Løb for "ikke-løbere" - det kan lade sig gøre


oleriis
 Share

Recommended Posts

Tak for lykønskningerne. Det var også en lidt tyk hentydning til min fødselsdag.... - men det er jo alitd rart at få lidt opmærksomhed. Tak.

Og Spinderella: du har ret. Man er kun så gammel som man føler sig. Og m.h.t. min fysiske form har jeg jo ikke været i bedre kondition siden jeg var teenager, så jeg føler mig faktisk slet ikke gammel. Det føles nu ikke så anderledes at løbe efter man er blevet 50 år, og jeg tror det er rigtigt, at det er aldrig for sent at starte. Jeg har kun været i gangét år, og laver stadig fremskridt, får det stadig bedre og bliver stadig stærkere.

DAGENS TRÆNING

12,2km løb rundt om Damhussøen i tiden 1:15:17.

Gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING

9,36km løb. Men hold hvor var det tungt. Jeg måtte løbe langsomt. 9,05 km/t blev det kun til. Men jeg var også lidt skidtmas (ondt i halsen og hovedet og startede dagen på Panodil), havde spist pizza 4 timer forud (pizza ligger bare rigtig dårligt i en løbermave....), jeg vejede mere end jeg plejer (74,3) og jeg det er nu en uge siden at jeg trappede ned på min lungemedicin. Jeg har valgt at prøve med halv dosis. Det vil være godt hvis jeg kan, og det gør ikke noget hvis det skulle gå lidt ud over præstationen. Bare jeg kan blive ved med at løbe. Hvis det lykkes trapper jeg yderligere ned.

DAGENS TANKE

Det mærkelige var så, at min puls heller ikke var så høj. Altså lav hastighed, fordi jeg ikke følte jeg kunne løbe hurtigere. Men min puls var helt nede på 108. Så det betyder jo egentlig at jeg burde kunne præstere mere. Men det kunne jeg ikke i dag. Så det har ikke noget med pulsen at gøre for mit vedkommende. Eller - er det bare et tegn på at det med præstationsevne er meget psykisk betinget????

Vejret blev trods prognoserne fra DMI rigtigt godt her til aften. Smuk solnedgang mens jeg løb rundt om Damhussøen. Så bliver man glad trods alt.

Så rigtig mange glade hilsener herfra til alle

Ole

Edited by oleriis
Link to comment
Share on other sites

Hej Ole.

Jeg vil bare lige sige tak for en rigtig god log, som jeg har fulgt lidt de sidste par uger og er blevet meget inspireret og imponeret over.

Nu har jeg taget springet og selv startet en log, da jeg tror det kan bidrage til at opretholde en god motivation....og så er det jo fedt at kunne få nogle gode tips og kommentarer for dem der har været hvor jeg er engang.

mvh.

Ny løber

Link to comment
Share on other sites

Hej Ole.

Jeg vil bare lige sige tak for en rigtig god log, som jeg har fulgt lidt de sidste par uger og er blevet meget inspireret og imponeret over.

Nu har jeg taget springet og selv startet en log, da jeg tror det kan bidrage til at opretholde en god motivation....og så er det jo fedt at kunne få nogle gode tips og kommentarer for dem der har været hvor jeg er engang.

mvh.

Ny løber

Hej Ny løber, tak for din tilbagemelding. Jeg kan se dine forudsætninger er nogenlunde som mine var da jeg startede. Sørg for at lytte til din krop. Find ud af om du skal restituere en dag eller to dage. Sørg for at motionere ca. tre gange om ugen. Hvis du virkelig ikke gider en dag, så bare sig til dig selv, at i dag løber jeg bare kestra langsomt, og måske også lidt kortere. Når man så er af sted så får man normalt alligevel løbet en længere distance end planlagt da man gik ud af døren.

Nu er alle jo forskellige. Jeg har ikke dyrket intervaltræning, men alene koncentreret mig om at finde min rytme til at blive ved med at løbe, og have det godt med at løbe. Det skal være nogenlunde sjovt. At løbe er at komme ud af sin normale "comkfort zone". Men at finde sin rytme er at komme ind i en anden "comfort zone" under løb, så man ikke føler det er så hårdt. Og så får man endda motion og bliver stærkere, klogere, smukkere og gladere.

