Spock 2010


Spock
 Share

Recommended Posts

Som Spøer skriver, var det helt umuligt at overhovedet bevæge sig for smerter da først det gik igang, kunne ikke engang gå ned af trappen...

Det er præcis det jeg mente. Det er selvfølgeligt forskelligt i forhold til Salmonellatype og personen, der får det, men man kan dø af det og nogen bliver lamme og bevægelsesbesværede i lange perioder efter at have Salmonella.

Mht at blive hjemme - ja jeg kan slet ikke træne lige nu idag, men jeg bliver nødt til at svømme fordi det er klubtræning. Ellers lærer jeg aldrig at svømme.

310NiggaPlease.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest OnTheRun

Følger tit din logbog på sidelinjen og må erklære mig 110 procent enig med de foregående indlæg. Har før skrevet, at dine beskrivelser af træningsomfang virker bekymrende. Og når du siger, at du træner "lystbetonet", så stemmer da altså ikke overenes med dine beskrivelser af halvsløje dage, megaondt i skulderen, supertrætte ben etc.

I virkeligheden ville du nok have rigtig godt at have en træner, der kunne piske dig lidt. Jeg prøvede engang at have en personlig løbetræner, og det var en øjenåbner. Nogle dage tænkte man bare, at det var alt, alt for let. Andre dage kunne man slet ikke forestille sig, at man kunne klare det. Men træneren vidste bedre, og mine resultater fløj opad.

Og så lige en kæphest: Det er meget "sjovt" at gøre om, hvordan du træner, når du er hel- og halvsløj. Men du træner som regel i et fitnesscenter blandt mange andre mennesker. Og selv om ikke alle dårligdomme er smitsomme, så er der mange af dem, der er det. Det er efter min mening helt uansvarligt at udsætte andre for smittefare.

Lørdag tog jeg halvanden time på racercyklen og Tacx hjemmetræneren ude i garagen. Det var superkoldt og efter ti minutter dampede det fra kroppen, og jeg kunne se min ånde som en dampsky foran mig. Da jeg kørte en serie 30 sekunders intervaller på næsten fuld gas, skød jeg udåndingsluften over 2 meter frem for mig. Det kom faktisk bag på mig.

I en spinningsal kan man ikke se det, men ikke desto mindre så tonser ens udåndingsluft ogdså dér et par meter frem foran en. Og hvis man sammen med luften sender en ladning sygdomsbakterier afsted, ja så kan det ramme en del mennesker, der sidder og ånder tilsvarende kraftigt ind. Man bør holde sig langt væk fra centret, når man er sløj.

- Overlærerstemme OFF -

Sorry, det var som sagt en kæphest, der lige skulle luftes. Jeg ved jo fra spinningtimerne i Royal for år tilbage, at du er en munter sjæl og kan tage det :-)

Hilsen og heling herfra

Link to comment
Share on other sites

Stadig ingen træning.

Har været til lægen som dømte lungebetændelse.

Får resultat af typen idag som afgør hvor lang behandlingen er.

Ærgerligt, men får nu penicillin som skulle fixe det hurtigt.

Rart med en diagnose, havde følt mig meget svag i sidste uge, nu ved jeg hvorfor.

Link to comment
Share on other sites

Overvej et øjeblik om din krop prøver at fortælle dig noget? Selv mandekroppe kan have brug for omsorg...

Hæ hæ :4thumbup:

Ej, spøg til side, du har masser af tid indtil sommer, så du skal nok nå dine mål. Hvis du begynder at stresse over din krops forfald, kan du jo investere i et vippebræt og en yogamåtte og lave lidt udstrækning og forsigtig træning af de små stabiliserende muskler rundt omkring. (Altså når du er feberfri) - og nej, pilates er ikke umandigt :laugh:

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo en ældre kvinder og vi forventer lidt mere finesse :wink:

:innocent::bigsmile:

Lidt hurtig update. Penicillinen virker fint, tilbage er en kraftig forkølelse og noget bøvl med bihulerne, men det er til at overskue. Starter meget stille og roligt op, og om 1-2 uger starter jeg på et decideret program for at have bedre styr på intensiteten.

Lørdag d. 6. februar 2010

- 3 timer spinning (Elite, Øvet, Basis)

Søndag d. 7. februar 2010

- 3 timer spinning (Øvet, Øvet, Basis)

Mandag d. 8. februar 2010

- Styrketræning genoptræning ,full body - meget let!

- 1½ time svømning i KVIK

Lungekapaciteten er helt i bund, og der er ikke mange kræfter.

Det var dog dejligt at komme igang igen. Svømningen var katastrofalt dårlig men det gør ikke så meget, da det nok skal komme igen hurtigt.

Jeg prøver snart at starte løb op igen men det bliver meget stille i starten.

Det blev til vel meget spinning i weekenden, der primært skyldes et velgørenhedsarrangment jeg var med til som instruktør. Vi fik iøvrigt samlet 100.000 kr ind til Læger uden grænser, så det var sgu flot.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Kunne du mærke svømningen i bihulerne? Jeg har haft underlig trykken ved og under øjnene og rungen (af snot - undskyld detaljerne :crazy: ) i ørerne i sidste uge og jeg syntes det blev værre af at være i klorvand.

Puha, jeg ved hvordan det føltes at komme i gang med svømning efter pause. Var selv nede og svømme i går efter en uges pause, og føj hvor blev jeg hurtigt forpustet :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Kunne du mærke svømningen i bihulerne? Jeg har haft underlig trykken ved og under øjnene og rungen (af snot - undskyld detaljerne :crazy: ) i ørerne i sidste uge og jeg syntes det blev værre af at være i klorvand.

