Fornuftig plan?


tsn1983
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er 28, 179 cm høj og vejer ca. 77 kg, men vil gerne tabe mig og blive strammet lidt op, omkring 5 kg er planen.

Jeg har selv lagt følgende plan, som jeg godt kunne tænke mig at få vurderet:

- Løber ca. 3 gange om ugen, et sted mellem 5 og 10 km. pr. gang.

- Styrketræner 2-3 gange om ugen i ca. en halv time, hjemme hos mig selv med håndvægte (bruger det komplette program med håndvægte der findes her på siden).

Derudover følger jeg disse regler/råd:

- Ingen slik, kage og lignende i hverdagene, men tillader dog mig selv at spise lidt mere frit i weekenden.

- Begrænse mængden af mad, dvs. kun én portion aftensmad, så vidt muligt.

Lyder ovenstående nogenlunde fornuftigt?

Mvh.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan du have ret i, har heller ikke nogen forventning om jeg kommer til at spise 100 % optimalt.

Men hvis jeg før spiste 2 portioner, og jeg nu skærer ned til 1 portion, har jeg uanset hvad forbedret mig fra mit udgangspunkt- også selvom det måske stadig er for meget. Det er det jeg prøver med denne plan, at lave mange små forbedringer i hverdagen, som samlet set gør en forskel.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes det lyder som en super plan. Den er realistisk. Start dog med 5 km 3 gang per uge i en periode. Start evt. med at cykle på arbejde eller hvor du nu skal hen i hverdagen

Du reducere relativt i forhold til en relativ udgangs position = du har reduceret indtaget, og vil tabe dig relativt :)

I forhold til håndvægttræning så er det et fint udgangspunkt, men på et tidspunkt skal der mere til at du rykker dig. så kan du jo vende tilbage og spørge

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share