Amerikansk fodbold træning


Christiiiian
 Share

Recommended Posts

Mit bidrag består i at have advaret trådstarter om faren ved de alarmerende inkompetente råd du, blandt andet, har bidraget med, Yetti.

Hvis du ikke kan/vil være mere specifik, så hjælper der hverken debatten eller trådstarter..., men det er jo set før :blush:

Link to comment
Share on other sites

Men det hjælper trådstarter at du, Rune og andre skriver en omgang nonsens?

Du kan starte med at argumentere for dine holdninger, så ville vi faktisk være ude i en debat, fremfor den tendens du har til at hæve dig over alle andre...

Andre kloge folk har tidligere sagt, at man ikke skal kritisere noget, hvis man ikke kan præsentere noget bedre selv...

Ps. By the way - jeg har ikke skrevet tidligere i denne tråd, tidligere end dig.

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Du kan starte med at argumentere for dine holdninger, så ville vi faktisk være ude i en debat, fremfor den tendens du har til at hæve dig over alle andre...

Andre kloge folk har tidligere sagt, at man ikke skal kritisere noget, hvis man ikke kan præsentere noget bedre selv...

Ps. By the way - jeg har ikke skrevet tidligere i denne tråd, tidligere end dig.

'The only true wisdom is in knowing you know nothing.' - Sokrates

Jeg beklager, Yetti, at jeg fik blandet dine indlæg fra basketball tråden ind i denne.

Link to comment
Share on other sites

Det er enhver forundt og kaste rundt om sig med aldrende filosoffers citater - det bringer bare ingenting til debatten...!

Og hvori ligger forskellen i vildledelse og vejledning, når der findes flere veje til Rom? - for at bruge en anden udslidt kliché!

Som jeg ser det, er dit største problem , at du ikke anerkender andre veje end din egen - og din egen vej vil du ikke argumentere for :nonono:

Link to comment
Share on other sites

For nu at vende tilbage til trådens oprindelige indhold; så vil jeg mene at du(Christiiiian) bør gøre op med dig selv hvad du vil opnå med din vægttræning. Vil du tage på i muskelmasse og blive stærkere, hvilket også er vigtigt i forhold til amerikansk fodbold, bør du fokusere på den overvejende del af de grundøvelser, som der er nævnt i tråden. Hvis du vil træne mere specifikt på at blive en bedre atlet til amerikansk fodbold, så vil jeg stadig mene at du bør fokusere på eksplosive øvelser og core-training. Hvad du vælger er selvfølgelig op til dig.

Athlete X -> Hvis ikke du har du tænkt dig at argumentere for HVORFOR de råd, som er givet i denne tråd er værdiløse og vildledende, så vær’ venlig at blande dig udenom.

Link to comment
Share on other sites

Og hvori ligger forskellen i vildledelse og vejledning, når der findes flere veje til Rom? - for at bruge en anden udslidt kliché!

Dit største problem er at du ikke aner hvad du snakker om. I vil til Rom men er på vej mod Tibet. Det er et mismatch.

Som jeg ser det, er dit største problem , at du ikke anerkender andre veje end din egen - og din egen vej vil du ikke argumentere for :nonono:

Vrøvl. Sagens kerne er at, der fremsættes forslag og leveres en række råd, der er så absurd idiotiske og forkerte at det gør helt ondt. Lad være med at dreje diskussionen over på mig.

Athlete X -> Hvis ikke du har du tænkt dig at argumentere for HVORFOR de råd, som er givet i denne tråd er værdiløse og vildledende, så vær' venlig at blande dig udenom.

Hvorfor det? Jeg er den eneste på dette fora, der tilnærmelsesvis er kompetent nok til at svare i denne tråd.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det? Jeg er den eneste på dette fora, der tilnærmelsesvis er kompetent nok til at svare i denne tråd.

