Spock 2010


Spock
 Share

Recommended Posts

Får selv nældefeber af og til i forbindelse med madallergi. Det kunne godt tyde på at du er overfølsom for et eller andet i svømmehallen. Synes ikke at deres sæbe virker særlig parfumeret der hvor jeg svømmer, men det kan jo også være andet end parfume, du ikke kan tåle.

Hvis det (selv om du ikke tror det) er kloren, der generer, kan du prøve med noget anti-klor shampoo, de har det bl.a. i matas og det fjerner kloren fra hud og hår.

Måske har du bare sart hud, der bliver lidt presset af at blive våd og tørret mange gange om dagen. Så kan du jo prøve med noget lotion (hvis du tør inde i testosteron-hulen :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Måske har du bare sart hud, der bliver lidt presset af at blive våd og tørret mange gange om dagen. Så kan du jo prøve med noget lotion (hvis du tør inde i testosteron-hulen :tongue: )

Hej Stine, ja jeg er nu overbevist om at det er kloren. Det er værst i Frankrigsgade, lidt mindre hvor jeg svømmer i klub. Og kan egentlig godt være jeg skulle prøve "lotion" :tongue: - ved sgu ikke.. men jeg vil prøve det shampoo du nævnte først! Tak for info!

Dagens træning var løb og svømning.

Mandag d. 25. januar 2010

Tid: kl 17

Sted: Royal

Program: Løb

- 11 km løb i roligt tempo (11 km/t).

Tid: kl 1950

Sted: KVIK

Program: Svømning

- Svømning med klubben

Maria (træneren) havde lagt et rigtig godt program med øvelser og svømning i godt mix. Meget fokus på balance og svømning på siden. Synes egentlig det gik rigtigt godt :blush: Synes ihvertfald fornemmelsen for vand og modstand bliver bedre.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 26. januar 2010

Tid: kl 17

Sted: Royal

Program: Bryst/Skulder/Triceps

Bænkpres:

- 10 @ 50kg

- 10 @ 70kg

- 06 @ 90kg

- 04 @ 95kg

- 04 @ 95kg

- 04 @ 95kg

- 04 @ 95kg

- 06 @ 90kg

Siddende DB Skulderpres:

- 10 @ 24kg

- 08 @ 28kg

- 08 @ 30kg

- 07 @ 30kg

- 06 @ 30kg

Tæt svulmende fyr med tatoveringer over hele kroppen, halsen og hovedet og tydeligvis på ALT for meget testosteron kørte på samme bænk.

I Royal er det sjældent syn, han prustede pustede sig op sammen med sin anden white trash træningspartner.

Det var derfor ekstra stor fryd at lille tynde mig kørte med 2kg større håndvægte end ham i samme øvelse :devil:

Han gloede olmt men vidste ikke rigtigt hvilken grimasse han skulle sætte op. :cool:

Siddende DB Laterals:

- 4 x 10 @ 12kg

Maskinen Flyes:

- 4 x 10 @ whatever

Triceps Presdown:

- 4 x 10 @ whatever

Stadig komplet umuligt at køre nogen form for incline øvelser pga skuldersmerter.

Efter træning, afsted til svømning:

Tid: kl 19

Sted: Frankrigsgade

Program: Svømning

Masser af øvelser, Total Immersion-style.. flydeøvelser, balanceøvelser m.v.

Derudover 10x100 meter crawl med fokus på forskellige ting undervejs.

Update:

Det er sjældent jeg vejer mig men idag var undtagelsen. Ikke for godt, har tabt mig et par kg så vægten nu siger 77kg fordelt på 189 cm.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 27. januar 2010

Løb/Cykling/Svømning

Tid: kl 16

Sted: Royal

Program: Løb

- 7 km fartleg, 12-14½ km/t

- 3 km roligt tempo afjog

Tid: kl l7

Sted: Royal

Program: Cykling

- 1 time Spinning Øvet v. ego

Tid: kl 1925

Sted: Tårnbyvej

Program: Svømning m. KVIK

Programmet i store træk i Pentatlets log, fik lidt tips og tricks til rullevendinger tilsidst. Varighed ialt ca 70 mins.

