Strækmærker


devito
 Share

Recommended Posts

:pullup: tror helst alle vil undgå at få disse møg grimme mærke... jeg har for det seneste fået en del mærker på ydersen af armhulen..

Er der nogen der kunne fortælle mig hvad denne pladsering skyldes,måske en øvelse eller muskel?

så jeg måske kunne hæmme det lidt,for kønt er det sku ik... <_<

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et samme sted og det skulle komme af at musklen udvider sig forhurtigt til at huden kan følge med. Ligesom gravides maver vokser for hurtigt og de derfor ofte får strækmærker på maven. Der er ikke så meget at gøre ved det andet end at sørge for det ikke vokser yderligere. Køb noget creme som gravide bruger til at smøre på maven. Matas har noget billigt der hedder "mavecreme" lige til at huske.

Link to comment
Share on other sites

Du får vel ikke strækmærker uden, at det samtidig gør ondt, så du kan jo prøve at være opmærksom på, hvornår dette er tilfældet.

Jeg laver selv både bench dips og flyers med ekstremt stor ROM uden at jeg får strækmærker, så det er ikke strækning af musklerne, der giver strækmærker. (Med mindre, jeg bare er temlig heldig.

Link to comment
Share on other sites

Du får vel ikke strækmærker uden, at det samtidig gør ondt, så du kan jo prøve at være opmærksom på, hvornår dette er tilfældet.

Strækmærker har intet med smerte at gøre. De kommer når muskelmassen (eller fedtmassen) øges hurtigere end huden kan følge med. Det er en meget langsom proces som ikke bare sker fra den ene time til den anden. Så det er svært at være opmærksom på nogen parametre, så man kan undgå det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

De kommer ikke kun hvis huden ikke kan følge med en spændstig muskel indenfor - det kan også komme hvor hud i nogle tilfælde kører mod hud.

Jeg troede mine biceps var ved at eksplodere i vækst, da strækmærkerne kom væltende på indersiden af overarmene. De sølle små venner sov dog tornerosesøvn, og det gik op for mig, det drejede sig om at ved dødløft trak mine overarme mod siden af brystkassen, og deraf kom mærkerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share