Fælles nytårsfortsæt på MOL


Sir Charles
 Share

Recommended Posts

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Der er også et andet vigtigt aspekt i det. De folk som har en tendens til at virke nedladende og tilsvinende i deres indlæg, uden at bidrage med noget til den egentlige diskussion, burde være kloge nok til at indse at de er skyld i at alle guldkornene som fra tid til anden dukker op, simpelt hen drukner. Den type diskussioner hvor folk kaster med mudder og sviner hinanden til, har det med at vokse sig store, og resultatet bliver simpelt hen at den slags tråde overskygger de informative tråde. Det er lidt uheldigt. Har man en sygelig trang til at svine personer eller persongrupper til, så bør man finde et forum hvor den slags er accepteret. Motiononline er som sagt en træningshjemmeside, hvor vi primært diskutterer ting som har med træning at gøre. Derfor bør man også argumentere på en sagelig måde, så andre folk der læser tråden kan få noget ud af det, og lære noget. Ellers er det formålsløst.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

og du frygter ikke, at MOL's "intelligente indslag" og "hyggelige stemning" ryger fløjten, hvis vi ikke adresserer problemet?

Det er vel ikke meget forkert at antage, at de fleste på GB og MOL kender begge sites. Dermed er det vel heller ikke meget forkert at antage, at de som ikke hænger ud begge steder, har foretaget et bevidst valg af det ene og et bevidst fravalg af det andet.

Og hvis vi på MOL får GB-tilstande af den ene eller anden grund, risikerer vi vel at folk også vælger MOL fra(og igen måske ikke, men kun i mangel af alternativ.)

Link to comment
Share on other sites

og du frygter ikke, at MOL's "intelligente indslag" og "hyggelige stemning" ryger fløjten, hvis vi ikke adresserer problemet?

Nu bliver jeg lidt i tvivl om hvem spørgsmålet er adresseret til ?? For det er vel lige nøjagtigt det jeg antyder i ovenstående ?? Hvis ikke folk er indforstået med at tonen skal holdes på et sageligt niveau, så VIL det betyde at den overordnede kvalitet i trådene falder. Derfor bør man gøre noget ved det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo ingen grund til at gøre tingene værre end de er. Faste MOLboere ved jo på forhånd hvem der vil argumenterer for det ene og det andet, og hvilken kvalitet man som hovedregel kan forvente af personens indlæg.

Derfor er "problemet" vel størst for ny MOLboere. Men sådan må det jo være. Ethvert site har sine "ånd" og "indforståethed" og den må man lære, hvis man vil deltage i de mere "komplicerede" tråde. Og egentlig synes jeg heller ikke nye MOLboere har de store problemer. Stort set hver eneste gang en ny MOLbo stiller et spørgsmål bliver det besvaret med accepteret standardviden (og eventuelt med lidt konkurrende divergerende viden).

Link to comment
Share on other sites

og du frygter ikke, at MOL's "intelligente indslag" og "hyggelige stemning" ryger fløjten, hvis vi ikke adresserer problemet?

Helt klart, men jeg synes også vi har set personer komme på MOL med en provokerende tone, og efter et stykke tid er de begyndt godt at kunne kommunikere uden at skulle træde på andre.. Jeg ser det som en berigelse, når der kommer en ny person til med nogle lidt andre betragtninger på eksempelvis Cutning..

Nu har jeg lige haft tid til at læse den nu lukkede tråd i doping forummet, og det er da ikke rar læsning...

Man kan da undres...

Men ligefrem at udelukke nogle, det er et skråplan.. Jeg ved det lyder fortæsket, men hvem bliver den næste, og er der forskel på om man er kendt fra et andet forum, og provokerer, eller ukendt? Jeg er sikker på at vi er nogle stykker som godt kender sprogbrugen fra GB, og hele tiden har frygtet at den ville komme til MOL, men jeg mener vi må give folk lejlighed til at vise at de kan forandre sig.. (Jesus, nu lyder jeg sq helt "langhåret", og jeg har endda stemt på Fogh :D )

Link to comment
Share on other sites

Og hvis vi på MOL får GB-tilstande af den ene eller anden grund, risikerer vi vel at folk også vælger MOL fra(og igen måske ikke, men kun i mangel af alternativ.)

