Træning med captains of crush


Phoenix
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Jeg har for en måneds tid siden købt CoC Trainer og CoC #1

Jeg synes træningen med dem er hård ved fingrene og jeg undrer mig over at jeg kan køre 20-25 gentagelser med Traineren men kun 2-4 gentagelser med #1... er det "normalt" ?

For at lukke gripperen skal der følgende til :

Trainer = 100 lbs (45 kg)

#1 = 140 lbs (63 kg)

Ved almindelig træning, feks bænkpres, kan man "normalt" da sagtens køre flere gentagelser end 2-4 stk med 40 % mere vægt end ved den vægt man kan køre 20-25 gentagelser med.

Er der nogen der har erfaring med træning med CoCs ?

:unhappy: mangler lidt info !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da os selv nogen stykker (T, 1, 2, 3)

og med mig er der os stor forskel på de forskellige, fx. kan jeg kun li lukke 2'eren men 1'eren er ik så svær, tror bare ik du kan sammenligne dem med normale vægte, selvom der står hvor meget vægt der skal til.

Du skal jo li huske at de muskler du bruger sidder i underarmen, og skal så "trække i trådene" til fingerne.

Hvorimod i bænkpres er det mere direkte musklerne skal presse opad, og kun gennem skulder, albue og så li håndled - altså 3 led.

Så prøv at kigge på din hånd og tænk på hvor mange led og bøjninger kræfterne skal igennem.

Nu skal det li siges det kun er gætterier og bare min egen måde at prøve at forstå tingene på.

Link to comment
Share on other sites

Som relativ nybegynder indenfor gripper-træning skal man ikke regne med at kunne tage snesevis af reps (eller bare 8-10 reps) med 1´eren. Det ER ikke en legetøjs-grippers fra Intersport.

Der er mange rimeligt erfarne BB´ere og SL-folk mv., som ikke har kunnet lukke 1´eren, første gang, de prøvede den. Det har eksempelvis Maxpower fortalt om i en anden tråd. Ganske få kan lukke 2´eren i første forsøg, men disse mennesker er sjældne naturtalenter og/eller folk, som er vant til at arbejde hårdt med eksempelvis metalarbejde i hverdagen.

Visse MOLboer kan, efter eget udsagn, lukke 3´eren. Men det er nok ikke noget stort antal personer. Hvis jeg selv kommer højere end 2´eren, så vil jeg være stolt.

Link to comment
Share on other sites

Forklaringen skal nok findes i den fibersammensætningen underarmens muskler består af. Disse består så vidt jeg husker af en stor andel 'Røde' muskelfibre som er gode når der skal lavet udholden arbejde. Modsat består brystmuskulaturen i et højere procent del 'hvide' muskelfibre. Dels pga. presse strukturen skulle kunne afværge ved fald.

Jeg kan også reppe en hulens masse rep med Coc1'eren men kun på meget gode dage med vinden i ryggen og magnesium på hænderne lukke Coc2. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share