Vor Herre bevares!! Det er da godt nok en sørgelig ignorant holdning at ligge for dagen. Især når du nægter (eller ikke evner) at bidrage med noget bedre.

Belær os nu ud fra alle dine kompetencer.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det? Jeg er den eneste på dette fora, der tilnærmelsesvis er kompetent nok til at svare i denne tråd.

Så vidt jeg kan se, har du ikke foretaget dig andet end, at kalde de givne træningsråd for ”dårlige”, ”gennemsyrede fejlagtige” og ”nonsens”.

Og siden du nu erklærer dig selv for, at være den tilnærmelsesvis mest kompetente indenfor dette felt, vil du så ikke være venlig at lukke op for din visdom og lade dit klare blændende lys skinne for os, som ingenting ved om træning relateret til amerikansk fodbold?

Link to comment
Share on other sites

Vor Herre bevares!! Det er da godt nok en sørgelig ignorant holdning at ligge for dagen. Især når du nægter (eller evner) at bidrage med noget bedre. Belær os nu ud fra alle dine kompetencer.

Tilnærmelsesvis. Ikke kompetent. Du er velkommen til at modbevise mig.

Jeg bilder mig selv ind at jeg efterhånden ved nok om træningsprocessen i amr. fodbold til at kunne pin pointe BULLSHIT- hvad, som jeg i denne tråd har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg kan se, har du ikke foretaget dig andet end, at kalde de givne træningsråd for "dårlige", "gennemsyrede fejlagtige" og "nonsens".

Og siden du nu erklærer dig selv for, at være den tilnærmelsesvis mest kompetente indenfor dette felt, vil du så ikke være venlig at lukke op for din visdom og lade dit klare blændende lys skinne for os, som ingenting ved om træning relateret til amerikansk fodbold?

Mit råd gik på at søge information andetsteds. Er trådstarter yderligere interesseret kunne han fx spørge indtil hvor.

Jeg er ikke villig til at debattere træningsprocessen i amr. fodbold af den meget simple grund at jeg ikke besidder kompetencerne til dette.

Link to comment
Share on other sites

Mit råd gik på at søge information andetsteds. Er trådstarter yderligere interesseret kunne han fx spørge indtil hvor.

Jeg er ikke villig til at debattere træningsprocessen i amr. fodbold af den meget simple grund at jeg ikke besidder kompetencerne til dette.

Vil du ikke vurdere at der er forskel på hvilke metoder, og hvilket teoretisk sværhedsgrad der skal trænes alt efter niveau? Jeg har ikke indtryk af at trådstarter spiller på højt niveau og jeg føler mig egentlig ret overbevist om at både du, og andre, vil være i stand til at give råd, der vil hjælpe

Link to comment
Share on other sites

Vil du ikke vurdere at der er forskel på hvilke metoder, og hvilket teoretisk sværhedsgrad der skal trænes alt efter niveau?

Du må gerne uddybe No6Bach.

Jeg har ikke indtryk af at trådstarter spiller på højt niveau og jeg føler mig egentlig ret overbevist om at både du, og andre, vil være i stand til at give råd, der vil hjælpe

ALT vil virke for en low-level atlet. ALT. En lavt forberedt atlet ville kunne banke sig selv i hovedet med en kæp og forvente et positivt outcome.

Link to comment
Share on other sites

Haha, det er jo en fuldkommen absurd drejning, den her tråd har taget.

En begynder indenfor styrketræning og amerikansk fodbold får af vide, at det er umuligt at rådgive om, hvad han skal gøre, fordi emnet er så komplekst at ingen på mol er i stand til at sige noget, der er klogt nok - selv om det er soleklart for alle, at der er mange, der er i stand til at sige noget, der vil gøre ham klogere, end han er nu. Hvorfor ikke bare starte der...?

Verden er godt nok stor, og man kan aldrig vide alting med hundrede procents sikkerhed, men hvis man trods sine enorme kompetencer alligevel ikke tør udtale sig om noget som helst, har man altså et seriøst problem med at navigere i sin viden.

