Alexanders log


alejandrodelapena
 Share

Recommended Posts

Søndag

10.30-11.30

3 x 10 min sparring, stadig fra bunden af Half-Guard. Prøver at køre normal sparring i morgen.

21.30-22.30 - Vægttræning

Centeret var lukket tidligt pga. helligdag, det havde jeg ikke lige tænkt over, men fandt en løsning så jeg fik trænet vægte alligevel.

Pull-ups

5 x 6

2 min pause

Kørte med "v-greb" i dag.

DB Bent-over Rows

5 x 8 @ 36 kg

2 min pause

Ok.

Pulldown

6 @ 85 kg

3 x 8 @ 70 kg

10 @ 70 kg

2 min pause

Var træt efter de 2 1. øvelser. 1. sæt var stangen under hagen men ikke helt nede og røre brystet som i de andr sæt.

Seated Rowing Machine

5 x 10 @ 75 kg

2 min pause

Det var en anden maskine end den jeg plejer at bruge, men den mindede meget om den. Udskifter den snart med BB Rows når ryggen er klar.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mandag

Fyldte 21 i dag. Kunne dog ikke spise kage ller noget da jeg er i gang med at cutte. Er allerede på vægten, så skal helst ikke længere ned nu. Ligger på 97 kg i morgenvægt, det er perfekt, for jeg skal nok først kæmpe om eftermiddagen og gien vejer 2,2 kg, vil gerne kunne spise og drikke på dagen.

Har besluttet mig for bare at køre 2 pas om dagen her den sidste uge. Blev syg i dag, men det bliver jeg næsten altid op til stævner.

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Følte mig træt pga. sygdommen bagefter.

19.00-20.00 - Jiu-Jitsu

På aftenholdet mandag og onsdag kører vi tit i halvanden time, men gider ikke at stå og kigge på uret hver gang, så skriver bare det der er skemalagt. Alle tider i loggen er selvføgelig cirka-tider.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Kørte først nogle runder slow-roll som opvarmning, og så mener jeg det var 7 x 5 min sparring. Det var en del hårdere end det lyder. Havde det decideret dårligt bagefter.

15.30-16.30 - Jiu-Jitsu

Var i Malmø og sparre, havde lige fået lagt de to pas lidt tæt op ad hinanden, men det kunne ikke rigtig blive på andre måder. Kørte 4 x 5 min sparring og så en runde hvor vi kørte uden tid, skyder på omkring 10 min.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

14.00-15.00 - Vægttræning

Bænkpres

5 x 8 @ 90 kg

2 min pause

Stadig hård.

Seated DB Shoulder Press

3 x 8 @ 26 kg

7 @ 26 kg

2 min pause

Skulle lige være dum og prøve med en højere vægt på en dag hvor jeg overhovedet ikke havde overskud, følte mig virkelig tæret for energi i dag.

Close-Grip Bænkpres

4 x 8 @ 70 kg

7 @ 70 kg

2 min pause

Missede lige den sidste.

Dips

5 x 8

2 min pause

Fik dem lige akkurat.

Havde ikke så meget overskud i dag!

19.00-20.00 - Jiu-Jitsu

Teknik og så sparring fra Turtle. Kan ikke huske hvor mange runder jeg kørte, men blev træt til sidst.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Det blev en stille og rolig morgentræning, mener kun vi kørte 4 x 7 min sparring, med tempo på selvfølgelig, men man når ikke rigtig at blive træt på den tid. Tror egentlig også det er ok at skifte lidt imellem lange sparringer og korte eksplosive pas. Personligt kan jeg godt lide at sparre i lang tid, kan godt lide at køre 10 min runder og kan sagtens køre i en times tid eller mere, men så bliver tempoet selvfølgelig også lidt derefter. Før i tiden har jeg været vant til lange pas, normalt 2 timer hvor måske 40-60 min var sparring, og nogle gange havde jeg kørte vægte lige før træningen, men i min nye klub kører vi som regel ikke så lang tid. Min kondi er tilgengæld blevet meget bedre efter jeg er startet her, men det handler også om at jeg har lagt min livsstil fuldstændigt om og er blevet rigtig seriøs. Jeg tror en kombination af lange og korte pas er det bedste.

