Løb for "ikke-løbere" - det kan lade sig gøre


oleriis
 Share

Recommended Posts

FITNESSCLUB

Overvejer i øvrigt at melde mig ind i Dansk Fitness i Vanløse, for der skal lidt mere til for at få styrket de øvrige muskelgrupper. Nogen der har erfaringer med dem. Jeg har været nede og se, og det ser meget fornuftigt ud m.h.t. faciliteter, og de personer jeg talte med virkede meget imødekommende. Mulighed for individuel guide til træning samt diverse spændende hold. Tænder lige nu mest på bodypump.

Nå men det bliver efter weekenden jeg tager stilling til det.

HELT OFF TOPIC, så skete der noget at dejligt i dag for mig: Jeg fik sluttet den gamle pladespiller til igen, og hentet nogle LPer op fra kælderen. Så nu er der dømt 80er musik på vinyl. Lyder godt. Desværre er den øvrige familie allerede gået i seng, så jeg må vente til i morgen, med rigtig at spille igennem.

Sov godt

Ole

Edited by oleriis
Link to comment
Share on other sites

BRYSTVORTER!

PS: Årsagen til at jeg kun løb 9,36 og ikke 12,2km i går var, at mit tape over mine brystvorter faldt af efter ca. 6km. Derfor var jeg bange for at får for blodige vorter hvis jeg fortsatte alle 12,2km.

SPØRGSMÅL: Hvad er det bedste tape til brystvorter på lange ture? Jeg bruger pt. Hansaplast Sport Tape og river ca. 15cm af. Men når først hele kroppen sveder, så kan det være ligemeget. Det har vel også noget med valg at t-shirt at gøre. Jo mere transparent en t-shirt er jo bedre kommer man af med sveden og derfor sidder tapen længere.

Gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING

Det er først anden træningspas i denn måned. Har haft travlt med at arrangere min 50års fest i lørdags for 100 mennesker. Så det blev kun til en gang løb i sidste uge. Og så fik jeg løbet i dag. Denne uge skulle så gerne blive normal igen med 3 træningspas.

12,2km i tiden 1:15:12, = 9,73km/t. Vægten 72,0kg.

Da jeg tog ud at løbe var jeg mentalt og fysisk rigtig træt. Jeg ville gerne ud at løbe fordi det var så lang tid siden, men jeg orkede det næsten ikke. Så jeg tænkte at jeg løber bare stille og roligt. Og det gjorde jeg så. Når jeg tænker tilbage er det meget godt gået at jeg kan løbe "stille og roligt" med over 9,7km/t, når det for bare et par måneder siden var en hastighed jeg virkelig skulle anstrenge mig for at komme op på.....

G-STRENGSUNDERBUKSER IGEN

Havde mine g-strengsunderbukser på igen. Det fungerede fint denne gang. Man skal bare vænne sig til dem. Så det bliver nok det jeg løber med fremover.

NYT LØBETØJ

Var så heldig at få en masse lækker løbetøj i fødselsdagsgaver. Nu har jeg diverse strømper, og tights i alle længder, samt flere forskellige bluser. Derudover en pæn sum af gavekort til Sportsmaster som jeg skal ud og forkæle mig selv med......

Fortsat god aften allesammen

Ole

Edited by oleriis
Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING

12,2km i 1:13:19 i et trist blæsende grårvejr rundt om Damhussøen. Heldigvis var regnen holdt op.

Tiden svarer til 9.98km/t. Jeg anstrengte mig ikke specielt så jeg er rigtig tilfreds med igen at løbe omkring de 10km/t. Det har indtil videre være en vane her i juni.

I GÅR fik jeg cyklet 16 som transport. Det er ved at være en sjældenhed jeg cykler her de sidste 2 uger. Jeg gider ikke cykle i regnvejr og samtidig har jeg haft travlt og været nødt til at fravælge cyklen mange dage.

