Konstant sulten ..


NicoLeg
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg ser dette som en sidste løsning på mit problem, da jeg snart ikke har mere motiviation til at finde

en ordentlig måde som jeg kan tabe mig på..

Jeg vejer 115,1 kg - og er 1,80 høj.

Jeg er lige fyldt 19 år gammel, og tænker - at det er nu der skal gøres noget ved det.

Jeg har forsøgt så utallige mange gange, at spise sundt, og gå på kur, men jeg kan simpelthen

ikke holde den fordi jeg blir sulten, selvom jeg prøver at spise et stykke frugt eller nogle gulerødder,

til mellemmåltid. synes simpelthen ikke det mætter ordentligt.

- Jeg ku' godt bruge nogle seriøse råd til, hvordan jeg kan gøre. Jeg vil starte allerede imorgen..

Mht. hvad jeg dyrker af motion, så er jeg i sidste uge begyndt at cykle i skole. 10 km hver vej,

har lige købt mig en Avenue cykel, så jeg er bare klar. mangler bare lige de sidste skud.

Udover det har jeg tilmeldt mig siden madlog.dk - som skulle være rimelig til at tælle kcalorier?

I alt cykler jeg så 100 km om ugen, mandag-fredag.. og udover det er jeg tilmeldt fitness center,

men har ikke fundet motivation til at komme igang? hvordan kan jeg tabe mig mest muligt.

er det minus kartofler, ris & pasta? og så bare kør på med kød og grøntsager??

Mangler seriøst hjælp, tak på forhånd!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Kære Nicoleg

Som du selv siger så virker det ikke hvis man ikke kan holde det ud. Så udgangspunktet i hvad du skal gøre må nødvendigvis findes hos dig.

Hvad kunne du selv forestille dig ville fungere godt for dig?

Hvor længe har du været overvægtig?

Hvordan ser din hverdag generelt ud?

hvordan ville du beskrive dig selv som person?

Link to comment
Share on other sites

Kære Nicoleg

Som du selv siger så virker det ikke hvis man ikke kan holde det ud. Så udgangspunktet i hvad du skal gøre må nødvendigvis findes hos dig.

Hvad kunne du selv forestille dig ville fungere godt for dig?

Hvor længe har du været overvægtig?

Hvordan ser din hverdag generelt ud?

hvordan ville du beskrive dig selv som person?

??? -

1. det ved jeg ikke? men er total sulten konstant selvom jeg spiser sundt..

2. Har jeg været hele mit liv. Men det eksploderet de sidste par år..

3. Jeg går i skole, cykler om morgenen og så hjem. og efter det, er

der en masse arbejde at lave, mht. at sidde ved computeren (har min egen tøj-webshop + laver hjemmesider)

4. Det jo svært, det du nød til at definerere... men hvad hjælper det her mig lige?????

Link to comment
Share on other sites

Hej Nicoleg.

Flot at du vil ændre din vægt og allerede er i gang med nye gode vaner (cykling og fitness).

Du siger at du mangler motivation. Det er et problem, for hvis du ikke ønsker at tabe dig, bliver dine valg sandsynligvis heller ikke derefter. Så prøv at sidde 5 min. og tænk over hvad der kunne motivere dig til at tabe dig.

Fx:

- At kunne passe en str. 38 i tøj ?

- Er der et ideal/ idol/ person du godt vil stile efter at ligne ?

- Et væddemål med en kammerat/ familiemedlem eller andre, om hvem der kan tabe x antal kg på x antal tid.

- At forestille dig som du ønsker at se ud

ect...

Du kan også tænke over om der er en grund til at du ikke har lyst (motivation) til at tabe dig - er der noget der holder dig tilbage ? Har du god opbakning og støtte fra din familie ? (eller kan du får det?)

Det lyder godt at du er blevet medlem af madlog, så du kan prøve at se på hvilke madvarer og hvilke måltider du skal skære ned på. Samtidig med at du kan sørge for, at du indtager færre kalorier end du bruger.

Du siger også at du er meget sulten. Det skader ikke at være lidt småsulten mellem måltiderne. Men sørg for at drikke rigeligt med vand gennem hele dagen, vand giver (lidt) mæthedsfornemmelse + det ingen kalorier indeholder, så drik løs! (hav eventuelt vand på flaske/ kande i køleskabet)

Hvis du ikke allerede har fået det gjort, vil det være en god ide at få lagt et træningsprogram i træningscenteret du kan følge så du opnår fuld udbytte af træningen dér.

