For store arme


mikkelhansen_kbh
 Share

Recommended Posts

Hej alle på Motion-online.dk, og tak for et godt forum.

Jeg startede for 2 år siden med styrketræning, for at styrke mig selv både fysisk og mentalt.

I løbet af nogle måneder begyndte styrketræningen virkelig at sige mig noget, og jeg begyndte at træne oftere. Det var dejligt at få brændt noget energi af i centeret, samtidig med, at man fik det mentalt godt efter træning. På et tidspunkt begyndte jeg med et proteintilskud i form af proteinpulver, som jeg tog efter hvert endt træningspas. Har dog altid godt mig fra altid andet, inkl. kreatin.

Ud over den positive energi som styrketræningen + lidt cardio gav mig, gav det mig også en pænere krop. Selvfølgelig mere muskuløs, som gav mig mere masse hvilket naturligvis altid er pænt. Jeg begyndte at gå rigtig meget op i styrketræning, og spiste sundt og naturligt. Samtidig var jeg rigtig flittig med bentræningen og nåede op på over 350kg i benpres. (En mindre skade i ryggen fik mig dog til at holde op, da jeg ikke ville risikere noget)

Jeg har nu ikke trænet i et par måneder og troede samtidig at min muskelmasse, samt styrke ville falde. Da jeg var nede og træne i går vidste det sig dogm at jeg stadig kan tage lige så mange kg, som for 2 måneder siden.

Mit problem er måske lidt af et slags lukusproblem for folk der virkelig gerne vil tage på i muskelmasse, men ved at træne regelmæssigt og spise derefter opnåede jeg rigtig gode resultater - en tand for gode efter min egen mening.

Jeg syntes simpelthen af mine overarme og mine lår er blevet for store, ønsker ikke at fremstå som en pumper Brian-type, og syntes simpelthen at jeg har fået for meget muskel - rent ud sagt.

Det er pænt med muskelmasse, men jeg ønsker ikke det lidt rå look, som jeg personligt syntes at for meget muskel gør. Jeg vil stadig gerne styrketræne, men ønsker at tabe muskelmasse især på armene og benene.. Håbede et jeg på de 2 måneder jeg havde holdt pause ville få min muskelmasse til at falde, men det lykkedes ikke.. Selvom alle normalt snakker om at de taber så og så meget muskelmasse, bare de ikke træner et par uger.

Efter denne roman ønsker jeg at høre jeres råd til hvordan jeg kan tabe noget muskelmasse især på ben og overarme, da det er blevet for meget. Vil gerne stadig har et trænet look, men mere tonet, og behøver ikke så meget muskel.

Det var alt. :smile:

Mikkel Hansen

Edited by mikkelhansen_kbh
Link to comment
Share on other sites

Stop med at træne de specifikke muskelgrupper isoleret og spis mindre.

Når det så er sagt, så tror jeg ikke rigtig du har et reelt problem. Har du set et billede af dig selv for nylig?

Har set et billede af mig selv fornylig, og kan godt være jeg måske overdriver en smule, fordi det står i kontrast til hvordan mine arme var førhen.

I henhold til det med at spise mindre, tror jeg det er ret svært. Vil ikke være rart at gå rundt og være konstant sulten. Syntes jeg spiser rimelig meget, men skyldes nok at min forbrænding er en del højere, inden jeg tog på i muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Få lagt ekstremiteterne i gips en måneds tid :laugh:

Hvor store er arme/ben, siden det er gået hen og blevet et problem?

Nu er det jo relativt i forhold til hvad bodybuildere syntes er store arme og ben. Har lige mål min overarm i strakt afslappet tilstand: 35 cm i omkreds

Benene var omkring d. 55 cm, målt halv oppe fra knæet til hvor benet hænger fast på kroppen.. (hvis det kan beskrives på den måde)

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo relativt i forhold til hvad bodybuildere syntes er store arme og ben. Har lige mål min overarm i strakt afslappet tilstand: 35 cm i omkreds

Benene var omkring d. 55 cm, målt halv oppe fra knæet til hvor benet hænger fast på kroppen.. (hvis det kan beskrives på den måde)

Dine arme er normale/små og dine ben er små :smile:

Srs, no worries bro.. Og så hedder det "synes" i nutid

Edited by No6bach
Link to comment
Share on other sites

Dine arme er normale/små og dine ben er små :smile:

Srs, no worries bro.. Og så hedder det "synes" i nutid

Tak for den lille sproglige rettelse :wink:

Til emnet:

Lyder ganske udmærket så, men synes ellers mine arme er større end gennemsnittet - det brede udsnit man lige ser på gaden f.eks. - og mine ben syntes jeg faktisk er rimelig store.. Lig mærke til at det er målt halvt oppe fra knæet, og ikke på det største sted.

