Slettet


Sølling
 Share

Recommended Posts

Fredag d. 30 marts 2012

Fitness World

Opvarmning

Bænkpres

1 x 10 x 20 kg

1 x 10 x 50 kg

1 x 5 x 60 kg

1 x 5 x 70 kg

1 x 5 x 80 kg

1 x 5 x 80 kg

1 x 5 x 80 kg

1 x 5 x 80 kg

1 x 5 x 80 kg

Bænkpres @ Close Grip

1 x 10 x 60 kg

1 x 10 x 60 kg

1 x 10 x 60 kg

Og så hoppede jeg sgu på CrossTraining Hold. God instruktør, iøvrigt.

Opvarmning @ 2 rounds

- 50 DUs

- 20 Air Squats

- 20 Lunges

- 20 Jumping Squats

- 10 Jumping Lunges

Så var mine ben pumped, hvilket ikke var skide godt da der stod squat på programmet:

1 x 3 x 80 kg

1 x 3 x 90 kg

1 x 3 x 100 kg

1 x 3 x 110 kg

1 x 3 x 115 kg mistede lidt banen, i bevægelsen opad i den sidste rep.

Finisher

100 Atomic Sit ups

50 Push Ups @ Hand release

25 Burbees

Tid: 8.25 minutter

Efter 45 atomic sit ups, var mine abs done. Men hvert eneste rep var gjort korrekt, så jeg er ganske godt tilfreds, trods min ringe cardioform. Der var en som hamrede 100 atomic sit ups af på 1.40 - det så heller ikke så kønt ud!

Side bends @ 32 kg

3 x 15 x 32 kg

Pull ups @ Strict

3 x 5 x BW

Barbell Rows

3 x 8 x 60 kg

De sidste 14 dage har jeg næsten ikke fået trænet. Har haft utroligt travlt, og især studiet har taget meget tid. Nu er opgaven færdig og der er en 18 dage til eksamen, så mon ikke der bliver tid til lidt træning - jeg håber!

Edited by Sølling
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 26 februar 2012

CrossFit Aalborg

Opvarmning

Squat

1 x 5 x 20 kg

1 x 5 x 40 kg

1 x 5 x 60 kg

1 x 5 x 70 kg

1 x 5 x 80 kg

1 x 5 x 90 kg

1 x 5 x 90 kg

1 x 5 x 90 kg

http://www.youtube.com/watch?v=COZy1bvL59w&feature

Feedback vil være upper cool!

Mht. dine knæ, så kommer de næsten unormalt lidt ud over tæerne - er det med vilje pga dine knæproblemer?

Link to comment
Share on other sites

Længe siden MOL!

Har trænet en 4-6 gange siden sidste opdatering. Lidt squat, Goodmornings - som gav 3 dages DOMS, noget bænkpres med en repout på 12 resp med 80 kg, hvilket er en lille PR. sidst men ikke mindst har jeg kørt en masse ab wheel fra stående startposition - burn!

Skal træne imorgen, torsdag samt fredag - lørdag står på Crossfit challenge i Århus, som en enorm god hepper! wuhuu, der er fede workouts!

@JAAB: jeg har altid squattet sådan, men har nu ændret stilen. jeg kørte/ kører med High bar, men hvor jeg nu kører OL squat - hvor kroppen mere kommer ned mellem knæene og dermed knæene længere ud over tæerne - kørte jeg nærmest et styrkeløft squat hvor jeg satte mig meget bagud, men smed high bar - som du har set i youtube klippet. Min fodstillingen er dog ikke ændret, da min mobilitet er god nok til at stå forholdsvis smalt.

Kan mærke jeg ikke er så stærke i OL squat som styrkesquattet, men det kommer vel nok.

Edited by Sølling
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej MOL!

Jeg kan vidst roligt sige, at det er ved at være længe siden, jeg har givet livstegn fra mig. Jeg har været rigtig presset med en større opgave, og er nu igang med min bacheloropgave, så stort set alt energi går med den. Når der endelig har været tid i et presset program, så har jeg ikke orket at træne, eller prioriteret anderledes. Dog ca. 1-2 gange ugentligt.