Nu skal vi heller ikke gøre det værre end det er, du får mig til at tænke på Palæstina, når du bruger ord som "tilstande". ;) (Jarvig, du er en fusker ;) )

Er det forkert forstået, hvis jeg antager, at der er folk på GB, der ser på MOL, som nogen herinde ser på "IForm" og "Form og Fitness"?

Jeg kan ikke se at de to "sites" ikke kan eksistere i lykkelig sameksistens, der er jo ingen grund til rivalisering, de fleste af os er voksne (bevidste, modne etc.) nok til selv at træffe vores egne beslutninger og trykke på det link, der tiltrækker os mest af den ene eller anden årsag.

Jeg ved det, er også selv blevet ophidset et par gange før, da tonen blev lidt vel fri efter min personlige smag. Men jeg synes også man skal se på om det er en person som brænder for det han skriver, eller det er en provokatør som bare vil svine til.. Pulsen må gerne komme lidt op ind imellem

Der er forskel på følelsesladede udbrud der senere undskyldes i tråden eller via PM og en generel nedladende sprogbrug. ;) Der skal være plads til at kalde Jarvig en Økonoma ;) hvis du bagefter er voksen nok til at undskylde, så vi ikke går herfra med indestængt vrede eller at folk føler sig udstødt, trådt på.

Husk på vi er alle mennesker, og ord kan ofte tages for bogstavligt. Vi skulle gerne være kommet væk fra skolegården, hvor mobningen var fri.

Gør mod folk som du gerne vil have, de gør mod dig, er et godt udgangspunkt også på et debatforum.

Undskyld Jarvig, fordi jeg bruger dig som "(synde)buk" og godt nytår.

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

Stort set hver eneste gang en ny MOLbo stiller et spørgsmål bliver det besvaret med accepteret standardviden (og eventuelt med lidt konkurrende divergerende viden).

Der har her været en lidt kedelig tendens til at folk blev spist af med en nedladende kommentar om, at de skulle kigge i gamle indlæg, men dette er svært uden en brugbar søgefunktion, og ikke særligt pædagogisk hvis der ikke følger et link med til den refererede tråd.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes som udgangspunkt at der skal være plads til alle, uanset holdninger og kvalifikationer. Men, jeg mener også at det skal med i overvejelsen, om en person ødelægger noget for andre. Og hvis en person som udgangspunkt er negativ over for alle andre, som ikke deler hans/hendes holdning, så mener jeg der er et problem. MoL er et seriøst forum, og hvis fx. 10 seriøse personer vælger at forlade forummet pga. en person, mener jeg i høj grad vi har et problem! Vi kan ikke sætte alle de positive egenskaber MoL har, over styr, bare for at der skal være plads til alle! Hvis en person bidrager med flere negative ting, end positive ting, så mener jeg at vi er bedre stillet uden vedkommende. Kald det censur hvis du ønsker, men jeg syntes ikke at vi kan tillade at sætte den høje seriøsitet på MoL, overstyr, for at tækkes en enkelt person......

Dermed ikke sagt at der er visse holdninger der ikke er plads til! For det er jo almindelig kendt hvem der fx. er imod doping, hvem der er for og hvem der er ligeglad! Og det er jo helt fint! Men hvis en person i samtlige indlæg sagde at "dem som ikke tager AS, opnår aldrig noget", eller "alle som tager AS er latterlige idioter", ja så syntes jeg at der er et problem! Sålænge respekten for andre personers holdninger er intagt, kan vi diskutere på et seriøst plan, men når respekten for andre forsvinder, er det at mudderkastningen kommer.........og den er ikke rar, hverken at læse eller deltage i.......!!

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo ingen grund til at gøre tingene værre end de er
det er da der vel heller ikke nogen, der gør - vi diskuterer jo ikke udsmidning af en enkelt person, men derimod, om man i fremtiden bør værne om MOL's kvaliteter, og i så tilfælde hvordan :)
Claus> sorry, my mistake

ahh, en undskyldning af den japanske stil - nemlig karakteriseret af fuldstændig overdrevent høflighed :D

næ, må jeg have lov til at undskylde ærede TJ- jeg burde have stilet mit indlæg mere specifikt for at undgå misforståelser - fejlen er helt på min side (bukker 37gange....) :D :lol:

