Alexanders log


alejandrodelapena
 Share

Recommended Posts

Starter en log herinde for at holde øje med min træning her op til VM til juni, for at se om jeg får trænet ligeså meget som jeg bør. Planen er at træne 6 pas vægttræning og 8 pas Jiu-Jitsu om ugen.

Har besluttet mig for at kæmpe i 100.5 kg+, så skal prøve at tage lidt på, vejer lige omkring de 100 kg i morgenvægt nu, har 6 uger til at tage lidt på i. Har dog reelt kun 5 uger at træne i, da jeg ikke rigtig skal træne den sidste uge, der skal kroppen bare restituere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mandag

10.00-11.00 – Jiu-Jitsu

Trænede teknik og så sparring. Mener jeg kørte ca. 6 x 3 min, 2 x 5 min og 7 min. Ikke specielt meget, men følte mig lidt træt bagefter, var til stævne i går og er samtidig blevet forkølet, så tror det har noget med det at gøre.

16.00-17.30 – Vægttræning

I dag var det ben, mave og lænd, kan ikke lave øvelser som Squat, Dødløft osv. pga. nogle ret alvorlige lændeproblemer jeg har, så det er lidt begrænset hvad jeg kan lave.

Benpres

5 x 10 @ 180 kg

2 min pause mellem hvert sæt

Skal have mere vægt på næste gang

Leg-Curls

3 x 8 @ 70 kg

2 x 8 @ 65 kg

2 min pause mellem hvert sæt

70 kg var lige tungt nok, kører 5 x 10 @ 65 kg næste gang

Leg-Extensions

5 x 8 @ 95 kg

2 min pause mellem hvert sæt

Kørte fint

Roman Chair Leg-Raises

5 x 12

2 min pause mellem hvert sæt

Er virkelig svag i maven og lænden, tror også det er derfor jeg har fået de rygproblemer jeg har, plus forkert teknik i bl.a. Squat og BB Rows

Back-Extensions

5 x 15

1 min pause mellem hvert sæt

Det brændte helt vildt, er som sagt virkelig svag i maven/lænden

19.00-20.00 – Jiu-Jitsu

Teknik og sparring. Mener jeg kørte 10 x 3 min. Havde det ret dårligt bagefter. Enten er jeg i rigtig dårlig form eller også er det fordi jeg er syg og træt efter weekenden. Det er nok lidt en kombination.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til MOL. :4thumbup:

Tak! :smile: Har læst herinde i nogle år, men nu ville jeg have min egen logbog..

Tirsdag

19.00-20.30 – Judo

Havde det ret skidt hele dagen, og det var egentlig planen bare at tage ned og køre nogle vægte, men så blev jeg lokket med til judotræning med bl.a. nogle af landholdskæmperne af en fra klubben. Det var sindssygt hårdt, det var en helt anden måde at bruge kroppen på end jeg er vant til. Det vil jeg begynde at træne fast tirsdag, torsdag og søndag, og så begynder jeg også at komme på de stående hold i klubben mandag og onsdag. Men jeg kan godt se at jeg bliver nødt til at rykke lidt rundt på min vægttræning, for jeg tror jeg får svært ved at træne judo som det 3. pas på en dag, for det er virkeligt hårdt! Man bruger mange flere kræfter når man ikke har noget teknik.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

15.30-16.30 – Vægttræning

Det blev lidt sent i dag, kan bedst lide når der går et par timer imellem mine træningspas. Men det var ikke så hårdt i dag, skal have mere vægt på næste gang.