Derudover så kan jeg sige at jeg flytter til KBH fra midt juli, da min kæreste skal læse på RUC. Jeg har fået et drømmejob, så det er lækkert. Vi mangler dog en bolig, så hvis nogen har en, så må i endelige sige til :)

Sidste uge var en god uge, det blev til 4 x træning, og skal ned igen her i aften. Program er der intet af lige pt., da det bare handler om at holde kroppen nogenlunde igang, under sidste etape af uddannelsen. Styrkemæssigt er jeg nogenlunde på samme stadie, tabt lidt i squattet, men det er udemærket...Det er blevet til lidt CF workouts og især prowler, dækflip, atlas sten og andet sjov har været i fokus - når der har været fokus :)

Jeg må i gang med loggen igen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Godt at høre du stadig lever bro!

Tillykke med jobbet - må lige høre hvad det er for noget..

Ser frem til fællestræning med dig, DBM og Daisy i Købstaden!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lang tid siden, igen...

Har trænet tre gange, hvor jeg dog ikke husker hvad jeg har kørt...

Derudover har jeg kørt følgende:

01062012

Bænk

1 x 10 x 20 kg

1 x 8 x 40 kg

1 x 8 x 60 kg

1 x 8 x 70 kg

1 x 8 x 80 kg

1 x 8 x 80 kg

1 x 8 x 80 kg

1 x 8 x 80 kg

1 x 10 x 80 kg

Flies

1 x 8 x 12 kg

1 x 8 x 12 kg

1 x 8 x 12 kg

HSPU @ Strict

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

Pull ups

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

1 x 6 x BW (Kroc)

1 x 6 x BW (Kroc)

BOR

1 x 15 x 20 kg

1 x 15 x 20 kg

Mave @ Ben til 90 grader i stativ

1 x 15 x BW

1 x 15 x BW

1 x 15 x BW

03062012

Squat

1 x 10 x 20 kg

1 x 8 x 50 kg

1 x 8 x 70 kg

1 x 8 x 70 kg

1 x 8 x 70 kg

1 x 8 x 50 kg

L-Sit i ringe

3 x max hold @ ca. 15-20 sek.

Hold i ringe med lidt vinkel i arme

4 x max hold (lilla elastik)

Aner ikke hvad den hedder...

Ring-Chinups

3 x 5 x BW

Handstand @ Skill-træning

Roning

2 x 1000 meter

2 min rest

3.53 og 3.51 min.

Glæder mig som et barn til at være færdig med uddannelsen, så der blandt andet kan blive mere tid til træning. Det er ikke just overskud man pt har. Har bestilt træ-ringe fra Rouge - spændende!

Edited by Sølling
Link to comment
Share on other sites

04062012

"Cindy"

AMRAP 20 min.

- 5 Pull ups

- 10 Push ups

- 15 Air Squats

18 runder + 5 + 10 + 8!

Det må være PR på Cindy - den bitch! Var ca.7 Air Squats fra 19. runde, men som den champ jeg nu er - syntes jeg selv i hvert fald - så kørte jeg de sidste 7 reps, efter tiden var løbet ud.

Kørte 18 runder unbroken i alle øvelser, men i sidste runde delte jeg push ups op. Meget tilfreds, med at jeg ikke gik død i push ups. Normalt er det ved 8-9 omgang jeg går død!

Er motherfucker DOMS i hele skroget idag!

Edited by Sølling
Link to comment
Share on other sites

070612

En times skill-træning med Handstand i fokus. Øvede efter progressioner fra Carl Paulis Gym WOD. Sporalsk succes - hvis man kan kalde det det...BANG - dødsstyrt!

080612

Løb med den nye upcoming TRI-GUY, Lund.

600 meter opvarmning

6x400 meter løb @ 1.30 minut rest.

1.20, 1.20, 1.27, 1.30, og 1.30 minut..

400 meter afjog...

