Stiger i vægt, men spiser korrekt.


kasper212@forum.dk
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen

Jeg er en ung fyr, som har tabt mig 30 kg. Jeg startede på 130 kg og kom ned på 100,2 kg

Efter at vægten sagde 100 kg, er jeg begyndt at tage proteinpulver (in2zym Isolight)

Jeg tager det om morgenen, og efter trænng. Problemet er nu at jeg spiser 100% korrekt, men er i tvivl om at jeg får for lidt kulhydrat, så proteinen ikke får de optimaæe betingelser.

Min kost ser sådan ud:

Morgen: Proteinshake + havregryn med skummetmælk

Formiddag: 1 æble

Frokost: 4 æggehvider med kylling eller tun ca 100 gram.

Mellemmåltid: 1 æble

Aftensmad: kyllingebryst + salat tomat og agurk

Efter træning: proteinshake

Dette er det jeg spiser hver dag, samtidig med at jeg træner styrketræning 5 gange om ugen og cardio 5 gange.

"Problemet" er nu bare at jeg begynder at stige i vægt. Jeg er på 1 uge steget 1,5 kg på 1 uge, og synes jeg lyder af meget.

Er der nogen der kan fortælle mig om dette er normalt, eller om jeg skal ændre noget, jeg har vrugt proteinpulver i 3 uger nu.

Det skal siges at jeg er en meget robust fyr på 200 cm.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo helt normalt, at vægten kan svinge - også med 1,5 kg, når man er i din vægtklasse. Så jeg synes først og fremmest, du skal give det mere end 1 uge, inden du går i panik.

Men hvad er dit mål med træningen og maden? Vil du tabe dig yderligere, vil du have større muskler eller hvordan? Har du regnet på, hvor mange kalorier du indtager i forhold til hvad du forbrænder?

Edited by Retchen
Link to comment
Share on other sites

Hej Retchen.

Ved godt det er lidt overdre et af mig, men grunde til at jeg "råber" sådan op over det, er at jeg er bange for at jeg gøre noget forkert.

Bruger kalorietæller her på nettet, og den siger at jeg indtager ca 1700 kalorier om dagen når jeg ikke træner, men det gør jeg nærmest hver dag, så der forbrænder jeg self noget.

Jeg vil gerne have en sund og mere muskuløs krop, men er bare steget fra 100,5 til 102,5 kg på 1 1/2 uge, har godt nok trænet meget, men så meget burde jeg jo ikke tage på...

Link to comment
Share on other sites

Du har sikkert heller ikke taget på. Som skrevet kan vægten nemt hoppe 1kg eller mere op og ned.

Er vægten hoppet ned den ene uge og tilsvarende op den næste, ligner det at man har taget på.

Stiger vægten 3 uger i træk, skal du nok tænke over kosten men slå roligt koldt vand i blodet indtil videre.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share