WSM 2002


jar
 Share

Recommended Posts

World's Strongest Man 2002

Location: Kuala Lampur, Malaysia

FINAL RESULTS

1. Mariusz Pudzianowski 58 points

2. Zydrunas Savickas 50 points

3. Raimonds Bergmanis 47.5 points

4. Johnny Perry 42 points

5. Svend Karlsen 39 points

6. Juha Rasanen 38.5 points

7. Hugo Girard 38.5 points

8. Gregor Edmunds 27.5 points

9. Jarek Dymek 24.5 points

10. Magnus Samuelsson 12.5 points

Congratulations to Mariusz Pudzianowski, World's Strongest Man 2002!

:pullup:

Link to comment
Share on other sites

En tungere kropsvægt vil altid være en større belastning for hjertet, uanset om vægten består af muskler eller fedt. Jeg tror dog ikke at du behøver at være nervøs. Det jeg mente med den katagori var folk over 140-150kg, uanset hvor veltrænet man er tror jeg at det er usundt at veje så meget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er 2 faktorer som spiler ind.

For det første tester man ikke i WSM. Jeg tror derfor man med stor sansynelighed kan sige at mange af deltagerne tager AS og andet sjovt. Når man så som Perry vejede tæt på 180 kg, uden at være voldsom fed, så lugter det endnu mere af AS.

En anden ting er at hjertet skal arbejde utroligt hårdt når man vejer meget. Og så er det faktisk ligemeget om det er fedt eller muskler. Hjertet skal jo pumpe blod igennem de voldsomt store muskler udøverne har.

Jeg ved ikke om man kan sige at der er en grænse for hvornår det er for meget. Det er nok yderst individuelt. Jeg tror dog man løber en forøget risiko når man vejer et pænt stykke over 150 kg.

Faktisk er det kun ekstremt tunge vægttræningsatleter som er døde af hjerteanfald i stærkmandskonkurrencer og styrkeløft. Dog med undtagelse af Jon Pal Sigmarsson, som var forholdsvis let og rippet. Ellers har folk som John "grizzly" Brown, Johnny Perry, O.D Wilson, Matt Dimel osv. været temmeligt tunge.

Iøvrigt er kombinationen, tung kropsvægt + AS misbrug + fed mad, nok ikke den bedste kombination hvis man vil være gammel.

Man kan selvfølgelig heller ikke udelukke en medfødt defekt, men det er nok meget sansyneligt at en stor del af forklaringen ligger i den store kropsvægt.

Sidst men ikke mindst, så er stærkmandskonkurrencer nok lidt hårdere ved kroppen end f.eks styrkeløft og vægtløftning, hvor det primære er at løfte noget 1 gang. I stærkmandskonkurrencer slides der godt på atleterne.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Squat> på strongestman.com står han noteret til en kropsvægt på 294 pounds, hvilket svarer til ca. 133,5 kg. Jeg mener ikke at have set ham noteret til mere end 135 kg i de WSM konkurrencer jeg har på video. Jeg tvivler meget stærkt på at han nogensinde har været oppe og runde 150 kg. Iøvrigt var han i hans første konkurrence, så rippet at man tror det er løgn. For mig er det så åbentlyst, at han var storforbruger af AS. På daværende tidspunkt, da han stilte op for første gang, var han 23 år, og lignede en bodybuilder. Alligevel var han bedre en næsten hele feltet som havde meget mere erfaring end ham.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg tror sku også det er AS.

Feks blev den Danske stærkmand Henrik Ravn, fældet for Hormon og AS misbrug, så lidt om det er der vel om det.

Facts Henrik Ravn korpsvægt 140 kg.

Bænkpres 200+ kg

Dødløft 300 kg

Squat ca 300 kg

Ps i øvrigt nogle rimelige voldsomme præstationer nogle stærkmænd kan udføre.

http://www.strength-athletics.com/renaissa...nts/viking.html

16 reps med 200+ kg i military press! Rimelig sygt :devil: Big Ron go home big Ron ron go home.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share