AthleteX -> du ved jo virkeligt meget, vil du ikke engang imellem dele lidt ud af det?

Link to comment
Share on other sites

Haha, det er jo en fuldkommen absurd drejning, den her tråd har taget.

En begynder indenfor styrketræning og amerikansk fodbold får af vide, at det er umuligt at rådgive om, hvad han skal gøre, fordi emnet er så komplekst at ingen på mol er i stand til at sige noget, der er klogt nok - selv om det er soleklart for alle, at der er mange, der er i stand til at sige noget, der vil gøre ham klogere, end han er nu. Hvorfor ikke bare starte der...?

Verden er godt nok stor, og man kan aldrig vide alting med hundrede procents sikkerhed, men hvis man trods sine enorme kompetencer alligevel ikke tør udtale sig om noget som helst, har man altså et seriøst problem med at navigere i sin viden.

AthleteX -> du ved jo virkeligt meget, vil du ikke engang imellem dele lidt ud af det?

Fordi den nuværende vejledning i tråden vil hasardere hans udvikling, som sportsmand. Derfor.

Hidtil er der endnu ikke nogen, der har skrevet noget, der har gjort trådstarter klogere. Debatørene har derimod formået at vildlede og fejlinformere, hvilket er hele sagens kerne.

Link to comment
Share on other sites

Fordi den nuværende vejledning i tråden vil hasardere hans udvikling, som sportsmand. Derfor.

Hidtil er der endnu ikke nogen, der har skrevet noget, der har gjort trådstarter klogere. Debatørene har derimod formået at vildlede og fejlinformere, hvilket er hele sagens kerne.

Men, hvorfor siger du, at du ikke ved nok til at vejlede ham? Han er begynder og har brug for et par simple råd, men det siger du, at du ikke er i stand til. Why..? Er det ikke en slags misforstået ydmyghed?

Link to comment
Share on other sites

Du må gerne uddybe No6Bach.

Jeg mener bare at sportudøvere (som regel) bliver trænet på et niveau, der svarer til deres sportslige formåen. Jeg mener ikke det kræver samme høje niveau at træne et serie 6 hold som det gør at træne et Superliga hold. Forstår du hvad jeg mener?

ALT vil virke for en low-level atlet. ALT. En lavt forberedt atlet ville kunne banke sig selv i hovedet med en kæp og forvente et positivt outcome.

Så kan trådstarter vel også få noget ud af råd fra fx dig? Bemærk at jeg ikke forholder mig til om hvad andre i tråden har skrevet er korrekt. Jeg ved vitterlig ikke noget om football - det gør du :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg bilder mig ikke ind at jeg kan vejlede folk særlig hensigtsmæssigt over nettet.

Jeg arbejder langt fra med træning som jeg vejleder over nettet. For begynder har jeg langt mere fokus på bevægelses kvaliteten, profylaktik og basis træning osv. Jeg ser ingen grund til at bygge så meget styrke på folk og explosiv træning før jeg har forbedret individets base. Det er rigtigt nemt at gøre folk stærke, men at få dem til at bevæge sig rigtigt er langt mere kompliceret, og få deres styrke på elite niveau er noget helt andet.

Over nettet prøver jeg såvidt muligt at skabe lidt sammenhæng i forhold til folks trænings programmer. Jeg ved udmærket godt at jeg ikke kan hjælpe folk særlig godt. Derfor prøver jeg at holde det til filosifien? "keep it simple". Som sagt er det meget mere kompliceret og jeg mangler personligt en sindsygt meget viden omkring træning fysiologi og periodisering før jeg kan lave noget programmer der tilsvar kvaliteten af den træning Athlete X for igennem sigen træner. Jeg ville sindsygt gerne vide noget mere.

