Nyt Slankepulver


Bellini
 Share

Recommended Posts

som nævnt skal vi vente og se - desuden tvivler jeg nu på, at AA går af, fordi BT har fundet denne "pinlige historie"

for det første er den vel ikke særlig pinlig ift. tidl.?

Der er jo ikke den store forskel til tidligere, hvor han havde interesse i letigen?

For det andet er der kommet en anden forklaring - noget med, at AA er blevet formand for den internationale organisation for fedmeforskning(IASO).

BT skriver det jo, som om de fandt ud af det dagen før og spurgte AA, hvorefter han tager beslutningen på under et døgn - ret usandsynligt.

Det er da mere sandsynligt, at han har vidst, at han skulle stoppe i ER i et stykke tid og så muligvis har fremskyndet offentliggørelsen af nyheden.

som cilius siger, skal vi da vente og se, om der er forskel mellem dette produkt og alm.madvarer med samme energi.

Ang. anvendelsesområder for pulveret, så tænker jeg ikke, at det er meningen som kur for overvægtige uden diætisthjælp. Som nævnt er det bl.a. til ledpatienter.

Problemet i dag er lidt, at hvis man skal have en semiakut operation og er overvægtig har man to alternativer - at operere med større risiko for komplikationer eller at "affede" patienten fhv. hurtigt, hvilket ikke kan gøres uden stort energiunderskud. Hvad der så findes af produkter til det og hvor meget de er videnskabeligt underbyggede mht. kompliance, mentalt oveskud, effektivitet osv. ved jeg ikke, men dette produkt kommer da formentligt til at ligge i den mest underbyggede ende :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvordan kan man dog overhovedet tale om ham som "slankeprofessor"... ja undskyld mig. Jeg er ikke i tvivl om at han ved et og andet. Hvad jeg er i tvivl om er hans forståelse for overvægtens opståen samt hans hensigter. Hvis man kan holde en pulverkur med 800 kcal/dag kan man også holde en almindelig kur med 800 kcal/dag omend det er en smule mere omstændigt fordi man selv skal have lommeregneren og køkkenvægten frem. Til gengæld giver den sidstnævnte metode en forestilling om hvad det er man indtil nu har gjrot forkert og hvordan man i al evighed fra nu af kan spise rigtigt. En pulverkur løser INGEN problemer. Det giver bare en kortvarig ferie fra den store krop. Når vægten så en dag siger at man har nået sin idealvægt (hvad så end det er) hurraaaa og man hopper tilbage i sine gamle spisevaner og bliver fed igen fordi man ikke har lært en yard. Dette er sceneriet hvis det går godt. Hvis kuren mislykkes (og det gør den, fordi man selvfølgelig stadig elsker chokolade og sodavand og ikke kan holde sig fra det) er det blot endnu et nederlag og en ekstra grund til at trøstespise og grave sig ned i de eventuelle psykiske problemer man måtte have. Resultat: man bliver endnu federe end da man startede.

Hvis man virkeligt skulle lave en effektiv kur til folk med rygrad som en vingummibamse, skulle det være noget antabuslignende. At man simpelthen fik kontant afregning i form af fysisk ildebefindende umiddelbart efter indtagelsen af det forkerte mad. Det ville desværre også være en livstidstilstand, da man selvfølgelig ville gå tilbage til sine gamle dårlige spisevaner hvis man hoppede af kuren. Dårlig ide, men effektiv. (Lever den selv i tiden.... dog ad "naturlig" vej, jeg kan ikke tåle: piskefløde, kaffe, sodavand (hverken light eller almindelig... ikke engang danskvand), chokolade, pebermynte, marcipan, alkohol mm. Hertil kommer de sunde forbudte ting: kiwi, æbler, appelsin, ananas, bær (i det hele taget undtagen banan), juice.)

Link to comment
Share on other sites

Arne Astrup er mange ting!

Han besidder teoretisk viden på højeste niveau, - selvom han så til gengæld absolt INTET ved om seriøs træning, hvad han gentagne gange har bevist, - og han har mange fine akademiske titler og en rimelig videnskabelig produktion.

Han har også forstået at markedsføre sig selv mediemæssigt på en ufattelig dygtig måde, - medens han er blevet betalt for det, - sjældent har der været en dag, hvor IKKE Arne dukkede op i medierne med en mening om dette og hint!

