Dødløft, nej tak!


Søren Bitsch
 Share

Recommended Posts

Over en længere periode har jeg dødløftet, og er kommet frem til den konklusion, at det sku nok er bedre at jeg stopper med det! :dry: Årsagen til dette er, at øvelsen aldrig rigtigt har fungeret for mig, da jeg ikke formår at holde ryggen rank under øvelsesudførelsen. Da der ikke findes kompetente instruktører, der hvor jeg træner, er jeg blevet enig med mig selv om at droppe denne øvelse, på trods af dennes mange kvaliteter...

Jeg søger derfor nogle øvelser der kan erstatte dødløft, så kom frisk med ideerne! :bigsmile:

Jeg kører Thomas Jagd's fundament program (med nogle få ændringer), med 2 sæt opvarmning forud for hver øvelse...

Mandag:

Squat 3x8 - 60 kg

Bænk press 3x8 - 55 kg

Lateral raises 3x8 - 6 kg

Træk til bryst 3x8 - 50 kg

Mave øvelse

Onsdag:

Dødløft ......

Bent over barbell rows 3x8 - 50 kg

Millitary press 3x8 27 kg

Træk til bryst 3x8 - 50 kg

Mave øvelse

Fredag:

Squat 3x8 - 60

Incline bænk press 3x8 - 55

Dips - 3x8

Calf raises 3x8 - 60 kg

Mave øvelse

Link to comment
Share on other sites

træner Snatch grip dødløft andre ting end normal og er denne at foretrække ?

Mig bekendt er impact ikke signifikant anderledes. Men den belastning man typisk kan køre med i snatch grip, giver typisk en langt bedre ryg holdning. I snatch grip er det også i langt højere grad den øvre del af ryggen man skal fokusere på at holde pæn, da den har tendens til at komme til at hænge lidt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share