Hvornår kan man blive personlig træner/crossfit instruktør


Hardcasto
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvornår kan man tage uddannelsen til crossfit instruktør eller personlig træner udddannelsen.

Jeg er pt 17 år lige nu, og da jeg går i skole ville det være dejligt hvis man kan tage en hurtigt uddannelse, gerne i en ferie. Jeg bor i gentofte, så helst i nærheden der.

Tak på forhånd

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvornår kan man tage uddannelsen til crossfit instruktør eller personlig træner udddannelsen.

Jeg er pt 17 år lige nu, og da jeg går i skole ville det være dejligt hvis man kan tage en hurtigt uddannelse, gerne i en ferie. Jeg bor i gentofte, så helst i nærheden der.

Tak på forhånd

At være personlig træner, coach eller instruktør er ikke en beskyttet titel. Ordet crossfit er vist beskyttet.

Eneste "begrænsning" er at du skal opgive din indtjening til SKAT.

Hvis du gerne vil have en reel uddannelse som instruktør, så er det bare med at blive god til alt det du gerne vil undervise i og så vente til du bliver 18, så du kan få uddannelsen (jeg formoder at de fleste uddannelser som bryster sig af at gøre dig til træner/coach/instruktør kræver at du som minimum er 18 og har en eller anden form for træningserfaring).

Alternativt kan du melde dig ind i en af de mange gymnastikforeninger (og dets lige, f.eks. bokseklubber), hvor jeg ofte har set at mennesker under 18 får tildelt et rimeligt stort ansvar og får tilbudt diverse kurser i undervisning og træning.

Husk at hvis du påtager dig rollen som instruktør som privat udbyder, uden arbejdsgiver, så få dig en patientskadeforsikring. Jeg betaler gennem min fagforening ca. 200 kr. om året for at mine klienter er dækket for personskader op til 5 millioner kroner. Jeg ved ikke om man kan få sådan en forsikringen uden en reel uddannelse (som f.eks. en professionsbachelor i fysioterapi eller psykomotorik), men hvis du kan få den, så køb den inden du begynder at undervise.

Håber det hjalp...

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for dit fine svar. Ja, det hjalp rigtig meget. Men er der så andre måder hvor unge som mig kan få mere erfaring i kost og motion ? :)

Indtil jeg fylder 18 og kan begynde at uddanne mig "rigtigt"

Der er mange efterskoler og højskoler der har temalinjer med idræt og den slags. Desuden er der vist enkelte gymnasier der også har et stort fokus på idræt og træning. Det ville være helt oplagt.

Link to comment
Share on other sites

Dgi er en rigtig god vej at gå. Hvis du på en måde kommer indenfor i en forening, enten ved at være instruktør, eller medlem, har du ofte mulighed for at få støtte fra foreningen til at tage næsten uendeligt mange kurser.

De har jo bl.a. et crossfit-inspireret koncept (som jeg ikke kan huske hvad hedder), som man sikkert kan uddanne sig til insruktør i.

Kender ellers ikke til nogle deciderede crossftuddannelser, men du kan da tage et skridt mod crossfit, ved at uddanne dig til RKC eller AKC kettlebell instruktør (russian og american kettlebell certificate). Kender ikke til krav for at uddanne sig, måske man skal være fyldt 18.

Jeg tror, at selvom crossfit er et registreret varemærke, er der ikke nogen bestemte formelle krav, for en instruktør - så hvis du har mod på det, så tror jeg bare det er at troppe op i det nærmeste center og overbevise om, at du har noget at tilbyde andre ift. crossfittræningen.

gennem team danmark tror jeg du kan tage nogle kost-kurser/uddannelser.

Hestbech

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hey

For at blive CrossFit instruktør SKAL du gennemgå et af CrossFit.com's egne kurser/uddannelser. De afholdes normalt på Høvelte (Livgarden v. Birkerød) Kaserne af instruktører fra USA.

Kurset koster 1.000$

Dog er der 200$ i rabat vi du er i militæret.

Der er endnu ikke planlagt et nyt kursus. Muligt først næste år.

Men tjek

http://www.crossfit.com/cf-info/certs.shtml

Og vælg EU i højre side

Bruce

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share