God fornøjelse.

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING

9,36 km løb i tiden 58:51. Løb på Panodil (er det doping?) da jeg var lidt skidtmas med forkølelse lidt begyndende feber. Et halvt glas champagne havde jeg også fået et par timer før løb, da jeg var til noget konfirmation.

I betragtning af at jeg havde det lidt småskidt, er tiden ikke værst for sådan en ikke-løber som mig.

Får ikke rigtig lavet øvrige øvelser for tiden.

Min vægt er gået lidt op til 74,3kg. Vil gerne ned på 72 kg igen. Det giver en del på tempoet.

Jeg har nu sat mit forbrug af lunge-spray-medicin (binyrebarkhormon) ned til det halve de sidste 14 dage. Og det har ikke haft den store betydning for mit løb. Håber at kunne kvitte det med tiden.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING - MIT LÆNGSTE LØB TIL DATO!

Når jeg nu alligevel ikke lige kan sove her midt om natten, så kan jeg lige så godt få plottet træningsresultatet ind fra i går, som jeg ikke nåede. Jeg havde været rigtig skidt om lørdagen, og søndag havde jeg stadig ondt i hovedet og i halsen, samt var lettere forkølet, - men altså trods alt bedre end om lørdagen, ellers havde det heller ikke kunnet lade sig gøre at løbe. Menuen blev dog alligevel suppleret med Panodiler hele søndagen.

Jeg besluttede mig alligevel til at løbe, da forkølelsen var gået den rigtige vej, men som nævnt stadig ondt i hovede og hals og på Panodil. En lille "feel good tur" skulle det være. Ikke noget med at presse sig selv, - bare lidt motion i et adstadigt tempo, så man lige fik rørt sig trods sin skidtmashed.

Jeg holdt pulsen nede på ca. 117 og benene var rigtig gode, og så tænkte jeg lidt efter lidt at jeg ville prøve at løbeet sted mellem 15 og 20 km i dette "feel good tempo". Og hvor er det dejligt at man har fundet sådan en "comfort zone" som løber hvor man kan løbe uden at føle sig helt vildt presset.

Det blev først til én gang rundt om Damhussø og -eng. Så to gange, - og så 3 gange, - og til sidst en tur rundt om Damhusengen. Ialt med frem og tilbage fra mit hjem er det stolte 20,3km. Tiden 2:14:30.

Jeg havde kun taget 3 stk. druesukker bolsjer med, som jeg indtog undervejs. Ved ca. 17km oplevede jeg at jeg ikke løb så let mere. Pulsen var stadigvæk lav, men min vejrtrækning blev hurtigere og mine ben begyndte at blive stivere. Så vidt jeg forstår, så er det fordi, at kroppen begynder at tærre på fedtdepoterne.

Jeg fik dog prøvet hvordan det er at nå til det punkt, og jeg vil nu mindst en gang om måneden lave en 20km hvor jeg opøver at indtage vædske og kulhydrater. Havde sat plaster og brystvorterne og selv om det var faldet af da jeg kom hjem, er det sket på så sent et tidspunkt, at de ikke var begyndt at bløde.

OM AT GÅ UNDER LANGE LØB

På nogle ultra-løbs-hjemmesider havde jeg læst om den teknin, at man efter et bestemt mønster går engang i mellem. Det vil jeg måske prøve af i den kommende tid på de lange strækninger. Men som den ikke-løber jeg er, så sætter jeg stadig en stor ære i at kunne løbe kontinuerligt, så det er nok det jeg gør til Berlin.

EFTER LØBET

Jeg var smadret på en helt anden måde, end når jeg kun løber 12 - 15km. Kroppen var fuldstændig brugt. Jeg havde det faktisk lidt skidt bagefter: småkvalme og en total udbrændthed. Men jeg tvang mad og vædske i mig, og nu her midt på natten er jeg bare tørstig, og har det godt. Mine muskler er trods alt mindre slidte end da jeg løb 16km i december i Hillerød.

