Vægttab op mod konkurrence


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Halløjsa

Af ukendte årsager har jeg tilmeldt mig Nordland Cup d 19 Juni.

I skrivende stund er jeg blevet for fed til at deltage i den vægtklasse jeg skal være i, for at det skal være bare en lille smule sjovt.

Dog ikke mere end at jeg tror at jeg med meget beskeden indsats, kan udjævne dette ved væske balance m.m

Aften vægt iført tøj er pt 94,5kg.

Jeg skal veje ind på under 90kg. Jeg vil tro at morgen vægt i bar mås er cirka 92kg (lyder realistisk hvis vi trækker 1kg tøj fra, m.m)

Jeg har brug for lidt input på hvordan jeg griber dette smartest an

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke du er interesseret i et decideret vægttab så find frem til hvor meget væske du kan smide.

Det er meget individuelt men nogen mennesker smider helt op til 10 kilo væske under træning så mon ikke du kan smide 4 kilo væske (mindre såfremt det er morgenindvejning) inden indvejning?

Link to comment
Share on other sites

Før seneste ligarunde om lørdagen justerede jeg min kost MINIMALT fra om mandagen. Fredag aften spiste jeg kun lige så jeg ikke var sulten og passede på med salt. Lørdag morgen ingenting ud over ½ liter vand, som ejg egentligt godt kunne have undværet.

Plejede at veje 91-92 kg. til aften og røg på den smule kontrol ned på 87.9. Dvs. i hvert fald et vægttab på 3 kg.

jeg tror sagtens du vil kunne komme under 90 kg., men håber selvfølgeligt ikke det vil lykkes for dig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Aften vægt iført tøj er pt 94,5kg.

Jeg skal veje ind på under 90kg. Jeg vil tro at morgen vægt i bar mås er cirka 92kg (lyder realistisk hvis vi trækker 1kg tøj fra, m.m)

hvorfor ialverden vejer du dig med tøj på ??

Og prøv nu at veje dig efter morgenmaden, om morgen, iført underbukser. Det er meget mere realistisk i forhold til et stævne

Link to comment
Share on other sites

hvorfor ialverden vejer du dig med tøj på ??

Og prøv nu at veje dig efter morgenmaden, om morgen, iført underbukser. Det er meget mere realistisk i forhold til et stævne

Det er der ikke nogen speciel grund til. Ud over at det ofte lige er i forbindelse med træning at jeg hopper op på vægten.

Men jeg prøver lige at gøre som du beskriver. Med forbehold for at jeg ikke ved hvor korrekt sådan en digital badevægt er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede Nordland var RAW .

:laugh: - man kan dog smide underbukserne. Jeg var selv nødt til det engang, da der var ½ minut tilbage af indvejningen og jeg lå 100gram over. Det passede heldigvis lige med de 100 gram :-)

Link to comment
Share on other sites

som sagt bør du finde ud af hvor meget du rent faktisk vejer i en realistisk indvejnings situation. Dernæst bør du finde ud af hvordan dine madvaner er. Er der nogle kalorie bomber du kan skære væk ? snakker vi bare 2 kg, kan det somregel klares med lidt kostjusteringer de sidste par uger inden stævnet.

Det med at smide for meget væske på dagen, kan være giftigt. Jeg har set så mange få problemer med styrken på den bekostning. Det er i det hele taget skidt at veje alt for meget over i hverdagen. Du kan roligt regne med et par stykker der stiller op får sig en grim overraskelse (hvis de ikke allerede er klar over det inden). Her snakker jeg om dem der har skulle smide omkring 5kg inden stævnet, og dem er der nogle af.

Man slipper for en masse stress og jag, ved bare at veje omkring de 89-90 efter morgenmads indtag

Husk der er en rimelig ok buffet på færgen til Århus, og det er trist ikke at kunne spise lidt :4mewantfood:

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jeg vejer cirka 92kg morgenvægt (uden morgenmad.

Jeg retter lige kosten ind nu for de værste ting. Men jeg har generelt ikke voldsomt usunde vaner. Jeg drikker feks aldrig sodavand, jeg spiser minimalt med slik og kage (det kan jeg så fjerne helt nu).

Men hvis jeg lige er lidt mere aggresiv i forhold til dårlige kulhydrater og fjerner de billigste fedt kilder, så kan jeg sikkert hente 1kg på den front, og resten i væske. Det burde kunne gå

Link to comment
Share on other sites

Men hvis jeg lige er lidt mere aggresiv i forhold til dårlige kulhydrater og fjerner de billigste fedt kilder, så kan jeg sikkert hente 1kg på den front, og resten i væske. Det burde kunne gå

Du kan nok sagtens hente det hele i væske. Men som Prehn pointerede kan det godt give lidt bagslag at være for aggressiv med væsken...

Link to comment
Share on other sites

Du kan nok sagtens hente det hele i væske. Men som Prehn pointerede kan det godt give lidt bagslag at være for aggressiv med væsken...

Klart. Og derfor prøver jeg også lige om jeg kan barbere lidt af med andre midler inden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share