Core-Rutine - Gode forslag?


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Overvej, at smide noget stabilitetstræning ind, hvor core'en rammes i samarbejde skulderstabilitetstræning, da det vil have overførbarhed til svømningen.

Jeg er selv begyndt at arbejde med sådanne øvelser, og jeg sammenfatter lige noget, når jeg kommer hjem.

Hvilke tanker har du gjort dig ift. hvilke former for styrke din core-træning skal indeholde? Jeg tænker her maksimal kontra styrkeudholdenhed + statisk og dynamisk.

Link to comment
Share on other sites

du kan også gå i dialog med din træner og fortæl at du synes 45 min core træning er lige overdrevet nok, at du overvejer at inkludere noget andet.

samtlig af min udøver brokker sig med jævne mellemrum over træning.. så retter jeg til.. de har fundet ud af at det kan betale sig at stille spørgsmål til det jeg sætter dem igang med.

Link to comment
Share on other sites

Ud fra hvad jeg har hørt kunne du overveje:

Rogue Rows

Bird-dog variationer (evt i blast straps/TRX)

1H push-up position plank

Banded scarecrows

Men altså det er stadig halvdumt at sidde og kloge sig på hvilke øvelse du bør lave, uden at kende dit program. Jeg ville LANGT hellere lave 2-3 øvelser 2-3 gange om ugen, end jeg ville lave 45 minutter én gang.

Mht. DOMS, muskelvækst og overbelastning er det et spørgsmål om tilvænning/kost. Styrke er altid en fordel. Også i udholdenhedsidræt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share