Kost til ekstrem fysisk arbejde ?


Runeb.laursen
 Share

Recommended Posts

1000 tak for brugbart svar :)! ... det var djligt med en masse gode imput og det tager jeg helt sikkert til eftertanke.. men angående grøntsagerne, så er det ik fordi jeg har noget imod dem :)! spiser masser , havde bare ik lige tænkt over dem, ik fordi jeg vil udlade det :)! ... tror noget agurk salat og tomat ville være ret lækkert at få, dejligt væskeholdigt også, til lige efter en WOD.

og speicle tak for rådet omkring kosten til dagene op til!, det vil jeg helt sikkert benytte mig af .. så skal den fandme ha en røvfuld kulhydrater....

tænkte forresten på kosttilskud???? ... i form af kreatin og protein pulver ? er der overhovedet noget jeg bør overveje at medbringe?

du har jo sådan ikke forstået en noget af det der blev sagt hvis du tror at du "bare" skal have en røvfuld kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det egentlig at det her er mere åndssvagt end triathlon og så meget andet?

24 timers events er jo ikke helt enestående og mindes ikke at det koncept er blevet svinet før.

Det er vel generelt velset at man har noget negativt at sige omkring crossfit, uanset sammenhængen. Bedst er det hvis det er generaliserende og gerne uden indsigt.

Åh ha, CrossFit bliver da også dummere og dummere.

Svarer lidt til at argumentere for at løb er en dum ide, med henvisning til følgende link: http://www.loberen.dk/om-at-lobe/inspiration/2011/12/18/er-maratonlob-livsfarligt

Link to comment
Share on other sites

Min første crossfit journal er fra 2006. Først gang jeg prøvede crossfit var i 2006. Jeg kørte børnetræning med crossfit relaterede træning i 2006. Jeg har fulgt med lige siden. Jeg behandler jænvligt folk med skader fra crossfit relaterede træning. Jeg kender op til flere crossfit underviser.

Vi er mange som mig. Mange af os der er spektiske, underviser crossfiter eller behandler crossfiter. Mange af os har eller studere idræt, fysioterapi eller lignende relevant fag. Mange af os er personlig træner igennem mange år eller dyrket vægttræning på elite niveau.

Vi har fulgt med. Indset at konceptet har både nogen gode og dårlig sider. Med dette eksempel er det da svært ikke at være kritisk

Løber har en meget høj skades rate. Der er ikke lavet nogen epidemologisk studier på skades frekvens indenfor crossfit endnu. Mange af os formoder den er relativt høj.

Link to comment
Share on other sites

Min første crossfit journal er fra 2006. Først gang jeg prøvede crossfit var i 2006. Jeg kørte børnetræning med crossfit relaterede træning i 2006. Jeg har fulgt med lige siden. Jeg behandler jænvligt folk med skader fra crossfit relaterede træning. Jeg kender op til flere crossfit underviser.

Vi er mange som mig. Mange af os der er spektiske, underviser crossfiter eller behandler crossfiter. Mange af os har eller studere idræt, fysioterapi eller lignende relevant fag. Mange af os er personlig træner igennem mange år eller dyrket vægttræning på elite niveau.

Vi har fulgt med. Indset at konceptet har både nogen gode og dårlig sider. Med dette eksempel er det da svært ikke at være kritisk

Løber har en meget høj skades rate. Der er ikke lavet nogen epidemologisk studier på skades frekvens indenfor crossfit endnu. Mange af os formoder den er relativt høj.

Mit indlæg var egentligt ikke rettet mod dig eller nogen andre specifikt. :surrender: Når det så er sagt, så synes jeg det er lidt sjovt at du omtaler crossfit "konceptet", og dette arrangement i samme kontekst. Crossfit som sport/koncept, eller hvad man nu vil kalde det, skal vel ikke som helhed stå til ansvar for en konkurence der afholdes et eller andet sted i verden? Der er ingen tvivl om at det kan diskuteres hvorvidt trådstarters ide om at deltage er snedig eller ej, men det er vel ikke crossfits skyld?

Og til sidst, er det nødvendigt at vedhæfte et CV for at have en mening? Og til aller sidst, hvor får dig til at tro jeg ikke også har en del af ovenstående kompetencer? :smile:

Link to comment
Share on other sites

RuneB

Først og fremmest, jeg er enig i at hurtige kulhydrater efter hårdt fysisk arbejde kan være en god ide, om end de flest får nok kulhydrater over 24 timer til at genskabe glykogen depoter til næste trænings pas (med mindre man køre 2 trænings pas pr dag).

Min pointe er ikke at hurtige kulhydrater er dårlige i alle trænings situationer.

Min pointe er, at jeg ikke forventer at de 10 mins "intensiv" træning hver 60 min over 24 timer er tilstrækkeligt hårdt fysisk arbejde til at skabe en tilstrækkelig insulinsensitivitet til at modvirke svingningerne i blodsukkeret ved indtagelsen hurtige kulhydrater. Men det er en antagelse.

Link to comment
Share on other sites

Nej. Jeg vedhæftet heller ikke et CV. Jeg kritiserede bare din udtalelse omkring af vi der kritisere crossfit er uden indsigt omkring crossfit.

Det er sådan set dig der hiver crossfit ind i diskussionen. Vi andre diskuttere projektet. crossfit konceptet står selvfølgelig ikke til ansvar for dette projekt. Under de rette omstændigheder kan projektet sagtens forklares til at være forsvarligt

Link to comment
Share on other sites

Nej. Jeg vedhæftet heller ikke et CV. Jeg kritiserede bare din udtalelse omkring af vi der kritisere crossfit er uden indsigt omkring crossfit.

Det er sådan set dig der hiver crossfit ind i diskussionen. Vi andre diskuttere projektet. crossfit konceptet står selvfølgelig ikke til ansvar for dette projekt. Under de rette omstændigheder kan projektet sagtens forklares til at være forsvarligt

Jeg synes nu jeg laver et fint lille citat fra en tidligere post af en anden bruger, hvor vedkommende hiver Crossfit ind i diskussionen... :smile: Ud fra dette specifikke citat kom jeg med en generel udtalelse om det modefænomen, som jeg nogle gange oplever det er, at svine Crossfit til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu jeg laver et fint lille citat fra en tidligere post af en anden bruger, hvor vedkommende hiver Crossfit ind i diskussionen... :smile: Ud fra dette specifikke citat kom jeg med en generel udtalelse om det modefænomen, som jeg nogle gange oplever det er, at svine Crossfit til.

jamen okay og vi er enig om at for en stor dele af det mode fænomen du kritisere så er den kendetegnet ved en velargumenteret kritik?

Link to comment
Share on other sites

jamen okay og vi er enig om at for en stor dele af det mode fænomen du kritisere så er den kendetegnet ved en velargumenteret kritik?

Ud fra mine tidligere indlæg, kan du måske læse mellem linierne, at jeg ofte oplever diskussionen, på diverse fora, som værende unuanceret... Hvorvidt kritikken af Crossfit er velargumenteret, afhænger temmelig meget af hvad kritikken går på. Det er en spændende diskussion, men nok ikke en der skal tages i denne tråd. :smile:

For the record, så tror jeg egentligt ikke vi er voldsomt uenige omkring crossfit, når det kommer til stykket...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share