VABLER

Jeg fik en vabel allerede ved ca. 10km (trods Compeed på det strategiske sted), men det var bare om at løbe videre trods ubehaget. Det blev aldrig rigtig til smerte. Men hvordan kan man undgå at der opstår vabler nedenunder Compeed? Jeg har en fod med en knyst ved storetåen og en fod som ser normal ud. Det er sjovt nok altid den fod der er normal der får vabler. Er det ikke underlig? Hvordan klarer ultraløberne det med vabler? - det er en gåde for mig. Jeg løb kun i to timer. Læste om nogle der løber i 36 timer......

NÆSTE TRÆNING - HVORNÅR?

Jeg kan forstår, at der er lidt forskellige filosofier om hvornår man bør løbe nsæte gang, når man har været ude på så lang en distance. Nogle siger at man skal restituere 3-4 dage, andre siger and man lige skal ud og trippe lidt dagen efter. Er der nogen af læserne der kan sige noget klogt om det?

Det blev lidt langt, men jeg synes det var vigtigt at fortælle så præcist som muligt om de erfaringer jeg gjorde idag, for som jeg skriver, så er det markant anderledes at løbe et +2 timer løb.

Mange gode hilsener godnat og gaaaab

Den lidt stolte Ole

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

stolte 20,3km.

Hallo, tillykke med det. Det er godt nok en lang tur. Det er kun to rundture på et stadion fra en halvmaraton. Altid tilfredsstillende at flytte hegnspælene et nummer længere ud. Nu vil 12-15 km straks virke lidt kortere end før :4thumbup:

Hvad angår restitution, er der vist ikke nogen fast formel. Jeg foretrækker i reglen at "røre mig frisk igen" med en kort træningstur i et godt tempo for at hjælpe syren ud af musklerne igen. Men det er vel mere din krop, du skal lægge øre til.

Link to comment
Share on other sites

Hvad angår restitution, er der vist ikke nogen fast formel. Jeg foretrækker i reglen at "røre mig frisk igen" med en kort træningstur i et godt tempo for at hjælpe syren ud af musklerne igen. Men det er vel mere din krop, du skal lægge øre til.

Jeg tog en lille cykeltur rundt om Damhussøen i går. Ikke noget særlig motionsagtigt, men bare sådan lige til at løsne musklerne, - og så var vejret jo særdeles smukt.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

2 x 13,8km "friluftsspinning" frem og tilbage fra arbejde. Derudover en lille aftentur et par gange rundt om Damhussøen på mountainbike: 12,2km.

Løbet bliver der i morgen. Min vabel er der først rigtig gået hul på i dag. Må se hvordan jeg får den plasteret til i morgen når jeg skal løbe.....

Nu er foråret ved at være der tror jeg. Det er dejligt at lave motion i bedre og bedre vejr.

Rasende gode hilsner

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

2 x 13,8km "friluftsspinning" til og fra arbejde.

Jeg venter lige med at løbe til i morgen. Og det ender nok med at blive min restitutionsuge, hvor jeg mest cykler, og så løber lidt mindre end planlagt.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

Det blev heller ikke til løb i dag. Simpelthen fordi der ikke var tid. Har været i gang med forskellige arbejdsrelaterede gøremål fra kl. 5 i morges til kl. 20.00. Soiste kl. 19.00 så jeg kunne ikke få planlagt at løbe i aften.

Til gengæld fik jeg heldigvis cyklet frem og tilbage til arbejde. De sædavnlige 2 x 13,8km. Så lidt motion er det blevet til. Nu regner jeg med at løbe fredag og søndag. Og så skal jeg ind og se alle marathonløberne. Det glæder jeg mig til. Jeg regner med at gå opløftet og stærkt motiveret derfra.

Mange gode hilsener

ikke-løberen

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

KUN 6,6km løb, men i en for mig god god tid: 39:28. Det svarer til en gennemsnitshastighed lige over 10 km/t. Flere dages restitution giver lidt hastighed, - dejligt at jeg stadig kan løbe så hurtigt. Jeg troede jeg var ved at gå tilbage tempomæssigt.

Denne uge ender med at blive min rstitutionsuge, hvor jeg ikke løber så meget ovenpå de 20,3km i søndags. Men det tror jeg også min krop trænger til. Puls på ca. 122 i snit.

