Flot krop til sommer, 16 år


Kasperroed
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen

Jeg er en dreng på 16 år. Jeg er 181 høj og vejer 57 kg. Jeg spiser meget sundt, massere af grønsager og fuldkornsprodukter! Jeg kunne ufattelig godt tænke mig at komme af med mit spinkle udseende, og dermed få en flot krop inden sommer. Jeg er meget i tvivl om hvilke øvelser jeg skal lave, og hvor meget mad jeg skal spise dagligt?

Jeg har lige lavet et kostprogram, hvor jeg skal indtage 2200 kcal om dagen (incl. Proteindrik) jeg har tænkt mig at styketræne tirsdag, torsdag og lørdag/søndag. Derudover løber jeg 10-12 km mandag, onsdag og fredag. Efter hver af disse træninger indtager jeg en proteinsmoothie på i alt 350 kcal.

Jeg syntes selv at jeg er tynd nok, mit eneste problem er det mavefedt som jeg har i bunden af maven. Når jeg strammer mine mavemuskler er de 4 øverste "packs" ret tydelige, mens de nederste er fuldsstændig væk i lidt hvalpefedt. Det er super træls!

Mit spørgsmål lyder som følger: hvilke træningsøvelser er bedst hvis jeg vil have en flot krop (full body) og lyder de ting jeg har skrevet fornuftige i mit mål om at få en flottere krop?

Link to comment
Share on other sites

Gode resultater er ikke noget der kommer henover natten og det kommer heller ikke nemt. Mit aller bedste råd til hurtige resultater er - køb dig til viden og erfaring. 10 timers personlig træning med en god træner kan spare dig for rigtigt meget tid.

Hvis jeg bare havde haft den viden jeg har nu, da jeg begyndte...

Link to comment
Share on other sites

ja men han er 16 år og har ikke meget mulighed for at betale ungefähr 5000 for en personlig træner i 10 timer.

Jeg ville bare anbefale dig den helt klassiske. Nemlig at begynde at løfte vægte, og begynde at spise mere. 2200 kcal lyder ikke af særlig meget, og er det heller ikke, i hvert fald ikke hvis du ønsker at vokse. Det bliver nok svært for dig at få den fysik du drømmer om inden sommeren, men du kan da begynde. Har du mulighed for at linke et billede af, hvad du synes er en flot krop. Så har vi lidt mere at forholde os til.

Hvis jeg var dig, ville jeg købe den bog der hedder "Starting strength", læse den og derefter begynde at løfte nogle vægte. Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan lige tilføje at jeg har trænet mave (alm mavebøjninger med belastning 3x20-25 reps) i et halvt år nu, dog uden det store resultat...

Selvfølgelig ikke - du har ingen muskler på din krop.

En af jer der har et kostprogram på ca. 3000 kcal om dagen, som jeg evt. må se og bruge som inspirationskilde. Hvad skal jeg gøre i forhold til min træning? Nogle gode råd og øvelser? :-)

Nej.

Hvad med at du spiste noget mad og prøvede dig frem?

Link to comment
Share on other sites

Er super gæad for at i gider tager jer tid til at svare på dette indlæg, men vil i ikke godt give mig nogle flere råd som jeg kan bruge konstruktivt (udover flere kcal) hvad skal jeg spise og hvordan skal jeg træne? :-)

Kød, æg, grøntsager, havregryn, fuldkornsprodukter, ris, mælkeprodukter, peanutbutter, nødder. Spis meget af det hele. Knald en masse krydderier på hvis det bliver for kedeligt.

Når du har taget et eller andet antal kg på, vil dine mavemuskler jo nok være væk. Så må du bare, på det tidspunkt, ændre i din kostplan og smide måske 5 kg derfra, og så derefter begynde at tage på igen.

Verden går dog ikke under hvis man ikke har abs, men ligesom alle andre der har tænkt på samme måde som dig, kommer du til at lære det hele så snart du har trænet et stykke tid og gjort dig dine egne erfaringer, så vidt du er et relativt fornuftigt menneske og det lyder det som om :smile:

Her er en god artikel til begyndere:

http://maxer.dk/artikler/det-perfekte-tr%C3%A6ningsprogram

Noget af det vigtigste er også at finde et godt træningsmiljø, så hvis du skriver hvilken by du er fra, er der større chance for at folk kan hjælpe dig med at vælge et anerkendt center, hvor folk er venlige og har lyst til at hjælpe nybegyndere, så der kan hjælpes specielt med at du ikke render ind i for mange skader osv.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share