SPØRGSMÅL: Hvis jeg starter i et motionscenter, behøver jeg så at lave nogle øvelser for benene? Trænes de ikke nok ved at løbe? Bør jeg ikke nøjes med overkrop, ryg og mave m.v.?

Gode godnat hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

HOS LÆGEN

Var hos lægen i dag for at få en henvisning til fysioterapeut, for at forebygge udvikling af løbeknæ. Samtidig fik jeg fortalt, at jeg ikke længere tager medicinen og at det ikke har haft nogen effekt på mit løb, - tværtom. Jeg fik så lavet en til lungefunktionstest, der viste, at jeg trods min træning stadig har en lungefunktionsnedsættelse til 60-70% af normalen. Jeg fik diagnosen KOL. Det lyder lidt dramatisk, for jeg føler mig jo slet ikke syg, - tværtom.

Men at min lungefunktion ikke er blevet bedre passer meget godt med mine egne iagttagelser om at jeg ikke synes min kondition er blevet bedre, men at jeg bare er blevet stærkere og har tabt i vægt, - hvilke to faktorer alene kan forklare min hastighedsforøgelse.

Jeg tror jeg er heldig, at min krop kan arbejde ved en lav puls. Min hvilepuls er 45, og jeg kan i dag løbe 10km/t ved en puls på ca. 120. Det er så noget der er blevet bedre. Min hastighed ved en given puls er blevert bedre, og det er måske også tegn på konditionsfremgang?

BERLIN MARATHON

Lægen frarådede mig at løbe marathon p.g.a. min alder, men jeg tror at min krop kan bygges stille og roligt op til Berlin Marathon. Så indtil videre træner jeg stadig mod det mål, og jeg mener at jeg er helt på sporet og med rent træningsmæssigt.

Han anbefalede at jeg fik en løbetræner. Men det tror jeg er lidt overkill. Nu starter jeg med at gå til fysioterapeut for at forebygge løberknæ.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

GÅRSDAGENS TRÆNING

Løb 12,2km i tiden 1:15:06. Det er ca. 9,75km/t. Puls 118. Vægten var steget lidt til 73,8kg, men havde også været til 50 års fødselsdag hos en ven om lørdagen.

Jeg løber kun hver 3. dag for øjeblikket for at skåne det knæ hvor jeg har lidt trykken. Nu skal jeg så til fysioterapeut for at få ham til at kigge på hvad jeg kan gøre.

VABLER

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg undgår vabler på den ene fod. Den kommer hele tiden når jeg løber over 10km? Prøver med Compeed, og det hjælper også lidt hvis jeg tager et stort stykke på. Men hvis jeg skal løbe 20km, ensige 42.195 så ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre.

Mange gode hilsner

Ole

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING

Den 16.6. løb jeg igen 12,2km. Tiden var 1:13.29, hvilket svarer til 9,98km/t. Vægten 73,5km.

I går, den 17.6. cyklede jeg for en gangs skyld igen til og fra arbejde. det har jeg ellers ikke gjort i lang tid. Det fætes rigtig gost. Jeg havde god fart i cyklen og et let tråd. Det blev som sædvanligt til 2 x 13,8km.

Gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

GÅRSDAGENS TRÆNING

Lige inden fodboldkampen mod Cameroun løb jeg 12,2km som en slags restitutionsløb med en puls nede på 112 - 113. Det giver en hastighed på 9,5km/t. Den præcise tid for distancen blev 1:17:08. Når man tænkerpå at den hastughed kunne jeg slet ikke komme op på for ca. et halvt år siden, så er det da en fremgang at kunne løbe så hurtigt uden at anstrenge sig.

SENER DER DRILLER OG FYSIOTERAPI

Har stadig spændinger i senerne yderst på venstre knæ og lidt trykken nedenfor knæskallen. Uden at det dog gør ondt. I hviletilstand er der intet at spore. Er også begyndt at mærke en sene der sidder under hælen. Nu glæder jeg mig snart til at komme til fysioterapeut, så jeg kan få lidt råd om hvad jeg skal gøre.