Men han er først og fremmest en hamrende dygtig, kold og kynisk forretningsmand!

Tænk at få millioner for noget så idiotisk og farligt som Letigen, - og så da det spinkle grundlag på hvilket midlet blev godkendt, - og de mange alvorlige bivirkninger det har afstedkommet blev almindeligt kendt, - at medvirke indirekte til, at det belv trukket af markedet, velvidende at man havde en ny gang slanke-fup i ærmet!

Det er moralsk frastødende, men sgu da nærmest genialt!

Især da det nye "vidundermiddel" selvfølgelig IKKE er spor nyt, men blot endnu et meal-replacement pulver, som der ved sidste optælling allerede findes nogle hundrede, hvis da IKKE tusinder af!

Undskyld jeg glemte at omtale, at det særlige ved Arne´s nye nummer er, at der er FLERE kalorier i end i de sædvanlige NUPO-DUMBO pulvere, så hvis der er nogen, der IKKE kan vente med at prøve vidundermidlet, vil jeg foreslå I køber en gang NUPO-DUMBO og kyler et marcipanbrød eller to ned i den hæslige blanding!

Kort sagt, ren fis og mediestunt, men pokkers dygtigt, -og lur mig om IKKE Arne kommer til at tjene mindst tocifrede millionbeløb på dette plat!

Og så kan de tykke damer lege kur igen-igen med veninderne!

PS:

Den egentlige gåde består i at regne ud, hvorfor folk IKKE bare holder op med at spise dansk affaldskost og måske også begynder at røre sig lidt bare sådan engang imellem?

Men det må, - ligesom ALT andet - vel formodes at være samfundets skyld..................................

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

JS jeg kan kun give dig ret i at han er en genial mand og han er en god promotion for det nye middel, og især hvis lægerne bliver betalt for at anbefale det(som de nok gør, som vi ser med andre slags medicin :( )....

Men vi andre kunne da også bare gå sammen og lave et pulver vidunder middel og tjene kassen på det, det er der jo hundredevis der lever af i USA og de tjener kassen rent ud sagt!!!

Link to comment
Share on other sites

det er da utroligt så meget meget man kan diskutere om et produkt, som man reelt ikke kender en skid til??? :confused2:

Især da det nye "vidundermiddel" selvfølgelig IKKE er spor nyt,
og det ved du hvorfra?
det særlige ved Arne´s nye nummer er, at der er FLERE kalorier i

formentlig ikke, men det var åbenbart det, du fik ud af det - foruroligende :(

-viser bare, at det ikke altid er journalistens skyld, hvis der kommer en forkert mening ud i offentligheden - folks læseevner har tilsyneladende også en del at skulle have sagt.

hvis lægerne bliver betalt for at anbefale det(som de nok gør, som vi ser med andre slags medicin  )....
hvad mener du her?

Har du nogle eksempler og mere vigtigt, hvad er dit grundlag for at generalisere?

Men vi andre kunne da også bare gå sammen og lave et pulver vidunder middel og tjene kassen på det

jamen gå du bare igang - hvis det er godt og effektivt og det ellers giver mening, skal jeg med glæde anbefale det i fremtiden :)

hmm... tror vist jeg skal have taget temp. på mit pis - det er begyndt at boble :D

Link to comment
Share on other sites

QUOTE  

Især da det nye "vidundermiddel" selvfølgelig IKKE er spor nyt,

og det ved du hvorfra?

Øhh pulver slankemidler er skam ikke nye der findes tonvis af dem, det eneste der er nyt er at der er tilsat mere fedt, og kcal i helhed!!!
hvis lægerne bliver betalt for at anbefale det(som de nok gør, som vi ser med andre slags medicin  )....

hvad mener du her?

Har du nogle eksempler og mere vigtigt, hvad er dit grundlag for at generalisere?

øhh det er jo nok ikke for sjov skyld at et firma som nova nordisk inviterer nogle førende læger og eksperter til et 5stjernede luksus sted med alt betalt for at høre om en ny lykkepille der virker som den gamle(næsten) og det sker ved de fleste firmaer i medicinal industrien, at nogle læger er betalt af medicin firmaerne??

Det tror du måske ikke på?

Link to comment
Share on other sites

Claus B:

det er da utroligt så meget meget man kan diskutere om et produkt, som man reelt ikke kender en skid til???  