CG Bænkpres

5 x 6 @ 82,5 kg

2 min pause mellem hvert sæt

85 kg næste gang

Seated DB Shoulder Press

5 x 8 @ 22 kg

2 min pause mellem hvert sæt

Prøver 24 kg næste gang

Seated Lateral Raises

5 x 10 @ 10 kg

2 min pause mellem hvert sæt

Laver den siddende pga. min lænd. Har lidt ondt i mine skuldre, det føles som noget overbelastning, men det ikke så slemt

Fransk Pres EZ

3 x 10 @ 40,5 kg

2 min pause mellem hvert sæt

Nåede ikke de sidste 2 sæt fordi jeg blev nødt til at løbe. Kører 5 x 8 med 43 kg næste gang

Plejer at have lidt længere pause mellem de forskellige øvelser, men havde travlt i dag. Skal strukturere min tid lidt bedre.

18.00-20.00 – Jiu-Jitsu

Det er egentlig 2 hold, den første time stående og den anden på gulvet, har kun kørt på gulvet i lang tid pga. min ryg, men hvis jeg holder mig fra deciderede løft kan jeg sagtens lave stående nu. Den første time var bare teknik stående, anden time var første halvdel teknik og anden halvdel sparring som det plejer. Var helt død til sidst, lå og vred mig på gulvet for at få luft da vi var færdige, men det gik hurtigt over. Min krop skal vænne sig til en højere workload, bare jeg ikke får en decideret skade kan jeg godt give den nogle tæsk. Har fået et problem med vristen på min venstre fod efter i går, håber det går over hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

10.00-11.00 Jiu-Jitsu

Det var en meget kort træning i dag. Startede med at køre 2 x 5 min leg hvor man prøvede nogle nye ting af, og så kørte vi 20 min sparring 3 personer, hvor der hele tiden var 2 der kørte og en der holdt pause. Synes det var overraskende hårdt i forhold til hvor kort tid det var, men det var også i rigtig højt tempo hele tiden.

Skal vægttræne om lidt, skulle have været til Judo, men ham jeg skulle følges med kunne ikke alligevel, og jeg har aldrig været der før, så venter lige til næste uge. Det passer egentlig også fint nok, for har totalt hanefod, det er gået fra vristen ud i tæerne, og lænden gør også ondt i dag. Nu føles det som om min skade i lysken er ved at komme tilbage, fik lige lavet en forkert bevægelse her før da jeg bare gik rundt derhjemme så det gjorde helt vildt ondt. Så kører bare vægte i aften, og så skal jeg have kørt vægte 2 gange i morgen (ben og træk), overvejer også at træne med på morgenholdet i klubben så jeg kan nåde 8 gange. Ellers træner jeg bare Jiu-Jiu-Jitsu/Judo 9 gange næste uge igen. Normalt har jeg 10-12 pas om ugen med Jiu-Jitsu og vægttræning, men nu skal det sættes op til min. 14 pas pr. uge. Vil gerne op og ligge på 15-18 pas indenfor den nærmeste fremtid, men kan godt mærke at kroppen lige skal vænne sig til det.

20.00-21.00 - Vægttræning

Chin-ups

3 x 8

2 min pause mellem hvert sæt

Hård. Er blevet stor og tung i røven, men er stadig slap

DB Bent-over Rows

5 x 8 @ 30 kg

2 min pause mellem hvert sæt

32 kg næste gang

Seated Back-Laterals

5 x 12 @ 10 kg

2 min pause mellem hvert sæt

5 x 10 næste gang så gentagelserne bliver bedre

Preacher EZ-Curls

2 x 8 @ 38 kg

3 x 8 @ 33 kg

2 min pause mellem hvert sæt

Prøver 5 x 12 @ 33 kg næste gang

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Holdte hviledag. Var egentlig ikke planen, skulle have vægttrænet men nåede det ikke. Tror jeg havde lidt brug for en afslapningsuge, har kunne mærke jeg har haft ondt i min krop.

Lørdag

10.30-11.30 - Jiu-Jitsu

Det er normalt 10.00-12.00, men jeg kom lidt for sent og stoppede lidt før fordi jeg fik spidsen af en albue direkte på struben så jeg brækkede mig udover mig selv og min træningspartner. Men kunne også bare mærke at min krop var træt, tror det var lige hårdt nok at køre så hårdt på dagen efter et stævne, man undervurderer nogen gange hvor meget energi man egentlig bruger til sådan et stævne, selvom jeg havde nogle lette kampe.