AT LØBE MED PULSMÅLERBÆLTE OM BRYSTET (PUHA)

En anden årsag til at jeg valgte at løbe helt forsigtigt (ud over at jeg ikke ville belaste mine sener for meget) var at jeg igen prøvede at løbe med en pulsmåler om livet. Læseren vil måske huske, at da jeg valgte at abonnere på "Aktiv Træning" fik jeg et Puls Sonic pulsur med. Displayet er stort set ulæseligt, så det er ikke noget super ur. Tværtom, men jeg ville teste om jeg kunne løbe med pulsbæltet. Første gang jeg løb med det kunne jeg næsten ikke få vejret. Det viste sig, at jeg havde strammet det for meget. I går gik det fint. Jeg følte kun en lettere nedsat evne til at trække vejret som følge af remmen omkring brystet.

Grunden til at jeg igen prøvede at løbe med brystbæltet var, at jeg har tænkt mig at købe et ordentligt GPS/pulsur, (Garmin 305?). Fik nogle dejlige gavekort til Sportsmaster i fødselsdag. Derfor ville jeg lige teste om jeg nu ikke alligevel kunne løbe med brystbælte. Og det kan jeg heldigvis.

LØBEUNDERTRØJE, BLØDENDE BRYSTVORTER OG VABLER

Så fik jeg endelig købt en stram Nike løbeundertrøje i et meget tyndt materiale. Men den sidder helt ind til kroppen, og i går var der ingen problemer med at mit brystvorteplaster faldt af. Det blev holdt påplads af undertrøjen, og det er lige før at jeg tror, at jeg kunne have nøjedes med undertrøjen, fordi den sidder så stramt. I hvert fald er jeg nu fortrøstningsfuld hvad brystvorterne angår i.f.t. at løbe marathon. Hvordan jeg forebygger vabler på min højre fod er dog stadig noget uafklaret.

Mange gode hilsener

Ole

Edited by oleriis
Link to comment
Share on other sites

GÅRSDAGENS TRANSPORT

45,8km cykling i god fart. Var i Ølstykke til møde, og cyklede hjem derfra. Først var jeg cyklet til mit arbejde i Smørum. Jeg tog godt nok toget fra Kildedal til Ølstykke på udvejen for ikke at være for svedig til mødet.

Det er llers lang tid siden jeg har fået cyklet noget særligt. Men det var dejligt i går. Vejret var jo også bare super.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

GÅRSDAGENS TRÆNING

Cyklede 2 x 13,8km og løb kun 6,6km. Jeg ville skåne mine knæ, og jeg synes allerede her til morgen at jeg kan mræke, at mine knæ har det meget bedre end efter en 12km.

Jeg er dog begyndt at få lidt ømhed i accilessenen. Det er lige som om den er hævet. Det må skyldes den megen cykling, for jeg har jo ikke løbet så meget.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

2 x 13,8km cykling med puls omkring de 110. Jeg kan nu tydeligt mærke min lavere vægt og kan køre i snit omkring de 26 - 27 km/t uden at køre mig helt ud.

Jeg har fået hævet achillessene i højre ben. Men mon ikke det går væk af sig selv. Har fundet nogle udstrækningsøvelser på Internettet.

God kamp om lidt.

Ole

Edited by oleriis
Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

2 x 13,8km friluftspinning. Mine hastigheder er begyndt at runde de 27km/t i snit på distancen. Det er jeg selv meget godt tilfreds med. D.v.s. at jeg kan køre fra Ledøje Smørum til Vanløse på ca. en halv time. Jeg kan tydeligt mærke, at mine muskler er blevet bedre. Det er min udholdendhed også. Dejligt.

Har en mistanke om, at min hævede achillessene slet ikke skyldes mit løb, men min megen cykling denne uge.

