Hva fik du i går??


Guest Slettet_020112
 Share

Recommended Posts

Det har været oppe at vende før, men jeg tænkte det endnu engang kunne være sjovt at se hvad folk spiste på en helt tilfældig dag - fx i går!

Så kunne man også få lidt gode råd og forbedringer til ens egen kost. Det ville selvfølgelig være rart hvis nogle af de garvede - med styr på kosten - ville poste! (JS, MS, TJ, XAX)

Der er vist også et par stykke på diæt (Deluxe, Craw mfl.) Lad og se hvad i fik hældt i hovedet!

I´ll go first

7:30 Morgenmad:

80g økologiske havregryn

0,25-3 L skummemælk

1 banan

30g whey vanilie

5g kreatin

-Blendes og drikkes med 1 stk omnimin vitaminpille + 1 kapsel med perfect balance

10:30 Mellemmåltid:

20g økologiske havregryn

15g whey vanilie

+ 1 æbel

12:30 Frokost:

3 skiver groft rugbrød med tun og sild

ca 400g blandet salat (tomat, majs, agurk, ærter osv)

15:00 mellemmåltid:

1 stor banan + et stort glas mælk

1 stk omnimin vitaminpille + 1 kapsel med perfect balance

18:00 Aftensmad

120g kalkun krydderfilet

80g parboiled ris

350g grøntsagsblanding

+ min special dressing :)

21:00 Efter træning:

40g whey+mælk og banan

22:00 Godnatmad:

1 rugklapper med salat, kylling og chili-ketchup

1 stk omnimin vitaminpille + 1 kapsel med perfect balance

Gode råd til forbedringer modtages GERNE!!

Så er det DIG!!!??

Link to comment
Share on other sites

Torsdag var en ikke-træningsdag, og derved så kosten således ud:

Morgen:

1 glas minimælk

1 stk. franskbrød med ost

Mellem:

½ dåse tun

Frokost:

1 dåse tun

1 glas skummetmælk

Mellem

½ dåse tun

Torsdagskagedag på arbejdet:

½ wienerbrød

Aftensmad:

150 g kalkun

175 g hakket magert oksekød

300 g kartoffelmos

Lidt grønt

1 stort glas skummetmælk

Sen mad:

1 skive franskbrød med parmaskinke

1 glas skummetmælk

Hertil skal lægges ca. 2-3 L vand i løbet dagen.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

I går var en ikke-træningsdag, så det sådan her ud for mit vedkommende:

Morgenmad:

Ca. 90 g havregryn med mælk og lidt sukker

2 glas appelsinjuice

1 stk. multivit. pille

Mellem:

1 stor bolle

Middag:

3 hakkebøffer (ca. 200 g)

Ca. 300 g kartofler + brun sovs

To portioner youghurt

Mellem:

1 skive rugbrød med karrysild

1 skive rugbrød med kalkun-pålæg

Aftensmad:

Ca. 300 g kalkun

Ca. 300 g pasta + dressing

Natmad:

En pizza med skinke, ost og ananas... (Jaja...)

Oven i alt det skal vel lægges ca. 3 l vand...

Lagoon

Edited by Lagoon
Link to comment
Share on other sites

Igår var ikke en træningsdag, men jeg ville nok have spist det samme hvis jeg havde trænet.

Morgenmad:

100gr Kellogs K

½ liter mælk

Formiddag:

1 liter Matilde

Middag:

100 gr pasta

Eftermiddag

1 liter Matilde

Før aftensmad:

1 dåse tun

3 skiver rugbrød

Aftensmad

250 gr. kyllingeindelårfilet

2 porer

6 kartofler

Det giver ca. 200gr protein. - og bemærk de obligatoriske 2 liter Matilde.

Link to comment
Share on other sites

Min kost så således ud i går...