Nu: æde æde æde æde :smile:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Hej Stine, ja jeg er nu overbevist om at det er kloren. Det er værst i Frankrigsgade, lidt mindre hvor jeg svømmer i klub. Og kan egentlig godt være jeg skulle prøve "lotion" :tongue: - ved sgu ikke.. men jeg vil prøve det shampoo du nævnte først! Tak for info!

Tid: kl 1950

Sted: KVIK

Program: Svømning

- Svømning med klubben

Maria (træneren) havde lagt et rigtig godt program med øvelser og svømning i godt mix. Meget fokus på balance og svømning på siden. Synes egentlig det gik rigtigt godt :blush: Synes ihvertfald fornemmelsen for vand og modstand bliver bedre.

Hov. Var lidt for hurtig da jeg læste dit indlæg. Jeg syntes, at du skrev at du ikke troede det var kloren. :blush:

Du kan også tjekke denne tråd inde på TI, hvor de nævner forskellige midler mod kloreksem:

http://www.totalimmersion.net/forums#content

Klik 'search this forum' og søg efter ordene 'eczema and chlorine'. Håber du kan finde noget nyttigt...

I øvrigt fedt at se, at det begynder at føles lækkert at ligge i vandet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hov. Var lidt for hurtig da jeg læste dit indlæg. Jeg syntes, at du skrev at du ikke troede det var kloren. :blush:

Du kan også tjekke denne tråd inde på TI, hvor de nævner forskellige midler mod kloreksem:

http://www.totalimmersion.net/forums#content

Klik 'search this forum' og søg efter ordene 'eczema and chlorine'. Håber du kan finde noget nyttigt...

I øvrigt fedt at se, at det begynder at føles lækkert at ligge i vandet :4thumbup:

Tak Stine, det vil jeg helt sikkert kigge på!

Jeg tror nu at det er kloren - det er værst i Frankrigsgade, bedre i KVIK (Tårnbyvej), og super i Bellahøj badet.. kombineret med kulden er det nok det der er galt...

Iøvrigt har jeg købt de dersens magnesium/calcium tabletter og åd 6 stk idag efter cyklingen - mærkede intet til kramper da jeg skulle svømme (noget der normalt ville være 100% sikkert). Om det skyldes tabletterne, de 3 bananer jeg åd i løbet af træningen, eller noget helt andet, er svært at sige.

Link to comment
Share on other sites

Tak Stine, det vil jeg helt sikkert kigge på!

Jeg tror nu at det er kloren - det er værst i Frankrigsgade, bedre i KVIK (Tårnbyvej), og super i Bellahøj badet.. kombineret med kulden er det nok det der er galt...

Iøvrigt har jeg købt de dersens magnesium/calcium tabletter og åd 6 stk idag efter cyklingen - mærkede intet til kramper da jeg skulle svømme (noget der normalt ville være 100% sikkert). Om det skyldes tabletterne, de 3 bananer jeg åd i løbet af træningen, eller noget helt andet, er svært at sige.

Interessant med magnesiumtabletterne og fedt hvis de virker! Har da læst at magnesium virker krampestillende. Gad vide om det også kan afhjælpe muskelstivhed??? Har læst at solbær øger blodgennemstrømningen og derfor kan modvirke stive muskler. Tror jeg skal prøve det...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 28. januar 2010

Hviledag

Tid: kl 1830

Sted: Bellahøj badet

Program: Svømmespas med kammerat

Blev til nogle hundrede meter crawl i roligt tempo, kroppen var helt smadret efter programmet dagen før. Min kammerat er om muligt dårligere end mig til at svømme, så vi endte med at pjatte og prøve forskellige konkurrencer.

Hvilepulsen er steget 10 slag seneste 3 dage og følte mig sløj, så det passede mig bare fint med sådan en hvile/pjatte/svømmedag.

