Incognito's log


incognito
 Share

Recommended Posts

Tak for tillykke.

Du må være på rette vej skadewise, hvis du er ved at begynde at overveje at konkurrere i vl+sl.

Desuden, jeg begynder på noget hjemmestrikket bæg bijårnd beleif sammen med Morten på mandag. Ideen er at bulke ham op maxskinstretchstyle, fordi han trænger. Flemming har andda givet mig lov til at køre noget bulk på ham*, mens jeg selv vil prøve at blive på de der 88kg og så bare blive lidt skarpere. Så kan du jo se, om det er noget for dig sådan ved observation.

*Til eventuelle andre, Flemming Krebs er seksdobbelt danmarksmester i Vægtløftning og Mortens træner ad hoc. Han har som sådan svært ved at se formålet med at træne eksklusivt for masse, så det er lidt ekstraordinært at få lov at tage ham under mine lats i nogle uger og bare bulke. Nu ser vi. :tongue:

Heffehurtig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

det går lige så stille fremad, tror jeg nok... Min lænd spiller ihvertfald nu. Knæene driller stadig lidt og skuldrene, ja... dem venter jeg bare på....

Så jeg vil lige så stille begynde på noget frivend og råtræk igen og lidt ryg hen ad vejen...

Link to comment
Share on other sites

tør man foreslå hst ? du har haft extremt gode resultater på det før + intensitet og volumen sikkert rammer noget dine led vil være rigtigt rigtigt galde for! Det tror jeg JEG ville gøre på et helavdefekt korpus .. lightweight highreppin' goodness!

Link to comment
Share on other sites

HST bliver det ikke. I HST kommer der for meget fokus på belastningen og man kommer til at køre for tæt på failure efter mine leds smag....

Men intensitetsprogression kommer der.... Jeg vil nok benytte mig af en helt almindelig vægtløfter periodisering. De der vægtløftere har sgu fat i den lange ende..... Korte relativt lette sæt (lette som i langt fra failure), mange af dem, volumen wave loading i korte cyklusser af for eksempel 3-4 ugers varighed

Link to comment
Share on other sites

Ærgreligt....

Jeg har efterhånden indset at det nok bliver svært at få et job på muskelforskningscenteret efter speciale.... Indenfor "rigtig" molekylær træningsfysiologi er det enormt svært at få både Ph. D.'er og forskningslektorater....

Det er problematisk da jeg gerne vil arbejde med molekylær træningsfysiologi og det ville være ret surt at stå efter speciale uden fastansættelse og uden Ph. D. (hvilket jo desværre er en meget reel mulighed). Omvendt får man jo ikke jobbet, hvis ikke man prøver. Til gengæld er der jo penge ude i erhvervslivet.

Det ser ud til at træningen prøver med vold og magt at vride sig ud af mit liv.... Men jeg skal gi' dem ska' jeg.

Link to comment
Share on other sites

Har været til fys, hvor jeg prøvede at løfte lidt på en lille pind de har dernede... jeg kan skulderpresse 50 uden smerter i højre skulder, hvor 35 kilo tidligere har udløst smerten, så det spiller fanme bare. Jeg har fået flyttet min tid hos ortopæden til på tirsdag og fyssen har lagt et godt ord ind for noget scanning, så med lidt held kan min venstre skulder osse snart kommer op til par.

Knæene har været meget op og ned, men nu har de været gode i nogle dage i træk... 7-9-13.

Lænden spiller....

Dog ikke noget nyt i mine fremtidsplaner...

Link to comment
Share on other sites

Nu måtter jeg bare prøve om jeg snart kunne holde til lidt

Basis træning (alt easypeasy og meget forsigtigt og udført med stor koncentration på at kontrollere scapula)

Frivend

1x4@40

3x5@50

Squat

1x6@20

2x7@50

2x5@50

Military press

1x6@20

3x5@40

Bænk u. pause

1x6@30

3x5@50

BB rows

4x6@50

Hammer curls

4x5@16

Bonus

Et bens læg

4x10@mig

Laterals

3x8@10

Ekstern rotation

3x10@5

Liggende rear laterals

2x10@5

Sådan.. et var det... meget rart at få sig rørt lidt. Work capacity er en by i rusland for mig. Nu venter jeg bare på om der kommer en regning fra min ærwelige krop.

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efterhånden indset at det nok bliver svært at få et job på muskelforskningscenteret efter speciale.... Indenfor "rigtig" molekylær træningsfysiologi er det enormt svært at få både Ph. D.'er og forskningslektorater....

Det er problematisk da jeg gerne vil arbejde med molekylær træningsfysiologi og det ville være ret surt at stå efter speciale uden fastansættelse og uden Ph. D. (hvilket jo desværre er en meget reel mulighed). Omvendt får man jo ikke jobbet, hvis ikke man prøver. Til gengæld er der jo penge ude i erhvervslivet.