Derudover find og spis sunde grøntsager som du synes smager godt. Eksperimenter med salater, råkoster og krydderier... ;-) Og det er en god ide at du får protein til alle dine måltider. Protein mætter også godt. :-)

Held og lykke med det!

Link to comment
Share on other sites

??? -

1. det ved jeg ikke? men er total sulten konstant selvom jeg spiser sundt..

2. Har jeg været hele mit liv. Men det eksploderet de sidste par år..

3. Jeg går i skole, cykler om morgenen og så hjem. og efter det, er

der en masse arbejde at lave, mht. at sidde ved computeren (har min egen tøj-webshop + laver hjemmesider)

4. Det jo svært, det du nød til at definerere... men hvad hjælper det her mig lige?????

Det umiddelbare svar er så spiser du ikke nok. At tabe sig handler ikke om at spise så lidt som muligt, men at spise den mængde som er afstemt til at være lidt mindre end man behøver af en sund og varieret kost. Hvis man gør det er det som reglen til at overskue. Hvis man stadig er konstant sulten er der noget andet på færde. I starten kan det være svært og man kan føle trang til slik og chips hvis ens kost før har været tung på sukkerholdige ting - dette går dog over.

Hvor meget du skal spise er lidt svært at sige - en let måde at teste dette er hvis du over et ar dage registrerer alt du spiser på madlog og ser hvor meget du indtager dette skulle give en nogen lunde ide om hvad du forbrænder i løbet af en dag - hvis du ikke har en spiseforstyrrelse altså. Dette tal trækker du så omkring 500-1000 kcal fra og det er så omkring hvad du skal prøve at ramme.

Madlog synes jeg selv er et godt værktøj at bruge når man skal tabe sig, da det samtidig giver en noget indsigt i kosten. Jeg synes personligt ikke du skal "droppe" brød og ris osv.

Jeg synes du skal smide alle hvide kulhydrater ud, hvide ris, hvid pasta, hvedemel, hvidt brød osv. Spis uforarbejdede ting, fokuser på at få protein gennem fedtfattigt kød og fisk - proteiner holder dig godt mætte. Spis også massere af grønsager, de giver dig mange af de vitaminer og mineraler vi har brug for. Du skal også have noget fedt, dette kan du fordelagtigt få igennem fisk og vegetabilske olier, avokado osv. Lidt mayonnaise af og til skader da heller ikke - når du begynder at bruge madlog opdager du hurtigt hvad de forskellige ting koster kaloriemæssigt.

Med hensyn til sport og motion er det super du er begyndt at cykle og at du er tilmeldt et fitness center. Jeg vil helt klart foreslå du går ned og får lagt et seriøst styrketræningsprogram og begynder at styrketræne ASAP. Dette vil reducere muskeltabet du vil opleve i forbindelse med at du taber dig. Jo flere muskler du bibeholder jo støre forbrænding har du under forløbet

Du kan også begynde at træne kredsløbs træning dette vil sandsynligvis accellere dit vægttab hvis det ikke fører til du spiser mere.

De andre ting spørger jeg om for at danne mig et billede af hvorfor du er overvægtig. Hvis du hele livet har spist brun sovs og kartofler er det jo en anden ændring der skal til end hvis du for et par år siden var igennem et eller andet crap og begyndte at trøstespise.

Lige ledes synes jeg også det er vigtigt at have et mål - frem for et antimål - at have noget du kan fokusere på at bevæge dig imod frem for noget du prøvet at komme væk fra. Hvis du har været overvægtig hele livet er det måske faktisk i definitionen af dette mål og i skabelsen af en helt ny identitet der igennem vægttabet skal lægges en del energi, for at vægttabet skal holde.

Hvis du vil lykkes må du være klar til at sige farvel til alt det som har gjort dig overvægtigt, dårlig kost, dårlige copingstrategier, dårlige vaner, dovenhed osv. Men du kan ikke bare lægge det bag dig, du er nødt til at erstatte det med nye gode ting, når man ikke kan spise mors lasagne så er man nødt til at finde en ny livret. Når man ikke kan spise kage når tingene gør ondt så må man finde ud af hvad der så kan hjælpe en - gør man ondt ofte fordi man ikke får sagt fra? Skal man arbejde på det? Eller har man bare brug for en måde at dulme smerten på når den rammer, som den jo gør for alle en gang imellem. Hvad kunne den løsning være?