Distancedyk under vand: 40 meter

50 meter på tid (med start i vandet, dvs uden udspring): 42 sekunder

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 29. januar 2010

Lortedag. Tror jeg er ved at blive syg.

Tid: kl 1630

Sted: Royal

Program: Ryg/Biceps/Mave + Løb

- BB Row 5x10

- Maskine bred row 4x10

- Smal Row 3x10

- Mavemaskine 3x20

- Maveøvelse 2 3x20

- Maveøvelse 3 3x20

- DB Biceps Curl: 4x10

Tid: kl 1730

Sted: Royal

Program: Løb

- 45 minutters løb, startede i roligt tempo og hævede elevationen op til 6% mod slut.

Hjem i snestormen, en rigtig møgdag, tror jeg er ved at blive syg. Klassiske symptomer.

Nu aftensmad og så direkte i seng, imorgen tidlig har jeg 4 spinningtimer og jeg aner ikke hvordan de skal overleves.

Link to comment
Share on other sites

Tak Stine, følte mig virkelig dårlig da jeg vågnede.

Hjalp ikke at kigge ud, sne every-fucking-where. Jeg var dog heldig at køre bag en sneplov så jeg nåede helskindet til Holte.

Lørdag d. 30. januar 2010

Tid: kl 08

Sted: Holte

Program: Cykling

- 1 time cycling elite v. ego

- 1 time cycling øvet v. ego

- 1 time cycling basis v. ego

- 1 time cycling øvet v. ego

Kørte mig max ud fra første time, for rigtigt at få testet systemet.

Nu er jeg hjemme, og så skal der ædes til den store guldmedalje.

Har den der irriterende kriblende "sygdomsfornemmelse" I sikkert kender, varm og øm i alle muskler, piplende fornemmelse overalt.

Jeg træner ikke mere idag og håber jeg kan tage det i opløbet. Svømning imorgen, og jeg glæder mig allerede.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner ikke mere idag og håber jeg kan tage det i opløbet. Svømning imorgen, og jeg glæder mig allerede.

For fanden Lars, din tosse. Lyt nu for helvede til din krop og tag en helt stille weekend uden træning resten af tiden. At du tog til spinning i dag er IMO fuldstændigt vanvittigt. Det er OK at melde sig syg på job!

Tag en masse tøj på, spis og drik i massevis og læg dig til at sove. ASAP!

:smile:

Link to comment
Share on other sites

For fanden Lars, din tosse. Lyt nu for helvede til din krop og tag en helt stille weekend uden træning resten af tiden. At du tog til spinning i dag er IMO fuldstændigt vanvittigt. Det er OK at melde sig syg på job!

Tag en masse tøj på, spis og drik i massevis og læg dig til at sove. ASAP!

:smile:

Kan ikke være mere end fuldstændig enig i overstående.

Sygdom skal tages alvorligt!!! din overdrevet store mængde tæthed, gavner jo heller ikke ligefrem superkompensation.

Hvis man er syg så træner man enten kun let, eller helst slet ikke. (træningen forlænger kun sygdommen)

svømning og sygdom er en rigtig dårlig cocktail, pga. kloren i vandet.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke være mere end fuldstændig enig i overstående.

Sygdom skal tages alvorligt!!! din overdrevet store mængde tæthed, gavner jo heller ikke ligefrem superkompensation.

Hvis man er syg så træner man enten kun let, eller helst slet ikke. (træningen forlænger kun sygdommen)

Helt enig! Men I taler til en mand som en gang mødte op til vanvidsspinning med Chris MacD med AKUT salmonellaforgiftning - og gennemførte...

Link to comment
Share on other sites

Helt enig! Men I taler til en mand som en gang mødte op til vanvidsspinning med Chris MacD med AKUT salmonellaforgiftning - og gennemførte...

Medmindre Lars har fået en diagnose på Salmonella af doktoren vil jeg vove at påstå, at det ikke var Salmonella, men en slem omgang Roskildesyge/racermave. Med al respekt for Lars er jeg næsten helt overbevist om at han ikke ville kunne gennemføre en træning med Salmonella.

