MS - Epilog


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Jeg synes nu folk er lige hurtige nok til at vende den anden kind til og acceptere den forliggende forklaring som endegyldig sandhed for hvordan tingene måtte hænge sammen.

Den sagnomtalte person, vil i denne situation, uden tvivl, gøre alt hvad han kan og formår for at slippe SÅ BILLIGT ud af denne historie som muligt(både på sin person såvel som økonomisk).. og vi ved han har de manipulative midler til det..

Fint for mig at historien når sidste kapitel her, men at sætte kryds og slange ved "epilogen om mikkel sand" i sin nuværende form, er lige naivt nok i mit univers.

Hej BrainRoid. Jeg kan nu godt se, hvad du mener, og er da også sikker på, at du har så evigt ret! ;) Men som MDK siger, så er vi nødt til at at stole på vores kære administrator, da vi ikke har andre valg! Sagen er den, at der ikke findes nogen sandhed. Sandheden er et land uden veje! Men det er da åbenlyst, at Brainroid har ret i, at når MS kunne manipulere med folk før, så kan han selvfølgelig også nu - hvis det er det, han vil!!! Men vil han det?

Til sandheden. Det, der betyder mest, er rejsen. Vejen er det, der gør dagene underholdende og nætterne behagelige. Målet er altid en drøm, og måske er det egentlige mål aldrig at få den opfyldt.

Rejsen/legen er slut, og det er så op til den enkelte at drage sin konklusion på hele historien! MZ, XAX og hele TEK-gruppen kender i bund og grund lige så lidt til den fulde sandhed, som alle os andre. De kan tro, at de kender sandheden i denne historie ved at stole på MS mv., og det er også helt fint! Tro kan jo som sagt flytte bjerge, og jeg vælger naturligvis at stole på MZ mv. Dog er vi alle forskellige og tænker forskelligt - jeg er hermed sikker på, at alle herinde er så voksne, at de ved brug af deres egen sunde fornuft, kan drage deres egen lille konklusion, som jo ikke nødvendigvis behøver være den rigtige! For hvad er den rigtige? You´ll never know - that´s for sure!!!

Selv når alle eksperter er enige, kan de sagtens tage fejl. :o

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg kan sagtens se jeres pointe, jeg mener dog stadig at i bør reflektere over følgende

1. alias MS, er en _utroligt_ resourcefuld person, intelligent ud over det almindelige.

2. manden har et meget stærk motiv for at stikke en sidste plade.

Occam's razor, den simpleste løsning er oftest den rigtige.. yep, men erstatter ej sund logik, det er en sætning man bør anvende når man står i en 50-50 situation .. dette er ej sådanne et tilfælde.. eller rettere, der er ingen af os der er i stand til at vurdere om det er sådanne et tilfælde.. der er ihvertfald et par stykker her som er mere kvalificerede til den vurdering end andre...

Flere spørgsmål er stadig uklare

1. Der blev postet fra forksllige geografisk lokationer inden for kort tidsrum.

- dette kan tenkisk lade sig gøre af én person via anonyme proxier'

- det faktum at personen regger flere nicks fra samme IP vidner ikke om EDB-knowhow der retfærdiggører øverste antagelse.

2. Der blev postet fra et fitness center i Jylland (dog træner manden ikke ?)

Osv

Osv

Osv

Bottom line, så æder jeg ikke bare "nu skal i høre, det er ikke så slemt" uden videre.. For mange ubesvarede spørgsmål til at jeg kan tage en 'autoritets' ord på at "det skal du ikke tænke på mere" ... Jeg er klar til at lade skidtet ligge, selvf. jeg mener HVAD er det værd ? nul, zip, nada, nothing... men jeg er ikke blå-øjet .. (oki, jo det er jeg, men..... ;) )

Link to comment
Share on other sites

The Tiger : helt 100% enig .. det eneste jeg egentligt ville opnå var en lille bremseklods for "velkommen tilbage MS, vi savner dig" ånden som jeg så rejse sig fugl fønix.. alene på baggrund af MZ's epilog...

Men i bund og grund ... WHATEVER .. jeg har givet mit besyv (og jeg har iøvrigt taget grueligt fejl før i denne sag, tag det i mente, jeg var også overbevist om at JS=MS... pinligt)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt nok ligesom Brainrod at man er lige lovlige hurtige til at stå med åbne arme og sige nåårrhh hva fanden "pyt" med det er lidt hurtigt tallerken venderi, jeg synes stadig det er lidt sygt at lyve og oprette ekstra profiler for at profilere sig selv, jeg ønsker ihvert fald ikke at give nogle skulderklap for bevidst at føre mange bag lyset og selv når han blev konfronteret med nogle af sine umuligheder digtede han videre. Egentlig er jeg ligeglad men synes bare der er lidt for meget gruppekrammer over holdningen.