At tabe sig handler om kost kcal ind og kcal ud.

At forblive slank tror jeg handler om at skabe et nyt liv.

Håber det gav mening for dig og du kunne bruge det.

/Jaaanie

Link to comment
Share on other sites

Det umiddelbare svar er så spiser du ikke nok. At tabe sig handler ikke om at spise så lidt som muligt, men at spise den mængde som er afstemt til at være lidt mindre end man behøver af en sund og varieret kost. Hvis man gør det er det som reglen til at overskue. Hvis man stadig er konstant sulten er der noget andet på færde. I starten kan det være svært og man kan føle trang til slik og chips hvis ens kost før har været tung på sukkerholdige ting - dette går dog over.

Hvor meget du skal spise er lidt svært at sige - en let måde at teste dette er hvis du over et ar dage registrerer alt du spiser på madlog og ser hvor meget du indtager dette skulle give en nogen lunde ide om hvad du forbrænder i løbet af en dag - hvis du ikke har en spiseforstyrrelse altså. Dette tal trækker du så omkring 500-1000 kcal fra og det er så omkring hvad du skal prøve at ramme.

Madlog synes jeg selv er et godt værktøj at bruge når man skal tabe sig, da det samtidig giver en noget indsigt i kosten. Jeg synes personligt ikke du skal "droppe" brød og ris osv.

Jeg synes du skal smide alle hvide kulhydrater ud, hvide ris, hvid pasta, hvedemel, hvidt brød osv. Spis uforarbejdede ting, fokuser på at få protein gennem fedtfattigt kød og fisk - proteiner holder dig godt mætte. Spis også massere af grønsager, de giver dig mange af de vitaminer og mineraler vi har brug for. Du skal også have noget fedt, dette kan du fordelagtigt få igennem fisk og vegetabilske olier, avokado osv. Lidt mayonnaise af og til skader da heller ikke - når du begynder at bruge madlog opdager du hurtigt hvad de forskellige ting koster kaloriemæssigt.

Med hensyn til sport og motion er det super du er begyndt at cykle og at du er tilmeldt et fitness center. Jeg vil helt klart foreslå du går ned og får lagt et seriøst styrketræningsprogram og begynder at styrketræne ASAP. Dette vil reducere muskeltabet du vil opleve i forbindelse med at du taber dig. Jo flere muskler du bibeholder jo støre forbrænding har du under forløbet

Du kan også begynde at træne kredsløbs træning dette vil sandsynligvis accellere dit vægttab hvis det ikke fører til du spiser mere.

De andre ting spørger jeg om for at danne mig et billede af hvorfor du er overvægtig. Hvis du hele livet har spist brun sovs og kartofler er det jo en anden ændring der skal til end hvis du for et par år siden var igennem et eller andet crap og begyndte at trøstespise.

Lige ledes synes jeg også det er vigtigt at have et mål - frem for et antimål - at have noget du kan fokusere på at bevæge dig imod frem for noget du prøvet at komme væk fra. Hvis du har været overvægtig hele livet er det måske faktisk i definitionen af dette mål og i skabelsen af en helt ny identitet der igennem vægttabet skal lægges en del energi, for at vægttabet skal holde.

Hvis du vil lykkes må du være klar til at sige farvel til alt det som har gjort dig overvægtigt, dårlig kost, dårlige copingstrategier, dårlige vaner, dovenhed osv. Men du kan ikke bare lægge det bag dig, du er nødt til at erstatte det med nye gode ting, når man ikke kan spise mors lasagne så er man nødt til at finde en ny livret. Når man ikke kan spise kage når tingene gør ondt så må man finde ud af hvad der så kan hjælpe en - gør man ondt ofte fordi man ikke får sagt fra? Skal man arbejde på det? Eller har man bare brug for en måde at dulme smerten på når den rammer, som den jo gør for alle en gang imellem. Hvad kunne den løsning være?

At tabe sig handler om kost kcal ind og kcal ud.

At forblive slank tror jeg handler om at skabe et nyt liv.