20.30-21.30 - Vægttræning

Det blev en lidt sen træning i dag. Er så småt ved at være sygdomsfri.

Pull-ups

3 x 8

2 min pause

Kørte helt fint.

DB Bent-over Rows

5 x 10 @ 36 kg

2 min pause

Ok.

Chin-ups

2 x 8

7

2 min pause

Den 7. blev ikke så pæn, missede den sidste.

Seated Rowing Machine

5 x 8 @ 75 kg

2 min pause

Skal have fundet en anden øvelse nu.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

18.30-20.00 - Vægttræning

Bænkpres

2 x 10 @ 92,5 kg

9 @ 92,5 kg

2 min pause

Failede på den sidste rep.

Pull-ups

3 x 8

2 min pause

Ok.

Seated DB Shoulder Press

2 x 10 @ 26 kg

8 @ 26 kg

2 min pause

Kunne mærke at der ikke var til de sidste 2.

Chin-ups

3 x 8

2 min pause

Hård.

Close-Grip Bænkpres

3 x 8 @ 75 kg

2 min pause

Ok.

Cable-Rows

5 @ 75 kg

6 @ 90 kg

8 @ 82,5 kg

12 @ 75 kg

2 min pause

Brugte først et slags "ko-horn", men grebet gled lidt for mig. Så prøvede jeg at vende den om men synes stadig det gled. Så fandt jeg et andet "håndtag" der var bedre til de sidste 2 sæt.

Dips

20

De sidste 2 var ikke helt pæne det var ikke fordi jeg svingede helt vildt og der var god ROM på allesammen.

Sidste vægttræning før VM. Har ikke mistet noget styrke mens jeg har cuttet, er faktisk gået lidt frem, og når min krop lige får et par dage til at restituere tror jeg at jeg er stærkere, så det er meget godt. Sidste træningsdag i morgen, rejser tirsdag, kæmper fredag og lørdag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vandt min vægtklasse i lilla bælte -100.5 kg til VM efter 5 kampe. Næste dag havde jeg det sindsygt dårligt og var helt nede på 95,5 kg om morgenen, var virkelig skidt tilpas. Tabte 1. kamp i åben klasse, blev snydt for 2 point med 1 minut igen der havde afgjort kampen, men jeg kæmpede elendigt og det er det jeg må fokusere på. Kæmpede virkelig skidt til denne turnering, var allerede træt efter min 2. kamp 1. dag, tror det er en kombination af varmen, jetlag, og så er maden meget anderledes derovre. Næste år tager jeg afsted 1 eller 2 uger før. Men jeg må bare fokusere på det jeg kan gøre noget ved, og det er først og fremmest min cardio der skal forbedres. Kæmpede fredag og lørdag, kom hjem tirsdag morgen og tog direkte fra lufthavnen ind i Tivoli hvor jeg lige skulle ind i Godmorgen Danmark, og så til træning og sparre en halv times tid bagefter. Men blev ramt rigtig hårdt af jetlag dagen efter, så holdt pause resten af ugen, onsdag til søndag. Men har ikke været ude og drikke eller noget så formen er ok, havde også lige brug for en kort pause både mentalt og fysisk. Men nu skal jeg til CBJJE VM om 5 uger, så nu begynder den hårde træning igen. Rejser til Brasilen d. 8. juli når jeg er færdig med min eksamener.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Teknik og så Gubben til point.

16.00-17.00 - Vægttræning

Kunne godt mærke at jeg var virkelig svag, det tager nok lige en uges tid før jeg tager det smame som før igen.

Bænkpres

6 @ 95 kg

6 @ 90 kg

6 @ 90 kg

2 min pause

Seated DB Shoulder Press

2 x 10 @ 24 kg

8 @ 24 kg

2 min pause

Dips

12

10

8

2 min pause

Rope Pushdowns

2 x 10 @ 30 kg

2 x 8 @ 30 kg

2 min pause

19.00-20.00 - Jiu-Jitsu

Teknik og så sparring fra Half-Guard til point.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Kørte først 6 x 5 min drills og så 3 x 8 min sparring.

16.00-17.00 - Vægttræning

Pull-ups

3 x 8

2 min pause

Chin-ups

2 x 8

6

2 min pause

Er ikke helt sikker på hvad jeg tog men mener at det var det her..