090612

Bænk

1x10x20kg

1x8x40kg

1x8x60kg

1x8x70kg

1x8x80kg

1x8x80kg

1x7x82,5kg failede på den sidste rep.

1x8x80kg

Flies

3x10x12kg

Ring dips

1x6xBW

1x4xBW

1x5xBW

Stinker til det.

Ring pushups

3x10xBW

MUs skills

Handstand skills

SÅDAN! en random guy, kastede et par guldkorn, om at jeg skulle locke helt ud i skuldrene - sjovt nok - hvilket hjalp i første forsøg efterfølgende. Bedste handstand blev en 6-8 sekunder --> BANG!

Pull ups

6x5xBW

Chin ups

8x6xBW

Side Bends

3x15x36kg

Mave

3x15xBW

100612

5,5 km. løb med konen!

Link to comment
Share on other sites

Så er bachelor afleveret og der er et liv igen... eller... eksamen skal lige overståes på fredag!

Fået trænet lidt, som jeg ikke rigtig kan huske i detaljer. Bænkpres, squat, pull ups, flies, ass. ring dips, handstand og lidt mave. De første to dage jeg logger er fra det nye arbejde. De har fået sprit nyt træningscenter, med en hulens masse maskiner fra TechnoGym. Alle maskiner er ikke skide funktionelle, men der er en del + DBs, så der skal der nok blive trænet. Der kommer vidst Eleiko stænger og udendørs CF område også med et slags 'tag' over i et skovstykke. Prowler og hele svineriet skal der være, da jeg kommer til at præge hvordan det skal være - nice arbejde jeg har fået! :)

15062012

Bænkpres

5x5x80 kg

Kroc Pull ups

5x8xBW

En times fodbold.

17062012

Benpres

1x8x60 kg

1x8x100 kg

3x8x150 kg

Lunges

3xbaner med 2x16 kg DBs

Kroc Pull ups

4x8xBW

18062012

Handstand Pushups

3x10xBW

Pres

3x8x40 kg

Dødkøft

1x8x60 kg

1x8x100 kg

3x3x120 kg

Barbell Row

3x10x60 kg

Dips

3x15xBW

Push ups @ hænder på lille kant.

3x15xBW

Flies @ HELT strakte

3x10x10 kg

Edited by Sølling
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

GODAFTEN MOL - HOLD KÆFT DET ER GODT AT SE JER!

Alt for længe siden at jeg har fået opdateret min log, hvilket der har været flere grunde til; købte lejlighed i KBH, hvor der har skulle laves en del, og da jeg ikke er Handyman, har det tage ekstra lang tid, måske grundet mine utallige besøg hos The Silvans! Derudover har arbejdet trukket ekstra kræfter, end først antaget.

Men der har jo egentligt heller ikke været noget at træne efter! Det har været mit store problem det seneste års tid. Dage hvor motivationen ikke har været tilstede, så har man kigget sig i spejlet og spurgt om det egentligt er så vigtigt at træne? - "Nej" var svaret, og så satte man sig ved computeren igen, for at lede efter træningsmål...

CrossFit er passé! Det var sjovt og er det egentligt stadigvæk, men pga af flytning væk fra vennerne som træner det, og det faktum at jeg nok aldrig bliver atlet med stort A, til de store konkurrencer, så ebbede motivationen langsomt ud.

Jeg kan stadigvæk lide træne; styrketræne, løbe, cykle, og i min drøm, svømme. Så der har været store store tanker i gang i det lille hoved. Skal man kaste sig ud i drømmen om at blive en Ironman? Mange tanker om dette er tænkt, diskussioner med Lund aka TRI-kongen - hvilket egentligt skræmte mig væk da jeg så hvor meget lækkert grej han har købt, hvilket ville blive en dyr kamp om hvem der er den største grejluder! Så jeg pakkede denne drøm ind i bobleplast igen, og gemte den væk til en anden gang - for nu var målet fundet!