QUOTE  

Især da det nye "vidundermiddel" selvfølgelig IKKE er spor nyt,

og det ved du hvorfra?

Jeg tror at vores kære JS og andre har været inde på deres hjemmeside www.speasy.dk, og derfra kan det konstateres at JS har fuldstændig ret, det er ikke spor nyt.

Jeg har talt med dem og her er hvad jeg fik ud af det:

De har valgt den billigste proteinkilde, nemlig soja - det var rent tilfældigt fortalte de

De vidste simpelthen ikke hvad de tilsatte kulhydraters glukemiske index lå på.

Deres vitaminer skulle have en "speciel" sammensætning som efter siges skulle optimere deres virkning.

Der hvor JS tager fejl er at han kalder det et måltiderstatter hvilket det ikke er, det er en kosterstatter. Hvad er forskellen? jo måltidserstatter har til formål at erstatte et eller flere måltid iløbet af dagen. en kosterstatter kan, og det er meningen den skal, erstatte samtlige måltid iløbet af en dag.

Virker det? ja selvfølgelig gør det det, du får jo kun 800 kalorier igennem en klam shake på en dag

Er det det værd? Hmm det kommer vel an på hvem som skal bruge det, for nogen tror jeg det er en gangske god løsning..

Bottom line- det er bestemt ikke nyt, og der findes iforvejen bedre og billigere tilskud af samme art med samme effekt.

Link to comment
Share on other sites

Øhh pulver slankemidler er skam ikke nye der findes tonvis af dem, det eneste der er nyt er at der er tilsat mere fedt, og kcal i helhed!!!
tja, piller findes der også mange af - at man så ændrer indholdet, ændrer vel ikke på noget... eller? :D

problemet er jo netop, at folk åbenbart kan afvise en hvilken som helst fordel ved dette produkt frem for andre, alene ud fra en præmatur avisartikel, som har været fremskyndet af frygt for at miste noget af det scoop-potentiale, som BT håbede på.

Spg. er selvf., hvornår noget er nyt - hvis man bare kalder alt pulver for pulver, er et nyt pulver selvf. ikke nyt, men det var måske en god idé at vente og se, hvad dette pulver reelt består af - du ser jo ikke indholdsfortegnelsen i BT - kun en liste over "bl.a. indeholder" - ikke ligefrem en udførlig fortegnelse!

øhh det er jo nok ikke for sjov skyld at et firma som nova nordisk inviterer nogle førende læger og eksperter til et 5stjernede luksus sted med alt betalt for at høre om en ny lykkepille der virker som den gamle(næsten) og det sker ved de fleste firmaer i medicinal industrien, at nogle læger er betalt af medicin firmaerne??

hmm, svært at tro at dette skulle være et reelt eksempel, eftersom NN slet ikke sælger lykkepiller til patienter.

Du tænker nok på Lundbeck istedet :)

Men det gør jo ikke ligefrem dit eksempel særligt troværdigt :(

Det er en lang diskussion, men det er selvf. ikke sådan, at enhver læge har en pris for hans udtalelser og jo større en løgn, der skal fyres af, desto større honorar.

Man anbefaler ikke et produkt, med mindre man tror på det.

Hvornår er det også direkte betaling til lægerne?

Er det det, hvis de får weekendophold i forbindelse med en foredragsrække? Hvad med gratis kuglepenne, kaffekrus, bolcher, musemåtte osv.?

For det er reelt set på det niveau vi bevæger os til dagligt.

Der hvor man reelt kan se en risiko, er hvis konsulenter får et skyhøjt/overdrevent honorar for en udtalelse/undersøgelse/andet, hvor beløbet er helt ude af proportioner med det udførte arbejde eller specialviden.

Men at skrive med en Lundbeck-kuglepen istedet for en Pfizer-kuglepen får i hvert fald ikke mig til at udskrive flere af Lundbecks præparater - specielt ikke med de nye receptregler, hvor det skal skrives specifikt, hvis patienten skal have en præparat, som ikke er det billigste på markedet.

Link to comment
Share on other sites

Blot dette:

Om noget er et meal-replacement produkt eller et kosterstatningsprodukt, kommer selvfølgelig KUN an på om man anvender MRP-produktet ved alle måltider!

Der er derfor IKKE tale om, at jeg har taget fejl af noget som helst.

