Rengøring af spinningsko


pesaol
 Share

Recommended Posts

Ville høre om der er nogle af jer derude der lå inde med nogle gode husmorråd til hvordan jeg bedst får rengjort mine spinning sko. De har efterhånden fået en lugt der nok bedst minder om lugten af selvdød gnu :crazy:

Jeg hører ikke til dem der sveder mindst, og sveden har det med at sive ned i skoene. Har prøvet flere forskellige ting, fx lægge dem i fryseren et døgns tid, og har også brugt sådan en spray mod mug. De har hjulpet en smule, men det virker efterhånden ikke mere, og det er som om det kun tager det ydre af skoen.

Det er en forholdsvis billig model (Lite), og jeg har brugt i godt og vel 2 år on/off.

Link to comment
Share on other sites

Et døgn i fryseren er ikke lang nok tid til at bakterierne dør - der skal 2-3 stykker til og gerne med fryseren på indfrysning.

Jeg fedtsveder selv voldsomt og skulle jeg rode mig ud i en trippeltimer til spinning, er mine sko genneblødte. Og NATOs udviklerne for kemisk krigsførelse er sat skakmat. Men efter et par dage på frost er skoene som nye.

Ellers har jeg en blomsterforstøver stående med vand iblandet lidt sprit. Ved almindelig træning er det nok at give hver sko et par pust indvendigt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Et døgn i fryseren er ikke lang nok tid til at bakterierne dør - der skal 2-3 stykker til og gerne med fryseren på indfrysning.

Jeg fedtsveder selv voldsomt og skulle jeg rode mig ud i en trippeltimer til spinning, er mine sko genneblødte. Og NATOs udviklerne for kemisk krigsførelse er sat skakmat. Men efter et par dage på frost er skoene som nye.

Ellers har jeg en blomsterforstøver stående med vand iblandet lidt sprit. Ved almindelig træning er det nok at give hver sko et par pust indvendigt.

Ok, jeg havde bare hørt at de max skulle være i fryseren et døgn, men jeg prøver nogle flere dage.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share