Min efterhånden gamle kærlighed til MTB har fået et nyt pust, da flytningen til KBH har gjort det muligt at køre med andre MTB'ere, i DMK - Dansk Mountainbike Klub. Der køres flere gange ugentligt, med trænere og forskellige typer for træning; interval, teknik og distance.

Jeg er fascineret af MTB, fordi jeg skal være koncentreret, udholdende og modig. Tre ting som kan holde min motivation!

Jeg har valgt tre løb i 2013, som skal være de tre motivationsholdere - Mål:

- Aalborg MTB Marathon 100 km - 27 April 2013

- Nordic 24 timers løb - Midt juni 2013

- Merida MTB Marathon 103 km - 29 September 2013

Merida, er sæsonens store mål! Det bliver et mentalt hårdt løb, da stort set de fleste km er i skov. Mit mål er at komme under 6 timer og 15 min. Hvorfor lige 6t15m? Tja, jeg tror det er realistisk, da jeg har taget udgangspunkt i vindertider på omkring 4t30m. Måske er det højt sat. Måske er det lavt sat. Kan reguleres på, i løbet af sæsonen.

Aalborg MTB Marathon er taget med, fordi det ligger først på sæsonen, og at ruten skulle være ret asfalteret. Det giver km i benene, og vigtig erfaring til det store mål: Merida!

Nordic 24, fordi jeg har snakket om det så mange gange, men aldrig fået det gjort! Det vil uden tvivl give god erfaring fra pressede situationer. Satser på et 4mandshold!

Ved siden af træningen på MTB'en, skal der trædes nogle watt i FWs spinningslokaler, samt køres Full body program 2-3 gange ugentligt. Spinning og Full body kommer der ekstra fokus på i de kommende måneder!

Hey! Har glemt at nævne at jeg investerer i ny MTB i næste måned. Det bliver en Specialzed Epic Expert Carbon 29" model 2013! Den kommer til at få så meget kærlig, at De Unge Mødres kærlighed til deres børn, vil blive set som omsorgssvigt - hov, det gør det vidst allerede! :-)

Det var en Update som forhåbenligt kan give en opsummering på hvad jeg har gået med af tanker de sidste mange måneder - og som en slags kontrakt til mig selv!

Hyg jer!

Link to comment
Share on other sites

Bro... Bare fordi du er flyttet til København og er blevet lidt hipster smart, kan du godt holde liv i din log. Man går jo og bliver helt bange for om du har taget dit eget liv.

Lyder fedt med din MTB drøm og lækkert med den nye specialzed, jeg kan forstå på det hele at jeg skal anskaffe mig en MTB igen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Bro, det er godt at se livstegn fra dig - hold os opdateret.

Jeg er ked af, at du har mistet modet til Crossfitten og vægtløftningen - men du er og vil altid være 'vægtløfteren! Nu har jeg til gengæld også en MTB-bro - det er meget sejt.

Apropos - min sorte lækre sag er blevet stjålet, fra min cykelkælder endda :(

Link to comment
Share on other sites

Kompliceret skader... siger manden der har døjet on/off med sit knæ pga af løb de sidste par år ;)

Der er vist næppe stor kompleksitet i et løberknæ. Mine skader handler i højere grad om overbelastning end det gør om potentielt farlig teknik. Vi kommer til at se mange komplekse ryg og skulderskader indenfor CrossFit de næste 5 år, hvis galskaben fortsætter ;-) Og du ved jeg har ret ;-)

Link to comment
Share on other sites

Champen@... Jeg er hipster, og glæder mig til overskægget bliver lige så fyldigt som dit. Syntes du skal have en mtb, så kan vi lege sammen..

Lasse@ 'Vægtløfteren' vil altid være hos dig, hvis du har behov for at få vist en perfekt squat :) Synd din MTB er blevet stjålet, men det der hjemmelavet jern-stel, er vidst også i ret høj kurs i Polen! :)

Lund@ Kan ikke finde noget fakta om det dersens løb i Rold?