Søndag

Var så snotdum at drikke mig halvfuld lørdag aften, så lå og sov hele dagen. Har ikke rørt alkohol siden efter EM i januar. Det har været en af de mest useriøse uger jeg har haft i rigtig lang tid! Men fik alligevel trænet 9 gange. Havde nok brug for en chiller-uge, både fysisk og mentalt. Nu er jeg klar til at gå i gang med træningen op til VM, har stadig 4 hele uger at træne op i og så et par dage til at slappe af før stævnet.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Mandag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Først nogle positioner og så 20 min gubben, og 15 min gubben. Var ok hårdt.

15.30-16.30 - Vægttræning

Skal afsted lidt før, det ligger for tæt på aftentræningen. Var hurtigere i dag end jeg plejer, prøver at få lavet mine vægttræninger på en times tid.

Benpres

5 x 12 @ 180 kg

2 min pause mellem hvert sæt

5 x 10 med 190 kg næste gang

Leg-Curls

5 x 8 @ 65 kg

2 min pause mellem hvert sæt

De føltes meget hårdere end de plejer, tror det var pga at jeg havde kortere pause mellem øvelserne end jeg plejer, og så fordi jeg tror jeg fik indstillet maskinen lidt anderledes end jeg plejer, kan aldrig huske hvordan den plejer at sidde

Leg-Extensions

5 x 12 @ 90 kg

2 min pause mellem hvert sæt

Havde glemt at jeg kørte med 95 kg sidst. 5 x 10 @ 95 kg næste gang

Roman Chair Leg-Raises

5 x 8

1 min pause mellem hvert sæt

5 x 10 næste gang

Back-Extensions

5 x 15

1 min pause mellem hvert sæt

Det brænder helt vildt, hader den homoøvelse, men tror det er godt for min ryg at få lidt blod ud i musklerne og bevæge den lidt uden for meget belastning

18.00-20.00 - Jiu-Jitsu

Det var ikke så hårdt i dag. Den første time var ren teknik stående, og vi sparrede kun en lille smule i anden time, men det var helt stille og roligt.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

13.00-14.00 - Vægttræning

Pull-ups

3 x 6

2 min pause mellem hvert sæt

Haha

Upright Rows

5 x 8 @ 43 kg

2 min pause mellem hvert sæt

5 x 10 næste gang

Seated Back Lateral Raises

5 x 12 @ 10 kg

2 min pause mellem hvert sæt

Ramte dem bedre i dag

Preacher EZ-Curls

3 x 12 @ 33 kg

11 @ 33 kg

10 @ 33 kg

2 min pause mellem hvert sæt

5 x 11 næste gang

19.00-20.30 - Judo

Rigtig hårdt, fed træning. Forstuvede min venstre tommelfinger.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

14.00-15.00 - Vægttræning

Bænkpres

2 x 8 @ 92,5 kg

6 @ 92,5 kg

4 @ 92,5 kg

2 min mellem sæt

Havde svært ved at presse pga min tommelfinger. Prøver med 5 x 8 @ 90 kg næste gang

Dips

5 x 8

2 min mellem sæt

Havde igen virkelig svært ved at presse pga fingeren, det var et helvede

Seated Lateral Raises

5 x 10 @ 10 kg

2 min mellem hvert sæt

Ok

Fransk Pres

3 x 10 @ 43 kg

8 @ 38 kg

2 min mellem sæt

Fik sindsygt ondt i mine albuer i dag, overvejer at lave lidt om på programmet og droppe den her

Lortetræning i dag pga fingeren, det var helt umuligt.

