tabe mig


brian2
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg ønsker at tabe mig 150 kg, jeg er desværre kommet op på en vægt der lyder på hele 230 kg fordelt på 175 cm.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal tabe mig lige meget hvad jeg gør taber jeg mig ikke :(

dette har jeg spist de sidste par uger, uden at tabe noget som helst:

Morgenmad:

3 skiver grovtoast med marmelade.

1 glas juice

kl. 10

3 grovtoast en med ost og 2 med nutella

kl. 12

en sandwich med kylling

1/2 liter coca-cola

engang imellem et stk. kage

kl, 15.00

en plade marbou daim

2 grovrundstykker med ost

kl. 18.00

kylling, fisk, eller en gang imellem pizza burger og andet varmt mad

sen aften. 1 liter is, 1 plade chokolade eller andet sukker.

kl. 18.00

en

Link to comment
Share on other sites

Hej Brian

Det er dejligt, at se du har besluttet dig du vil igang med, at tabe dig.

Det som jeg synes du skal gøre i din sitiuation er, at kontakte din læge så du kan få professienelt hjælp til, at tabe dig.

Grunden til jeg giver dig dette råd er fordi jeg har en kammerat som har tabt sig igennem hjælp med læge og selvfølgelig er blevet opereret sin mave min rigtigt rigtigt meget.

Jeg ved hvor svært det er, at tabe sig selv, og hvis du er selv om det hele så kan det godt blive en kamp, men også en motiviation til, at vise omverden man godt kan selv.

Angående din mad så skal du lave helt om på den. Der er faktisk ikke noget i din kost som du må bruge fremover hvis du seriøst vil frem af med det.

Din mad består af sukker og meget af det. Det er ikke en god måde, at tabe sig på.

Jeg føler en plan som består af 21 % protein, 59 % kulhydrader, 19 % fedt.

Jeg får ca. 2350 kcal om dagen, men det er fordi jeg arbejder i butik og arbejder som butikchef så der er en del, løfte arbejde osv. samt gå ture når man kommer hjem igen.

Og når jeg skriver dette ved jeg folk vil korreger det herinde men det er mit forslag

Jeg spiser følgende:

Morgenmad:

45 g havregryn

400 ml mini mælk

10 g hasselnødder

1 banan

mellemmåltid:

1 rugbrød med pålæg (Kylling, kalkun, hamberryg, rullepølse osv)

1 banan eller æble

10 g hasselnødder

100 g gulerødder eller agurk

frokost:

3 rugbrød med pålæg

400 g salat ( forskellige ellers køre man træt i det smiler)

Mellemmåltid:

1 rugbrød med pålæg (Kylling, kalkun, hamberryg, rullepølse osv)

1 banan eller æble

10 g hasselnødder

100 g gulerødder eller agurk

Hvis jeg er på arbejde til kl. 1915 så ligger jeg et mellemmåltid ind kl. 1730 ellers får jeg lyst til alt det søde på vej hjem igen.

Aftensmad:

175 g kød

400 g salat

125 ca kartofler

og hvis jeg kom hjem så jeg kunne lave aftensmad til omkring kl. 18 så ligger jeg et mellemmåltid ind ca kl. 2015.

Mellemmåltid:

1 banan eller æble

10 g hasselnødder

100 g gulerødder eller agurk

JEg godt det kan være en stor omgang, at komme igang med, men det er meget vigtigt du giver dine omgivelser besked omkring hvad det er du har gang i og sig de skal støtte dig i alt hvad du foretager dig. Stille og roligt. Det er meget bedre der går noget tid så du kan tilvende dig til de nye tider og Jeg vil sku sige jeg er stolt af dig du tager denne beslutning fordi jeg kan se og mærke på mig selv når jeg lever sundt, at min livskvalitet stiger meget.

Held og lykke med det.

Mvh

Christian

Hej.

Jeg ønsker at tabe mig 150 kg, jeg er desværre kommet op på en vægt der lyder på hele 230 kg fordelt på 175 cm.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal tabe mig lige meget hvad jeg gør taber jeg mig ikke :(

dette har jeg spist de sidste par uger, uden at tabe noget som helst:

Morgenmad:

3 skiver grovtoast med marmelade.

