Har ikke løbet i 4 måneder og skal igang igen.


Sagittarius
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har ikke løbet i ca 4 måneder og vil til at igang igen. Da jeg løb mest løb jeg 3 gange 10km om ugen.

Nu vil jeg så ikke lige gå ud og løbe 3 gange 10 km igen dels fordi jeg har taget 10 kg på Julen har været fantastisk god for mig hehe. Og fordi jeg er bange for skader.

Jeg har tængt lidt på at køre op på 10 km igen over 10 uger.

Jeg løber altid 3 gange i ugen.

uge 1 - 2 km uge 2 - 4 km uge 3 - 5 km uge 4 - fri uge 5 - 6 km uge 6 - 7 km uge 7 - 8 km uge 8 - fri uge 9 - 9 km uge 10 - 10 km

Jeg vil gerne så hurtigt som mugligt op på 5 km. Og så stille og roligt med 1km i ugen op på 10 med en pause vær 3 uge. Sådan køre jeg altid.

Men er det for voldsomt ?

Edited by Sagittarius
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg forstår dit program rigtigt. Er planen at du i uge 1. løber gange 3 gange om uge, vil løbe 2 km. Uge 2 = 4 og ja :4smartass:

Jeg ville nok hellere starte de første 14 dage, med at gå - løbe. Lat efter hvoradan kroppen/benene reagere på de ekstra kg. Løbe 4 måske 5 km. ved 2 min gang, 3 min løb.

I uge 3. løbe 2 gange 3 km og en 5km

I uge 4. løbe 2 gange 3 km og en 6k ( hvis benene føles gode)

I uge 5. løbe 1 gange 3, 1 gange 3 med noge løbe teknik og interval og 1 gange 6

i uge 6.& 7 Det samme som uge uge 5.

I uge 8 & 9. løbe en gange 5, 1 gange 5 med interval og lidt teknik. 1 gange 10

I uge 10. Hvis benen er til det, 2 gange 10 og en lille tur.

Jeg ser ingen grund til at holde pause i uge 4 og 8.

Teknik løb, behøves ikke at være mere end 5-10 min. Men du kan undgår mange små skader på, at bruge bare lidt tid på det.

Men det vigtigste, begynder led, sener at gøre ondt, ned i tempo :headphonedance:

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg har ikke løbet i ca 4 måneder og vil til at igang igen. Da jeg løb mest løb jeg 3 gange 10km om ugen.

Nu vil jeg så ikke lige gå ud og løbe 3 gange 10 km igen dels fordi jeg har taget 10 kg på Julen har været fantastisk god for mig hehe. Og fordi jeg er bange for skader.

Jeg har tængt lidt på at køre op på 10 km igen over 10 uger.

Jeg løber altid 3 gange i ugen.

uge 1 - 2 km uge 2 - 4 km uge 3 - 5 km uge 4 - fri uge 5 - 6 km uge 6 - 7 km uge 7 - 8 km uge 8 - fri uge 9 - 9 km uge 10 - 10 km

Jeg vil gerne så hurtigt som mugligt op på 5 km. Og så stille og roligt med 1km i ugen op på 10 med en pause vær 3 uge. Sådan køre jeg altid.

Men er det for voldsomt ?

Med mindre end du er 90 år og har hjerteproblemer, så bør det du da kunne gå ind på 20 km de første 4 uger og så ind på 30 km, det er jo en i enhver henseende overkommelig og fornuftig træningsmængde. Man skal passe på ikke at ophøje løb til raketvidenskab.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share