18.00-20.00 - Jiu-Jitsu

Første time stående og anden på gulvet ligesom mandag. Stående var bare teknik, og på gulvet var det mest teknik og lidt sparring, men det var helt stille og roligt i dag. Det var også svært at lave noget pga fingeren i dag.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Kort, eksplosiv træning. 6 min opvarmningsrunde, og så sparring, 2 x 6 min + 10 min. Stille og rolig træning i dag.

21.00-22.00 - Vægttræning

Benpres

5 x 8 @ 190 kg

2 min mellem sæt

5 x 10 næste gang.

Leg-Curls

5 x 8 @ 65 kg

2 min mellem sæt

Super hård. Glemmer hvordan jeg indstiller den hver gang.

Leg-Extensions

5 x 8 @ 95 kg

2 min mellem sæt

Glemmer hver gang hvordan jeg indstiller den. Prøver 5 x 10 næste gang.

Roman-Chair Leg-Raises

5 x 10

1 min mellem sæt

Ok.

Back-Extensions

5 x 15

1 min pause efter de 2 første sæt, 30 sek pause efter 3. og 4.

Skulle skynde míg fordi de var ved at lukke, så lavede dem også lidt hurtigere end jeg plejer.

Skulle have trænet Judo om aftenen, men ham der skulle tage mig med derud kunne igen ikke, håber at komme afsted i næste uge.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

10.00-12.00 - Jiu-Jitsu

Sparring. Ved ikke hvor mange runder jeg kørte, fik kørt en del, men det var stille og roligt. Let pas.

16.00-17.00 - Vægttræning

Chin-ups

3 x 8

2 min mellem sæt

Har virkelig svært ved at stige i den her øvelse, det hænger selvfølgelig sammen med at jeg lige har taget nogle kg på, men er bare generelt svag. Men den var let i dag.

DB Bent-over Rows

5 x 10 @ 30 kg

2 min mellem sæt

Ok.

Seated Back-Lateral Raises

5 x 12 @ 10 kg

2 min mellem sæt

Dropper den øvelse.

Preacher EZ-Curls

2 x 8 @ 38 kg

11 @ 35,5 kg

2 min mellem sæt

Havde travlt så kørte 3 sæt i stedet for 5 med lidt mere vægt. Failede på den 12. i sidste sæt. Dropper den øvelse, den er ikke god for mine albuer.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Skulle have trænet Judo men det var aflyst pga. NM, så det blev endnu en "hviledag". Så kommer kun op på 13 pas denne uge, 7 Jiu-Jitsu/Judo/Submission-pas og 6 vægttræningspas. Er heller ikke vant til så mange pas om ugen så det er sikkert fint nok at jeg går stille og roligt op. Tænker lidt på at begynde at svømme nogen gange om morgenen igen. Har kun 3 uger tilbage at træne i, så der kan jeg godt give kroppen nogle tæsk, så længe jeg ikke bliver skadet.

19.00-20.00 - Vægttræning

Bænkpres

5 x 8 @ 90 kg

2 min mellem sæt

Hård. Tommelfingeren generede mit greb.

Seated DB Shoulder Press

5 x 8 @ 24 kg

2 min mellem sæt

Hård. Her gjorde tommelfingeren rigtigt ondt.

Dips

5 x 8

2 min mellem sæt

Hård. Tommelfingeren gjorde at jeg måtte holde lidt akavet.

Close-Grip Bænkpres

6 @ 80 kg

5 @ 75 kg

6 @ 70 kg.

Så var der bare HELT udsolgt. Tror knap nok jeg kunne have taget et sæt med stangen. Failede endda på den 6. i 2. sæt. Det var helt galt.

God træning i dag. Har droppet Fransk Pres og Lateral Raises, føler at de belaster mine led mere end de gavner, og jeg kan godt køre de samme 4 øvelser når det kun er 2 gange om ugen.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Mandag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Først teknik og så sparring. 2 x 15 min gubben til point.

15.30-16.30 - Vægttræning

Benpres

5 x 10 @ 190 kg

2 min pause

Ok.

Leg-Curls

5 x 8 @ 65 kg

2 min pause

Hård.