Hvis man f.eks. læser på NUPO, angiver de netop, at deres produkt kan anvendes som begge dele, dvs. som erstatning af et eller to måltider, -. eller som erstatning af al normal kost i en periode!

Bortset fra det så er det selvfølgeligt et faktum, at uden patienter - INGEN omsætning, og uden patienter - INTET salg af lægemidler, - og UDEN overvægtige INTET salg af latterlige slankemidler, pulverkure etc.

Det er derfor af yderste økonomiske vigtighed, at så stor en del af befolkningen fastholdes i et gerne livslangt og behandlings/medicin/præparat-krævende kronisk, men helst IKKE umiddelbart dødeligt sygdomsforløb.

At denne bevidste strategi virker over al forventning kan man se på bl. a. medicinalfirmaernes hastigt stigende milliardformuer, -og nu snart også af pulver-Arnes svulmende bankbog.

Man kunne selvfølgelig også, - bare sådan rent teoretisk tænke sig, - at de overvægtige ophørte med at tvangsfodre sig med affaldskost, - og måske endda også - hold nu på hatten - bare en gang imellem bevægede sig lidt frem og tilbage ved egen kraft?

Link to comment
Share on other sites

Claus: Hvornår er det også direkte betaling til lægerne? .....Er det det, hvis de får weekendophold i forbindelse med en foredragsrække? Hvad med gratis kuglepenne, kaffekrus, bolcher, musemåtte osv.?

For det er reelt set på det niveau vi bevæger os til dagligt.

Der hvor man reelt kan se en risiko, er hvis konsulenter får et skyhøjt/overdrevent honorar for en udtalelse/undersøgelse/andet, hvor beløbet er helt ude af proportioner med det udførte arbejde eller specialviden.

Adskillelige af mine venner er ansatte i Medicinal firmaer både her i Danmark og England og det man hører her gør bestemt hverken læger eller Medicinal firmaer til de bedste af "Guds børn". Især i England var meget af det der foregik dybt korrupt, men det foregår bestemt også i Danmark hvilket jeg har hørt adskillelige eksempler på (diverse goder af stor værdi tilfalder lægerne samt luksusferier med familie fuldt betalt) og jeg har hørt langt være eksempler fra østlandende hvor det nærmest er normalt at medicinalfirmaerne betaler lægerne.

Jeg håber og tror på at det ikke er så udbredt i Danmark - det skulle være blevet noget bedre i de seneste år, men udrydet er det endnu ikke.

Link to comment
Share on other sites

Claus B

du har ret i at folk har ret til at vælge den ene vare frem for den anden, men det er ikke det forargelsen går på.

AA har stået frem som alfaderen der har formanet befolkningen om hvad det er godt for dem at indtage som føde, og hvad der er skidt.

Dermed er han i den almindelige danskers øjne en person som man kan stole på på kostområdet.

Denne tillid har han vundet hos befolkningen igennem sin stilling, som JS nævnte er han blevet betalt mens han har markesført sig selv.

Havde manden nu efter at have forladt sin stilling åbnet en kæde af helserestauranter, havde han BRUGT den goodwill han havde vundet hos befolkningen.

Når han nu i stedet vælger at gå ud og bruge denne goodwill til at sælge noget så løgnagtigt som "et lykkeligt liv med pulver", som han i kraft af sine uddannelser ved, ikke giver en holdbar løsning for de overvægtige, og ligfrem må siges at være direkte usundt, så er det efter min mening MISBRUG af den goodwill han har vundet gennem sin stilling. :devil::devil::devil:

Og så i gang med mit kalkunbryst med tilhørende blomkål/brokkoliblanding.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at vores kære JS og andre har været inde på deres hjemmeside www.speasy.dk
ja, det er da muligt, men i så fald ville det være rart at vide det - svært at diskutere en sag uden alle parter har samme(og meget gerne alt) info :)
Jeg håber og tror på at det ikke er så udbredt i Danmark - det skulle være blevet noget bedre i de seneste år, men udrydet er det endnu ikke.

sådan noget foregår selvf. i alle brancher i større eller mindre grad - jeg siger ikke, at det ikke foregår, men en udtalelse som "lægerne bliver betalt for at anbefale det(som de nok gør, som vi ser med andre slags medicin)", kan da ikke få lov til at stå alene - det her er ikke inkvisitionen der påberåber sig: "manden, der en kittel bærer, er skyldig i at forgifte den almene pøbels helbred for ussel mammon og skal herpå afstraffes med offentlig bagvaskelse." :D

BigB:

Jeg har talt med dem
er det sælger, du har snakket med? :)

Alcon: velbekomme :)

du har ret i at folk har ret til at vælge den ene vare frem for den anden, men det er ikke det forargelsen går på.

hmm, mener jeg nu ikke at have snakket om - hvor ser du det? :)

Problemet med goodwill kan jeg derimod godt se - det ville da være heldigt, hvis en anden havde "opfundet" pulveret.