Og hvem har så lige ferie nu!!!!!! Så skal der trænes. Hvis ikke med løb så skal jeg også til at træne min øvrige krop lidt. Har fået nogle gavekort til Sportsmaster der skal omsættes til noget grej jeg kan bruge til armtræning og mave/ryg.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING

Løb, trods hævelse og ømhed i den ene achillessene, 6,6km på 40:55 min. Ømheden var næsten gået væk i løbet af dagen og lavede så et stille og roligt løb på den halve af den distance jeg normalt løber for tiden. Ømheden blev værre under løbet.

Jeg indtager skiftevis lidt codymagnyl og ibuprofen. Ikke p.g.a. af smerten for det er ikke en smerte, men mere en ømhed, men for at reducere betændelsestilstanden.

Har fået noget andet lungemedicin i dag af min læge: Spiriva. Noget der bruges af KOL patienter.

Fik købt lidt hjemmetræningsudstyr til mave, ryg og arme. Noget af det der Casall som de sælger i Sportmaster. Det var ikke dyrt. Om det er godt skal jeg vende tilbage om.

Mange gode hilsner

Ole

Edited by oleriis
Link to comment
Share on other sites

ACHILLESSENEN IGEN IGEN

Min achillessene er noget mere øm og hævet end i går. Løbeturen var ikke det klogeste

jeg kunne finde på. Jeg er nok nødt il at væbne mig med tålmodighed, og så kunne jeg jo begynde at træne andre muskler.

Til gengæld har jeg nu ikke rigtigt problemer med knæet efter at jeg i de sidste to uger har sat træningsmængden ned. Derfor undrer det mig også at jeg får problemer andre steder. Jeg tror dog at de 50 km cykling i mandags startede problemerne med achillessenen.

Hvad med en stepmaskine? Vil man kunne benytte den trods problemet med achillessene? Både cykling og løb dur ikke pt..

Berlin Marathon er i fare tror jeg. Hvis ikke jeg er klar om en måned til at træne videre mod at løbe marathon, så bliver det ikke til noget tror jeg.

Venlig hilsen kys og kram

Ole

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Tja, vi kan jo mødes og sammenligne hævede akillessener :sneaky2:

Jeg døjer også med en hævet akillessene inklusive den såkaldte slimsæk, der sidder mellem senen og anklen. Det er virkelig frustrerende, for det tager lang tid om at lægge sig helt igen. I starten går det hurtigt med den værste hævelse, men derefter tager det åbenbart en evighed.

Det er også min erfaring at løb med dets stød er en rigtig dårlig idé. Jeg kan til gengæld sagtens cykeltræne. Akillessenen og læggen bliver ganske vist lidt øm, men det er ikke noget, der betyder noget. Men senen og området omkring den er stadig lidt hævet. Nu på snart tredje uge.

Egentlig skriver jeg blot for at gøre dig opmærksom på, at kulde er en rigtig god ting, når man skal sådan en inflammation til at lægge sig. Endelig ikke varme, men kulde. 20 minutter ad gangen. Det har en dæmpende effekt på hævelsen.

Link to comment
Share on other sites

Tja, vi kan jo mødes og sammenligne hævede akillessener :sneaky2:

Jeg døjer også med en hævet akillessene inklusive den såkaldte slimsæk, der sidder mellem senen og anklen. Det er virkelig frustrerende, for det tager lang tid om at lægge sig helt igen. I starten går det hurtigt med den værste hævelse, men derefter tager det åbenbart en evighed.

Det er også min erfaring at løb med dets stød er en rigtig dårlig idé. Jeg kan til gengæld sagtens cykeltræne. Akillessenen og læggen bliver ganske vist lidt øm, men det er ikke noget, der betyder noget. Men senen og området omkring den er stadig lidt hævet. Nu på snart tredje uge.

Egentlig skriver jeg blot for at gøre dig opmærksom på, at kulde er en rigtig god ting, når man skal sådan en inflammation til at lægge sig. Endelig ikke varme, men kulde. 20 minutter ad gangen. Det har en dæmpende effekt på hævelsen.