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke for stor.

Du bør nok hellere få noget længere hår, end du bør stoppe med at træne, hvis du vil undgå at ligne en Brian :tongue:

Ellers er den eneste måde at tabe muskelmasse: Spis mindre og/eller træn mindre.

Godt at høre - Måske er det pga. af kontrasten. Altså fra lille til større, at jeg syntes jeg er blevet for stor..

Tror ikke helt jeg forstod den med det længere hår, må jeg indrømme :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for den lille sproglige rettelse :wink:

Til emnet:

Lyder ganske udmærket så, men synes ellers mine arme er større end gennemsnittet - det brede udsnit man lige ser på gaden f.eks. - og mine ben syntes jeg faktisk er rimelig store.. Lig mærke til at det er målt halvt oppe fra knæet, og ikke på det største sted.

Du skal selvfølgelig måle det største sted, ellers giver det ingen mening.

"Det brede udsnit på gaden" har ikke en fysik man bør gå efter.

Hvis du vitterligt ikke vil 'indse' at du ikke er for stor, så dyrk mere cardio (konditionstræning) og mindre styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Du skal selvfølgelig måle det største sted, ellers giver det ingen mening.

"Det brede udsnit på gaden" har ikke en fysik man bør gå efter.

Hvis du vitterligt ikke vil 'indse' at du ikke er for stor, så dyrk mere cardio (konditionstræning) og mindre styrketræning.

Har accepteret at jeg ikke er for stor nu, bare en følelse jeg fik. Især fordi jeg har fået af vide af andre at jeg godt nok har fået store arme, stor biceps osv. Måske er det bare pga. af kontrasten mellem ikke at have trænet, og have trænet styrketræningen relativ seriøst.

Mit ben er 62,5 cm i omkreds (tykkeste sted)

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes simpelthen af mine overarme og mine lår er blevet for store, ønsker ikke at fremstå som en pumper Brian-type, og syntes simpelthen at jeg har fået for meget muskel - rent ud sagt.

Jeg har kun læst dette indlæg - og ikke de svar, der er kommet.

Her er min spådom om, hvordan tråden forløber:

1. Indlæg i stil med:

- "Hvor stor er det lige du er, karl smart?"

- "Pics or it didn't happen"

2. Trådstarter poster herefter mål/billeder

3. Syndflod af "du er itty-bitty"-indlæg

4. Trådstarter protesterer og insisterer på hans muskler er bøffelagtige og ikke passer til hans image.

5. De første billeder af katte / picard + tekst dukker op. De bliver repped.

6. Trådstarter bliver vred over tonen og skrider, for aldrig at blive set her igen.

7. Jeg kommer ind for sent med mine vittigheder og katte-billeder, tror jeg er uber-sjov og bliver til grin for manglende situationsfornemmelse og firser-humor.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun læst dette indlæg - og ikke de svar, der er kommet.

Her er min spådom om, hvordan tråden forløber:

1. Indlæg i stil med:

- "Hvor stor er det lige du er, karl smart?"

- "Pics or it didn't happen"

2. Trådstarter poster herefter mål/billeder

3. Syndflod af "du er itty-bitty"-indlæg

4. Trådstarter protesterer og insisterer på hans muskler er bøffelagtige og ikke passer til hans image.

5. De første billeder af katte / picard + tekst dukker op. De bliver repped.

6. Trådstarter bliver vred over tonen og skrider, for aldrig at blive set her igen.

7. Jeg kommer ind for sent med mine vittigheder og katte-billeder, tror jeg er uber-sjov og bliver til grin for manglende situationsfornemmelse og firser-humor.

Humoristisk indlæg ;) - Tror dog ikke tråden kommer til at forløbe sådan, men tak for budet anyway :)

Lader dog til at du ikke tager indlægget seriøst, hvilket du også selv skriver. Så sandsynligvis det forkerte forum at smide indlægget på, da du åbenbart ikke kan se at for meget muskelmasse kan være for "meget", kun for lidt (fra dit synspunkt antager jeg).

