dødløft


anabol
 Share

Recommended Posts

hvad vil være det bedste at benytte sig af, mixed ell overhånd? jeg har altid brugt mixedgreb men har set at der er andre der bruger overhåndsgreb

og er hvis man bruger straps hvilken metode er så bedst??

har lige bestilt et par hos JFK nu vil jeg sgu se om det er bedre selvom jeg ikke rigtig har problemer med at holde stangen

Link to comment
Share on other sites

Så længe man kan bruge dobbelt overhåndsgreb er det nok at foretrække, især når vi taler maximal muskelvækst. Årsagen er at med mixed grip er belastningen på din krop forskellige i den ene og den anden side. Set over tid kunne man godt forestille sig, det kunne medføre en skævhed i muskelstørrelse og styrke, fordi belastningen ikke er ens i begge sider.

Alternativt kan man jo skifte den hånd, der har overhåndsgreb i hvert andet sæt. Så skulle man være ude over det. Det falder bare nogen unaturligt (herunder mig selv).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ønsker at øge din grebstyrke er det smartest at bruge det dobbelte overhåndsgreb sålænge som det kan lade sig gøre. En smart ting som træner grebstræningen bedre ved lette løft er at lade stangen hvile i det midterste led på fingrene, istedet for inden i hånden, hvor det er lettest.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg kan ikke se, hvorfor du vil bruge straps, hvis du ikke har problemer med at løfte vægten?

Jeg troede ideen med straps var, at man kunne fjerne grebsstyrken fra ligningen og derved smide mere belastning på de større muskelgrupper, og derigennem opnå større hypertrofi. Men idet, at du uden problemer kan løfte de vægte du kører med nu vil det kun forringe din grebsstyrke at bruge straps...

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan klart bedst lide overhåndsgreb.. Har aldrig rigtig fattet idéen med mixed greb, synes man holder åndsvagt og unaturligt på stangen..

Vent du bare til du bliver lidt stærkere. Det er meget få personer som kan holde med overhåndsgreb, når deres dødløft rigtigt begynder at tage fart. Så til den tid har du 2 valg. At anvende stropper eller skifte til mixed grip. Er man styrkeløfter så har man ikke rigtigt noget valg. Det er umuligt at holde vægte på langt over 200 kg, med overhåndsgreb. Selv med magnesium.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share