Vej til RKC Rite of passage.


lightmaze
 Share

Recommended Posts

Dagens træning( light day):

KB c&p(24kg) supersettede med chin-ups( BW + 12kg)

1,2,1,2,1,2

Kb snatch

Fik snake eyes fra terningerne, Så to min :) tog de to min i et stræk, med 1 min højre arm, 1 min venstre arm.

tid: 2 min.

antal: 34

Jeg er hjemme i Århus pt., hvor jeg udelukkende træner derhjemme, så dødløft bliver der ikke meget af, i denne her uge, så smed nogle windmills ind idag.

KB windmills( 24kg):

2x5 24 kg ( to venstre, to højre ).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er lidt forskeligt. min 32 kg og den ene af mine 24kg kettlebells købt jeg fra Kettlebell.dk den gang webshoppen stadig var åben. min anden 24 kg, 40 kg samt mine to 16'er købte jeg hos fitnessgruppen i Århus, som også er fornuftig kvalitet og til ok priser, håndtaget på dem har dog bare en afstand som er en smule stor, ifh til orginal KB'erne. Og mine sidste to 20 kg's købte jeg hos fit4fight i Århus ( meget tykke håndtag, men lidt skarpe kanter hist og her ). Hvis det er kvalitet på KB.dk's bells du er intresseret i, har en af mine kammerater en 24kg derfra, som han er rigtig glad for, og som jeg også synes virker fornuftig, og når jeg lige kigger på deres side kan jeg også se at de har de absolut bedste priser :crybaby: hehe.....

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning( variety day):

TGU to Windmill(32kg): 6x1

Resten af træningen idag, var at jeg nørglet med pistolen, jeg har fået den stabiliseret i bunden, og på turen ned af, nu er det bare vejen op der skal arbejdes lidt med, det venstre ben er dog lige til at lukke op og skide i :laugh::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en rigtig god plan :) personlig har jeg været rigtig glad for mine KB's, dels er alle mine småskader og skulder en del gladere for kb'erne ( brugte get-ups og overhead walks til træning da skulderen var værst.). og der udover har trænings motivationen haft et boost, pga. det er med KB jeg starter op igen, istedet for at skulle starter forfra med, de øvelser man engang knoklet så hårdt for.

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en rigtig god plan :) personlig har jeg været rigtig glad for mine KB's, dels er alle mine småskader og skulder en del gladere for kb'erne ( brugte get-ups og overhead walks til træning da skulderen var værst.). og der udover har trænings motivationen haft et boost, pga. det er med KB jeg starter op igen, istedet for at skulle starter forfra med, de øvelser man engang knoklet så hårdt for.

Jeg tror lige netop at dette er essensen af hvorfor det er godt for mig. Da jeg var på toppen havde jeg en kropsvægt på 115kg og løftede 150kg / 110kg / 200kg i squat/bænkpres/dødløft og nu vejer jeg 90kg og jeg kan ikke engang løfte stangen på grund af skader. Så i stedet for at starte på nul og være deprimeret over hvor langt der er tilbage til den gamle styrke kan jeg starte på nul og sætte nye PRs med KBs fra dag ét. Samtidig kan jeg træne herhjemme hvilket er rart når man har en travl hverdag. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Og det med at man kan træne hjemme er kanon dejligt, og den er mobil, arbejder pt. på sjælland, så har naturligvis transporteret en 24 kg kb med :) Vil anbefale Pavel t's ''enter the kettlebell'' som nat læsning, giver en rigtig god introduktion til KB'erne, og selv hvis du har efaringer med det i forvejen, giver det godt med inspiration :) personligt synes jeg også det er dejligt at man F.eks kan sætte målene efter en eksisterende standard, såsom RKC rite of passage ( 200 snatch med 24 kg kb på 10 min, og et 1rm med en kb ca. halv din egen vægt). Men vil da lige holde øje med din log så :)

Link to comment
Share on other sites

Der er desværre nok en del måneder til jeg kan begynde at træne igen, har været igennem en operation i skulderen for nylig og skal igennem en i min kæbe 2. januar. Yderligere kommer der måske også en operation i mit ben til listen, jeg prøver bare at holde mig positiv ved tanken om at kunne komme i gang igen. :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning ( medium day):

Kb pres(24kg) supersettede med chin-ups (bw+12 kg):

1,2,3,1,2,3,1,2,3.

One-hand swings:

terningen landt på 9, så tid = 9 min.

Ialt: 144 reps

pr. min: 16 pr. int: 8

Har valgt at bruge one hand swings på medium day, fordi jeg lige så stille vil begynde og bevæge mod at lave snatch i stedet for swing, meeeeen vil lige har antallet af reps i swings til at ligge komfortabelt omkring de 200 først´, så der går nok lidt endnu :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning ( heavy day ):

Kp c&p( 24 kg) supersettede med chin-ups( bw + 12 kg)

1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4

Terningen landt på 5:)

swings:

tid: 5 min. i intervallet 20/10

reps: 120

pr. int.: 12 reps pr. min.: 24 reps

Er hårdt og skulle igang med arbejde igen, efter en uges ferie, lagde lidt en dæmper på lysten, lige inden træning, men som altid, fantatisk når man lige kommer igang :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning ( light day ):

Kb c&p( 24 kg) + chin-ups ( 12 kg + bw) i ladders:

1,2,1,2,1,2,1,2.

Snatch:

terning blev 7

Tid: 7 min i int. 20/10

antal: 84 reps

rep pr. int: 6

Derudover havde jeg meget god tid til træning idag fordi det blev i arbejdes tiden, så nogle pistols øvelser og lidt andet bla.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning ( medium day):

Kb c&p( 24 kg) supersettede med fat-grip chin-ups i ladder.

1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,

Lavet lige en enkelt mil pres single med 32 kg kb, for lige og se hvordan den føles, og umiddelbart føles den problemfri, meeen giver det lige en måned mere inden jeg gunner op til den.

terningerne landt på 8, så det er tiden for swings.

one-handed swings:

tid: 8 min i intervallet 20/10

antal: 144 reps

Pr. int: 8 Pr. min.: 16

Ved ikke om det er fordi jeg har skiftet til one-handed swings på medium dagen, eller det bare er en dårlig dag, men hold da op jeg blev presset med swings :smilerock:

Edited by lightmaze
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share