Men dette er jo blot min antagelse, du er velkommen til at melde tilbage :)

Ha' en forsat god aften :smile:

Edited by mikkelhansen_kbh
Link to comment
Share on other sites

Det gør sådanne emner dog tit, Klaus har nemlig altid ret! :smile:

Hvis du vitterligt syntes du har store arme, så har du det jo også. Hvad andre syntes er ualmindelig ligegyldigt. Hvis du går ind på hvilket som helts "træningssite", og siger du har for store arme, får du nok næppe ret af anre medlemmer. Måske på østrogen.dk, men ellers ikke.

35cm arme i strakt afslappet tilstand er faktisk meget godt. De måler sikkert 40 i bøjet spændt tilstand, afhængig af fedtprocenten. 62cm ben er også ganske fornuftigt, vær stolt at dine resultater, igen afhængig af din fedtprocent.

Men de kommentarer du sikkert får, om at du har fået kæmpe store arme, bør du nok også tage med et gram salt. Folk har tit ondt i røven, så snart men får nogle gode resultater :wink:

Hjælp til hvad du kan gøre, har du vist allerede fået. Lav dine egne konklusioner om, hvad du skal gøre, og så tag den derfra.

Link to comment
Share on other sites

Det gør sådanne emner dog tit, Klaus har nemlig altid ret! :smile:

Hvis du vitterligt syntes du har store arme, så har du det jo også. Hvad andre syntes er ualmindelig ligegyldigt. Hvis du går ind på hvilket som helts "træningssite", og siger du har for store arme, får du nok næppe ret af anre medlemmer. Måske på østrogen.dk, men ellers ikke.

35cm arme i strakt afslappet tilstand er faktisk meget godt. De måler sikkert 40 i bøjet spændt tilstand, afhængig af fedtprocenten. 62cm ben er også ganske fornuftigt, vær stolt at dine resultater, igen afhængig af din fedtprocent.

Men de kommentarer du sikkert får, om at du har fået kæmpe store arme, bør du nok også tage med et gram salt. Folk har tit ondt i røven, så snart men får nogle gode resultater :wink:

Hjælp til hvad du kan gøre, har du vist allerede fået. Lav dine egne konklusioner om, hvad du skal gøre, og så tag den derfra.

Tak venaN for den meget saglige tilbagemelding på mit forumpost. Folk som dig, som går seriøst til indlægget, i stedet for blot at stemple det som uinteressant, og uvedkommende gør forummer værd at besøge.

Min fedtprocent er relativ lav, og har ikke meget overflødigt fedt på kroppen. Mener den ligger omkring de 10-15 stykker.

Mit mål har været en sund og naturligt veltrænet krop, og det er det jeg stræber efter. Ønsker ikke at fremstå overtrænet, men heller ikke utrænet. Nu handler det alt sammen jo heller ikke om hvordan man ser ud, men syntes det ville være rart at kunne fortsætte styrketræning + cardio, uden at blive meget større end nu. Måske en smule mindre, ville ikke skade.

Link to comment
Share on other sites

Lader dog til at du ikke tager indlægget seriøst, hvilket du også selv skriver. Så sandsynligvis det forkerte forum at smide indlægget på, da du åbenbart ikke kan se at for meget muskelmasse kan være for "meget", kun for lidt (fra dit synspunkt antager jeg).

Mit indlæg var bare et forsøg på at være sjov, mere skal du ikke lægge i det. :)

Hvis det er et problem for dig, og du har lyst til at gøre noget ved det, så har jeg ikke det fjerneste imod det. Og det gør du nok bedst ved bare at lade være med at træne arme og ben, så vil musklerne over tid svinde ind. Det tager lang tid hvis ikke du er i energi-underskud, men hey - du skal vel heller ikke nå noget.

Link to comment
Share on other sites

Mit indlæg var bare et forsøg på at være sjov, mere skal du ikke lægge i det. :)

Hvis det er et problem for dig, og du har lyst til at gøre noget ved det, så har jeg ikke det fjerneste imod det. Og det gør du nok bedst ved bare at lade være med at træne arme og ben, så vil musklerne over tid svinde ind. Det tager lang tid hvis ikke du er i energi-underskud, men hey - du skal vel heller ikke nå noget.

Okay ;) Mange tak for tippet.

Tror jeg vil prøve at træne med lidt mindre vægte i biceps og triceps, så jeg ikke provokere musklerne til at vokse mere.

Derudover behøver jeg ikke den hårde bentræning mere, ud over cykling og løb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share