Leg-Extensions

5 x 10 @ 95 kg

2 min pause

Ok.

Roman Chair Leg-Raises

5 x 10

1 min pause

Hård.

Back-Extensions

5 x 15

1 min pause

Hård.

Gik kold efter morgentræningen så kom lidt sent afsted igen. Ok træning.

18.00-20.00 - Jiu-Jitsu

Første time stående og anden på gulvet. Gik helt kold til sidst under sparringen, fik det virkelig dårligt.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

15.30-16.30 - Vægttræning

Kom for sent afsted igen. Var virkelig træt i dag.

Pull-ups

3 x 6

2 min pause

DB Bent-Over Rows

5 x 8 @ 32 kg

2 min pause

Upright Rows

5 x 8 @ 48 kg

2 min pause

Chin-ups

2 x 8

7

2 min pause

19.00-20.30 - Judo

Vi var kun 2 fordi der stadig var en masse folk der ikke var kommet hjem efter NM, så jeg fik nærmest en privattime, det var super fedt. Vi startede med at rulle lidt som opvarmning, så fik jeg vist en masse ting og trænet indgange til kast, og så sparrede vi lidt stående. Er du sindsyg jeg blev revet rundt, blev bare sat på røven 1.000.000 gange, det var lidt frustrerende men samtidig fedt, for så er der jo bare en masse jeg kan lære. Vi sluttede af med at klatre lidt i tov til sidst.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

14.30-15.30 - Vægttræning

Bænkpres

5 x 8 @ 90 kg

2 min pause

Fik lige akkurat den sidste op.

Seated DB Shoulder Press

5 x 8 @ 24 kg

2 min pause

Ok.

Dips

5 x 8

2 min pause

Hård.

Close-Grip Bænkpres

7 @ 75 kg

7 @ 70 kg

8 @ 65 kg

7 @ 60 kg

2 min pause

Var HELT færdig i armene, der var slet ikke noget tilbage. Tænkte at der ikke var nogen grund til at tage et sidste sæt når jeg ikke engang kunne tage 8 med 60 kg.

18.00-20.00 - Jiu-Jitsu

Poppede min fod ret voldsomt i den sidste del af timen under sparring, i en totalt latterlig situation. Så der bliver ingen træning de næste par dage.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

16.20-17.00 - Vægttræning

Humper rundt på krykker og kan ikke lave nogle øvelser hvor jeg sætter vægt på min venstre fod, så lavede lidt om i programmet. Motivationen var ikke så stor i dag, det er ret frustrerende ikke at kunne træne så tæt på VM, men fik lavet lidt.

Chin-ups

3 x 8

2 min pause

Pull-ups

3 x 6

2 min pause

Seated Row Machine

3 x 10 @ 65 kg

8 @ 65 kg

6 @ 65 kg

1 min pause

Preacher EZ-Curls

3 x 8 @ 28 kg

1 min pause

Link to comment
Share on other sites

Søndag

19.00-20.00 - Vægttræning

Bænkpres

5 x 8 @ 90 kg

2 min pause

Stadig hård.

Seated DB Shoulder Press

5 x 8 @ 24 kg

2 min pause

Min tommelfinger gør helt sindsygt ondt i den her øvelse.

Dips

5 x 8

2 min pause

Ok.

Close-Grip Bænkpres

5 x 8 @ 65 kg

2 min pause

Ok let.

Humper stadig rundt på krykker, satser på at komme tilbage på måtten onsdag. Der er kun 2,5 uge til VM nu, så det er super frustrerende ikke at kunne træne, men jeg tør ikke tage chancer med foden, den føles stadig ret ustabil.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Mandag

21.00-22.00 - Vægttræning

Pull-ups

2 x 8

2 min pause

Har kørt omvendt v-greb eller hvad man skal kalde den i noget tid, men kan bedre lide vinklen når jeg bare kører den på en lige stang så det er jeg begyndt på nu.