Det ser ud til at træningen prøver med vold og magt at vride sig ud af mit liv.... Men jeg skal gi' dem ska' jeg.

Hvilke jobs i det private drejer det sig evt. om? Der er jo utroligt meget fokus på såvel motion på recept, som "det aktive sygehus".. Er det noget i den retning, eller mere forsknings-agtigt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efterhånden indset at det nok bliver svært at få et job på muskelforskningscenteret efter speciale.... Indenfor "rigtig" molekylær træningsfysiologi er det enormt svært at få både Ph. D.'er og forskningslektorater....

Det er problematisk da jeg gerne vil arbejde med molekylær træningsfysiologi og det ville være ret surt at stå efter speciale uden fastansættelse og uden Ph. D. (hvilket jo desværre er en meget reel mulighed). Omvendt får man jo ikke jobbet, hvis ikke man prøver. Til gengæld er der jo penge ude i erhvervslivet.

Det ser ud til at træningen prøver med vold og magt at vride sig ud af mit liv.... Men jeg skal gi' dem ska' jeg.

Hvilke jobs i det private drejer det sig evt. om? Der er jo utroligt meget fokus på såvel motion på recept, som "det aktive sygehus".. Er det noget i den retning, eller mere forsknings-agtigt?

helst forskning... Jeg kalder jo mig selv molekylærbiolog med et fysiologisk twist, og det tror jeg ikke der er direkte brug for i motion på recept programmet, så meget som der er brug for ergoterapeuter og fysioterapeuter. Omvendt håber jeg da på, at der snart går nogle flere forskningsmidler i retning af noget mere applied træningsfysiologi på cellulært/molekylært plan som et spinoff fra motion på recept programmet.

Så indtil videre tror jeg, at jeg vil skrive speciale på afdeling for molekylær muskelbiologi (hvis de vil have mig, men det ligger lidt i luften at det vil de gerne), og så få lært så mange teknikker som muligt. Så kan jeg jo finde ud af om der er nogen der vil kaste en Ph.D. eller et lektorat efter mig. Hvis ikke, så må jeg jo ud i det komercielle. Det er her teknikker kommer ind i billedet, for det de kigger på dér er i nævnte rækkefølge:

1. Titel

2. Antal publikationer

3. Hvilke teknikker (f.eks. realtime RT-PCR, Northern diverse in situ hybridiseringsteknikker, immunostaining og andre histologiske teknikker)

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Jeg kalder jo mig selv molekylærbiolog med et fysiologisk twist, og det tror jeg ikke der er direkte brug for i motion på recept programmet, så meget som der er brug for ergoterapeuter og fysioterapeuter.

Uha, ikke ergoterapeuter. De kan strikke et par uldne underbukser, men træning har jeg ikke mødt mange ergoterapeuter som ved ret meget om (Nu kommer Devito nok efter mig B) )

Jeg tror som dig: Den stigende fokusering på vigtigheden af regelmæssig træning må alt andet lige stille flere og flere krav om dokumentation => forskning..

God bedring med skaderne :)

Link to comment
Share on other sites

Tak. Det håber jeg sgu osse. Jeg var oppe og snakke med Henrik Galbo, som er studieleder på humanbiologi (han kalder os undertiden sine børn, det er virkeligt HANS projekt, humanbiologistudiet) som er forsker på Medicinsk Fysiologisk Institut på Panum og åbenbart osse konstitueret leder på cmrc, nu hvor Bengt er begyndt at trække sig tilbage. Han sagde at det ikke behøves at se sort ud, da der snart bliver nogle stillinger ledige på centeret og han kunne osse bekræfte at blandt andet på deres afdeling var det ikke så svært at holde sig i systemet, som man måske kunne tro. Han var faktisk villig til at akste en specialeplads efter mig på stedet, hvis jeg da ikke lige mangle et semester me kurser endnu.

Anyways... eksamen i forsøgsdyrkundskab er overstået og nu har jeg en lille måned til at forberede mig til farmakologi. Den bliver nastyyyyy.

Jeg var nede og træne lidt i forgårs

Basis

Råtræk

2x5@20

3x5@40

Front squat

3x6@50

Dødløft

1x6@60

3x5@80

Bænk

1x8@20

2x5@40

2x5@50

Chinups

4x5@mig

Siddend overhead triceps extension

2x8@16

Bonus

Laterals

3x10@10

Ekstern rotation

3x10@5

Alt var selvfølgeligt let. Jeg blev komplimenteret for min trækstil af VL'erne, så det går da fremad.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Basis

Frivend

1x6@40

5x5@60

Power squat

4x8@50

Military press

1x8@20

4x5@40

Bænk m. stop

1x6@20

3x5@50

2x5@60

BB rows

4x6@60

DB curls

3x8@18,5

Bonus

Intet

Det hele var easypeasy. 60 i bænkpres er nok at stramme den lidt, det skal ihvertfald ikke være tungere. Jeg vil egentlig osse nok skifte military press ud med push press, nu hvor skulderen driller og der er et bord til den slags nede i Thor. Det er ok. Jeg er mere eksplosiv end nogensinde og sikker på at jeg nok kan bænke 120-130 stykker og vende det samme, hvis min skulder da duede.