I forhold til Christiian så har han brug for at komme igang med at tænke over hvad styrketræning er, altså begynde at tænker mere over hvad han laver. Derfor har jeg stillet noget konkrete spørgsmål som han kunne reflektere over, dem har han ikke svarede på ergo kan jeg ikke komme særlig meget videre med knægten. Han ønsker ikke at lege med på legen, så kan jeg vel ikke gøre så meget andet.

Det er en god ide at henvise ham til nogen andre? har du nogen bud på hvor man kan søge kontakt hvis man gerne vil have online hjælpe X?

Mit bud på et program var ikke noget komplet program, men en skitsering af noget meget basalt træning. Det mest relevant for at hjælpe christian var at få taget nogen af knæ ekstensor øvelserne ud da han således hvis jeg er heldig at han undgår korsbåndsskader. Lunge istedet for squat havde måske været en god ide, og en unilateral leg curl på. Mit primær fokus var nu ikke at lige et komplet trænings program men at skabe en dialog omkring hans træning, f.eks. hvad det betyder det for hans squat at han også træner benpress i programmet.

At der så bliver sendt et komplet program, med en masse avancerede øvelser har jeg ikke noget at gøre med. Jeg prøvede så vidt muligt at rede tråden, men havde ikke lige tid til at skrive færdig.

Fidusen med en god vejledning via motion online er at spørge ind til personen før man poster, og holde tingende on board, istedet for færdig programmer via PM. Det kunne også være en ide at have nogen konkrete folk man kunne henvise til, men det tror jeg så ikke vi må??? En anden fidus er også at man forsøger at hjælpe folk udfra det der allerede at blevet skrevet. For mange modsvarende kommentar forvirre en personen der ikke har mulighed for at sortere i stoffet.

Da jeg nu er blevet kaldt diverse ting af Athlete X i denne tråd, med meget lidt empati i forhold til at jeg i min fritid forsøger at hjælpe kan du jo lige få den her med på vejen. Athlete X du har aldrig formået at skriv et indlæg der har hjulpet nogen der har skrevet her på siten der var begynder! Hold dig enten til at vejlede folk som blackice osv, eller komme med konkrete kritik på det jeg skriver som er til gavn for pågældende udfra en pragmatisk tilgang og ikke en eller anden fuldstændig ligegyldig idealistisk utopi. Kritiser du mig direkte og konkret så bliver jeg tilgengæld meget taknemmelig, så lærer jeg noget.

Jeg for dagligt tak af diverse bodybuilder, kvinder der gerne vil tabe sig osv. fordi jeg præsentere nogen enkle løsninger der flytter folk fra hvor de er, jeg ved jeg ikke har viden, tid eller tjener nok penge til at udfører det fuldstændig perfekt. De bliver ikke verdens mestre men de for større livskvalitet.

Må jeg forslå at tråden ikke kommer til at handle om Athlete X, men omkring Chriistian.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

ALT vil virke for en low-level atlet. ALT. En lavt forberedt atlet ville kunne banke sig selv i hovedet med en kæp og forvente et positivt outcome.

Jeg er ikke en low atlet, jeg har dyrket sport på højt plan i en del år nu. Jeg har også en del erfaring i amerikansk fodbold, DOG spiller jeg det ikke på højt niveau.

Det betyder ikke, at jeg ikke aner en dej, bare fordi jeg ikke spiller på højt niveau, jeg er bare interesseret i at få nogle øvelser ind i mit program, som kan hjælpe mig i amerikansk fodbold. Dertil har jeg fået squat og bænk fx, hvilket er udmærket indtil videre.

Derefter kom Jedper med hans træningsprogram, hvilket for mig ligner et high-school træning program fr Amerika (men jeg er ikke sikker!). Det ser ogås interessant ud, men med de øvelser der er deri, er jeg ikke voldsomt interesseret, da jeg ved at de er svære.

Men Athlete X - hvor finder jeg så noget ordentlig information omkring dette emne?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share