Til gengæld er det blevet til en del cykling, som man kan se af mine forrige indtastninger. I dag er det også blevet til ca. 8 km cykeltransport.

I øvrigt var det super lækkert at løbe rundt om Damhussøen her ved kl. 17.30. Der var dog ikke særlig mange andre? Er alle hjemmeog restituere til marathonen i overmorgen? Det var særligt lækkert fordi jeg for færste gang i meget lang tid igen løb i korte bukser og korte ærmer uden at fryse.

SPØRGSMÅL:

Skal man have underbukser på når man har tætsiddende løbetights på?

Vægt 73,7kg. Jeg holder mig tilsyneladende mellem 73 og 74 kg. Har været nede på 72,2, men det holdt kun en uge.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

Løb 6,6km i ny personlig rekordtid: 38:51, hvilket er næsten 10,2 km/t. Så begge de små løb jeg har løbet i denne restitutionsuge har været med en gennemsnitshastighed på over 10 km/t. Selvom jeg ikke har løbet så meget så har eg cyklet over 100 km. Så jeg har ikke ligget helt på den lade side. Har også fået gang i maveøvelser igen.

Vægt 73,4 kg.

Jeg savner stadig gode svar på mine spørgsmål fra i forgårs.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

Kom sent hjem: kl. 20.00. Kvart over otte var jeg så af sted ude på ruten rundt om Damhussøen. Andet løb i træk hvor jeg var over 10 km/t. Det blev kun til 6,6 km, - i tiden 39:23. Jeg ville godt have løbet mere, men jeg ville også være lidt sammen med børnene inden de skulle i seng, sååååå...... Alt her i livet er jo et kompromis.

Jeg må se at komme op i distance pr. løb igen, efter denne restitutionsuge. Restitutionsugen har dog gjort at mine tider er blevet hurtigere.

Der er sådan en dialektisk udvikling mellem distance og hastighed. Når man øver sig i at løbe langt, og dermed hele tiden løber æange ture, så stiger ens hastighed ikke, men når så man går ned i distance (og frekvens) stiger hastigheden. Når så man går op i distance igen, så hænger noget af hastigheden ved......

Ih altså hvor jeg er i det filosofiske hjørne i aften.

God nat

Ole

Link to comment
Share on other sites

LØB TIL SUPERMARKEDET!

Nu går den gamle helt amok med det at løbe. I går løb jeg hen til Irma og tilbage igen. Det er 2 x 700m. Man kan jo lige så godt få så meget motion som muligt. Jeg skulle kun have 6-7 ting, så jeg løb med en pose hjem. Det var lidt akavet men det lykkedes.

Nu har jeg helt droppet mit binyrebark hormon spray. Efter i tre uger kun at have brugt halv ration af det jeg oprindeligt startede med, så prøver jeg nu at se om jeg helt kan undværre det. Det ville jo være rart, for det er ikke det fedeste medikament at blive ved med at indtage.

Vejret ser ud til at blive godt, så ha en rigtig god dag.

Ole

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

SPØRGSMÅL:

Skal man have underbukser på når man har tætsiddende løbetights på?

Et vigtigt spørgsmål :smile:

Min erfaring siger helt klart ja! Lige så vel som det er en dødssynd at forsøge sig med underdrenge under cykelbukser, så skal der altså lige en stram trusse til at holde sammen på det hele under løbetights. Med mindre naturligvis, at man gerne vil imponere pigerne, der soler på Damhusengen :cool:

PS: Flotte løbetider. Din følgeslutning mht. at sætte distancerne op og den efterfølgende højere hastighed i restitutionsugerne er – i mine øjne – helt korrekt.

Edited by Cykologen
Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

Så er vi oppe i distance igen: 12,2km på 1:14:23,hvilket er 9,84km/t. Faktisk kunne jeg have løbet hurtigere, men jeg valgte at starte med at løbe stille og roligt, så tiden er faktisk rigtig OK for mig. Særligt når jeg tænker på at jeg helt er holdt op med at tage medicin i et par dage nu. Jeg har ingen negative effekter af det, - næsten tværtimod.