Det er da heller ikke så meget det, jeg har argumenteret imod, men mere de gentagne negative ytringer om pulveret, uden at folk tilsyneladende kendte noget som helst til det.

For bare at give et par eksempler fra dit eget indlæg, bruger du udtryk som 'sælge noget så løgnagtigt som "et lykkeligt liv med pulver" ' og 'ikke giver en holdbar løsning for de overvægtige'.

Mig bekendt er det første udtryk ikke anvendt andre steder? Hvad angår det andet udtryk, så er der intet holdbart over pulveret, men det er jo heller ikke meningen?

Et citat fra hjemmesiden vedr. formålet med pulveret: "Du kan med fordel inddele din plan for vægtregulering i to dele. Første del har til hensigt, at du for at holde motivationen oppe, taber i vægt forholdsvis hurtigt. Det hurtige vægttab, kan du f.eks. opnå ved at erstatte alle dine måltider med Speasy kosterstatning.

...du får lavet et afbræk i dine gamle kostvaner og taber dig uden sult og uden, at din forbrænding falder. Anden del har til hensigt at holde dig slank resten af livet. Det gælder nemlig om, at du skal omlægge dine kost- og måske også motionsvaner. Derved vil du tabe de sidste kilo og forblive slank."

Man kan så være uenig i, hvor hurtigt vægttabet skal foregå og om, det reelt ikke ville være bedre at starte langsomt med reel kostomlægning fra starten af :)

Efter at have set hjemmesiden og derved(vigtigt!! :)) fået et indtryk af indholdet og salgstalen, må jeg da indrømme,

-at produktet er alt for dyrt(2800kr/kur),

-at udtrykket om, at man ikke bliver sulten formentligt ikke holder(12g/døgn fibre mætter ikke så meget som udtalt),

-at man godt kunne have valgt en person, som i det mindste var færdiguddannet til at forklare tingenes sammenhæng(de vælger en Stud. Scient. i human ernæring) - også selvom en anden formentligt læser korrektur,

faktisk kunne man let få tanken, at den stud.scient var den, som havde startet den hele - hvorfor skulle "3 ledende fedmeforskere" fremstille et produkt, teste det på patienter, kontakte fabrik og salgsfirma for at en stud.scient bliver sat til at skrive teksten på sitet og også kører slankekurserne - hænger ikke helt sammen, med mindre det er denanden vej rundt

- uha, det er farligt at diskutere i disse paranoia-tider :confused2:

Link to comment
Share on other sites

CLAUS B:

"ja, det er da muligt, men i så fald ville det være rart at vide det - svært at diskutere en sag uden alle parter har samme(og meget gerne alt) info"

Det er IKKE alene muligt, - det er rigtigt!

Og det kan selvfølgelig heller IKKE være min opgave, at oplyse hvilken researh jeg har foretaget for at føle mig klædt på til at deltage i debatten!

Jeg har også som hovedregel tillid til, at folk undersøger sagen og de tilgængelige oplysninger, før de kritiserer mig for at konkludere noget på et manglende grundlag! :angry:

"Man kan så være uenig i, hvor hurtigt vægttabet skal foregå og om, det reelt ikke ville være bedre at starte langsomt med reel kostomlægning fra starten af "

Det kan man kun være uenige om, hvis man har økonomiske interesser i klemme og/eller hvis man ALDRIG har arbejdet med overvægtige! :teachingfinger:

"Efter at have set hjemmesiden og derved(vigtigt!! ) fået et indtryk af indholdet og salgstalen, må jeg da indrømme,

-at produktet er alt for dyrt(2800kr/kur),

-at udtrykket om, at man ikke bliver sulten formentligt ikke holder(12g/døgn fibre mætter ikke så meget som udtalt),