Morgenmad 0700

100 gram havregryn

0,3 liter skummetmælk

25 gram whey

et æble

En multivitaminpille

Mellemmåltid 0930

3 ostemadder

Frokost 1200

Jeg havde glemt madpakken, så det blev

et pitabrød med tun, uden dressing og

ekstra tomater og agurker

En banan

Og en minimælk med cacao

Mellemmåltid 1400

En halv liter skummetmælk

En appelsin

Før træning 1600

En energibar

Efter træning 1745

En proteinshake

Aftensmad 1830

Spaghetti med kødsovs

sidste måltid 2200

En skive rugbrød

½ dåse tun

tomat+agurk

Et glas mælk

Link to comment
Share on other sites

Watts> 2 ltr kakaomælk om dagen er da vist pænt meget i overkanten?? Det er 200gr lortekulhydrat du får der, hver eneste dag! 800kcal fra sukker om dagen er vist langtfra optimalt. Specielt når man tager i betragtning at dit øvrige kulhydratsindtag er noget lavt.

Jarvig> Er du på slanker? Hvis ikke, så har du godt nok et lavt kulhydratsindtag. Nogen speciel grund til dette?

For mit eget vedkommende var det en lav kulhydratsdag, så kosten ser således ud:

Måltid 1: kl. 0900:

75gr havregryn

30gr. Valle protein

1spsk. Olie.

Måltid 2: kl. 1100:

3 æg

½ skive rugbrød

20gr. Valle protein

Måltid 3: kl. 1300:

200gr. Kød

60gr. Ris. diverse grøntsager oveni.

1 spsk. Olie

Måltid 4: kl. 1500 (før træning)

75gr. Havregryn

30gr. Valle protein

Før træning: Kulhydrat drink med 20gr kulhydrat.

Måltid 5: kl. 1900 (efter træning).

40gr. Valle protein

Måltid 6: kl. 2000

150gr. Kød

85gr. Ris. Grøntsager oven i.

1spsk. Olie

Måltid 7: kl. 2130

½ skive rugbrød

1 banan

50 gr. Kød/pålæg

Måltid 8: kl. 2300 (før sengetid)

Tunshake med 10gr whey oveni.

Link to comment
Share on other sites

2 ltr kakaomælk om dagen er da vist pænt meget i overkanten??

Ja det har du i grunden ret i. Jeg tæller ikke kalorier, kulhydrater i min kost, så der er sikkert mange steder min kost kan optimeres. Jeg sørger dog for at jeg som absolut minimum får 100gr protein hver dag.

Hvilke kulhydrater er ikke lortekulhydrater? - polysacharider, eller hvad mener du?

Link to comment
Share on other sites

Hvilke kulhydrater er ikke lortekulhydrater? - polysacharider, eller hvad mener du?

Det kan både være poly og monosaccharider, men først og fremmest bør man få flest polysaccharider. Dernæst er det vigtigt at få kulhydrater, som er så lidt forarbejdede som muligt. Derved bibeholder de et højt indhold af diverse vitaminer, mineraler og andre sporstoffer som kroppen har brug for. Ift kakaomælk vil du næsten forbedre din krops tilstand uanset hvilken slags kulhydratskilde du vælger. Der er stort set intet i kakaomælk som du skal bruge, ift fx mælk. Forskellen på mælk og kakaomælk er bare en bunke sukker, som du slet ikke har brug for.

Jeg vil garantere dig for at du får en forbedring i både dit velbefindende og træning, ved at satse mere målrettet på fornuftige kulhydrater som ris, rugbrød eller kartofler. Istedet for kakaomælk, kan du drikke mælk for at få protein og så supplere med noget godt kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Jarvig> Er du på slanker? Hvis ikke, så har du godt nok et lavt kulhydratsindtag. Nogen speciel grund til dette?

Hmmmm helt rigtigt - en sjusket dag, hvor jeg ikke helt fik fyldt kulhydrater på kroppen.

Er ikke på diæt, men skal det snart. Tror vægten efterhånden er 84 kg (11 mere end for 9 måneder siden), og det er vel kun 5 kg der er muskelmasseforøgelse - resten er resultat af moderat bulkning. Så vægten skal snart lidt ned.... <_<

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

kl. 11.00: 3 Spejlæg på ristede brød, 1 glas mælk med proteinpulver.

kl. 14.00: 2 Ristede brød med makrel i tomat, 1 glas mælk

kl. 18.00: 1 stor skive franskbrød med ½ dåse tun, 1 æg, 1 glas kakaomælk med proteinpulver, 1 glas juice

(Var løbet tør for alm. mælk på det her tidspunkt)

kl. 22.00: Det samme som kl. 18.00, dog uden æg

kl. 02.00: ½ liter kakao med proteinpulver

Derudover vitaminpille, fiskeolie, etc. med 4 af måltiderne...