1 glas juice

kl. 10

3 grovtoast en med ost og 2 med nutella

kl. 12

en sandwich med kylling

1/2 liter coca-cola

engang imellem et stk. kage

kl, 15.00

en plade marbou daim

2 grovrundstykker med ost

kl. 18.00

kylling, fisk, eller en gang imellem pizza burger og andet varmt mad

sen aften. 1 liter is, 1 plade chokolade eller andet sukker.

kl. 18.00

en

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg ønsker at tabe mig 150 kg, jeg er desværre kommet op på en vægt der lyder på hele 230 kg fordelt på 175 cm.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal tabe mig lige meget hvad jeg gør taber jeg mig ikke :(

dette har jeg spist de sidste par uger, uden at tabe noget som helst:

Morgenmad:

3 skiver grovtoast med marmelade.

1 glas juice

kl. 10

3 grovtoast en med ost og 2 med nutella

kl. 12

en sandwich med kylling

1/2 liter coca-cola

engang imellem et stk. kage

kl, 15.00

en plade marbou daim

2 grovrundstykker med ost

kl. 18.00

kylling, fisk, eller en gang imellem pizza burger og andet varmt mad

sen aften. 1 liter is, 1 plade chokolade eller andet sukker.

kl. 18.00

en

Du spiser for meget derfor taber du dig ikke, jeg har regnet et ca. tal ud for det du spiser det ligger paa omkring 4500-5000 kcal :( selvom du har en hoej forbraending pga din vaegt saa tror jeg du spiser for meget til at kunne tabe dig.

Jeg synes du skal prove at tage nogle dage hvor du spiser meget lidt, fx en skive rugbroed til morgenmad med lidt kylling, og saa 2 stk frugt til frokost og saa bare en skive rugbroed til aften igen, ja nu kommer der nok nogle og skriver det er farligt og bla bla bla men tro mig det hjaelper din mavesaek bliver mindre du bliver hurtigere maet og taber dig hurtigt saa du faar mere lyst til at fortsaette med projektet.

du vil maaske den foerste dag foele sult fordi du gaar fra at spise 5000 kcal til kun at spise 300 kcal men rolig du vaenner dig til det proev at kaempe de foerste dage det er ikke svaert hvis du bliver sulten saa lav noget andet gaa en tur eller tyg lidt tyggegummi.

Edited by mig2009
Link to comment
Share on other sites

Du spiser for meget derfor taber du dig ikke, jeg har regnet et ca. tal ud for det du spiser det ligger paa omkring 4500-5000 kcal :( selvom du har en hoej forbraending pga din vaegt saa tror jeg du spiser for meget til at kunne tabe dig.

Jeg synes du skal prove at tage nogle dage hvor du spiser meget lidt, fx en skive rugbroed til morgenmad med lidt kylling, og saa 2 stk frugt til frokost og saa bare en skive rugbroed til aften igen, ja nu kommer der nok nogle og skriver det er farligt og bla bla bla men tro mig det hjaelper din mavesaek bliver mindre du bliver hurtigere maet og taber dig hurtigt saa du faar mere lyst til at fortsaette med projektet.

du vil maaske den foerste dag foele sult fordi du gaar fra at spise 5000 kcal til kun at spise 300 kcal men rolig du vaenner dig til det proev at kaempe de foerste dage det er ikke svaert hvis du bliver sulten saa lav noget andet gaa en tur eller tyg lidt tyggegummi.

Fantastisk råd...HVIS MAN ER PÅ CRACK!!!

Tråden lugter langt væk af troll...

Link to comment
Share on other sites

Og så er det jo fedt at Mig2009 er på banen igen med fuldstændig tåbelige råd, selvom Mig2009 jo ganske tydeligt er så spiseforstyrret at han/hun burde indlægges.

Hvad er der galt i det jeg siger??

Hvis personen max skal tabe sig 1/2 kg om ugen som de "kloge" siger tager det evighed bare at tabe 10 kg, brian vil gerne tabe 150 kg hvor lang tid tager det lige at tabe sig 150 kg med din maerkelige kur med max 500 kcal i underskud??

Man siger jo at mennesker er opbygget med en sikkerhed mod sult, altsaa kalorierne bliver gemt i kroppen som fedt indtil de daarlige tider med sult kommer, ja saa sulter han da bare det fedt vaek er det ikke det der er meningen med fedt?? at de skal bruges som reservemod daarlige tider som man havde i gamle dage men ikke mere da vi kan aede alt det vi vil uden at roere os.

Nu er der nok mange der siger det er farligt, ja men det er jo ogsaa farligt at vaere overvaegtig. Og NEJ man tager ikke alle tabte kilo paa igen efter en sulte kur, jeg tabte mig for 1 aar siden og har stadig ikke taget paa tvaertimod tabt mig mere.

forbraendingen bliver sat ned efter en sultekur? ja maaske men saa kan man jo bare langsomt spise mere og mere indtil kroppen kan foelge med igen.

