Hvor intenst og ofte er nødvendigt?


hmm863
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke vant til at træne så jeg håber at folk vil være søde og hjælpe mig med mit spørgsmål:) Men før mit spørgsmål forklarer jeg lige hvordan jeg gør nu: Jeg er som sagt ny i træning og er begyndt at lave armbøjninger og mavebøjninger. I den forbindelse har jeg tænkt over hvad der er mest effektivt. Lige nu tager jeg 20 eller 30 armbøjninger af gangen og 100 mavebøjninger. Jeg tager i alt ca 100 armbøjninger om dagen og 200 mavebøjninger, men slapper af enkelte dage, så altså 500 armbøjninger og 1000 mavebøjninger om ugen . Men jeg tager ikke alle intervallerne i træk. Jeg tager f.eks. 20 armbøjninger om morgenen og 30 når jeg kommer hjem, så 30 igen efter aftensmad og 20 før jeg går i seng. Min tanke er at det er fornuftigt at holde musklerne i gang og så er selve mængden af belastning ikke ligeså vigtig.

Men jeg tænker også at det måske kan være bedre hvis jeg tog alle 100 inden for en halv time per dag. Det ville måske give mere men ville selvfølgelig også være en del hårdere.

Men mit spørgsmål er meget simpelt, kan det bedst anbefales at tage 2 dage om ugen hvor jeg laver 250 armbøjninger og 500 mavebøjninger på 30 minutter eller er det smart at sprede det hele ud som jeg gør nu og holde musklerne i gang? Spørgsmålet er altså hvordan man skal tage den samme mængde mave og armbøjninger i løbet af en uge? Det ville være super fedt hvis folk kunne komme med nogle forklaringer og argumenter for hvorfor jeg bør gøre som i anbefaler.

Jeg spørgsmålet gav mening og på forhånd rigtig mange gange tak for hjælpen:)

Link to comment
Share on other sites

Six-pack: TAB DIG! En man tynd nok vil man kunne se mavemusklerne uanset hvor små de er og omvendt. Men træn maven som alle andre muskelgrupper - 100 mavebøjninger får ikke musklerne til at gro. Find noget belastning så du ligge på 8-15 reps.

Samme med arme - husk at armbøjninger kun træner bagsiden af armen (=triceps) og ikke forsiden (bicep). Find et tørrestiv, fodboldmål, ???? og lav kropshævninger med underhåndsgreb.

Så er spørgsmålet om du har lyst til at se dig selv med vaskebræt, store arme og tændstikben samt stærkt forøget risiko for at få ondt i ryggen fordi lænden er håbløst underudviklet i forhold til maven.

Slet skjult skrevet mellem linierne, synes jeg hellere at du skulle træne hele kroppen :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share