Skade eller mentalt SOS


battman
 Share

Recommended Posts

Jeg har i nogle uger, har ømme/smerte i skuldrene, det er primært ved kravebenet og traps, kun nogle gange ved selve skuldre kuglen? Jeg har holdt en uges pause for 2 uger siden, og det hjalp ikke rigtigt. Så smuttede til lægen, og hun mente ikke det var noget alvorligt, da jeg fik tjekket mine led via nogle bevægelser. Snakken faldt derefter på muskelspændinger, da jeg har Angst i høj grad, og har før haft muskelspændinger i ryggen.

Smerten/ømheden, flytter sig rundt i mine skuldre, først er den i venstre ved kravebenet, så nede ved brystet. Så kan den flytte sig til højre skulder, vil lige høre jer herinde, da jeg heller ikke bare vil stemple det som mentalt, også køre videre med en skulderskade. Så har i oplevet noget ligende?

PS Har aldrig flytter mere end 30 kg i BP og 8 kg i DB skulderpress.

prøver at skifte BP ud med Decline BP og DB skulderpress ud med Lateral raise og Front raise?

Har prøvet at tegne stederne ind, rød er der hvor der forekommer oftest og i forbindelse med træning, grøn er mildere og kommer ikke så tit. Og ikke mig på billedet.

post-55981-0-24023100-1362184287_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Jeg er af den opfattelse at de grønne områder du indtegner som det sekundære plejer at være de primære når man taler problemer afledt af det træningsrelaterede.

Mens jeg opfatter hvad du indtegner som primære troublespots gerne er afledt af det mere generelle holdingsmæssige. Sjældent skade/slid traumer sætter sig der. Styrketræning kan godt forværre underliggende problemer.

Det skal imidlertid ikke afholde andre fra at komme med bud omkring tilrettelægning af din træning!

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Satte denne sætning forkert:

Der stod "sjældent skade/slid (træningsrelateret) traumer sætter sig.." grønne områder

Skulle have været "sjældent (træningsrelateret) skade/slid traumer sætter sig" røde områder.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville tage til en dygtig fysioterapeut og få en vurdering. Hvis du skriver hvor i landet du er, så kan du få nogle anbefalinger her inde.

Dine grønne ringe får mig til at tænke i retning af DOMS som et resultat af presse øvelser og ikke en skade. MEN, jeg er ikke fagmand. Få en vurdering (og her mener jeg ikke en læge er det rette) , det er langt bedre

Link to comment
Share on other sites

Jeg får tit doms efter bænkpres i det du har tegnet med grønt. Det var for mig helt uproblematisk. det røde områder har jeg også haft smerter i. Det var ret ubehagelige smerter, hvor der fulgte stivhed med. Jeg gik til en fys og fulgte op med massage. Det hjalp. Så jeg vil anbefale du går til en Fysioterapeut med det

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share