Håber det gav mening for dig og du kunne bruge det.

/Jaaanie

Mange tak for jeres svar, jeg er sikker på at jeg kan bruge dem til noget, uden tvivl.

Ja lige pt. er jeg lidt svækket i og med, jeg mistede min far for præcist én måned siden idag.

Og han blev kun 47, så det et stort tab.

Men jeg er opsat på at tabe mig alligevel. Alle råd modtages gerne!

// Jannie, hvad mener du med kredsløbstræning??? har fundet et træningsprogram herinde, der måske ville være godt

at lave. Det på forsiden, hvor man gir' den gass med Crosstraineren/Cykel/ og så ro til sidst.

Mit store mål, er at tabe mig godt og grundigt inden Sommerferien. får jeg sidst i juni.

- Og hvor meget skal jeg spise ca om dagen?????? 1500 kcalorier eller? Har hørt noget om, det skal være højere indtag, hvis jeg er lidt mere overvægtig. Men på madlog er jeg målt til at kunne spise over 3000 kcalorier..

Edited by NicoLeg
Link to comment
Share on other sites

Det er skidt med din far - min papfar (har aldrig kendt min biologiske) nåede heller ikke at runde de 50, det er alt for tidligt......

Men vi kan jo ikke gøre noget ved det og hvis du er fit på at der skal ske noget, så er det med at komme i gang.

Find dit ligeveægtindtag - det er nok det du har set til over 3000kcal om dagen.

I starten indtil du er under 100kg, skal du prøve at spise 1000kcal mindre pr. dag - det skulle give et vægttab på ca. 1 kg om ugen.

Hvis din psyke har det bedst med en kickstart, kan du godt starte op med 1500kcal de første par uger, men overordnet set er det for lidt for en gut i din størrelse og jeg tror hurtigt at du kører sur i motionen på så lavt et indtag.

Når du kommer under 100kg vil kroppen så småt begynde at stritte imod at du

taber dig og stille og roligt begynde at passe mere og mere på fedtet og vil hellere kanibalisere på muskulaturen i stedet for. Derfor skærer du underskudet ned så du ligger med 500kcal i underkud. Dit ligevægtsindtag bliver mindre efterhånden som du har mindre at bære rundt på, så regn ikke med at du kan begynde at spise en masse af den grund. Du vil tabe dig lidt langsommere herfra men du misker ikke så meget muskelmasse på den måde.

Jaanie har skrevet mange kloge ting.

Cykling, romaskine og crosstrainer er super til at forbrænde en masse kalorier og styrketræning er godt til at passe på musklerne så der ikke forsvinder for meget af dem unden kuren. Selve styrketræningen forbrænder ikke voldsomt meget men det er vigtigt alligevel.

Fra egen erfaring ved jeg at meget "sunde" mellemmåltider får projektet til at gå i fisk - det der med at spise et æble eller tre gulerødder, det virker ikke for mig. Protein og fedt også i mellemmåltiderne holder sulten væk. Overdreven fedtforskrækkelse er i fedt fald noget som jeg brænder røven på med jævne mellemum.

Har du dyrket motion før? Ellers så start stille og fornuftigt op.

Er du begyndt at cykle 2x10 km om dagen, så vil jeg mene at det er rigeligt med konditionstræning her i starten. Du kan godt lægge styrketræning 3 gange om ugen oveni.

Om et par uger, kan du så begynde også at give den gas på konditionsmaskinerne i centeret hvis du da ikke bliver fristet til at cykle en tur udendørs. Evt. kan du en gang i mellem droppe cyklen til og fra skole så du har energi til en lang cykeltur den dag i stedet for.

Husk ikke at styrketræne de samme muskler to dage i træk og sørg også for at holde helt fra fra al motion 1 dag om ugen.

Husk i øvrigt at være ærlig når du tæller kalorier. Der skal ikke mange små "det-tæller-ikke-noget-snacks" til, før det løber op.

Held og lykke med det og spørg endelig ind hvis du er i tvivl om noget.

Link to comment
Share on other sites

Det er skidt med din far - min papfar (har aldrig kendt min biologiske) nåede heller ikke at runde de 50, det er alt for tidligt......

Men vi kan jo ikke gøre noget ved det og hvis du er fit på at der skal ske noget, så er det med at komme i gang.