Det er det øgede tryk fra vandet, der får det til at gøre ondt. Ved en rigtigt slem omgang snot/betændelse kan det være næsten umuligt at komme mere end 10-20 cm. under overfladen pga. smerte.

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis hvad I skriver, sk*de irriterende, føles som om nogen trykker hårdt under øjnene.. :unhappy:

Igår tirsdag var jeg i biografen, men nåede at svømmekort inden.

Tirsdag d. 9. februar 2010

Tid: kl 1745

Sted: Frankrigsgade

Program: Svømning

Var alt for træt til at svømme rigtigt, så brugte nærmest al tiden til øvelser - hvilket egentlig var rart.

Fik iøvrigt set Avatar i Imperial - flot flot grafik, boring boring film :blush:

Idag står den på cykling og svømning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 10. februar 2010

Tid: kl 16

Sted: Royal

Program: Cycling

- 30 mins egenkørsel

- 30 mins quicktime v. ego

- 1 time cykling øvet v. ego

Tid: kl 1925

Sted: Amager

Program: Svømning med KVIK

Lorte bihuler, lorte ben, jeg lærer aldrig at bruge benene :cool:

Hvor er jeg glad for at man ikke rigtigt bruger benene til fremdrift når man svømmer i dragt....

Link to comment
Share on other sites

Det er vidst kun når man deltager i tri/Ironman man ikke har så meget fokus på benene :wink:

Sandt nok, det var også det jeg mente :smile: .

Jeg forstår ganske simpelthen ikke hvorfor jeg er så dårlig til ben. Jeg står bomstille og bevæger mig ikke ud af flækken, syrer til i hoftebøjerne. Øv hvor jeg hader benøvelser med plade.

Link to comment
Share on other sites

Nå jeg troede kun det var mig, som syrede til i hoftebøjerne :bigsmile:

Hvor meget bevæger du benene op og ned? Mine spark var meget store i starten, men jeg har fundet ud af, at det hjalp at lave mange mindre spark i stedet...

Sørger du også for at presse brystkassen lidt ned i vandet, så dine ben ryger opad? Det har også hjulpet mig til at få lidt mere fart på.

Link to comment
Share on other sites

Nå jeg troede kun det var mig, som syrede til i hoftebøjerne :bigsmile:

Hvor meget bevæger du benene op og ned? Mine spark var meget store i starten, men jeg har fundet ud af, at det hjalp at lave mange mindre spark i stedet...

Sørger du også for at presse brystkassen lidt ned i vandet, så dine ben ryger opad? Det har også hjulpet mig til at få lidt mere fart på.

Hej Stine,

- ja små hurtigere spark tror jeg også er vejen frem, det vil jeg forsøge mig lidt med. Tak for tippet :smile:

Det med brystkassen er jeg begyndt at fokusere meget på. Man kan tydeligt mærke at man ligger meget bedre i vandet når man presser brystkassen ned. Nice!

Dagens træning i korte tal:

Torsdag d. 11.februar 2010

Tid: kl 1645

Sted: Royal

Program: Styrketræning, Full body

- Bænkpres

- Siddende DB Skulder pres

- Siddende DB Laterals

- BB Rows

- Bredt greb Maskine Rows

- Patmaskine

- DB Biceps Curl

- Triceps Pres

- Maveøvelse 1

- Maveøvelse 2

Meeeega svag stadigvæk - denne uge bliver i genoptræningens tegn.

Jeg har iøvrigt besluttet at gå bort fra split-styrketræning til fordel for full body - ihvertfald de næste 6 måneder. Bliver nødt til at fokusere mere på cardio og mindre på styrke.

Tid: kl 18

Sted: Sundbybadet, Amager

Program: Svømning

Første gang jeg var i Sundbybadet - ligger ekstremt tæt på min bolig - men havde aldrig hørt om det før. Ligger gemt lidt væk - tæt på Englandsvej. Det var en god oplevelse, mere plads til at svømme i forhold til Frankrigsgade.

Selve svømmetræningen gik af helvede til. Kan godt mærke jeg ligger bedre og bedre i vandet, specielt bliver vejrtrækningen til den "dårlige side" bedre. Men men men - var meget svag og blev træt og forpustet meget hurtigt. Der er langt igen før jeg kan svømme "rigtigt". Håber lidt det er pga sygdommen.

Nu aftensmad og CSI New York afsnit 15 sæson 6 :blush:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i korte tal:

Torsdag d. 11.februar 2010

Tid: kl 1645

Sted: Royal

Program: Styrketræning, Full body

- Bænkpres

- Siddende DB Skulder pres

- Siddende DB Laterals

- BB Rows

- Bredt greb Maskine Rows

- Patmaskine

- DB Biceps Curl

- Triceps Pres

- Maveøvelse 1

- Maveøvelse 2

Meeeega svag stadigvæk - denne uge bliver i genoptræningens tegn.

Jeg har iøvrigt besluttet at gå bort fra split-styrketræning til fordel for full body - ihvertfald de næste 6 måneder. Bliver nødt til at fokusere mere på cardio og mindre på styrke.

Fullbody uden squat eller benpres? :crazy:

mit forslag til en triathlet

5x5 frivend eller dødløft. lang pause

4x6 sqaut. lang pause

supersæt

3x6 bænkpres og pull down. medium pause

2x8 hase curl. medium pause

2x8 military pres. medium pause

2x20 læg. kort pause

+ 100mave øvelser og 100ryg øvelser

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share