Åndedræt puha


Ichiban
 Share

Recommended Posts

Efter at havde røget i en del år, er jeg nu igang med afvænning. Jeg er også begyndt at løbe, hertil aften løb jeg så de første 3 Km. ( jeg er nybegynder).

Mit mål er at kunne løbe 5 km. 3 gange om ugen, samt stryke træning ved siden af.'

De 3 km. var ikke det store problem. Problemet var mit ånde dræt. Det gjore ondt i min hals og lunger. Jeg antager

at det er mit åre lange forbrug af cigaretter, der spiller ind her. :(

Er der andre der har erfaringer inden for dette ? Hvor lang tid bliver denne smerte ved ?

Link to comment
Share on other sites

Har jeg prøvet det der. Først alt mulig held og lykke til dig, og dit rygestop :) det er ikke altid lige sjovt, men du fortryder hvis man ryger i igen, så keep on !

Vedr. løb - så er det ret koldt her til aften ? det kan altså have en forbindelse til dine "smerter" - det oplever jeg selv når jeg løber - og luften er kold.

Men ingen tvivl om at man som ryger / ex ryger lige hiver godt og grundigt efter vejret, men fortsæt - og du vil kunne mærke radikal forbedringer for hver uge faktisk !.

Link to comment
Share on other sites

FittSmoker har fat i noget rigtigt. Kold luft ned i lungerne - med den respirationsfrekvens og mænggde man opnår ved løb, kan være voldsomt ubehageligt! Mange vender sig til det - andre vedbliver med at finde det ubehageligt. Jeg tror ikke det har med din rygning at gøre - bortset fra at den ikke har gjort noget godt for din lungekapacitet = højere respirationsfrekvens og mere ubehag. Men som Fitt skriver - din fremgang vil være voldsom i de nærmeste måneder. Keep running :)

Link to comment
Share on other sites

Nå Fitt var hurtigere end mig <_< ;)