Link to comment
Share on other sites

fordi det er bunden og midten af presse bevægelsen der er problemet og den eccentrisk fase gør ofte mest ondt. I AK Thor er der sådan et bord til formålet. Men jeger heller ikke sikker idet military i et vist omfang udgør en del af min genoptræning.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Min familie er på besøg og vi var nede og se sjællands stærkeste mand, hvor vi så blandt andre Robert, mvp's træningsmakker og Jasmin hajdavaric (eller sådan noget). Robert var stærk (af en clean deltager, hvilket han skulle være) og Jasmin var meget stærk. Men generelt var de godt nok ikke imponerende! I en af øvelserne "Clean og press/jerk" (den skulle bare over hovedet) med 100 kilo, var der flere, der slet ikke havde trænet clean og langt de fleste stemte den langsomt op i stedet for at stødpresse den. Der var faktisk et par stykker der slet ikke kun cleane den. Dødløft var med 255 hvor der ligeledes var et par stykker der helt måtte opgive..... pinligt.... Når jeg kommer op på 110-120 stykker vil jeg os' være med :lol:

Vægtene trækker big time.... det bliver svært at holde sig til noget fornuftig progression..... Mine knær har det bedre end i lang tid og min lænd er næsten helt holdt op med at brokke sig. Skuldrene har det fint imellem træninger, men knager stadig alt for tidligt i presse bevægelser.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

det her er forresten hvad jeg laver som genoptræning. To forskellige fullbody programmer på skift. det bliver til 3 gange om ugen, nogle gange 4. Jeg kører selvfølgeligt let og koncentrerer mig meget om, hvad der sker med mit skulderblad under øvelserne. I ben kører jeg meget langsomt ned på alle reps. Jeg kører fortrinsvis 5'ere nu og jeg trapper langsomt op i vægt. Når jeg rammer en fornuftigt intensitet vil jeg begynde at volumen cycle.

Dag 1

Frivend

Power squat

Bænk m. Stop

Military press

BB rows (overhåndsgreb)

Hammer curl

Dag 2

Råtræk

Front squat

Dødløft

Bænk

Chinups

Tri extension

Eventuelt bonus (afhængig af dagsform og tid)

enbens læg løft

laterals

ekstern rotatotion

plate raises

liggende rear laterals

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

I en af øvelserne "Clean og press/jerk" (den skulle bare over hovedet) med 100 kilo, var der flere, der slet ikke havde trænet clean og langt de fleste stemte den langsomt op i stedet for at stødpresse den. Der var faktisk et par stykker der slet ikke kun cleane den.

Hvordan kan man finde på at stille op til stærkmand uden at være i stand til at vende 100kg :blink:

Link to comment
Share on other sites

det her er forresten hvad jeg laver som genoptræning. To forskellige fullbody programmer på skift. det bliver til 3 gange om ugen, nogle gange 4. Jeg kører selvfølgeligt let og koncentrerer mig meget om, hvad der sker med mit skulderblad under øvelserne. I ben kører jeg meget langsomt ned på alle reps. Jeg kører fortrinsvis 5'ere nu og jeg trapper langsomt op i vægt. Når jeg rammer en fornuftigt intensitet vil jeg begynde at volumen cycle.

Dag 1

Frivend

Power squat

Bænk m. Stop

Military press

BB rows (overhåndsgreb)

Hammer curl

Dag 2

Råtræk

Front squat

Dødløft

Bænk

Chinups

Tri extension

Eventuelt bonus (afhængig af dagsform og tid)

enbens læg løft

laterals

ekstern rotatotion

plate raises

liggende rear laterals

Husk at spænde ud på skulderen. Specielt nerverne menes at forkortes hurtigt ved inaktivitet.

Udspænding af nerverne ligner det man normalt laver på musklerne, blot med lidt rotation i armen og "akavede" stillinger i håndled osv. Princippet hedder neurodynamik, få evt din fys til at vise dig det, hvis du ikke allerede laver det. :)

Link to comment
Share on other sites

I en af øvelserne "Clean og press/jerk" (den skulle bare over hovedet) med 100 kilo, var der flere, der slet ikke havde trænet clean og langt de fleste stemte den langsomt op i stedet for at stødpresse den. Der var faktisk et par stykker der slet ikke kun cleane den.

Hvordan kan man finde på at stille op til stærkmand uden at være i stand til at vende 100kg :blink:

Så er man(d) efter min mening ikke en stærk mand. Det kan selv jeg sku da.. :blink:

Om man(d) har trænet cleans eller ej, så burde man(d) sku have grundstyrke til at cleane en hund, hvis ellers ens squats og DL er høje nok. Vildt! :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share