-at man godt kunne have valgt en person, som i det mindste var færdiguddannet til at forklare tingenes sammenhæng(de vælger en Stud. Scient. i human ernæring) - også selvom en anden formentligt læser korrektur,

faktisk kunne man let få tanken, at den stud.scient var den, som havde startet den hele - hvorfor skulle "3 ledende fedmeforskere" fremstille et produkt, teste det på patienter, kontakte fabrik og salgsfirma for at en stud.scient bliver sat til at skrive teksten på sitet og også kører slankekurserne - hænger ikke helt sammen, med mindre det er denanden vej rundt

- uha, det er farligt at diskutere i disse paranoia-tider "

Du har ret det er IKKE alene dyrt, - det koster heller IKKE noget særligt at fremstille.

Måden at tjene mange penge på hurtigt er at fjerne enhver sammenhæng mellem fremstillingspris og salgspris.

Det tekniske udtryk er profitmaksimering!

Dit "take" på i hvilken rækkefølge de forskellige personer er blevet involveret i projektet finder jeg viiiiiildt usansynlig og dyyyyyybt paranoid!

Hvorfor skulle man dog tro, at det vil resultere i større salg, hvis en landskendt ernæringsprofessor "opfinder" -og siger god for- et slankeprodukt, - end hvis samme produkt blev "opfundet" af en ukendt stor skoledreng?

Og hvorfor skulle man tro, at et ydmygt, kysk og nærmest i økonomisk forstand spartansk menneske som Arne Astrup, der tidligere har vist sin sociale samvittighed, store samfundsengagement og filantropiske tilgang til store sundhedsproblemer ved at forære det vidunderlige kosttilskud Letigen til medicinalindustrien for nogle få millioner, skulle være til fals for ussel mammon? :devil:

Claus B. du skylder Arne en undskyldning! :D :D

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

faktisk kunne man let få tanken, at den stud.scient var den, som havde startet den hele - hvorfor skulle "3 ledende fedmeforskere" fremstille et produkt, teste det på patienter, kontakte fabrik og salgsfirma for at en stud.scient bliver sat til at skrive teksten på sitet og også kører slankekurserne - hænger ikke helt sammen, med mindre det er denanden vej rundt

Det kan også være for at spare, det er billigere at ansætte en studiehjælp end en uddannet kandidat. Det er set før.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Det er IKKE alene muligt, - det er rigtigt!

Og det kan selvfølgelig heller IKKE være min opgave, at oplyse hvilken researh jeg har foretaget for at føle mig klædt på til at deltage i debatten!

Jeg har også som hovedregel tillid til, at folk undersøger sagen og de tilgængelige oplysninger, før de kritiserer mig for at konkludere noget på et manglende grundlag!

helt ærligt - sikke en gang pis at fyre af!

At du skulle vide noget som helst om speasy.dk før BigB skrev linket anser jeg for meget usandsynligt - og det er direkte pinligt, at du nu fremfører det som om, du vidste alt om produktet allerede fra start, når alt andet tyder på, at du enten ikke vidste andet end BT's artikel, eller, at du som sædvanligt er så totalt derangeret som debatør, at holde din infokilde gemt, uanset om andre spørger om den.

Hvorfor er det usandsynligt?

-Det første indlæg i tråden spørges der om, der er nogen, der har yderligere info udover BT's artikel.

-i hvert fald 6 medlemmer stiller sig flere gange afventende og gættende overfor produktet udvisende ingen viden om produktet.

-der kommer 5 direkte opfordringer til at afvente info, der går ud over BT's artikel.

-alt dette uden at du nævner noget som helst!

-istedet for at citere speasy.dk direkte, vælger du mærkeligt nok at citere BT,

-du henviser til NUPO, istedet for at snakke om, hvad speasy faktisk indeholder.

-come on, enhver kan se, at du ikke anede en skid udover BT's artikel - bnæsten grinagtigt, at du påstår andet.

MOL-spirit og alm. omtanke fordrer at enhver, der reelt ved noget mere og skriver et indlæg i tråden vil gøre opmærksom på denne info - specielt, når der flere gange gøres opmærksom på, at vi bør vente med kommentarerne til vi ved mere end BT

Tillykke med din første anvendelse af smilies - bare ærgeligt, at det skulle være :angry:

Men du mangler stadig at lære quote!