Link to comment
Share on other sites

De sidste 3 uger har faktisk været rigtig gode træningsuger, rent styrkemæssigt. Har trænet med min buddy, Lags, i et ret så lækkert center på Amager: Urban Fitness. Man har stort set centeret for sig selv. Fine faciliteter og mange lækre ting at lege med, samt gratis the og kaffe!

Sidste uge blev til 4 træningspas. Kører full body program, med 6 reps lige pt. Det blev til gode sets i squats, ring-rows på box, og Glute Ham Raises med bands. Generelt en god uge, hvor der er blevet skruet op for blusset!

231012

30 mins. mobilitet af understellet!

Squat

1x5x80 kg

2x5x90 kg

1x5x95 kg

1x5x80 kg

Ring Push Ups @ 1 fod i sele, 1 fod fri

3x20xBW (skift af fod, ved 10 reps)

Superset

Ring pull ups

3x6xBW

KB-Swings

3x15x24 kg

Planke

4 minutter

241012 - Formiddag

Bænkpres

5x5x80 kg

Ring Rows @ fødder på box

5x10xBW

Militærpres

1x5x40 kg

2x5x50 kg

Glute Ham Rasies

5x5xBW+lilla band

241012 - Eftermiddag

BikeFit @ 52 min

Gns. puls: 144

Maks puls: 171

skrmbillede20121024kl21.png

Rigtig god spinningstime! Der var overraskende god sovs i stængerne og jeg var motiveret til at æde den hårde træning i mig, da jeg hele tiden tænkte at der var et mål med timen. Optur!

Nogen, hej Lund!, som har kommentar til min puls? Tænker min Gns. puls er lidt lav. Hvis det kan hjælpe var det en Fatburner time. Kørte med høj kadance, omkring 90!

Edited by Sølling
Link to comment
Share on other sites

241012 - Eftermiddag

BikeFit @ 52 min

Gns. puls: 144

Maks puls: 171

skrmbillede20121024kl21.png

Rigtig god spinningstime! Der var overraskende god sovs i stængerne og jeg var motiveret til at æde den hårde træning i mig, da jeg hele tiden tænkte at der var et mål med timen. Optur!

Nogen, hej Lund!, som har kommentar til min puls? Tænker min Gns. puls er lidt lav. Hvis det kan hjælpe var det en Fatburner time. Kørte med høj kadance, omkring 90!

Det er satme lækkert, at se dig lave lidt igen ;-)

Den lyder lidt lav, ja. Men det afhænger af dine værdier. Hvad er din maks og hvile puls?

Kadence fra en spinningscykel kan ikke umiddelbart overføres til træning på alm. cykel grundet svinghjulet i en spinningscykel, som gør det væsentlig lettere at holde en høj kadence. Egentlig vil jeg anbefale dig, at kører med en generelt lavere kadence, når du spinner.

Du skal have en hjemmetræner.

Link to comment
Share on other sites

Bro, du er mit leksikon - tak for svaret!

Min max plus har jeg sat til 188, men ved ikke hvad den 'rigtige' er... Hvilepulsen ligger på 48 ca.

Det ska l dog lige siges, at jeg under timen var presset, på den gode måde, så jeg har ikke hygget mig i sadlen... Måske er min makspuls bare ikke specielt højt?

Kan en Bikepod egentligt anvendes på en spinningscykel? Eller er det et rigtig dumt spørgsmål? :)

Link to comment
Share on other sites

Bro, du er mit leksikon - tak for svaret!

Min max plus har jeg sat til 188, men ved ikke hvad den 'rigtige' er... Hvilepulsen ligger på 48 ca.

Det ska l dog lige siges, at jeg under timen var presset, på den gode måde, så jeg har ikke hygget mig i sadlen... Måske er min makspuls bare ikke specielt højt?

Kan en Bikepod egentligt anvendes på en spinningscykel? Eller er det et rigtig dumt spørgsmål? :)

Du skal have fundet ud af, hvad din maks puls er - andet dur ikke. Antaget, at din maks puls 188, så er det en relativ lav snit puls til en spinningstime. Havde du fået nok sukker inden?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share