Vægten snyder


Donnerfar
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har tabt mig ja, 7-8-9-10 kg :)

Sagen er den at jeg vejede ca. 97 kg til nytår.

Jeg taber mig langsomt, og stille og roligt. Spiser sundt, men vil også nyde livet indimellem

nå men sagen er den at jeg den ene dag kan veje mig og veje 89 kg, dagen efter kan jeg veje 87.

Hvad skal jeg regne med? Hvor tit skal jeg veje mig? Eller skal jeg bare helt droppe vægten også udelukkende gå efter synet.

Jeg ved man burde måske bare gå efter synet, men kommer heller ikke udenom at vægten er en kæmpe motivationsfaktor, det er ikke noget mere motiverende end at se man vejer mindre end sidst.

Link to comment
Share on other sites

Pkt 1: Vej dig om morgenen - før du indtager noget som helst. Helst efter at du har været på wc første gang :smile:

Pkt. 2: Vej dig uden tøj på

Pkt. 3: Vej dig på en ordentlig vægt - mange vægte har en ret betydelig fejlvisning. Vej dig desuden på den samme, ordentlige, vægt hver gang

Kan noget af ovenstående være grunden til at din vægt svinger.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Måske - men din vægt kan sagtens svinge en del, OK 2 kg er ret meget men alligevel.

Du kan være mere eller mindre dehydreret og der kan stå mere eller mindre gammel mad i tarmen; oksekød f. eks. er ret længe om at passere. Hvis du står op på forskellige tidspunkter, er det også en stor kilde til udsving.

Hvis du er skema/excelnørd kan du evt veje dig hver dag og tage gennemsnittet for de sidste X dage, så skulle de fleste udsving være elimineret.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share