Helt klart, men jeg synes også vi har set personer komme på MOL med en provokerende tone, og efter et stykke tid er de begyndt godt at kunne kommunikere uden at skulle træde på andre.. Jeg ser det som en berigelse, når der kommer en ny person til med nogle lidt andre betragtninger på eksempelvis Cutning..
ja, lad os håbe, at den bliver ved med at holde :)

ang. "cutning", så er det faktisk ikke nye betragtninger - jeg har i hvert fald proklameret det samme flere gange :)

-på den anden side, kan det jo netop være et tegn på, at hensynsløse fornærmelser nogle gange betaler sig i et forum - folk lægger mærke til diskussionen - om det hele så drunker i harme, er et anden sag.

du får mig til at tænke på Palæstina, når du briger ord som "tilstande".

godt du har den lille smilie bagerst, for "tilstande" er jo et godt gammelt gedigent dansk ord(hvis nogen ønsker referencer på, HVOR gammelt ordet er, må de altså selv finde dem :D) :)

Jeg kan ikke se at de to "sites" ikke kan eksistere i lykkelig sameksistens, der er jo ingen grund til rivalisering, de fleste af os er voksne (bevidste, modne etc.) nok til selv at træffe vores egne beslutninger og trykke på det link, der tiltrækker os mest af den ene eller anden årsag.

selvfølgelig - men spørgsmålet er jo også, hvordan man kan holde standarden oppe - sådan set på begge sites, men nu snakker vi jo hovedsageligt om MOL

I mine øjne er kvaliteten ikke så god på GB, at jeg gider bruge min tid der, så hvis MOL ender på samme kvalitetsniveau af den ene eller anden grund, stopper jeg da formentligt med at besøge MOL - af samme grund som jeg ikke besøger GB.

atomnissen:

stort set enig :)

Link to comment
Share on other sites

-på den anden side, kan det jo netop være et tegn på, at hensynsløse fornærmelser nogle gange betaler sig i et forum - folk lægger mærke til diskussionen

Jeg undskylder mange gange for ikke at have set dine helt sikkert udemærkede argumentationer for cutning. (laver knæfald) :lol:

Hvis det skulle gentage sig, må herren slå mit hoved at med et sværd.. (så shogun forleden) :D

Link to comment
Share on other sites

for sent - dit hovedet er separeret fra din krop - straffen for at undskylde, når du ikke har noget at undskylde for :lol:

-jeg mener det var engang i sommers og du blev først medlem i sep-2002, så du var lovligt undskyldt... hvilket jo så kostede dig hovedet... :o

-der er ikke noget som samurai-logik :D :lol:

Link to comment
Share on other sites

du får mig til at tænke på Palæstina, når du briger ord som "tilstande".

godt du har den lille smilie bagerst, for "tilstande" er jo et godt gammelt gedigent dansk ord(hvis nogen ønsker referencer på, HVOR gammelt ordet er, må de altså selv finde dem :D) :)

Når folk bruger ord med sin oprindelige betydning sker der til tider misforståelser, sproget udvikler sig hele tiden, og ord får til tider flere helt nye betydninger.

Det er jo svært at kommunikere, hvis vi taler i to forskellige tidsaldre eller dimentioner.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke bedre at ligge på mavsen og blive tisset op og ned ad ryggen

hmm, det er kun straf nok, hvis den der tisser har diabetes, og der er en stor myretue tæt på :D

(myrerne går efter sukkeret i urinen og spiser samtidigt personen.... i teorien - jeg har ikke prøvet det i praksis)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan da ikke gøre for, en eller anden japser (sorry, racisme!) tænder på at tisse Richard Chamberlain op og ned ad ryggen! Jeg sværger, jeg ikke har lyst til at tisse på japanere eller Richard Chamberlain. Honest :)

Husk at se Shogun søndag formiddag, hr. Pyt.

Jøgge <<< Totalt herlig serie!

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Når folk bruger ord med sin oprindelige betydning sker der til tider misforståelser, sproget udvikler sig hele tiden, og ord får til tider flere helt nye betydninger.

Det er jo svært at kommunikere, hvis vi taler i to forskellige tidsaldre eller dimentioner.

ja, man kan også hurtigt blive fornærmet, hvis man er i det humør - fx. har du jo lige fornærmet mig ved at sige, at jeg lever i en helt anden tidsalder :D :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share