hængerøv af at strække gluteus.

Iøvrigt synes jeg ikke at det er noget vås DU skriver, heller ikke det jeg er uenig i, da du altid argumenterer godt for dine synspunkter.

Men så længe den endegyldige sandhed ikke foreligger, er det menneskets ret og, efter min mening, pligt at spekulere :D

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt synes jeg ikke at det er noget vås DU skriver, heller ikke det jeg er uenig i, da du altid argumenterer godt for dine synspunkter.
Mange tak :)

Det var nu heller ikke ment som det var sagt. Du skriver generelt nogen gode indlæg, så det var ikke for at virke nedladende overfor det du skriver.

Men så længe den endegyldige sandhed ikke foreligger, er det menneskets ret og, efter min mening, pligt at spekulere

Det har du så evigt ret i. Men jeg synes dog godt man i det mindste kan forklare hvad det er man mener med en given teori eller idé. Man kommer jo ikke særligt langt i en debat ved at påstå noget uden nogen form for argumentation.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share