Link to comment
Share on other sites

Grupperkrammer :lol: Fedt udtryk.

Nej, men de vi i hvert fald kan konstatere er, at de store sammensværgelser nok ikke har så meget på sig. Her tænker jeg på The Getbig Connection, at JS sku være numerisk identisk med MS (som jeg gik en hel del ind for) osv.

Link to comment
Share on other sites

Personligt er jeg også glad for at have holdt mig fra konspirationsteorierne, omend jeg dog tilskrev nogle af dem som humor, ihvertfald håbede jeg det var humor......

Jeg har ikke noget problem med personen bag MS, der er vel lidt synd for ham - Men jeg må tilstå at jeg synes at man også af og til skal have lov til at ligge som man reder, ellers tror jeg hurtigt at man kan komme til at rode i sengen igen. Ingen handling uden konsekvens og hvis jeg var taget så meget ved næsen som han gjorde med enkelte ville jeg ikke have helt vildt sympati for ham!

Zorba

Link to comment
Share on other sites

Ingen handling uden konsekvens og hvis jeg var taget så meget ved næsen som han gjorde med enkelte ville jeg ikke have helt vildt sympati for ham!

Zorba

For så vidte enig! Bare en detalje.

Jeg mener jo tilgivelse er vigtig. Men det forudsætter NATURLIGVIS at "forsømmeren" forstår sine dårlige handlinger, angrer, lærer af det og indsiller sig på, at det ikke skal ske igen. Uden denne detalje er tilgivelse meningsløs - ja, endog direkte skadelig, idet forsømmeren blot tror han kan gøre det igen uden konsekvenser.

Ellers enig. :)

Link to comment
Share on other sites

Jarvig:

Jeg kan godt følge dig, men virker det ikke lidt "let" først at angre og blive nervøs når man opdager at det man har gang i har konsekvenser? Han er jo ikke selv stået frem og sagt det, i mine øjne virker det som at sige undskyld den dag men står i retten og så lover aldrig mere at røve banker.

Link to comment
Share on other sites

Det er første gang jeg blander mig i den her MS debat, men jeg synes nu jeg lige fik noget at sige nu ;)

Jarvig13:

Jeg mener dog, at et af menneskets vigtigste egenskaber er evnen til at tilgive - hvorefter alle parter kan komme konstruktivt videre

Jeg er fuldstændig enig i dette udsagn, men jeg mener dog samtidig at en anden af menneskets vigtigste egenskaber er at turde stå ved når man har kvajet sig og stå til ansvar for det. En ting er noget lovmæssigt kriminelt en anden ting er at drive rovdrift på andre menneskers velvilje - og så ovenikøbet at gøre det gennemført over lang tid. Det kan godt være at der ligger en masse personlige problemer bag, men det giver ikke en ret til bare at skide på andre mennesker!

Jeg er for så vidt enig med Brainroid om at rygklapperiet og den gode vilje er lidt løsthængende - især taget den forudgående tråd i betragtning. Jeg mener ikke vi skal forfølge nogen overhovedet, jeg mener bare at det mindste man kan forlange er, at en person tager ansvar og konsekvens og selv personligt skriver en lille hilsen til de mennesker han har ramt. Jeg mener ikke man kan forlange tilgivelse, når man giver forklaring gennem en anden person - det sgu lidt for nemt. Der er en anden der skriver et eller andet sted i tråden her, at manden jo har været ærlig nu. Det mener jeg faktisk ikke han har. Han har været ærlig overfor 1 person men ikke overfor alle andre. Han er blevet klemt op i et hjørne og har tilstået. Det kan godt være der er dybtfølt anger, men faktum er at han selv kunne have hoppet ud af hullet og tilstået og givet en forklaring inden det løb af sporet, men han valgte at vente til han blev afsløret...

Som videnskabsperson in spe mener jeg også at det er frækt at stjæle fra andre, det være sig ting og sager såvel som noget andre har kæmpet med at finde frem til og skrive ned. Men det er bare sådan et lille irritationsmoment.

Nå men det var så bare min forsigtige lille mening... Det eneste jeg prøver at sige er, at man vel med rimelighed godt kan forlange en undskyldning sådan (cyber)face to (cyber)face (og det burde ikke være svært i sådan et miljø her, hvor man faktisk ikke behøver at stå ansigt til ansigt med nogen...) ;)

Link to comment
Share on other sites

MS..

