Motionscykel


mutte92
 Share

Recommended Posts

Hej alle :)

Jeg er en dreng på 19 år, og jeg elsker og træne :)

Mit spørgsmål er:

Jeg har en RBK motionscykel og jeg cykler 42min. hverdag som svarer til:

Ca. 20.00 KM (Distance står der)

Ca. 650 Kcal

Idag blev det så til:

53min.

Ca. 30.00 KM

933 Kcal

Jeg sveder virkelig, det er som om at jeg har været under bruseren :)

Mit spørgsmål er: Forbrænder jeg virkelig så mange kalorier, eller er det urealistisk ?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Generelt siger man at man forbrænder et sted mellem 6-800 kcal i timen ved cykling. Højde, vægt og kropsbygning spiller, så vidt jeg ved, ikke det helt store når vi snakker forbrænding på en stationærcykel. Cyklen har behov for x antal watt for at holde en given hastighed. Hvis vi bare siger det kræver 200 watt at holde 30 km/t, så er cyklen sådan set ligeglad med om du er 160 og vejer 50 kg, eller 220 og vejer 110 kg. Ved at træde 200 watt bruger du x-antal kcal.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Generelt siger man at man forbrænder et sted mellem 6-800 kcal i timen ved cykling. Højde, vægt og kropsbygning spiller, så vidt jeg ved, ikke det helt store når vi snakker forbrænding på en stationærcykel. Cyklen har behov for x antal watt for at holde en given hastighed. Hvis vi bare siger det kræver 200 watt at holde 30 km/t, så er cyklen sådan set ligeglad med om du er 160 og vejer 50 kg, eller 220 og vejer 110 kg. Ved at træde 200 watt bruger du x-antal kcal.

Betyder det at det ikke nytter noget at lave modvind med føntørreren

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det virker absolut realistisk, generelt er det sådan som de også nævner at man bruger den antal Kcal man yder x ca. 5. Mennesket fysiologi omkring cykling er således at hvis man yder 100 Kcal så bruger man ca. 500Kcal. Eks. Hvis man yder 200watt i 10 min Så ser regnestykket sådan her ud: (((200watt*60sekunder*10min)/4,2)*5)/1000=143Kcal dette forudsætter så er man har en effektivitet på 20% men i dit tilfælde kan det sagtens være rigtig. Det svare til at du yder ca. 246watt hvilket absolut er realistisk med mindre du vejer meget lidt (50 kg og derunder)

Venlig hilsen

Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Guest J.A.-Træning

Hej, nu prøver jeg med min forklaring.

Jeg skal om 2 dage til eksamen som Personlig Træner, og derfor mener jeg at jeg har en lille smule at have det i.

Der har været en masse fornuftige forklaringer på dette forum, og det er skønt at hører.

Generelt, så har kropsmasse ikke så forfærdeligt meget med cykling at gøre, da det ikke er en vægtbærende aktivitet, MEN!! Det har så noget at sige alligevel noget at sige, for der er noget der hedder en Metaboliskenhed (MET værdi), som kan bruges til at finde et groft estimat for meget du forbrænder ved en given aktivitet.

Hvis du giver mig din vægt og alder, kan jeg give et realistisk billede på hvor meget du forbrænder.

- God træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share