BB-Rows

6 @ 88 kg

6 @ 78 kg

8 @ 68 kg

2 min pause

Yates-Rows

3 x 8 @ 68 kg

2 min pause

Kan ikke helt huske hvad jeg tog i de sidste 2 øvelser men mener at jeg var helt dernede. Tror lige jeg skal have teknikken på plads, godt nok er jeg svag men synes ikke rigtig kg'ene giver mening i forhold til hvad jeg ellers tager.. Den sidste øvelse var også lige nem nok. Tror jeg skifte BB-Rows ud med Cable-Rows.

19.00-20.30 - Judo

Det var hårdt!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Fik den værste maveforgiftning natten til onsdag, så kastede bare op hele natten og havde de vildeste kramper og rysteture, og fik ikke sovet før onsdag morgen hvor jeg fik nogle piller. Lå bare og sov resten af dagen og var helt afkraftet, kunne heller ikke spise noget. Så det blev en lidt nedern hviledag. Det er planen at køre 3 pas om dagen 5 dage om ugen her de næste 3 uger før jeg skal til Brasilien, men nu må jeg lige se om det kommer til at kunne lade sig gøre, har 3 eksamener jeg skal op i, men burde kunne komme op på de 15 pas om ugen hvis ikke jeg bliver ved med at blive forfulgt af uheld/skader/sygdom.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

10.30-11.00 - Jiu-Jitsu

Vi kørte kun 30 min situationssparring i dag, så det blev et kort men intenst pas, det blev også lidt hårdere af at jeg var totalt afkraftet og dehydreret efter madforgiftningen, men jeg køre højt tempo hele tiden. Valgte at tage resten af dagen fri, tror lige min krop skal have en chance for at komme sig.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Er ved at være ovenpå igen efter sygdommen nu. Var i skole i dag så havde ikke mulighed for at træne jits, men tog en løbetur om aftenen. Ved ikke helt hvor lang tid det tog, det var en tur med en del bakker og det er lang tid siden jeg har løbet, men det gik fint, løb i et stille og roligt tempo.

Cardio

Ca. 7,5 km

I morgen prøver jeg at nå op på 3 pas og så 3 søndag, så er jeg oppe på 14 den her uge, det er ok.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

10.30-12.00 - Jiu-Jitsu

Sparring.

16.15-17.00 - Vægttræning

Seated DB Shoulder Press

3 x 8 @ 26 kg

2 min pause

DB Press

8 @ 32 kg

8 @ 34 kg

7 @ 34 kg

Dips

3 x 8

2 min pause

Pushdown

12 @ 30 kg

10 @ 30 kg

8 @ 30 kg

1 min pause

Er ikke helt sikker på hvad jeg tog men mener det var det her. Jeg er gået meget ned i styrke siden før VM, det er lidt frustrerende, men jeg har også haft stævnet, ugen efter hvor jeg kun fik trænet en gang pga jetlag og ikke spiste optimalt, og så madforgiftning her tidligere på ugen, så regner med at det kommer tilbage hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

11.00-13.00 - Jiu-Jitsu

Først teknik og så en masse situationssparring.

16.00-17.00 - Vægttræning

Pull-ups

3 x 8

2 min pause

Yates-Rows

3 x 8 @ 88 kg

2 min pause

Chin-ups

8

2 x 6

2 min pause

Cable-Rows

2 x 10 @ 75 kg

10 @ 67,5 kg

10 @ 60 kg

10 @ 55 kg

2 min pause

19.00-20.00 - Cardio

Var inde og løbe trapper på Riget. 17 etager, løb op, holdt et par minutters pause, løb ned, holdt pause igen osv. Var stadig syret til i benene efter i fredags, det er virkelig lang tid siden jeg har løbet, så havde problemer med at skubbe mig selv op ad trapperne, men gik ikke i stå, det gik bare lidt langsomt til sidst, men var i løb hele tiden. Tog 3 omgange op og ned. Var også lidt træt efter de to tidligere pas. Havde ok luft, mit største problem var mælkesyre.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Ca. en halv times sparring.