Min normale løbebt-shirt var til vask, så jeg tog en anden på, og glemte at tage plaster hen over brystvorterne. Det gav så blødend ebrystvorter. Jeg glemte også at få Compeed hen over det sted hvor vablen havde siddet på min fod. Men heldigvis undgik jeg en ny vabel, selvom jeg godt kunne mærke, at hvis jeg havde løbet længere så var den kommet igen.

Men hvor var det bare dejligt vejr mellem kl. 18.00 og 20.00 i går rundt om Damhussøen. Det er så livsbekræftende at løbe i sådan et vejr.

@cykologen

Tak for dine altid gode og konstruktive råd. Jeg sætter stor pris på dem. Nu bruger jeg normalt kun bokserunderbukser, og dem kan man jo ikke rigtig have plads til nedenunder løbethights. Men så fandt jeg et par g-strensgunderbukser jeg havde fået af nogle kolleger for sjov på et tidspunkt. Dem tog jeg så på. De generer lidt i numsen, så jeg må have købt nogle alimendelige underbukser.

Ha en rigtig god dag.

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING

12,2km i ny rekordtid for denne distance: 1:12:40, hvilket svarer til 10,07km/t. De sidste næsten 4km løb jeg med en hastighed af 10,65km/t. Jeg løber næsten altid den sidste del hurtigere end den første del. Jeg vil tro, at jeg de sidste 2km er oppe at løbe omkring 11km/t, men jeg har ikke de nødvendige mellemtider til at måle det præcist på.

Den måde jeg kom op i hastighed på, var at jeg blev overhalet af en mandlig løber der løb 1-2 km/t hurtigere end mig. Jeg lagde mig ind i samme rytme, skridtlængde som ham. Det kunne jeg sagtens, og løb dermed pludselig hurtigere uden at det var særskilt hårdere for mig. FEDT. Håber jeg kan finde den løbestil/-rytme igen næste gang skal ud.

Så er det ikke urealistisk for mig at komme op at løbe 11km/t på en 5-6km distance eller længere indenfor overskuelig fremtid. Men jeg er en langsom starter. Det er nok min alder. Jeg skal være godt varm inden jeg kan presse mig selv rigtig meget.

Vægt 73,2.

Tak til Vor Herre for det gode vejr der var først på aftenen, som gjorde det til en stor fornøjelse at tage et par ture rundt om Damhussøen.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

MIN GLÆDE VED AT LØBE

Blev for øvrigt ved en reception i dag, af en af mine Facebook venner gjort opmærksom på, at hun da ikke syntes det var noget særligt, at annoncere at man nu havde løbet f.eks. 5km. Men for mig har hele min fysiske udvikling fra jeg begyndte at løbe, været en fantastisk rejse. Jeg troede jo egentligt ikke i starten på, at jeg nogensinde ville kunne komme til at løbe kontinuerligt. Så det har været større for mig, end almindeligt trænede personer tilsyneladende kan forstå.

Det er nok også den glæde over at kunne noget, jeg aldrig troede jeg ville kunne, der gør det nemt for mig at holde løbedisciplinen ved lige. Jeg er glad, stolt og taknemmelig hver gang jeg har løbet. At løbe er stadig ikke en evne jeg tager for givet, særligt ikke efter jeg har lagt medicinen på hylden. Jeg frygter lidt at jeg vil være afhængig af lungemedicin, - men indtil videre ser det dog ud til at jeg kan undværre. Vi håber....

Jeg bliver aldrig nogen hurtig eller god løber. Derfor er overskriften på min log også særdeles passende. Og hvis jeg kan inspirere andre der har det svært med at løbe eller komme i gang med det, til at blive ved og finde glæden i de små sejre, så er jeg glad.

Mit venstre knæ er i øvrigt begyndt at få sådan en lidt vibrerende fornemmelse når jeg løber. Det gør på ingen måde ondt, men jeg tror jeg skal hole øje med det.....

Måtte lige fortælle om min receptionsoplevelse mens jeg huskede den.