Chin-ups

3 x 8

2 min pause

Den sidste blev ikke så pæn, men kom op, og lavede ikke decideret sving.

Seated Row Machine

5 x 8 @ 75 kg

2 min pause

Ok.

Preacher EZ-Curls

8 @ 35,5 kg

4 x 8 @ 33 kg

2 min pause

Ville have kørt 5x 8 @ 35,5 kg men kunne mærke den var for tung.

Jeg har ikke rigtigt kunne tage på, ligger stadig lige omkring 101-102 kg, så jeg cutter ned til -100.5 kg. Det er med gi (som vejer ca. 2,5 kg) og det er lige før 1. kamp så jeg kan ikke bare cutte væske, ellers ville det være let nok. Jeg vil også gerne kunne spise morgenmad på dagen, og spise dagen før, så jeg tror jeg vil komme ned på 97,5 kg om morgenen dagen før stævnet, og så sørge for ikke at komme over 98 kg i løbet af dagen. Hvis jeg så sover med tøj på burde det ikke være noget problem, kommer også til at smide lidt under opvarmningen. Det er ca. 4 kg på 18 dage, og jeg tror jeg har en del væske i kroppen da jeg tager kreatin, så hvis jeg stopper med det i næste uge og laver "water-load", og så ellers bare holder mig til havregryn, rugbrød, fjerkræ, fisk og salat, og lader være med at spise efter træning, burde jeg kunne smide det uden problemer. Skal under 100 kg i morgenvægt på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

20.00-21.00 - Vægttræning

Bænkpres

5 x 8 @ 90 kg

2 min pause

Havde problemer med den sidste rep igen. Det er som om jeg bare sidder fast lige nu, men sådan er det altid, det skal nok komme.

Seated DB Shoulder Press

5 x 8 @ 24 kg

2 min pause

Ok.

Dips

5 x 8

2 min pause

Forholdsvis let.

Close-Grip Bænkpres

3 x 8 @ 70 kg

2 min pause

Laver den her før dips næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

15.30-16.30 - Vægttræning

Pull-ups

2 x 8

2 min pause

Seated Rowing Machine

5 x 8 @ 75 kg

2 min pause

Chin-ups

3 x 8

2 min pause

Preacher EZ-Curls

2 x 12 @ 33 kg

10 @ 33 kg

2 x 8 @ 33 kg

2 min pause

19.00-20.00 - Jiu-Jitsu

Kan kun køre Half-Guard fra bunden, skal passe meget på, men det går fint når jeg kun kører derfra. Rart at være tilbage på måtten.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Kan stadig kun køre fra bunden af Half-Guard, men det går også fint. Det var rigtig hård træning i dag, sparrede i ca. 45 min.

18.30-19.30 - Vægttræning

Bænkpres

5 x 8 @ 90 kg

2 min pause

Sidder lidt fast i denne her øvelse.

Seated DB Shoulder Press

5 x 8 @ 24 kg

2 min pause

Ok.

Close-Grip Bænkpres

3 x 8 @ 70 kg

7 @ 70 kg

2 min pause

Den kørte fint og så gik mine triceps bare helt kolde uden varsel.

Dips

4 x 8

7

2 min pause

Færdig.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

10.00-12.00 - Jiu-Jitsu

Kørte 6 x 5 min slow-roll, og 5 x 7 min sparring mener jeg. Stille og rolig træning. Kører stadig kun Half-Guard fra bunden.

16.00-17.00 - Vægttræning

Bænkpres

5 x 8 @ 90 kg

2 min pause

Ok overskud i dag.

Seated DB Shoulder Press

5 x 8 @ 24 kg

2 min pause

Ok let.

Close-Grip Bænkpres

5 x 8 @ 70 kg

2 min pause

Den kørte fint i dag.

Dips

5 x 8

2 min pause

Ok hård.

Havde lidt bedre overskud i dag, kan nok snart stige igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share