16.00-17.00 - Vægttræning

Seated DB Shoulder Press

3 x 10 @ 26 kg

2 min pause

Bænkpres

8 @ 90 kg

2 x 6 @ 90 kg

2,5 min pause

Dips

12

10

8

2 min pause

Pushdown

3 x 12 @ 30 kg

10 @ 30 kg

8 @ 30 kg

2 min pause

Det er frustrerende at jeg har tabt så meget styrke. Specielt bænken kører rigtig skidt.

19.00-20.00 - Jiu-Jitsu

Teknik og så positionssparring fra 50/50. Kørte fri sparring til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Sparring.

17.00-18.00 - Vægttræning

Bænkpres

3 x 8 @ 90 kg

2 min pause

Seated DB Shoulder Press

3 x 8 @ 26 kg

2 min pause

Dips

12

10

10

2 min pause

Close-Grip Bænkpres

10 @ 60 kg

2 min pause

8 @ 60 kg

1,5 min pause

6 @ 60 kg

1 min pause

5 @ 60 kg

30 sek pause

4 @ 60 kg

20 sek pause

3 @ 60 kg

10 sek pause

2 @ 60 kg

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Søndag

18.00-19.00 - Vægttræning

Bænkpres

3 x 8 @ 90 kg

2 min pause

Seated DB Shoulder Press

3 x 8 @ 26 kg

2 min pause

Dips

3 x 12

2 min pause

Close-Grip Bænkpres

5 x 10 @ 60 kg

2 min pause

Pushdown

8 @ 35 kg

8 @ 32,5 kg

3 x 12 @ 30 kg

2 min pause

Har haft travlt i løbet af ugen, skulle aflevere eksamensopgave i går og skulle op til eksamen i dag.

23.30-00.30 - Cardio

Burpees

20

2 min

20

2 min

20

2 min

20

2 min

20

2 min

20

5 min

20

5 min

20

5 min

20

5 min

20

200 burpees med i alt 30 min pause imellem. Ikke ret godt! Det var måske heller ikke så smart at lave dem når jeg havde lavet pres tidligere på dagen, og det er første gang jeg rigtigt laver dem, men min cardio er simpelthen ikke god nok.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Mandag

10.00-11.00 - Jiu-Jitsu

Opvarmningsrul, 15 min gubben, 3 x 7 min sparring.

16.30-17.30 - Vægttræning

Pull-ups

3 x 8

2 min pause

Chin-ups

3 x 8

2 min pause

BB Rows

5 x 6 @ 88 kg

2 min pause

DB Rows

5 x 8 @ 36 kg

2 min pause

Cable Rows

3 x 8 @ 75 kg

2 min pause

19.00-20.00 - Jiu-Jitsu

Teknik og situationssparring til point fra Half-Guard.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

11.00-12.00 - Jiu-Jitsu

2 x 5 min drills fra Spider-Guard og 8 x 3 min sparring. Lige kort nok pas til min smag, og 3 min runder er heller ikke lige mig, men prøvede at køre i så højt tempo som muligt. Let pas.

16.30-17.30 - Vægttræning

Bænkpres

3 x 9 @ 90 kg

2 min pause

Seated DB Shoulder Press

3 x 9 @ 26 kg

2 min pause

Dips

6 x 10

2min pause

Close-Grip Bænkpres

3 x 8 @ 70 kg

2 min pause

Pushdowns

3 x 8 @ 35 kg

2 x 10 @ 35 kg

2 min pause

21.15-22.00 - Løb

Løb samme rute som sidst, ca. 7,5 km i bakket terræn på lidt under 45 min. Det går ikke så stærkt endnu, det er nogle år siden jeg har løbet så tror lige det tager noget tid.

Edited by alejandrodelapena
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

16.30-18.00 - Vægttræning

Kom alt for sent afsted i dag fordi jeg skulle til eksamen, og endte med at stå og vente i lang tid på at komme til de forskellige øvelser, så det tog lidt længere tid.

BB Rows

5 x 6 @ 88 kg

2 min pause

Chin-ups

3 x 8

2 min pause

Pull-ups

3 x 8

2 min pause

DB Rows

5 x 8 @ 36 kg

2 min pause

Cable Rows

3 x 8 @ 75 kg

2 min pause

19.00-20.00 - Jiu-Jitsu

Igen for let trænng, blev knap nok forpustet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share