Armbøjninger program til pige


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Hende jeg styrketræner med kan ikke lave armbøjninger hun kommer ikke ret langt ned.

Nogle der har et program eller en god ide til hvordan hun kan komme til at lave rigtige armbøjninger?

Hun siger at hun mærker det i skulderne.

Skal hun til at træne mere skulder og biceps?

Link to comment
Share on other sites

Hende jeg styrketræner med kan ikke lave armbøjninger hun kommer ikke ret langt ned.

Nogle der har et program eller en god ide til hvordan hun kan komme til at lave rigtige armbøjninger?

Hun siger at hun mærker det i skulderne.

Skal hun til at træne mere skulder og biceps?

Man bruger ikke biceps til armbøjninger. Det er nærmere bryst og triceps hun skal træne :smile:

Hvis hun er usmidig i skuldrene er det måske lettere for hende at tage armbøjninger med smal håndstilling (hænderne næsten inde ved kroppen) og det vil udfordre triceps endnu mere. Og så bør hun komme i gang med smidighedstræning for skuldrene.

Hvis det er styrke hun mangler så vil jeg også sige ned på knæene. Så vil hun sikkert hurtigt kunne tage et par rigtige armbøjninger, men blive ved med at tage på knæene for volumen :smile:

ps. Du har glemt at opdatere din logbog, Mollerup :smile:

Link to comment
Share on other sites

Man bruger ikke biceps til armbøjninger. Det er nærmere bryst og triceps hun skal træne smile.gif

Hvis hun er usmidig i skuldrene er det måske lettere for hende at tage armbøjninger med smal håndstilling (hænderne næsten inde ved kroppen) og det vil udfordre triceps endnu mere. Og så bør hun komme i gang med smidighedstræning for skuldrene.

Hvis det er styrke hun mangler så vil jeg også sige ned på knæene. Så vil hun sikkert hurtigt kunne tage et par rigtige armbøjninger, men blive ved med at tage på knæene for volumen smile.gif

ps. Du har glemt at opdatere din logbog, Mollerup smile.gif

He he, jeg mangler vist søvn klart det er triceps og bryst, pinlig fejlblush.gif , til mit forsvar var jeg oppe kl 5.25 for at træne for at træne kl 6 med hende og har kun sovet 4 timer.

Jeg vil få hende til at prøve på knæ og smal håndstilling, er det bare mig eller lyder det lidt forkert? alså ikke træningsmæssigtlaugh.gif

Ja, jeg har en masse der skal ind i loggen, jeg har bare været lidt doven i denne uge, tak for poking.gif

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Halløj

Når i alligevel træner sammen kan du hjælpe hende gennem nogle hårde excentriske armbøjninger (eller - så hedder det jo nok kropssænkninger :smile: ), hvor du ligger lidt kropsvægt over hende, når hun sænker sig.

Det kan være hun - efter et stykke tid at have arbejdet med den excentriske del af øvelsen - vil være i stand til at lave hele øvelsen og komme langt ned.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share