Find dit ligeveægtindtag - det er nok det du har set til over 3000kcal om dagen.

I starten indtil du er under 100kg, skal du prøve at spise 1000kcal mindre pr. dag - det skulle give et vægttab på ca. 1 kg om ugen.

Hvis din psyke har det bedst med en kickstart, kan du godt starte op med 1500kcal de første par uger, men overordnet set er det for lidt for en gut i din størrelse og jeg tror hurtigt at du kører sur i motionen på så lavt et indtag.

Når du kommer under 100kg vil kroppen så småt begynde at stritte imod at du

taber dig og stille og roligt begynde at passe mere og mere på fedtet og vil hellere kanibalisere på muskulaturen i stedet for. Derfor skærer du underskudet ned så du ligger med 500kcal i underkud. Dit ligevægtsindtag bliver mindre efterhånden som du har mindre at bære rundt på, så regn ikke med at du kan begynde at spise en masse af den grund. Du vil tabe dig lidt langsommere herfra men du misker ikke så meget muskelmasse på den måde.

Jaanie har skrevet mange kloge ting.

Cykling, romaskine og crosstrainer er super til at forbrænde en masse kalorier og styrketræning er godt til at passe på musklerne så der ikke forsvinder for meget af dem unden kuren. Selve styrketræningen forbrænder ikke voldsomt meget men det er vigtigt alligevel.

Fra egen erfaring ved jeg at meget "sunde" mellemmåltider får projektet til at gå i fisk - det der med at spise et æble eller tre gulerødder, det virker ikke for mig. Protein og fedt også i mellemmåltiderne holder sulten væk. Overdreven fedtforskrækkelse er i fedt fald noget som jeg brænder røven på med jævne mellemum.

Har du dyrket motion før? Ellers så start stille og fornuftigt op.

Er du begyndt at cykle 2x10 km om dagen, så vil jeg mene at det er rigeligt med konditionstræning her i starten. Du kan godt lægge styrketræning 3 gange om ugen oveni.

Om et par uger, kan du så begynde også at give den gas på konditionsmaskinerne i centeret hvis du da ikke bliver fristet til at cykle en tur udendørs. Evt. kan du en gang i mellem droppe cyklen til og fra skole så du har energi til en lang cykeltur den dag i stedet for.

Husk ikke at styrketræne de samme muskler to dage i træk og sørg også for at holde helt fra fra al motion 1 dag om ugen.

Husk i øvrigt at være ærlig når du tæller kalorier. Der skal ikke mange små "det-tæller-ikke-noget-snacks" til, før det løber op.

Held og lykke med det og spørg endelig ind hvis du er i tvivl om noget.

Tusinde tak, for et fremragende indlæg!!! Ja jeg cykler 20 km om dagen ca. lidt over, faktisk.

Det er så kun i hverdagene, men lidt over 100 km om ugen.

Hvad vil du foreslå jeg kan tage som mellemåltider?

Det er nemlig dér, jeg begynder at sulte! Og jeg plejer nemlig også at tage et stykke frugt eller lignende, og det mætter

jo slet ikke.. Men samtidig skal jeg også spare lidt på kalorierne jo.

Jeg har droppet kartofler, hvidt brød og pasta.

Link to comment
Share on other sites

Det er idag min første dag på kur!!!

Idag har jeg spist dette:

madidag.jpg

Hvad synes i om det? :-) er selv rigtig godt tilfreds!

Og er simpelthen så glad for, at jeg har fundet den hjemmeside dér. madlog.dk

Den er så overskuelig, og virkelig kanon!!

Jeg mangler stadig et mellemåltid :-) Men 1234 kcal er okay, og jeg har følt mig

mæt hele dagen! For første gang, i meget lang tid!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene du skal spise det dobbelte, du kan slet ikke fungere på 1250 kcal samtidig med du forbrænder 500kcal dagligt på at cykle.

Så du kan uden problemer spise ca. 2000 kcal dagligt og stadig tabe dig 1 kg om ugen ca.

Du skal jo heller ikke sulte dig selv, det mister du motivationen ved.

Link to comment
Share on other sites

Hej Nico det er sgu flot, det er godt at se du er kommet godt igang og det er flot at du har formået at komme godt igennem dagen uden sult.

Når det dog er sagt har drengene har altså ret, det er slet ikke nok for dig at spise det der.