God nat

Ole

Link to comment
Share on other sites

Et vigtigt spørgsmål :smile:

Min erfaring siger helt klart ja! Lige så vel som det er en dødssynd at forsøge sig med underdrenge under cykelbukser, så skal der altså lige en stram trusse til at holde sammen på det hele under løbetights. Med mindre naturligvis, at man gerne vil imponere pigerne, der soler på Damhusengen :cool:

PS: Flotte løbetider. Din følgeslutning mht. at sætte distancerne op og den efterfølgende højere hastighed i restitutionsugerne er – i mine øjne – helt korrekt.

Jeg tror pigerne vil give mig ret i, at "imponeret" ikke er det første ord, der falder dem ind. :crazy::laugh:

DAGENS MOTION

Så er vi oppe i distance igen: 12,2km på 1:14:23,hvilket er 9,84km/t. Faktisk kunne jeg have løbet hurtigere, men jeg valgte at starte med at løbe stille og roligt, så tiden er faktisk rigtig OK for mig. Særligt når jeg tænker på at jeg helt er holdt op med at tage medicin i et par dage nu. Jeg har ingen negative effekter af det, - næsten tværtimod.

Min normale løbebt-shirt var til vask, så jeg tog en anden på, og glemte at tage plaster hen over brystvorterne. Det gav så blødend ebrystvorter. Jeg glemte også at få Compeed hen over det sted hvor vablen havde siddet på min fod. Men heldigvis undgik jeg en ny vabel, selvom jeg godt kunne mærke, at hvis jeg havde løbet længere så var den kommet igen.

Men hvor var det bare dejligt vejr mellem kl. 18.00 og 20.00 i går rundt om Damhussøen. Det er så livsbekræftende at løbe i sådan et vejr.

@cykologen

Tak for dine altid gode og konstruktive råd. Jeg sætter stor pris på dem. Nu bruger jeg normalt kun bokserunderbukser, og dem kan man jo ikke rigtig have plads til nedenunder løbethights. Men så fandt jeg et par g-strensgunderbukser jeg havde fået af nogle kolleger for sjov på et tidspunkt. Dem tog jeg så på. De generer lidt i numsen, så jeg må have købt nogle alimendelige underbukser.

Ha en rigtig god dag.

Ole

Friskt nok, alligevel! :4thumbup:

Ikke blot at du forsøger dig med dem, men at du ikke er bleg for at dele din erfaring med os andre. :laugh:

Jeg kan afsløre, at man efter noget tid vænner sig til at have stof mellem ballerne, men kan nu godt forstå hvis du alligevel hellere vil have nogle almindelige. :bigsmile:

Er i øvrigt helt enig med Cykologen: Det er en rigtig flot fremgang du har haft med både hastigheder og distancer. :smile:

EDIT:

PS: Nu ved jeg jo ikke hvordan stemningen var til den reception, men jeg synes egentlig ikke det lyder som en særlig pæn kommentar fra din FB-veninde. Der er ingen der siger, at ens statusopdateringer behøver være "store ting" - tvært imod ser jeg da mange meget banale hverdagsbetragtninger på det medie. Nogle gange er det hyggeligt og morsomt, andre gange kedeligt og navlepillende - men heldigvis bestemmer man selv hvilke personer man vil se opdateringer fra (og det er i hvert fald meget nemmere at styre, end at forsøge at bestemme hvad andre mennesker skal skrive på deres egen væg).

Bortset fra det, lyder det til at du fik noget godt ud af kommentaren - nemlig en refleksion over hvor fantastisk det her løberi er FOR DIG, uanset hvad andre så måtte mene. :smile:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Kære Spinderella, tak for din feedback:

Jeg tror pigerne vil give mig ret i, at "imponeret" ikke er det første ord, der falder dem ind. :crazy::laugh:

Ole: Det tror jeg egentlig også du har ret i :unhappy:

Friskt nok, alligevel! :4thumbup:

Ikke blot at du forsøger dig med dem, men at du ikke er bleg for at dele din erfaring med os andre. :laugh:

Ole: Nåhhh, lige på det punkt er jeg nu ikke så blufærdig.