Tak for rådet med kolde pålægninger. Det vil jeg prøve. Nu er jeg bare spændt på hvad fysioen siger i morgen. Hvis jeg ikke længere kan nå Berlin i en realistisk træningstilstand, så dropper jeg det og venter. Hvis det tager en måned at komme over dette her, så har jeg kun 60 dage til at nå marathon form. Jeg vil prøve at hold mig fit på anden måde.

Cykling driller altså også min achillessene, så det kan jeg ikke rigtig lave heller. Men løb er værre (dog ikke mens det står på, men jeg mærker det først bagefter).

Ved du derfor om de der stepmaskiner kan hjælpe med at holde benmusklerne ved lige? Dog er det jo ikke musklerne som er det store problem ved lang tids løb, men senerne, som tager længere tid at træne op.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

BERLIN ER AFLYST

Har lige været hos fysioterapeuten, der virkede meget grundig og kompetent. Jeg skal stoppe med løb, og kun lettere cykling de næste 4 - 6 uger. Jeg skal lave nogle træningsøvelser der skal styrke achillessene og muskler omkring. Derudover skal senen ultralydsfotograferes (tror jeg nok det var). Det bliver først i august.

Berlin Marathon er derfor aflyst. Må se om jeg kan sælge billetten eller få pengene tilbage.

ALTERNATIVER

Fysioterapeuten anbefalede svømning, vandløb samt motionsrum som motionsformer til at holde kroppen igang. Var hos Bülowsvej Fysioterapi, en Kim Lykke. Han virkede som nævnt rigtig god til at analyser hvad der var galt, og hvad der, i mine fødders opbygning, var årsag til mine problemer. Jeg har lidt platfodethed på den venstre fod.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

Laver nu trofast mine achillessene øvelser 1 til 2 gange om dagen alt efter hvor meget jeg synes at den bliver irriteret af det. Jeg synes det går lidt fremad.

Får også trænet arme mave og ryg her i sommervarmen.

Overvejer en lille joggetur på ca. 3km......

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

Løb 2,5km i 16:13. Det var en rigtig dårlig tid, men dels ville jeg ikke presse mig selv for jeg skulle bare jogge ruten igennem for at se hvordan achillessenen of knæet tog det, og dels så havde jeg svært ved at løbe: meget tung vejrtrækning. Achillessenen har det bedre, men knæet har stadig en "trykken". Det er nok menisken der er ved at være slidt. Jeg fik en ekstra sål til mine løbesko som skulle bedre fjedringen i foden og dermed skåne knæet lidt. Jeg ved ikke helt om jeg synes det hjalp?

Jeg har i en uge taget noget nyt medicin. Jeg synes ikke det hjalp. Jeg havde for første gang i meget lang tid en astmatisk vejrtrækning hvor mine lunger peb når jeg pustede ud. Jeg kunne ikke få pulsen meget længere ned end 127 (hvilket er højt for mig der normalt løber med en puls omkring 120). Men sådan en uges inaktivitet og ferie har sat sig på vægten. jeg har taget ca. 3 kg på. Og det var nok også det der kunne mærkes. jeg burde kunne løbe de 2,5km på under 15min. Men som nævnt det var ikke målet i dag. jeg er glad for bare at have løbet lidt.

Det er som at starte forfra.

Mange gode sommer og sol-hilsener

Ole

Edited by oleriis
Link to comment
Share on other sites

GÅRDSDAGENS MOTION

Efter en uge uden konditræning tog jeg en god lang cykeltur i går aftes. Cyklede omkring 32 km, på min søns moutainbike. Stille og roligt, dog kom pulsen op engang i mellem. Man kan godt mærke, at man ikke har trænet så lang tid. Kroppen reagerer ved at have godt med overskud. Depoterne er tilsyneladende fyldt rigeligt op.

Det går den rigtige vej med inflammationen. Har holdt mig meget i ro den sidste uges tid, bortset fra at lave de øvelser fysioen har givet mig som lektie, samt lidt havearbejde.