Edited by mig2009
Link to comment
Share on other sites

Fantastisk råd...HVIS MAN ER PÅ CRACK!!!

Tråden lugter langt væk af troll...

Og så er det jo fedt at Mig2009 er på banen igen med fuldstændig tåbelige råd, selvom Mig2009 jo ganske tydeligt er så spiseforstyrret at han/hun burde indlægges.

Ja, den er da lige til spam filteret :nonono:

+1 !

Der er INGEN - i HELE verdenen - der ikke kan forstå, at man ikke skal spise en liter is og en plade marabou om dagen hvis man vil tabe sig. INGEN.

Med en vægt på 230kg og højde på 175cm skal brian2 jo bare rejse sig op fra sofaen én gang i timen for at begynde sit vægttab.

Morgenmad:

3 skiver grovtoast med marmelade.

1 glas juice

kl. 10

3 grovtoast en med ost og 2 med nutella

kl. 12

en sandwich med kylling

1/2 liter coca-cola

engang imellem et stk. kage

kl, 15.00

en plade marbou daim

2 grovrundstykker med ost

kl. 18.00

kylling, fisk, eller en gang imellem pizza burger og andet varmt mad

sen aften. 1 liter is, 1 plade chokolade eller andet sukker.

kl. 18.00

Det lugter ufatteligt langt væk af trolleri.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg ønsker at tabe mig 150 kg, jeg er desværre kommet op på en vægt der lyder på hele 230 kg fordelt på 175 cm.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal tabe mig lige meget hvad jeg gør taber jeg mig ikke :(

dette har jeg spist de sidste par uger, uden at tabe noget som helst:

Morgenmad:

3 skiver grovtoast med marmelade.

1 glas juice

kl. 10

3 grovtoast en med ost og 2 med nutella

kl. 12

en sandwich med kylling

1/2 liter coca-cola

engang imellem et stk. kage

kl, 15.00

en plade marbou daim

2 grovrundstykker med ost

kl. 18.00

kylling, fisk, eller en gang imellem pizza burger og andet varmt mad

sen aften. 1 liter is, 1 plade chokolade eller andet sukker.

kl. 18.00

en

Hej Brian

Synes det er super du gerne vil tabe dig. Norsk giver et udmærket forslag til hvordan du kan gribe det an, men det kan selvfølgelig være svært at omlægge kosten fuldstændig på en gang. Derfor kan det evt. anbefales at du starter med nogle små skridt. Evt. læg ud med en sund morgenmad og frokost i en uges tid, hvor du efterfølgende spiser normalt. Så kan du langsomt vænne dig til den nye kost, hvor du så gradvis lærer at leve sundere og sundere.

Pas også på at du ikke kommer til at leve for fanatisk, der skal være plads til lidt chokolade ind i mellem, ellers er det min erfaring, at det ikke holder i længden. Du kan evt. sige at du hver lørdag må spise en pizza og lidt chokolade, så har man noget at se frem til i løbet af ugen.

Jeg har selv tabt mig 60 kg, og ved det kan være svært, men du skal bare huske at det er det hele værd i sidste ende, du bliver et meget gladere menneske.

Og ja, aftal evt. en fast vejedag hos lægen, så har du en der holder dig i snor, og du har noget at arbejde fremad. Når du har den vægt du har, taber man sig heldigvis normalt meget i starten, så når du først er kommet igang, er det med til at holde motivationen

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber virkelig at det er en joke den her tråd...

Ingen kan da være så dum at spise så usundt som brian2 skriver han gør, og så tro på at man taber sig!?!?

- Og hvis det ikke er, så må du meget undskylde - og kom igang med at tabe dig!- Dit BMI er 75.1 !!

Link to comment
Share on other sites

Hej brian2 og mig2009

Hvorfor udveksle indlæg på MOL, når det kunne foregå over køkkenbordet eller hjemme i stuen?

Jeg kan da i hvert fald se at i skriver fra samme IP-adresse. :smile:

mvh

Moderator

Epic Win!

Som Mod, er det så ikke muligt at IP-banne? Eller får Morten Zacho til det?

Link to comment
Share on other sites

Hej brian2 og mig2009

Hvorfor udveksle indlæg på MOL, når det kunne foregå over køkkenbordet eller hjemme i stuen?

Jeg kan da i hvert fald se at i skriver fra samme IP-adresse. :smile:

mvh

Moderator

Jeg tror at mig2009 er så spiseforstytret at han igemmen "brian2" prøver på at få slanke råd for at tabe sig selv...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share