Du skal spise noget mere, selv om det er fristende at spise så lidt som muligt, så man forhåbentligt kan tabe sig så meget så muligt i en fart, er det vigtigt du tænker dig om.

Tro mig selv hvis du spiser 2000kcal om dagen skal du nok få et flot resultat på vægten ved slutningen af en uge.

jeg tror hvis du spiser 2000 kcal om dagen vil du have fået et vægttab på omkring 3kg om en uge. Jeg kan selvfølgelig ikke love det men, det lyder rimeligt for mig.

Samtidig tager du også vare på din krop og ligger ok i energi så du ikke bliver overmåde fristet af søde ting - du giver dig selv de bedste betingelser for at komme godt igang med dit vægttab hvis du spiser mere.

Men alt i alt godt gået, glæder mig til at høre om imorgen!

/Jaaanie

Link to comment
Share on other sites

Hej Nico det er sgu flot, det er godt at se du er kommet godt igang og det er flot at du har formået at komme godt igennem dagen uden sult.

Når det dog er sagt har drengene har altså ret, det er slet ikke nok for dig at spise det der.

Du skal spise noget mere, selv om det er fristende at spise så lidt som muligt, så man forhåbentligt kan tabe sig så meget så muligt i en fart, er det vigtigt du tænker dig om.

Tro mig selv hvis du spiser 2000kcal om dagen skal du nok få et flot resultat på vægten ved slutningen af en uge.

jeg tror hvis du spiser 2000 kcal om dagen vil du have fået et vægttab på omkring 3kg om en uge. Jeg kan selvfølgelig ikke love det men, det lyder rimeligt for mig.

Samtidig tager du også vare på din krop og ligger ok i energi så du ikke bliver overmåde fristet af søde ting - du giver dig selv de bedste betingelser for at komme godt igang med dit vægttab hvis du spiser mere.

Men alt i alt godt gået, glæder mig til at høre om imorgen!

/Jaaanie

Tak Jannie! :-)

- Jamen det er også iorden, jeg har virkelig bare ikke følt mig sulten overhovedet udover det, hvilket er underligt?

Hvad ville du evt. foreslå at jeg spiste ekstra af? På sådan en dag, hvis du ser på mit skema deroppe..

Link to comment
Share on other sites

Tak Jannie! :-)

- Jamen det er også iorden, jeg har virkelig bare ikke følt mig sulten overhovedet udover det, hvilket er underligt?

Hvad ville du evt. foreslå at jeg spiste ekstra af? På sådan en dag, hvis du ser på mit skema deroppe..

et par forslag kunne være:

til frokosten kunne du jo tage HELE din pakke med kødpålæg og lægge mellem dine skiver rugbrød, eller måske noget røget markrel?.

til aftensmaden kunne du med fordel tilføje nogle brune ris. eller lign, måske lave en sovs/dressing ud af kvark/skyer (det er mejeri produkter der har et meget højt indhold af protein og ikke meget fedt..)

morgenmad: blødkogt æg maybe?

Men det er jo bare forslag :) Hvad tænker du selv kunne være lækkert at tilføje hvis du skulle supplere og det SKULLE være sunde ting (dvs relativt uforarbejdede)?

Det er jo finten med madlog, man kan spise hvad man vil. Det kan jeg selv godt li i hvert fald :)

Og så spis da også noget lidt lækkert engang imellem ellers bliver det for kedeligt da :) Kogte grønsager bliver hurtigt en pest hehe. Bare lav plads til det i regnskabet ved at motionere ekstra du ved, det er næmli smart!

Hvordan er det gået idag?

/Jannie

Edit: Min egen personlige erfaring er at nogle gange kan øget kredsløbstræning virke appetitdæmpende, jeg har ikke nogen videnskabelig underbyggelse fo dette, det er blot min oplevelse, måske det er det samme for dig. Det kunne i hvert fald forklare hvorfor du ikke er mere sulten umiddelbart.

Ligeledes kan det også være sulten kommer til udtryk som et fald i energi niveau, er der et tidspunkt på dagen hvor du sidder og hænger og har lyst til at sove og koncentrationsbesvær, det kan også snildt være et udtryk for du er ved at løbe lidt flad, selv om det måske ikke føles direkte som sult.

Er du god til at mærke din krop og hvad den siger?

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share