Det kan man kun være uenige om, hvis man har økonomiske interesser i klemme og/eller hvis man ALDRIG har arbejdet med overvægtige!  

du misforstår - prøv at læse det igen

(flot - der var endnu en smilie - prøv også dem med mundvigen opad - de bider ikke)

Du har ret det er IKKE alene dyrt, - det koster heller IKKE noget særligt at fremstille.

Måden at tjene mange penge på hurtigt er at fjerne enhver sammenhæng mellem fremstillingspris og salgspris.

vi kan jo alle let blive enige i, at det er dyrt (64,50kr/dag så vidt jeg lige kan se), men hvor store omkostningerne er, er nu ikke helt så let.

Fx. er pulveret patentanmeldt, hvilket koster en frygtelig masse penge. Derudover er det testet på et hospital(ikke der hvor AA er overlæge) på et ukendt antal patienter. Den almindelige takst for sådanne forsøg(svært at genealisere men...) er et 5cifret beløb per patient. Og der er jo mange andre udgifter(dog behøver de tilsyneladende ikke at ofre noget videre på markedsføring :)) - men mon dog ikke de trods alt, nok skal tjene en skilling eller to, når dagen er omme :)

Dit "take" på i hvilken rækkefølge de forskellige personer er blevet involveret i projektet finder jeg viiiiiildt usansynlig og dyyyyyybt paranoid!

bla...bla...bla...

Claus B. du skylder Arne en undskyldning!

yep, that's me - ser mig altid over begge skuldre før jeg spiser min vitaminpille - der kunne jo stå et medicinfirma bag min ene skulder og en korrupt læge bag den anden - det er set før(hvis man vel at mærke udskifter mig med en hallucineret psykiatrisk person, medicinselskab byttes ud med mandsstore edderkopper og lægen istedet er en revisor :D)

Claus B, du er vel ikke af den overbevisning at medicinal- og levnedsmiddelindustrien, inklusive kosttilskudsindustrien producerer produkter for vores blå øjnes og ve og vel's skyld?

og hvor får du det fra?

selvf. skal de tjene penge, men det er også naivt at tro, at vi kunne være nået til, hvor vi er i dag, sundhedsmæssigt set, uden medicinalindustrien.

Link to comment
Share on other sites

Claus B:

Håber du fik læst mit svar, - det var ganske underholdende, men som det fremgår, er jeg blevet ramt af censurens hårde hånd, så vi må derfor henlægge din danskundervisning til min egen lille hyggetråd, hvor du er mere end velkommen!

Jeg kunne selvfølgelig bare have arkiveret indlægget og indrykket det igen, men jeg havde, - når nu sandheden skal frem, - IKKE forventet denne type hysteriske reaktion fra den ellers så besindige MZ.

Nå ja, MS-affæren har tydeligvis taget lidt mere på os alle, - end man umiddelbart skulle tro, så denne lille ubesindighed tilgiver jeg gerne den gode MZ, - storsindet som jeg er! :D

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

lille hyggetråd, hvor du er mere end velkommen!
ja, jeg kan se, at du holder gryden med tilsvinelser i kog.
- IKKE forventet denne type hysteriske reaktion fra den ellers så besindige MZ.

hysterisk reaktion?

næh - såmænd bare et vink med en vognstang, der indikerer at mindst en af os fører en, for MOL, for lav standard i debatten.

Nå, men det må være nok "hyggesnak" for denne gang - med mindre, der kommer nogle banebrydende forklaringer i sagen, er dette mit sidste indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Claus B:

"med mindre, der kommer nogle banebrydende forklaringer i sagen, er dette mit sidste indlæg. "

Det lyder næsten for godt til at være sandt, - du har jo heller IKKE bidraget med noget fornuftigt!

Næste gang skulle du måske overveje at lave dit hjemmearbejde lidt bedre, så du muligvis fremover kan undgå at blive ligeså ubehjælpsomt til grin, som det var tilfældet i denne tråd! :teachingfinger:

Link to comment
Share on other sites

jeg havde, - når nu sandheden skal frem, - IKKE forventet denne type hysteriske reaktion fra den ellers så besindige MZ.

Jeg beklager at jeg ikke fik gjort opmærksom på, at indlæggene blot var blevet flyttet til et forum med en mere passende titel. Jeg ser at du nu har konstateret dette.

For ikke at skabe for meget forvirring blandt nye læsere af tråden lader jeg de seneste 3 indlæg blive stående, selv om de også kandiderer til flytning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share