Så er det overstået..alt det her pjat!

jeg er stadig lidt skuffet over dig, men nag... det er livet sgu for kort til.

Må jeg kome med et forslag, der måske lyder vildt nu, men ...(ja, det er muligvis en ide)

Hvad med du en dag dukkede op til et MOL træf eller en af de styrkeløfts ting der holdes rundt omkring (hvor der dukker masser af MOL folk op). Sig davs til et par folk..bliv set IRL..løft et par tons sammen med folk.. og så skal du nok få alt den respekt og kammeratskab, i virkeligheden, som du før havde imaginært!

Morten Z.. Good work!

Og så tror jeg vi lige alle skal sende en undskyldning til alle dem vi havde mistanker til (fra Kronprinser, over fridykkere til navnebrødre)

venlig hilsen Peter

Link to comment
Share on other sites

gruppekrammer

Så langt er vi vel forhåbentlig ikke ude ;) - MS er da et sørgeligt tilfælde, og det er synd for ham at han lever i en fantasiverden, og har læst lidt for mange tegneserier.

Selvom han kommer tilbage, så aner jeg ikke hvad jeg skulle bruge manden til ? jeg er i modsætning til mange herinde, ikke særlig overbevist om at han sidder inde med en masse guldkorn om træning.

Men forestil jer ham på et MOL træf ? ............... nej vel ? :)

Link to comment
Share on other sites

Hørt Blackmoore!

Ingen på MOl har jo tabt noget væsentligt på den her affære - det var rigtigt og vigtigt at der blev sat en stopper for det - det sørgede MZ for med et arbejde, der burde kvalificere ham til ansættelses i afdeling A ved Rigspolitiet ;)

Dem der måtte fortjene røde øre og en smule flovhed/erkendelse af egen naivitet, er på nuværende tidspunkt nok helt klar over det.

MS har været et kvaj - men nu er det stoppet og jeg vil håbe for ham, at han bruger det her til at komme positivt videre. Os andre: Som Peter siger det ovnstående: Livet er for kort til at bære nag.

Link to comment
Share on other sites

gruppekrammer

Så langt er vi vel forhåbentlig ikke ude ;) - MS er da et sørgeligt tilfælde, og det er synd for ham at han lever i en fantasiverden, og har læst lidt for mange tegneserier.

Selvom han kommer tilbage, så aner jeg ikke hvad jeg skulle bruge manden til ? jeg er i modsætning til mange herinde, ikke særlig overbevist om at han sidder inde med en masse guldkorn om træning.

Men forestil jer ham på et MOL træf ? ............... nej vel ? :)

Vi nærmer os da ihvert fald gruppekrammer niveau der mest af alt minder om et realityprogram på TV-Danmark. Jeg føler mig heller ikke overbevist om at han ligger inde med en masse guldkorn, jeg vil gå med til at han er okay til at søge informationer og enormt god til at copy-paste.

Link to comment
Share on other sites

Det er derfor jeg mener at han skal søge professionel hjælp samtaletearapi, psykolog eller lignende.

Det kan godt være han er bogligt dygtigt, men han er meget lidt socialt udviklet, det har han faktisk også selv skrevet. Han har jo, hvis vi antager at han virkelig angrer, slet ikke kunne fatte, hvad det han havde gang i havde af konsekvenser for andre mennesker, og så er det for mig at se ude, hvor det står slemt til.

Tag for eksemplets skyld, at han havde læst et sted på nettet ting, der ville have fatale konsekvenser for folk og videregivet det som MS. Eller at GetBig havde hentet et tilfældigt produkt hjem, som han sagde god for via sine "test", og det viste sig at indeholde diverse mystiske kemikalier.

Vi er nødt til at stole på, at den "sandhed" vi har fået via Morten, er den, der kommer tættest på den korte forklaring. Med forbehold, da vi ikke ønsker at følge rottefingerens fløjte én gang til, men hvis vi ikke tror på det gode i mennesket, er vi skidt stillet.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

"Men det er da åbenlyst, at Brainroid har ret i, at når MS kunne manipulere med folk før, så kan han selvfølgelig også nu - hvis det er det, han vil!!! Men vil han det?"

Selvfølgelig vil han da det!

Og at han har succes med det, - vidner såvel epilogen, som alle de dikkende lammehaler, der pludseligt står i kø for at overdænge MS med kristen tilgivelse, med al (u)ønskelig tydelighed om!

