Søges: Nyt center/ny klub til styrketræning


KarlS
 Share

Recommended Posts

Heyo Mol'ers

Mig og mine træningsmates er så småt ved at være ramt af FitnessWorld-allergi, og vil gerne prøve at finde et mindre, 'bedre' sted at træne. Personligt har jeg ikke trænet så længe, så vægtenes vægt er nok til mig, hvorimod min kammerat gerne vil have nogle større dumbbells.

Ideelt er stedet et sted hvor:

- Man godt kan træne selvom man ikke bænker mere end 60 ;)

- Man kan slippe med 230,- om måneden eller derunder

- Man kan komme til at træne seriøst og målrettet uden at skulle stå i kø i 100 år

- Man kan komme det meste af dagen

- Der er udstyr af fornuftig kvalitet og i øvrigt i et udvalg bredt nok til dem der ikke har trænet i 15 år (dvs. DB's på 8-10kg. min op til 40+)

Stedet skal desuden ligge i Århus :)

Håber nogen har nogle anbefalinger.

Jeg er lidt nervøs for at blive ham rookie idioten der render i vejen for mere seriøse folk, så hvis vi snakker decideret styrke-KLUB, er det nok ikke noget for os.

Link to comment
Share on other sites

Alle de kommercielle centre er bygget op omkring det samme koncept, så hvis du er træt af FW, så bliver du nok også træt af alle de andre steder. Når det så er sagt, så er der dog ny helse og motion som har noget godt udstyr og tunge håndvægte - jeg er dog personligt ikke særlig glad for stedet, da bl.a loftet er så lavt at jeg kan nå det ved at strække mig, så alle øvelser over hovedet er udelukket.

Skulle i en dag få mod på at træne styrkeløft eller vægtløftning, så er der også AAK, som har super lækkert udstyr, håndvægte tungere end din far og en pisse fed atmosfære. Er selv lige begyndt i AAK, og fortryder nu at jeg ikke fandt det her sted da jeg startede med at træne.

Edited by Llama
Link to comment
Share on other sites

Prøv at kigge ned i Ny Helse en dag. Der er der vægte til alle, lige fra utrænede pensionister til proffer, og man bliver ikke skældt ud, fordi man brøler lidt og/eller sætter vægtene ned med et BUM!

Det med den lave loftshøjde er rigtigt nok, da det jo ER kælder-lokaler. Bortset fra det synes jeg, at det er et rigtig fedt center. Det med at blive kigget skævt til, fordi du er rookie, skal du ikke være nervøs for. Jeg er selv langtfra én af de mest buff dernede (og jeg er tilmed fysisk handicappet), men jeg har aldrig følt, at nogen så skævt til mig. Tvært imod er der rigtig mange, som er flinke til at hilse, og til at tilbyde deres hjælp, hvis man har brug for det.

Link to comment
Share on other sites

Hey. Stjæler lige tråden

Er også selv træt af fitnessworld og søger et godt sted på nørrebro. Styrkeklub, crossfit wtv bare der er en stang og nogle vægte samt plads til lidt larm. Er desværre også lidt på stramt budget, men kom endelig med noget.

Link to comment
Share on other sites

Sådan helt reelt, hvor højt er der til loftet nede i Ny Helse og Motion? Skal man være under 1.70 for at lave military? Eller er Llama kun i problemer fordi han er 2.10?

Jeg er 1.88 og min træningsbuddy er ca. et hoved lavere end jeg, og ingen af os kunne stemme med plader på stangen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share