Hvilket fitness center er bedst?


Bob dylan
 Share

Recommended Posts

Jeg har gået og tænkt lidt på hvad for et fitness center er det bedste i Danmark ifølge jeres mening? Går selv i Loop fitness men overvejer at skifte.

Jeg kan godt afsløre at loop fitness ligger på omtrent samme niveau som Nautilus på min scala. Hvilket center der præcis er det bedste er svært at sige. Det kommer også helt an på hvad man vil med sin træning. Af dem jeg kender kunne et bud være The Gym, LVK og OBBC.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tilgengæld give dig et bud på et af de dårligste...:

Jeg træner selv i ShitnessWorld på Frederikssundsvej, hvilket jeg har gjort siden de åbnede sidste efterår. Normal kotume er generelt at maskiner (som jeg nu ikke bruger), men selv en simpel bænk, ofte ikke virker, og ikke bliver reparereret/udskiftet før der er gået en 2-4 måneder...

Desuden så har de været så (undskyld sprøget) ÅNDSSVAGE at flytte rundt her i sidste uge! Det er det mest latterlige jeg længe har været med til. Istedet for at have alle frivægte samlet et sted, er det nu blevet spredt ud over større område. Desuden har de været så smart at vende smith-stativet forkert, så det eneste fornuftige man kunne bruge det til - som er chin/pullups, nu er nærmest umuligt, fordi stangen vender ind mod væggen. FLOT!

Derudover har de flyttet squat-racket, så det ikke længe står på gummimåtter, og så der ikke er noget spejl foran længere. Længe leve dødløft på betongulv.

Idiotisk.

Link to comment
Share on other sites

<br />Jeg kan tilgengæld give dig et bud på et af de dårligste...:<br /><br />Jeg træner selv i ShitnessWorld på Frederikssundsvej, hvilket jeg har gjort siden de åbnede sidste efterår. Normal kotume er generelt at maskiner (som jeg nu ikke bruger), men selv en simpel bænk, ofte ikke virker, og ikke bliver reparereret/udskiftet før der er gået en 2-4 måneder...<br />Desuden så har de været så (undskyld sprøget) ÅNDSSVAGE at flytte rundt her i sidste uge! Det er det mest latterlige jeg længe har været med til. Istedet for at have alle frivægte samlet et sted, er det nu blevet spredt ud over større område. Desuden har de været så smart at vende smith-stativet forkert, så det eneste fornuftige man kunne bruge det til - som er chin/pullups, nu er nærmest umuligt, fordi stangen vender ind mod væggen. FLOT!<br />Derudover har de flyttet squat-racket, så det ikke længe står på gummimåtter, og så der ikke er noget spejl foran længere. Længe leve dødløft på betongulv.<br /><br />Idiotisk.<br />
<br /><br /><br />

Ja træls man ike kan flexe foran spejlet imes man dødløfter.

Hvorfor er det du ikke skifter center nu du er så utilfreds??

Link to comment
Share on other sites

At udpege `det bedste center´ er lidt som at udpege den bedste bil. Det afhænger af personlige krav og behov. Hvis man bor i fjeldene i Nordsverige, er en Range Rover god, men hvis man sjældent kører udenfor bymæssig bebyggelse, er en lille by-bil fin nok.

På samme måde med fitnesscentre: Vil du bruge primært maskiner eller frie vægte? Er du BB´er, styrkeløfter eller noget helt tredje? Motionist eller konkurrence-atlet? Kan du lide en wellness-agtig atmosfære, eller skal der stinke af adrenalin? Der er mange ting, man bør overveje. Og vurderingen er i høj grad individuel.

Link to comment
Share on other sites

<br /><br /><br />

Ja træls man ike kan flexe foran spejlet imes man dødløfter.

Hvorfor er det du ikke skifter center nu du er så utilfreds??

Hvis du læser hvad jeg skriver, så vil du finde ud af, at alt dette er sket så sent som i sidste uge. Jeg lagde mærke til det i går - dagen hvor jeg skrev indlægget.

PS: Desuden så betyder beliggenheden en del for mig - det skal være tæt på hvor jeg bor. FW ligger 500m fra mig. Desuden har jeg ikke råd til at give 400kr om måneden for det.

Men nu du foreslår et centerskift, kan du så komme med et bedre alternativ i Brønshøj/Husum-området?

Eller er det ikke længere tilladt at være jævnt utilfreds med det sted man træner, selvom man ikke vælger at skifte, fordi alternativerne ikke eksisterer inden for overkommelig rækkevidde?

Edited by Kongsfelt
Link to comment
Share on other sites

Efter hvad jeg har prøvet og set, samt mine præferencer:

The Gym på Østerbro og FDK Nørrebro.

The Gym virker yderst interessant, udfra de billeder jeg har set - problemet er bare at det er alt for langt væk.

Det er vigtigt for mig og min motivation, at centret er i umiddelbar nærhed - dvs ca max 2km væk. Alternativt skal det være i Vanløse, hvor jeg arbejder...

Link to comment
Share on other sites

The Gym virker yderst interessant, udfra de billeder jeg har set - problemet er bare at det er alt for langt væk.

Det er vigtigt for mig og min motivation, at centret er i umiddelbar nærhed - dvs ca max 2km væk. Alternativt skal det være i Vanløse, hvor jeg arbejder...

http://www.danskfitness.dk/Default.aspx?ID=313

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke rigtig huske de centre jeg har prøvet, men her er et udkast

LVK - Lillerød

BVK - Bagsværd

TSK - Tårnby

HSF - Hvidovre

Hardwork studio - KBH

SATS - Søborg

AAK - Århus

Fitness World - Århus

Dansk Helse Sport - Århus

Silkeborg Sol og Motion - Silkeborg

Et trænings center i Rønne

Plus et center mere i silkeborg jeg ikke kan huske hvad hedder, det var vidst ikke Nautilus, men ligger inde i et lille center

Af ovenstående er foreningerne IMO klart dominerende for centrene. TSK, AAK står klart for mig som de bedste.

LVK er også meget højt på listen, men de lider lidt af plads mangel, hvilket HSF også gør IMO.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share