Nu hvor jeg har skrevet det ned, så slår det mig at det var da en umanerlig ringe dag, rent kostmæssigt. :unsure:

Der plejer normalt også at indgå varm mad og rugbrød i stedet for alt det hvide brød. :retard:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 16 Januar 2003 | CKD Diæt | Træningsfri

Ca. Kl. 9

3 Æg

20g mayonnaise

Ca. kl 13

150g Tun

20g Perfect Balance

100g Brocolli

Ca. kl 15

150g Kalkun

30g Emmenthaler

15g Olivenolie

100g Brocolli

Ca. kl 19

150g Tomme d'Savoi

Jeg skulle ha' haft noget andet, men var doven, et stort stykke fuldfed ost klare ærterne

Dagen igår gik temmelig meget i kage (hele ugen er faktisk kørt skævt) og det ligger LANGT fra min typisk madplan.

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Måltid 8: kl. 2300 (før sengetid)

Tunshake med 10gr whey oveni.

Tunshake ? det lyder eddermame klamt :clown:

Min dag så således ud:

Måltid #1

1 æble

shake bestående af:

1 banan

½ liter skummetmælk

30gram vanilie whey

60gram havregryn

1 spsk Udo's

Måltid #2

500ml Cheasy 0.1% skovbær yoghurt

60gram havregyn

en håndfuld mandler

Måltid #3

Samme shake som til morgen bare med olivenolie

Måltid #4

350gram oksekød + 150gram fuldkornspasta

1 rød peberfrugt

1 grøn peberfrugt

260gram majs

2 store løg

Måltid #5

Rester fra måltid #4 + ½ liter trope juice

Måltid #6

pandekage:

4 æggehvider + 60gram havregryn + lidt skummetmælk og kanal/vaniliesukker

med ½ liter mælkeis og ahornsirup :cheeburga:

Måltid #7

1 dåse makrel i chili

tomat, agurk, rå løg, broccoli og en pære

Edited by Columbo
Link to comment
Share on other sites

Torsdag trænede jeg ikke:

1½ portion havregryn med rosiner og skummetmælk (0,3 L ?)

40 Whey protein og 3 g kreatin

2 Skiver rugbrød

125 g makrel i tomat

200 g hakket kalkunkød i kødsovs

ca. 150 g pasta (tørvægt)

ca. 0,5 L mælk

multivitaminpille

ca. 2 g kreatin og en honningmad

1 L Cacaomælk

3 skiver groft franskbrød med 100 g tun og ca. 70 g tunsalat

Tja det var vist det...

Edited by Dines
Link to comment
Share on other sites

Ift kakaomælk vil du næsten forbedre din krops tilstand uanset hvilken slags kulhydratskilde du vælger

Grunden til at jeg drikker kakaomæl, er som proteinkilde. Hvis jeg nu valgte en god kulhydratskilde istedet for kakao, så vil det sandsynligvis være på bekostning af protein og det er vel ALDRIG ønskværdigt at tabe proteiner, så hellere indtage junk-kulhydrater? - under forudsætning af at muskelopbygning er formålet med ens protein-indtag.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg nu valgte en god kulhydratskilde istedet for kakao, så vil det sandsynligvis være på bekostning af protein

Æhhh, øhhhh Watts - kan du ikke lide alm. mælk. f.eks. skummetmælk. Alm. mælk indeholder præcist ligeså mange proteiner som kakaomælk.

Craw har naturligvis ret i, at man i videst muligt omfang skal undgå unødvendige simple kulhydrater altid. Og husk på at laktosen er rimeligt hurtigomsættelig (laktose er et disaccharid), så ingen problemer for alm. mælk til protein-kulhydrat-mixet her efter endt træning.

Link to comment
Share on other sites

Som både Columbo og Jarvig er inde på, så behøver det ikke at koste protein, når man skal lægge kulhydratsvaner om.