Jeg kan afsløre, at man efter noget tid vænner sig til at have stof mellem ballerne, men kan nu godt forstå hvis du alligevel hellere vil have nogle almindelige. :bigsmile:

Ole: Det kan da også godt være, at jeg bare skal vænne mig til g-streng. Men hvis man skal løbe rigtig langt, kan det så ikke genere lidt? Under alle omstændigheder skal jeg måske tænke på at gå lidt i g-streng, da min mave jo er væk nu. Så jeg kunne jo godt gøre det.

Er i øvrigt helt enig med Cykologen: Det er en rigtig flot fremgang du har haft med både hastigheder og distancer. :smile:

Ole: Tak. Jeg synes nu ikke den er så stor endda, men jeg glæder mig som nævnt bare over at kunne løbe nogenlunde uanstrengt.

EDIT:

PS: Nu ved jeg jo ikke hvordan stemningen var til den reception, men jeg synes egentlig ikke det lyder som en særlig pæn kommentar fra din FB-veninde. Der er ingen der siger, at ens statusopdateringer behøver være "store ting" - tvært imod ser jeg da mange meget banale hverdagsbetragtninger på det medie. Nogle gange er det hyggeligt og morsomt, andre gange kedeligt og navlepillende - men heldigvis bestemmer man selv hvilke personer man vil se opdateringer fra (og det er i hvert fald meget nemmere at styre, end at forsøge at bestemme hvad andre mennesker skal skrive på deres egen væg).

Bortset fra det, lyder det til at du fik noget godt ud af kommentaren - nemlig en refleksion over hvor fantastisk det her løberi er FOR DIG, uanset hvad andre så måtte mene. :smile:

Ja, - jeg blev i hvert fald bevidst om at der er forskellige standarder for hvad man synes er værd at skrive om. Nu er jeg i en form hvor jeg ikke synes det er noget at løbe en 10km, og kan til enhver tid løbe en 20km på ca. 2 timer, MEN jeg kan heldigvis stadig huske den kamp det var de første 4 måneder af min løbetræning. Og derfor har jeg stadig den allerstørste respekt for de utrænede og halvfede der prøver at starte op. For det er dem der virkelig kæmper en flot kamp. Jeg håber at min log har været med til at nogle af starterne kan holde motivationen ved lige.

Mange gode hilsener

Ole

NB.: Jeg kan se at nogle af mine kommentarer står mellem dine input. Kan ikke finde ud af at redigere dem ud separat, men nu har jeg sat mit navn foran det jeg har skrevet.

Edited by oleriis
Link to comment
Share on other sites

INGEN TRÆNING

Har været syg siden søndag. Tog alligevel på arbejde i mandags, men det blev bare værre, med kvalme og feber henad mandag eftermiddag. Det går heldigvis fremad i dag, og jeg regner med at tage på arbejde igen i morgen.

Altid ærgerligt at blive syg. Det ødelægger ens træningsrytme og -mål, og jeg bliver på en eller anden måde frustreret/urolig over ikke at få løbet. Har hørt det fra andre, at når man først er kommet op i træningskadance, så kan det påvirke psyken når man skal geare ned med træningen?

Det gode er at, da min sygdom var noget maverelateret og jeg derfor ikke har spist ordentligt i et par dage, har jeg tabt 1½kg. Jeg håber ikke det er muskler det hele?

Måske kan jeg driste mig ud på en lille tur rundt om Damhussøen sidst på dagen? Vi får se....

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION - med ny rekord

Jeg nåede ikke ud at løbe i går. Til gengæld blev det så i aften. Løb 9,36km på 53:19. Det er 10,53km/t.

Efterat have droppet medicnen virker mine lunger mere fleksible og gode. Jeg

Min puls lå på 122 i snit. Det er forholdsvis højt for mig, men stadig lavt når jeg tænker på hvor hurtigt (for mig) jeg løb.

Stiler efter 11km/t. Men skal også have kilometer i benene til marathonen i september. det sidste har første prioritet, men mon ikke det første kommer af sig selv med den træningsmængde jeg har gang.

Vægten efter sygdomsdagene er nede på 71,8kg.

Nu skal tiden bruges på forberedelse af fødselsdagsfest på lørdag, og der bliver nok først løbet søndag.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share