Allround vl/sl sko


SVB
 Share

Recommended Posts

Hej folkens

Jeg er så småt begyndt at overveje og skifte min adidas handball special ud med en sl/vl sko. Skoen skal hovedsageligt bruges til Squat, dødløft og skulder pres. Derudover regner jeg med at vl snart skal til at udgøre en større del af mit program, derfor ville det være nice hvis skoen også kunne holde til det.

Kiggede først på forskellige do-wins, men efter at have læst en anmeldelse af mærket som sådan, er jeg gået lidt væk fra dem igen. Anmeldelsen gik på at det var lidt af en kina sko, hvor kvaliteten variede meget og at hælen havde en tendens til at flække... Umiddelbart hælder jeg mest til adidas power perfect II som jeg har fundet til omkring 120 euro (incl. forsendelse), nogen der har erfaring med denne model?

Hvorfor mener jeg så at en ny sko er nødvendig og hvad regner jeg med den kan gøre for mig? Først fremmest er jeg lidt af en gear-nørd, og nyt gear er sku altid lækkert! :blush: Derudover bøvler jeg lidt med manglede mobilitet over ankel-leddet, hvilket giver sig til udtryk ved at min hæl løfter sig i bunden af min squat. Check evt. videoer i min log Se 2. sidste post... Jeg forestiller mig den høje hæl vil kunne være med til at afhjælpe dette og tillade mig at trykke fra gulvet med hele foden. Derudover forventer jeg at nedsætte den mængde kraft der forsvinder ud i den "bløde" sål i min handball special under skulder pres og dødløft.

Hvad er jeres tanker, vil jeg få noget ud af en sl/vl sko? Hvad siger i til modellen jeg nævner, både kvalitets og prismæssigt?

Link to comment
Share on other sites

jeg ser en:

1. krum ryg i bunden..men rimelig godt opsænd i øvre ryg

2. rimelig god ankelsmidighed

3. du for vægten på indersiden af foden i bunden positionen.

Jeg vil fokusere på at arbejde med min bund position i forhold til at holde vægten på ydersiden af foden.

jeg tror alle problemerne løser sig ved vægtløfter sko.

Link to comment
Share on other sites

jeg ser en:

1. krum ryg i bunden..men rimelig godt opsænd i øvre ryg

2. rimelig god ankelsmidighed

3. du for vægten på indersiden af foden i bunden positionen.

Jeg vil fokusere på at arbejde med min bund position i forhold til at holde vægten på ydersiden af foden.

jeg tror alle problemerne løser sig ved vægtløfter sko.

Tak for kommentaren, det tyder på det ikke ville være ren gear-nørderi hvis jeg investerede i et par... :tongue:

Du går ikke galt i byen med et par fra Adidas.

Lyder godt, umiddelbart er det også dem jeg hælder mest til. Kan det ikke passe jeg stødte på en gammel tråd hvor du snakkede om at købe et par do-win fra en svensk hjemmeside? Hvis du nogensinde fik købt dem, hvordan var din oplevelse af dem så?

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt, umiddelbart er det også dem jeg hælder mest til. Kan det ikke passe jeg stødte på en gammel tråd hvor du snakkede om at købe et par do-win fra en svensk hjemmeside? Hvis du nogensinde fik købt dem, hvordan var din oplevelse af dem så?

Jo, jeg købte et par Do-Wins fra den svenske side. Skoene var OK, men kvaliteten var slet ikke ligeså lækker som Adidas. Jeg ville ikke købe dem igen, for at spare de der 2-300kr (eller hvad forskellen nu er).

Link to comment
Share on other sites

Jo, jeg købte et par Do-Wins fra den svenske side. Skoene var OK, men kvaliteten var slet ikke ligeså lækker som Adidas. Jeg ville ikke købe dem igen, for at spare de der 2-300kr (eller hvad forskellen nu er).

Ok, det stemmer jo ret godt overens med de anmeldelser jeg har læst. Træner du selv i et par adidas nu, evt. hvilken model?

Link to comment
Share on other sites

Ok, det stemmer jo ret godt overens med de anmeldelser jeg har læst. Træner du selv i et par adidas nu, evt. hvilken model?

Ironworks III. Ganske udmærket sko. Adidas er generelt lidt for smalle til mine fødder og det tog også lidt tid at få dem trampet til, men nu sidder de fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share