EGEDAL FAMILIE TRIATHLON

I et anfald af overdreven optimisime om at jeg er fuldt ovre min inflammation på det tidspunkt, tilmeldte jeg mig den lange familiedistance på Egedal Familie Triathlon den 4.9.. Det 400m svømning, 20km cykling og 4km løb. Jeg har en ældre hæderlig racercykel med komplet Shimano Ultegra udstyr. Den kan sikekrt sagtens bruges.

RÅD TIL TRIATHLON

Men jeg er helt blank på triathlon når det kommer til at det tekniske m.h.t. at skifte fra den ene disiplin til den anden. Beholder man badebukser på, og trækker cykelbukser udenover? Det med at skifte sko betyder ikek noget for mig. Jeg har ikke clips på cykepedaler. Jeg kunne godt montere det, for jeg har et sæt clipspedaler liggende. Men så meget giver det vel ikke på en 20km. Mit mål er bare at gennemføre. Jeg går ikke så meget op i tider - indtil videre....

TRI4 i Brønshøj

Da jeg bor i Vanløse, overvejer jeg at melde mig ind i TRI4 triathlon klub. Det er tæt på. Så kan jeg også få svømmetrænet så længe jeg døjer med inflammation i akillessenen, og jeg kan kan træne sammen med andre.

Nu må jeg ud og hjælpe min søde kone med at klippe hæk. Det kan være det giver lidt gratis styrketræning, ala Mr. Miyagi: "vax on - vax off".

Ha en god dag.

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

Så blev der såmænd også motioneret i dag. Den gamle tog sine unger og nogle af deres kammerater med i Vestbadet, og mens de legede i vandet fik jeg svømmet 900m. Heraf de 400m i træk, - lige for at se om jeg nu kunne

Min 100m tid er omkring 3min. Kan kun finde ud af brystsvømning. Jeg ved ikke om jeg orker at prøve (og om det er realistisk) at lære crawl før den 4.9.. Vil lige kosnultere en af mine kolleger der er svømmelærer.

Dejligt at få svømmet. Det belaster i hvert fald ikke akillessenen. Og dejligt at få lidt motion igen. Jeg gik og blev lidt lad.

Fortsat god sommerdag. Mon ikke det bliver en aften der bare råber på en cykeltur, - og for dem der kan: en løbetur.

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TANKE

Når man nu ikke selv kan løbe, så lægger man måske mere mærke til de andre? I hvert fald har jeg bemærket at flere og flere, skal vi kalde dem "ikke-løbere" som mig tuller rundt på veje og stier for at få lidt motion gennem løb. Det er superdejligt at se at andre, for hvem det virkelig er en kamp at løbe, får motiveret sig og kommer i løbeskoene. Det er en god udvikling befolkningen er inde i.

Men jeg synes også at jeg ser flere og flere tykke mennesker. Men det er igen måske bare øjnene der ser. Jeg tænker altid: Lad mig lige fortælle jer hvad jeg gjorde, så kan I jo bare gør det samme! Hvad der motiverede mig! Hvor godt man har det med det! Og så ved jeg inderst inde godt, at man ikke kan gøre det så simpelt. For det er små ting der afgør om et livsstilsskifte bliver en succes eller ej. Men aligevel.....

Varme hilsener

Ole :sun:

Link to comment
Share on other sites

OM GÅRDSDAGENS MOTION OG MOUNTAIN BIKES

Cyklede igen ca. 31km med en gennemsnitshastighed på 25km/t på sønnens mountain bike fra Bilka. (Den kører i parantes bemærket ganske godt. Faktisk bedre end datterens Specialized. Gaflen er ikke noget at råbe HURRA for (skal skiftes ved lejlighed), men tandhjul og særligt den rustfrie kæde gør at den kører virkelig "smooth").

Jeg skiftede så kæden ud på datterens mountain bike igår. Først rensede jeg tandhjul og skiftere. Det gør noget af en forskel når det ikke er en rustbefængt kæde. Det skal tilføjes at den Specialized vi købte var et slagtilbud. Kæden var åbenbart det billigste af det billigste. Den rustede stort set allerede den første uge. Når man så gav den lidt nyt grafit så blev resten af cyklen brun af det rust der hele tiden kom fra kæden af under cykling. Sikke noget svineri.