Jeg ved godt, at det IKKE er dagens ret i DK, at gå ind for, at handlinger har konsekvenser, - og at folk må tage ansvaret for deres liv, valg og handlinger -(hvad skulle alle de hundredetusindvis af pludseligt arbejds- og klientløse socialrådgivere, sagsbehandlere, støttepædagoger og andre papirnussere så foretage sig med sig selv?)-, men i min "bog" fortjener folk, som længe og systematisk har løjet og bedraget, kun een ting: foragt og udstødelse!

Muligvis to, hvis man regner et evt. retsligt efterspil med!

PS: Og Get Big har selvfølgeligt IKKE "skabt" MS, - hverken bevidst eller ubevidst -, sådan noget pølsesnak -det har kun een person - MS, -og det var selvfølgelig en 1000% bevidst handling!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Til dem, der vil ha en bodsgang fra MS-bagmanden: Hvorfor? Vi kender hans historie fra MZ. Ingen her er blevet forulempet af MS. Han tvang INGEN til at gå på røven og gøre knæfald (hvis man kan gøre de to ting samtidigt).

Jeg ser ikke fyren som en stakkel, der kun kan copy-paste. Han har snydt de bedste træningshjerner på MOL. Det er ingen lille bedrift. Han har snydt mig, det er en noget mindre bedrift, eftersom jeg er nybegynder i træningsverdenen. Det svar han i sin tid gav mig, da jeg spurgte ind til ham, lyser af, at manden har psykologisk sans. Han kendte sine virkemidler.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

JS...det har ikke noget med kristen tilgivelse at gøre...(for mig) men om at sige, at hvis man ønsker at genvinde noget af ens respekt og selvrespekt, kræver det man står frem ærligt på en helt ny måde...

Og jeg kan godt (til dels) tilgive en der siger "jeg var en spasser". Det betyder ikke jeg glemmer det, men at jeg så ikke gider være sur mere... hvad ville jeg da få ud af det. Det kan godt være jeg er lidt naiv, men jeg vil hellere være naiv nu..jeg kan altid blive mere kynisk senere.,

Og så er den sag ikke længere for mig

Link to comment
Share on other sites

Hvis man konsekvent tror på det gode i mennesket, vil jeg mene man er lettere naiv og vil opleve adskillige skuffelser, jeg mener ikke det er en dårlig egenskab at være lidt kritisk.

Jeg forstår slet ikke at man falder så meget på halen over hvor dygtig han har været? Jeg tror dem der så gerne vil tilgive ham og stille ham op på en piedestal, gør det fordi de selv har været med til at skabe "personen" med deres ukritiske ros, jeg mener ikke der gik lang tid før han begyndte at undvige.

Men et eller andet sted bør vi vel lægge dette kapitel bag os, og LØFTE videre.

Link to comment
Share on other sites

at manden har psykologisk sans. Han kendte sine virkemidler.

Og det er desværre det, der viser at han har brug for hjælp. Det er et stærkt psykopatisk træk at manipulere med folk uden at tænke over konsekvenserne. Den charmerende perfektionist, der bruger fløjten til at drive folk rundt i ring og lige ned i dybet.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

jo Jo Jørgen, men hvad f.... skal han straffes for?? at have taget en selvroser??? I så tilfælde er der mange herinde der skal stilles for en højere dommer.

I har jo moret jer kosteligt sammen, og enda sammenlignet hinandens :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

mdk:

"Vi kender hans historie fra MZ"

Historie er netop det helt rigtige ord!

(Så er der alligevel noget vi var enige om mdk!)

"Jeg ser ikke fyren som en stakkel, der kun kan copy-paste."

Heller IKKE jeg, - og hvad er der øvrigt galt med "stakler", der kun kan copy-paste, - jeg føler mig truffet! :D

"Det svar han i sin tid gav mig, da jeg spurgte ind til ham, lyser af, at manden har psykologisk sans."

Det har han stadigt!

"Han kendte sine virkemidler."

Det gør han stadigt!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Pyt <<< For lidt og for meget. Det gælder om at holde tungen lige i munden her. MS-bagmanden er hverken en stakkel, der ud fra meget begrænsede evner kunne bedrage en række meget begavede folk, eller en mesterpsykolog, der smædede rænker og køligt kontrolleret eksekverede dem. Sandheden er i midten et sted. Han var god, men ikke vildt god. Han snød mig, men efterlod mig med en mistanke, jeg ikke udtalte - heller ikke for mig selv.

Jeg synes han har fine kvaliteter som con artist. Hvis han har rygraden til det, kan han nå langt i REELT videnskabelig indsigt. Man kan trods alt ikke snyde folk som de garvede MOLboer KUN ved at copy paste. Der skal lidt fornemmelse for emnet til.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share