Astma medicin!


hanberg
 Share

Recommended Posts

Jeg er igang med en optræning til maraton og da jeg forleden dag skulle ud at løbe sugede jeg i en af mine venners astma(suge)mediciner. Jeg løb rimelig bedre og mindree besværgligt, er det pga medicinen? Eller er det fordi jeg selv har astma og fik det bedre ved at få det? er det farligt at tage astma medicin hvis man ikke har astma?

Link to comment
Share on other sites

Nej du har nok ikke astma selv.....

Men alle normale mennesker vil også opleve en forøgelse af luft til lungerne ved intagelse af astma midecin, og dermed kan man også holde til noget mere i sport sammenhæng, fx sjovt nok har de fleste cykelryttere Astma!! :)

Farligt det ved jeg ikke har hørt nogle sige det er lidt farligt at tage astama medicin hvis man ikke har det, men jeg har ikke oplevet noget negativt ved brug af astma præperater i sport sammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

Farligt det ved jeg ikke har hørt nogle sige det er lidt farligt at tage astama medicin hvis man ikke har det, men jeg har ikke oplevet noget negativt ved brug af astma præperater i sport sammenhæng.

Brug af unødvendig astma medicin er en skidt ide. Hvis der er tale om et af de mest almindlige astmapræparater er risikoen for bivirkninger ikke så stor, hvis der derimod er tale om en af de kraftige beta2-antagoister, som feks. Clenbuterol leger du med et af de få dopingpræparater som kan sende dig i kisten i en fart.

Link to comment
Share on other sites

Eller er det fordi jeg selv har astma og fik det bedre ved at få det?

Hvis du har astma, så er det nok det der hedder anstrengelsesudløst astma, men der er intet i det du skriver, der antyder at det er tilfældet. Har du haft anfald eller noget der minder om det ? Har du oplevet en "fløjtelyd" når du trækker vejret? Hvis ikke, så lider du ikke af astma. Og hvis ikke du har astma, så bør du selvfølgelig ikke engang i et splitsekund overveje at tænke på at tage astmamedicin.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Har selv for nyligt fået konstateret anstrengelses udløst astma... Det viser sig som sammensnøring af luftrørene og ekstra stor slimproduktion ved længerevarende konditionskrævende opgaver.

Der fås noget ganske udmærket medicin, som gør at man kan træne længere end man har kunnet før, da man var begrænset af tilstanden. :)

Link to comment
Share on other sites

hvis der derimod er tale om en af de kraftige beta2-antagoister, som feks. Clenbuterol leger du med et af de få dopingpræparater som kan sende dig i kisten i en fart.

Okay så kom lige med en liste der viser hvor mange der er døde af clenbuterol? jeg siger ikke det ikke er farligt, men jeg vil have dokumentation for din påstand??

Eller jeg vil i hvertfald ikke betegne det som værre end fx Ephedring!!

Edited by brezexxx
Link to comment
Share on other sites

Clenbuterol er blot endnu et potentielt farligt kemikalie, som almindeligvis bliver anvendt af forstyrrede individer i overdoser udfra ønsket om øget fedtforbrænding m.m.

Således anvendt er virkningen ret kortvarig, da der hurtigt forekommer en nedregulering af receptoraffiniteten.

De ganske små doser, der anvendes af denne og tilsvarende typer medicin, udskrevet pr. recept og under lægetilsyn til lokalbehandling via indhalatorer, er harmløse, - og hos astmatikere forefindes der i sagens natur en glimrende medicinsk indikation.

De megadoser, som tumbede mennesker kritikløst og tanketomt fylder i sig, er farlige og potentielt dybt skadelige, - og der findes INGEN medicinsk indikation eller blot svagtbegavet grund til et sådant idiotisk misbrug!

At man så muligvis kan opremse en række andre artigheder, herunder som tidligere nævnt efedrin,- som angiveligt udgår et ligeså tåbeligt valg-, er selvfølgelig en helt absurd måde at retfærdiggøre et evt. misbrug på!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv astmatiker men dog kun ramt i ringe grad... jeg tager spray... doser af 0.5mg terbutalin... er det noget jeg behover at spekulere på hvis jeg på et tidspunkt kunne finde på at stille op til et SL-stævne??? har desværre ikke den store viden indenfor doping-området ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share