Link to comment
Share on other sites

Medmindre Lars har fået en diagnose på Salmonella af doktoren vil jeg vove at påstå, at det ikke var Salmonella, men en slem omgang Roskildesyge/racermave. Med al respekt for Lars er jeg næsten helt overbevist om at han ikke ville kunne gennemføre en træning med Salmonella.

Det var Salmonella. :crazy:

Og Lars, for pokker, slap nu lidt af!!

:1112:

Link to comment
Share on other sites

Hep, ja det var Salmonella og jeg var på Bispebjerg.

Men det er vist mixet lidt up, dengang til spinningen var det lige startet, og blev først værre senere på dagen så vidt jeg husker.

Som Spøer skriver, var det helt umuligt at overhovedet bevæge sig for smerter da først det gik igang, kunne ikke engang gå ned af trappen...

Ingen træning igår, var helt ødelagt, småfeber og halsonde.

Idag vil jeg nøjes med at svømme i KVIK i aften, og så se hvordan det går. Kan under ingen omstændigheder løbe eller styrketræne lige nu :(

JEg bliver sgu nok nødt til at få lavet et program og et forløb frem til august, og få trænet efter forskellige intensitetszoner istedet for at give max gas hver gang. Det er ikke optimalt, og man ryger ned med et brag fra tid til anden hele tiden.

Så næste punkt må være at få noget træningsvejledning.

Link to comment
Share on other sites

Så næste punkt må være at få noget træningsvejledning.

Kære søde Lars

Du kunne starte med at få banket noget fornuft ind i knolden:

1. Erkend at du træner mere end helbredet kan holde til, så ofte som du skriver du er træt, småsyg mm.

2. BLIV HJEMME, når du er syg. Du forlænger bare sygdomstiden ved at presse citronen som du gør.

Du er for afhængig af træning og du kører dig selv ned på det. Læs din log hvis du er i tvivl.

3. God idé ikke at træne på fuld gas hver gang, men kan du finde ud af det i praksis?

Link to comment
Share on other sites

Kære søde Lars

Du kunne starte med at få banket noget fornuft ind i knolden:

1. Erkend at du træner mere end helbredet kan holde til, så ofte som du skriver du er træt, småsyg mm.

2. BLIV HJEMME, når du er syg. Du forlænger bare sygdomstiden ved at presse citronen som du gør.

Du er for afhængig af træning og du kører dig selv ned på det. Læs din log hvis du er i tvivl.

3. God idé ikke at træne på fuld gas hver gang, men kan du finde ud af det i praksis?

Hej Max,

- du har ret, jeg tror sagtens jeg kan finde ud af at styre intensiteten bedre, hvis jeg en plan jeg kan træne efter. Lige nu træner jeg 100% lystbaseret, dvs så snart jeg kan :tongue: og det er måske ikke helt smart. Kroppen kan sgu ikke helt det samme som da jeg var 20, hehe..

Så måske det er værd at få skruet et decideret træningforløb sammen og holde sig til det - hverken mere eller mindre.

Mht at blive hjemme - ja jeg kan slet ikke træne lige nu idag, men jeg bliver nødt til at svømme fordi det er klubtræning. Ellers lærer jeg aldrig at svømme. Men ser på det hvordan jeg har det om 5-6 timer. Jeg vil ha' en ny krop.

Link to comment
Share on other sites

Mht at blive hjemme - ja jeg kan slet ikke træne lige nu idag, men jeg bliver nødt til at svømme fordi det er klubtræning. Ellers lærer jeg aldrig at svømme. Men ser på det hvordan jeg har det om 5-6 timer.

Spørg din svømmetræner om han/hun mener det er så vigtigt du kommer til træning når du er syg?

Det er jo et klassisk problem hvor du tror det største udbytte opnås ved at træne til træning nu, hvor det på langt sigt vil være klart at den rigtige beslutning er at blive hjemme og blive rask.

Jeg vil ha' en ny krop.

Du kan i hvert fald hurtigt få brug for én med din nuværende tilgang. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share