H.S.T.Rykker


Svend Bent
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige trænet h.s.t i 6 uger.Det er noget der rykker. Jeg sprang de sidste 2 uger over af frygt for overtræning.Men resultaterne taler for sig selv.kropsvægt +5kg.Bænkpres +15kg.squat +20kg.dødløft +20kg

Det skal lige siges at jeg har trænet i mange år og har prøvet mange forskellige programmer.

Sikke en masse arbejde jeg kunne ha sparet :huh:

Der er bare en ting der er vigtig, husk at ramme de rigtige max vægte ellers virker det ikke.

Jeg kørte 12rep 8rep 4rep

Edited by Svend Bent
Link to comment
Share on other sites

Jeg endte også mit første HST program sidste år.

Dog blev jeg midtvejs ramt af noget sygdom, så ødelagde det meget.

Trods det, mærkede jeg også en fremgang i mange af øvelserne.

Som mest mærkbar effekt hos mig, var min mave. 3-4 uger inde i programmet, begyndte der at dukke en ellers uset six-pack frem, trods min tørst til bajere hver weekend.

Jeg overvejer at starte en ny omgang HST om et par måneder, med nogle ændringer siden sidste gang.

Gider du poste dine øvelser samt antal sæt ?? Det lyder jo som om du har ramt en god kombination !

Med venlig hilsen

Nygren

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke for at være kværulant, men jeg synes det er en misforståelse at måle succesen af et HST-program på styrkefremgang. Succeskriteriet i HST er muskelmasse, plain and simple - og deraf navnet. Ifølge Bryan Haycock er HST netop et skridt væk fra de traditionelle forkølede forsøg på at lave styrkeprogrammer om til BB-formål.

Derfor hører HST-diskussioner som sådan til under "Maksimal Muskelvækst".

Men alligevel tillykke med fremgangen, Svend Bent. ;)

Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest Voravong
Der er bare en ting der er vigtig, husk at ramme de rigtige max vægte ellers virker det ikke.

Hvordan véd du det - du har jo tilsyneladende ikke kørt HST før:

Det skal lige siges at jeg har trænet i mange år og har prøvet mange forskellige programmer.

Sikke en masse arbejde jeg kunne ha sparet

Har du din fedtprocent før og efter og evt. kropsvægt? Ja, undskyld - jeg synes det lyder liiige en tand for fantastisk. Hvis du har taget 5 kg på, på 1½måned, og det ikke er fordi du lige er startet, du skriver jo du har trænet i mange år, og af din profil fremgår det at du er 43 år. Selvom du holder 2 ugers SD og fortsætter i 6 ugers cyklusser med hver 2 ugers SD - vil du alligevel have en årlig fremgang på 30 kg kropsvægt, hvis vi fremregner det lidt.

Det er i øvrigt en fremgang på 55 kg i de 3 - på et program der ikke trænes for styrke. Hvor mange styrkeløftere der træner specifikt for styrke har sådan en fremgang???

Har du haft en laaang pause, hvor du ikke trænede, inden du kørte programmet...?

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

QUOTE (Svend Bent @ 3. Jan 2003, 10:31)

Der er bare en ting der er vigtig, husk at ramme de rigtige max vægte ellers virker det ikke.

Hvordan véd du det - du har jo tilsyneladende ikke kørt HST før:

Det kan være han ikke har oplevet øget styrke eller øget muskelvækst de steder, han ikke ramte de rigtige max-vægte?

Link to comment
Share on other sites

I mols uofficielle-styrkeliste tråden, fik vi jo opklaret, at Svend Bent også hedder Frank Jørgensen B) (Vist nok Danmarks bedste dødløfter nogensinde, så fremgangen er nok ikke i forhold til all-time bedst).

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Det kan være han ikke har oplevet øget styrke eller øget muskelvækst de steder, han ikke ramte de rigtige max-vægte?

Good point...... <_<

Link to comment
Share on other sites

I mols uofficielle-styrkeliste tråden, fik vi jo opklaret, at Svend Bent også hedder Frank Jørgensen  (Vist nok Danmarks bedste dødløfter nogensinde, så fremgangen er nok ikke i forhold til all-time bedst).

Det kunne også forklare de ekstremt gode resultater. Hvis han har været oppe på et højere niveau før, så skulle det jo være lettere at komme derop igen. Men det lyder stadigt yderst imponerende, glæder mig til at høre svarene på alle de andre svar der er stillet i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan Franks program så ud, har samme relevans som programmet Arnold fik store arme på har...

  • Sammensæt fullbody programmet i overensstemmelse med gældende simple principper i HST layout'et
  • Følg skidtet
  • Spis jf. målet
  • Hav fornuften med undervejs til evt. justeringer

Lige et lille surt opstød :D

Anyways, kanon resultater Frank. Godt at se HST principperne også virker på en gammel rotte i faget ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i sin tid prøvet mange programmer både uden og med hormoner.

Det der er fantastisk ved hst er at det virker uden at fylde sig med kemikalier.

Jeg trænede kun med 1 sæt i hver øvelse,desuden er programmet ideelt for den travle mand!!

det kan trænes på 30-45 min.

Da jeg trænede hst brugte jeg kreatin og engang imellem protein.Jeg nåede ikke op på fordums vægte men et pænt stykke nåede jeg da.

Jeg lurer på at bruge hst til mit dødløft det kunne være skægt at vende tilbage med en verdensrekord.

Hvis jeg starter på det vil jeg holde jer orienteret,hvis det skulle have nogen interesse??

VH Frank

Edited by Frank Jørgensen
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg starter på det vil jeg holde jer orienteret,hvis det skulle have nogen interesse??
Ville da være yderst spændende, hvis du oprettede en log, så man kunne følge med :)
Jeg lurer på at bruge hst til mit dødløft det kunne være skægt at vende tilbage med en verdensrekord.

Det ville også være endnu skægere, hvis det kunne gøres uden hormoner ;)

Link to comment
Share on other sites

Som mest mærkbar effekt hos mig, var min mave. 3-4 uger inde i programmet, begyndte der at dukke en ellers uset six-pack frem, trods min tørst til bajere hver weekend.

Nice.. Kunne du fortælle mig hvilke øvelser der har ramt din mave?

Link to comment
Share on other sites

Som mest mærkbar effekt hos mig, var min mave. 3-4 uger inde i programmet, begyndte der at dukke en ellers uset six-pack frem, trods min tørst til bajere hver weekend.

Nice.. Kunne du fortælle mig hvilke øvelser der har ramt din mave?

Maveøvelser plejer at være ret gode til det formål... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share