Smolov jr.


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Tjoh - nok gammel i gårde men det er altså første gang jeg kaster mig ud i at følge et reelt program. Det er vist også første gang jeg ikke har 83 øvelser med i programmet.:blush:

Jeg lægger ud med en Smolov jr. i squat. Jeg læser flere steder at det bliver hårdt, så formoder at det er en fordel at sætte sit max. lidt konservativt? Jeg har ingen ide om hvad det er og da jeg ikke føler at teknikken sidder til et maxforsøg, så jeg skal alligevel sjusse mig frem :wink:

Der er vel ikke noget i vejen for at køre noget specifik træning for læg og hams samtidigt; jeg har samme forhold til hamstræning som de fleste til at træne biceps, så vil nødigt undvære det. Ved godt at de bliver aktiveret i squatten men det er jo ikke meget i forhold til at det er en "fokus-muskel".

Hvad med lænden - får den strygl nok, eller skal der lægges noget specifik træning ind.

Ellers er planen:

squat

hams (desværre maskintræning, da jeg er for usmidig i bagkæden til GM o. lign.)

læg

chinups (overhåndsgreb)

skrå bænk

laterals (eneste presseøvelse som ikke knaser og gør ondt er Arnold press, men det har jeg kørt hele sidste vinter)

lidt mave (skiftevis planke og dynymisk øvelse)

- med en langsom progression over de 3 uger i øvelserne undt squat selvfølgelig.

Ser det helt skævt ud?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share