Rubberbands - hvor?


Mads Thøgersø
 Share

Recommended Posts

Hvor kan jeg købe rubberbands? Findes der andre steder end Iron Woody?

Tak tak smile.gif

Købte 3 par hos westside barbell for noget tid siden. Hurtig levering og fino kvalitet. Det er dog muligvis billigere via .uk sider. $ er dog ret lav så det spiller jo også ind (samt om den bliver snuppet i tolden).

Link to comment
Share on other sites

Længden skal være til ting som squat og overheadpresses, de behøver ikke give voldsomt meget modstand.

Hvad har du smile.gif

Har 40 tommers i alle styrker dog ikke alle jeg er lige begejstret for at undvære :blink: Kan sagtens undvære nr 1,3 og fem som par og en enkelt hver af de resterende med undtagelse af 7 :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad forventer du at du vil få ud af dem? Ikke mindst på jeres styrkeniveau.

I har begge baggrund i vægtløftningen ikke? Tag et kig på de bedste olympiske vægtløftere i verden. Ingen af dem har brugt bands på en vægtstang.

"Forventer" at blive bedre til at accelerere stangen/søge under den.

Af ren interesse, hvordan kan du så være sikker på, at de bedste VL'ere i verden IKKE har prøvet at bruge bands i deres træning?

Link to comment
Share on other sites

"Forventer" at blive bedre til at accelerere stangen/søge under den.

Af ren interesse, hvordan kan du så være sikker på, at de bedste VL'ere i verden IKKE har prøvet at bruge bands i deres træning?

Min egen træner er særdeles godt hjemme indenfor vægtløftning. Deraf ved jeg det.

Det du kan forvente er at fucke dine løft op. Måske du vil gaine en smule men kun trods dit i forvejen utrolig lave forberedelsesniveau samt det faktum at kroppen trods alt er en adaptiv organisme. Slå dig selv i hovedet med en hammer og du kan forvente at blive en bedre vægtløfter.

Drop elastikkerne. Det vil INTET gavne dig i dine barbell løft. INTET.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Du lever sgu i din helt egen lille verden X, din unavngivne Amerikanske? Træner tæller desværre ikke så højt på listen over folk jeg har tiltro til, når emnet er topatleter inden for vægtløftning.

Den sidste amerikanske løfter folk kan huske er Tamio Kono, de har ikke rigtig det store på den konto.

Link to comment
Share on other sites

Du lever sgu i din helt egen lille verden X, din unavngivne Amerikanske? Træner tæller desværre ikke så højt på listen over folk jeg har tiltro til, når emnet er topatleter inden for vægtløftning.

Den sidste amerikanske løfter folk kan huske er Tamio Kono, de har ikke rigtig det store på den konto.

Min træner har været træningsbuddy med Ivan Abadjiev. Han har stærkt personligt forhold til mange af de største vægtløftere fra de tidligere østblokke samt soviet.

Men go ahead og fuck dig selv op så.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg skal bestille bands til BVK. Primært til brug til Bænkpres, og måske også squat.

Jeg har tænkt mig at bestille her fra: http://www.pullum-sports.co.uk/accessories/resistance-bands/cat_16.html

Men jeg er lidt i tvivl om hvilke jeg bør bestille. De har en pakke til 80 pund. Men jeg synes en del af det pakken indeholder ser ud til at det ikke er voldsomt brugbart til feks bænkpres.

Hvad bør jeg bestille?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal bestille bands til BVK. Primært til brug til Bænkpres, og måske også squat.

Jeg har tænkt mig at bestille her fra: http://www.pullum-sports.co.uk/accessories/resistance-bands/cat_16.html

Men jeg er lidt i tvivl om hvilke jeg bør bestille. De har en pakke til 80 pund. Men jeg synes en del af det pakken indeholder ser ud til at det ikke er voldsomt brugbart til feks bænkpres.

Hvad bør jeg bestille?

Bruger du bands til let explosiv træning eller? Har selv band i alle styrker de omtaler, men bruger dem primært til pumpetræning.

Vil vurdere at bands par 4 er ved at være den øvre grænse for brug i bænk.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Bruger du bands til let explosiv træning eller? Har selv band i alle styrker de omtaler, men bruger dem primært til pumpetræning.

Vil vurdere at bands par 4 er ved at være den øvre grænse for brug i bænk.

Mvh Andreas

For mig personligt skal de bruges til bænk, til at køre med bands oppe og nede fra med henblik på at forbedre mine trøje løft

Link to comment
Share on other sites

De er fine til squat derimod :bigsmile:

Du har såvidt jeg kan se købt par 5 og par 6. Da jeg nævnte par 4 som øvre grænse, var det ikke ment som en udfordring eller provokation.

vh Andreas

LOL

Jeg vil ikke benægte at jeg muligvis opfattede det sådan. Jeg har købt Medium, Large , Xlarge og Monster :laugh:

Hold fast jeg gloede da jeg så den der hedder Monster. :laugh: Medium/par 4, er faktisk de eneste der ligner noget der kan bruges i bænkpres

Link to comment
Share on other sites

Du er på ingen måde en svækling og det prøvede jeg ikke at insinuere :bigsmile: Har ikke trænet bænk siden jeg var ca 20år og min PR er derfor heller ikke forbedret siden. Men held og lykke med bænk i trøjen! Tror at bands kan være ret gode til at forbedre ens trøjeløft, og de har jo fordelen, at de kan bruges uden hjælpere :smile:

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Kan du bruge den her til noget?

http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/accommodating_resistance

Simmons har også noget at sige: http://westside-barbell.com/westside-articles/PDF.Files/04PDF/Chains%20and%20Bands.pdf

Jeg har ingen erfaring med hverken bands eller kæder - formidler bare links :)

Købte du forresten de billigere (Pullums egne) eller de dyere (Woody Bands)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share