Jeg joggede lidt efter cykelturen, i bedste tri-nu-skal-det lige-prøves-stil. Kunne godt mærke min akillessene (undskyld til den), men intet alvorligt. I dag står den så på fuldkommen afslapning. Men hvor kan jeg bare mærke at jeg har manglet motion. Jeg er simpelthen blevet gladere og mindre sortseende de sidste 4 dage efter at have motioneret et par gange.

Vil prøve at få svømmet i dag, men skal også igang med noget arbejde (ØV) her i ferien.

Mange gode hilsener

Ole

Edited by oleriis
Link to comment
Share on other sites

RENOVERING AF CYKLER

Konen og jeg købte for nogle år tilbage nogle lækre Centurion city-cykler med udvendige gear. Meget af det var Shimano 105. De trænger virkelig til en kærlig hånd. Særligt min kones som har stået meget ude.

Så det var enten nye cykler eller renovering. Vi prøver renovering. For kr. 3.000 har jeg købt følgende som nu bliver sat på cyklerne så de formentlig bliver super smækre. Jeg savner selv en cykel til bykørsel, hvor jeg kan have hænderne på styret hele tiden. Det er derfor jeg låner mine ungers cykler så meget. Nu regner jeg med at få en rigtig fed cykel, der er som ny:

2 Shimano HG73 Chain 9 Speed - Each

2 Shimano Ultegra Brakeset 6500 - Front

2 Shimano Tiagra Cassette 9 Speed HG50 - 12-23

2 Shimano 105 Chainset Octalink Double 5502 - 175mm 39.50 Silver

2 Shimano XT Gear Cable Set - XT Pair Black

2 Shimano XTR Brake Cable Set - XTR Pair Black

2 Shimano Tiagra Front Derailleur Triple 9sp 4403 - 31.8mm - Band on - NO CLAMP BOLT

2 Shimano Tiagra Rear Derailleur 9 Speed 4500 - GS Medium Cage - Silver

Glæder mig til resultatet. Nu håber jeg blot at jeg har fået bestilt noget der også passer sammen.

Mange gode hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

DAGENS MOTION

Jeg kørte min runde på ca. 31km. Det tog 1 time og 22 min. Det var lidt restitutionsagtigt, og jeg beskyttede min akillessene ved at holde min hæl i en så vinkelret vinkel som muligt. Det virkede. Jeg kom hjem med en akillessene der næsten ikke var mere anstrengt end da jeg startede turen.

BEDRE MED MOUNTAIN BIKE END RACER

Selvom jeg har en glimrende racer cykler jeg hellere på mine børns mountain bikes. Jeg ligger mere vægt på antallet af træningsminutter end hvor hurtigt jeg kører. det er rarere at cykle på mountain bike. Mere smooth. Dækkene er blødere, bumpene bliver også blødere, cyklen er mere komfortabel, jeg sidder bedre på cyklen, det er nemmere at skifte gear fodi de er lige ved hånden, så: Derfor.

PRØVETRÆNE I TRI4

Hvis jeg kan få det til at hænge sammen så skal jeg hen og prøvetræne i Tri4 i morgen aften. Svømning. Jeg har dog også en aftale med en vend der kommer midt på eftermiddagen og hjælper mig med at skifte et blandingsbatteri. Håber vi er færdige til kl. 20.00. Nu vil jeg prøve at træne alle tre sportsarter. Dog ikke så meget løb foreløbig. Jeg glæder mig til også at få lidt mere socialt omkring min træning, samt at få lært at crawle, og få et noget direkte sparring omkring min motion, - selvom jeg aldrig bliver nogen super sportsmand. Jeg kan nok også bruge lidt rådgivning når jeg skal til og renovere min og konens cykel med det lækre grej jeg har købt i går. Jeg synes det er sjovt at motionere og det gør mig godt.

Gode varme hilsener

Ole

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share