Når nu du sagtens kan tåle mælkeprodukter, så er der både fromage frais og kvark at vælge mellem. Begge indeholder store mængdere protein uden at indeholde ret meget kulhydrat. Ellers er der mælken, men den mætter ikke ret godt og indeholder heller ikke super kulhydrater, som Jarvig også er inde på. Hvis valget står mellem mælk og kakaomælk, så bør det klart være mælk der er vinderen.

Link to comment
Share on other sites

Columbo og Jarvig-> Det ved jeg jo godt. Grunden til at jeg drikker matilde er af samme årsag som når jeg køber en cheeseburger på McD. Det er nemt, hurtigt, billigt og ikke helt hen i vejret hvad angår næringsindholdet. Hvis jeg tog mig tid til det, vil jeg da også foretrække at have en dejlig smurt madpakke med mig rundt omkring med gode ting. Dette har jeg dog svært ved at overskue og derfor bliver det en letkøbt halvfærdig løsning der hedder kakaomælk. Med en fortid som mælke-allergiker, så er jeg ikke meget for almindelig mælk.

- Tak for jeres kommentarer.

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg drikker matilde er af samme årsag som når jeg køber en cheeseburger på McD. Det er nemt, hurtigt, billigt og ikke helt hen i vejret hvad angår næringsindholdet.
Jo det er :lol: Der er INTET ud over de 35 gr protein og lidt calcium og D-vitamin i en ltr kakaomælk, som din krop skal bruge. Det samme gælder Cheesebrugeren. 12 gr protein, og så er resten lige til at skylle ud i lokummet. Hvedemel (bollen) og gummiost= meget lille ernæringsværdi.
Med en fortid som mælke-allergiker, så er jeg ikke meget for almindelig mælk.

Hvis du kan drikke 2 ltr kakaomælk, så får du ingen problemer med at drikke 2ltr mælk. Det er, udover sukkeret, det samme.

Alle dårlige vaner er lettere at opretholde end gode vaner. Det er altid nemmere at lade være med at gøre det der er rigtigt og bedst....men det holder ikke i det lange løb :)

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg drikker matilde er af samme årsag som når jeg køber en cheeseburger på McD. Det er nemt, hurtigt, billigt og ikke helt hen i vejret hvad angår næringsindholdet.

Jo det er :lol: Der er INTET ud over de 35 gr protein og lidt calcium og D-vitamin i en ltr kakaomælk, som din krop skal bruge.

Man skal heller ikke glemme at aminosyre profillen ikke er komplet, der skal et vidst antal aminosyre til for at skabe et komplet protein, og hvis et protein ikke er komplet kan det ikke bruges til noget. Alm. mælk har en protein rating på 60 (á 100), og jeg kan ikke forestille mig at Kakaomælk skulle være meget bedre. ;)

Link to comment
Share on other sites

næringsindholdet

Jeg mente selvfølgelig næringsstoffordelingen eller hvad den hedder. Den som der anbefaler så og så mange procent protein, fedt og kulhydrat. Denne profil overholder en McD hamburger (cheeseburgeren fejler). Men jeg synes ikke i har kommenteret mit spørgsmål omkring om det kan betale sig at fokusere på færre proteiner i forhold til bedre kulhydrater i forbindelse med muskelopbygning.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg drikker kakaomæl, er som proteinkilde. Hvis jeg nu valgte en god kulhydratskilde istedet for kakao, så vil det sandsynligvis være på bekostning af protein og det er vel ALDRIG ønskværdigt at tabe proteiner, så hellere indtage junk-kulhydrater? - under forudsætning af at muskelopbygning er formålet med ens protein-indtag.

Du kunne bare drikke skummetmælk istedet for kakao... :)

Ups, havde ikke lige læst Jarvigs indlæg :rolleyes:

Edited by Jøgge
Link to comment
Share on other sites

Men jeg synes ikke i har kommenteret mit spørgsmål omkring om det kan betale sig at fokusere på færre proteiner i forhold til bedre kulhydrater i forbindelse med muskelopbygning.

Du får det til at lyde som et spørgsmål om enten eller. Men det er det jo ikke. Det er ikke nødvendigt at vælge mellem nok protein og dårligt kulhydrat ift. godt kulhydrat med mindre protein.

Vi siger, vist ret samstemmende, at man sagtens kan få begge dele, hvorfor dit spørgsmål er irelevant :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share