Kalorierindtag


zaa
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har lige et par spørgsmål :D

Jeg har til formål med min træning at tabe min ølmave (fedtreducering) samtidig med, at jeg vil øge muskelmassen. Jeg er18 år gammel og 168cm høj og vejer omkring 65 kg. Så jeg skal ikke ned i vægt men blot reducere min fedtprocent, som desværre er ukendt. Jeg har lidt for meget fedt (kan bl.a. ses på min mave, der er lidt af en ølmave).

Jeg styrketræner 2-3 gange om og løber 5 km på 25min hver anden dag. Mit styrketræningsprogram ser således ud:

3*10 Bænkpres

3*10 Dumbbell press på skrå bænk

3*10 Rowing

3*10 Pull down

3*10 Stående Flyers på cable cross

3*10 Triceps på cable cross

3*10 Skulderpres

3*10 Rygstrækninger skrå bænk

3*10 Benpres

100 Mavebøjninger

Mit spørgsmål er så rettet mod kosten. Jeg vil begynde at være meget konsekvent med maden de næste mange måneder og veje alt, der kommer i munden.

Hvor mange kalorier skal jeg indtage og hvordan skal energifordelingen være?

Jeg har tænkt mig at bage selv rugbrødet og andet, så jeg holder sukkerindtaget fra alt andet end frugt på næsten 0. Det er der da ikke noget i vejen med, da der er glukose i frugt, og jeg spiser nok frugter?

Link to comment
Share on other sites

Det er umuligt at sige hvor mange kalorier, du skal indtage. Det kommer meget an på hvor aktiv du er ved siden af løbeturene og styrketræningen :smile:

Men du kan selv beregne hvor mange kalorier du skal indtage i kalorieberegneren, se:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/

Energifordeling, se:

http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/naeringsstofferne_og_anbefalede_maengder/

Angående frugt: Ja, frugt er sundt, men der er også en del kalorier i mange frugter. Så et par stykker frugt om dagen kan være ok som mellemmåltider, men du skal ikke være ukritisk over for hverken typen eller mængden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share