Kan man forkorte watt max testen ?


sebastian@hartvigsen.nu
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg håbe ri kan hjælpe, jeg har prøvet watt-maxt på motion-online nogle gange og synes

den giver et godt resultet men synes den er ved at være lang.

Jeg starter testen ved 100watt som foreskrevet og lægger efter 5 min så 35 watt på. Hver

anden minut herefter lægger jeg så 35watt yderlige på, men testen tager mig godt op imod

½time efterhånden og jeg synes (læs jeg er en kylling) den tager hårdt på kredsløbet.

Kan man eks. starte på 200 watt eller tage nogle større spring ?

Venlig hilsen

Seb

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg håbe ri kan hjælpe, jeg har prøvet watt-maxt på motion-online nogle gange og synes

den giver et godt resultet men synes den er ved at være lang.

Jeg starter testen ved 100watt som foreskrevet og lægger efter 5 min så 35 watt på. Hver

anden minut herefter lægger jeg så 35watt yderlige på, men testen tager mig godt op imod

½time efterhånden og jeg synes (læs jeg er en kylling) den tager hårdt på kredsløbet.

Kan man eks. starte på 200 watt eller tage nogle større spring ?

Venlig hilsen

Seb

Jeg skal ikke kunne sige om man kan korte testen af (men mon ikke man kan det når der nu allerede er forskel på om man starter testen forskelligt alt efter om man er kvinde eller mand. Man skulle tror at man kunne starte med større belastning hvis man var i god form)

Mht til at være kylling tror jeg ikke du skal være så nervøs for at få det mærkat da du jo ender med at presse over 500 Watt ud af cyklen som jeg lige kan se det på dine udregninger - det er da ret cool

Link to comment
Share on other sites

Hej Igen

Det er ikke en Conconi test, Conconi test er en submaksimal test hvorimod wattmax testen er en all out test.

Jeg har ledt og ledt og ledt, men kan ikke finde nogle test der godtgøre at man kan starte hæjere end 100W :-(

Er der nogle herinde der kender matamatikken bag den test der er her på siden ? så kan man måske se det ud af den ?

DBH

S

Link to comment
Share on other sites

Hej Igen

Det er ikke en Conconi test, Conconi test er en submaksimal test hvorimod wattmax testen er en all out test.

Jeg har ledt og ledt og ledt, men kan ikke finde nogle test der godtgøre at man kan starte hæjere end 100W :-(

Er der nogle herinde der kender matamatikken bag den test der er her på siden ? så kan man måske se det ud af den ?

DBH

S

Lad mig spørge anderledes - hvad er det du vil opnå med testen? At teste din vo2 max?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share